[O1] pytanko o działanie wentylatorów chłodnicy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • czarny11
    Classic
    • 2011
    • 3

    [O1] pytanko o działanie wentylatorów chłodnicy

    Jiro, to wybadaj sprawę działania gsmIII z telefonami których używasz. Stary GSMIII obsługiwał rSAP tylko, więc Iphone nie działał (nawet z nokią jedną mam problem), dlatego też obecnie do Octy zamówiłem sobie GSMII
    Na czeskiej stronie skody jest już informacja o nowym gsmIII, który z tego co mi się wydaje jest hybrydą II i III i tam gdzie jest rSAP to go używa, a tam gdzie nie ma to działa tak jak II. Ale to lepiej się upewnij, że na polskę idzie ten nowy hybrydowy gsmIII żebyś się nie miło nie zdziwił.
  • jaro leszczyny
    Classic
    • 2010
    • 28

    #2
    [O1] pytanko o działanie wentylatorów chłodnicy

    przeszukałem szukajke ale nei znalazłem odpowiedzi,
    sprawa taka O1 z klimą manualną. silnik 1.6BFQ
    w czasie jazdy (nie zawsze) włączają się obydwa wentylatory nawet w trasie temperatura utrzymuje sie na poziomie 85*, po zatrzymaniu i wyłączeniu bardzo długo pracują wentylatory, czy to już czujnik do wymiany czy po prostu przy modelu z klimą to normalne zjawisko, pytam bo ojciec ma tę samą bez klimy i takie klocki sie nie dzieją,
    jeśli temat w nieodpowiednim dziale to proszę o przeniesienie
    OII 2005 BJB

    Komentarz

    • bubuDE
      Elegance
      S_OCP Member
      • 2007
      • 763
      • Octavia III (5E3)
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      #3
      Nie masz uszkodzonych czujnikow, normalna praca. Przed dwoma dniami odpowiadalismy na takie samo pytanie, wylacz klimatyzacje, wentylatory zatrzymaja sie jesli nie maja innego wymuszenia.
      PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

      Komentarz

      • jaro leszczyny
        Classic
        • 2010
        • 28

        #4
        Zamieszczone przez bubuDE
        Nie masz uszkodzonych czujnikow, normalna praca. Przed dwoma dniami odpowiadalismy na takie samo pytanie, wylacz klimatyzacje, wentylatory zatrzymaja sie jesli nie maja innego wymuszenia.
        właśnie sęk w tym że klimę mam wyłączoną a wentylatory idą cały czas, pytanie czy to może być wina jakiegoś przekaźnika, bo gdy zgasze auto i od razu zapale ponownie to wentylatory nie idą i wszystko wraca do normy czyli 90*
        OII 2005 BJB

        Komentarz

        • bubuDE
          Elegance
          S_OCP Member
          • 2007
          • 763
          • Octavia III (5E3)
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          #5
          Teraz zrozumialem Twoj problem. To nie jest wina przekaznika, on tylko wykonuje polecenie jakie dostaje i wzmacnia je (ze tak to nazwe). Winny bedzie czujnik temp. wkrecony w chlodnice ktory podaje falszywe dane lub jakis element sygnalizujacy prace klimatyzacji mimo, ze ta jest wylaczona.
          PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

          Komentarz

          • jaro leszczyny
            Classic
            • 2010
            • 28

            #6
            dzięki za sugestie wymienie ten czujnik o zobaczymy jak sie bedzie autko zachowywać :wink:
            OII 2005 BJB

            Komentarz

            • bubuDE
              Elegance
              S_OCP Member
              • 2007
              • 763
              • Octavia III (5E3)
              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

              #7
              Rozczarujesz sie jesli to nie wina czujnika. Podpowiadam Ci gdzie szukac ale diagnoze to postawi Ci ktos na miejscu, widzac auto i majac miernik w rece.
              PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

              Komentarz

              • lukas7
                Classic
                • 2009
                • 12

                #8
                podłącze się pod temat
                Mam problem z wentylatorami w swojej octavii. Po włączeniu stacyjki nieważne czy silnik jest ciepły czy zimny włączają się wentylatory. Kręcą się pomimo wyłączenia climatronica z tą różnicą, że po wyłączeniu co parę sekund przyśpieszają i zwalniają co jest bardzo irytujące.
                Jak sobie z tym poradzić? Czy do wymiany jest sterownik wentylatorów albo czujnik w chłodnicy?

                Komentarz

                • saczo
                  Drive
                  • 2006
                  • 83

                  #9
                  witam rowniez trapi mnie problem z chlodnica i wiatrakami
                  podobno przy ustawieniu ogrzewania na Max (w climatronicu pisze HI) wiatraki powinny mi sie wylaczyc i cale cieplo powinno isc do kabiny ale u mnie tak nie jest a temperatura gwaltownie spada do 80-85 st.
                  wymieniony termostat i wymieniony czujnik plynu chlodzacego w bloku glowicy wszystko na oryginal.
                  co moze byc jeszcze???czy moze to byc wina czujnika w chodnicy?

                  Komentarz

                  • SuchyX
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 1170

                    #10
                    Czy klima manual czy climatronik zawsze jak ją włączysz będą Ci się kręcić wentyle na chłodnicy i to bez znaczenia czy ustawisz na ciepło czy na zimno. Jedynie w Climatroniku ustawienie na ECO powoduje wyłączenie klimy i wiatraków na chłodnicy.

                    Co do kręcących się wiatraków po wyłączeniu auta to wina czujki jest ja miałem podobnie mi się włączały wiatraki zaraz po przejechaniu paru metrów i nawet nie zdążyła wskazówka się ruszyć od temp na szafie. Czasem miałem tak że jak jechałem to się nie kręciły a gdy się zatrzymałem, wyłączyłem motor i w momencie wyjęcia kluczyka ze stacyjki automatycznie same się wentylatory załączały - winny był walnięty przekaźnik ale nie czujnik ten który jest wkładany w blok silnika (on pokazuje temp. na szafie), tylko ten przy chłodnicy na dole jest.

                    Wszystko się działo w OI 1.6BFQ
                    Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
                    Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka

                    Komentarz

                    • jaro leszczyny
                      Classic
                      • 2010
                      • 28

                      #11
                      właśnie teraz wróciłem z VAG-a wyskoczyły dwa błędy
                      16502 - czujnik temperatury płynu chłodzącego- wysokie napięcie
                      16514 - sonda lambda, sporadyczny, z tym że to raczej od tego że mam gazik
                      SuchyX, czyli powiadasz czujnik w chodnicy i powinno być ok? tylko jeszcze małe zapytanko co do czujnika, bo na alledrogo znalazłem wkręcane, a mój jest na zawleczkę taki jak przy termostacie, jakie powinien mieć oznaczenie symbol, bo mam nawet ori książkę ale ie moge znaleźć symbolu

                      [ Dodano: Pon 29 Mar, 10 20:45 ]
                      sorki za posta pod postem
                      dziś wymieniłem czujnik w chłodnicy- jest to taki sam czujnik jak w termostacie w fabii 1.4 Mpi 60/68KM na zawleczkęnie gwint, i tak przy pierwszym odpaleniu wentylatory znów działały, jednak później wszystko wróciło do normy ciekawe na jak długo

                      [ Dodano: Pią 02 Kwi, 10 15:33 ]
                      tak więc problem wentylatorów rozwiązany, uszkodzony okazał sie czujnik temperatury ale ten za termostatem a nie w chłodnicy :wink:
                      OII 2005 BJB

                      Komentarz

                      • radekwp
                        Classic
                        • 2008
                        • 9

                        #12
                        Dołączam się do tematu wentylatorów, bo sam maiłem z nimi problem w mojej O2. Kwestia dokładnie takiej niedyspozycji jak u mnie poruszona jest w wątku, w którym także opisuję moje rozwiązanie problemu:



                        Może komuś pomogą tamte sugestie, albo moje usunięcie usterki, które obyło się bez wymiany czujek, a przyczyną była po prostu wilgoć i jej konsekwencje w postaci utlenienia przewodów na zaciskach.
                        radekwp
                        Octavia II kombi Ambiente
                        1,9 TDI 105KM BLS

                        Komentarz

                        • lukas7
                          Classic
                          • 2009
                          • 12

                          #13
                          U mnie problemem z przyspieszającymi wentylatorami został zdiagnozowany - wymiana czujnika ciśnienia klimatyzacji naprawiła problem

                          Komentarz

                          • robekcool
                            RS
                            • 2009
                            • 2041
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            lukas7, to Ty dzwoniłeś ? pozdrawiam
                            www.k-mot.pl
                            Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                            Autoholowanie.
                            Robert Kulma

                            Komentarz

                            • ruwado
                              RS
                              • 2009
                              • 14885
                              • Octavia IV (NX3)

                              #15
                              Zamieszczone przez jaro leszczyny
                              po zatrzymaniu i wyłączeniu bardzo długo pracują wentylatory
                              w upał też tak nieraz mam. Po zgaszeniu silnika, wiatraczki długo chodzą. Ale nigdy nie miałem problemu z temp.silnika - zawsze w pionie 90 oC. Więc się tym nie przejmuję (105.000 km już mam)
                              pozdrawiam - Darek

                              Komentarz

                              Pracuję...