[O1] Problem na rolkach u diagnosty z hamowaniem.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Andrzejdk
    Classic
    • 2010
    • 6

    [O1] Problem na rolkach u diagnosty z hamowaniem.

    biggest ja jutro też będę to pogadamy
  • redhead
    Ambiente
    • 2008
    • 161
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    [O1] Problem na rolkach u diagnosty z hamowaniem.

    Byłem na przeglądzie rejestracyjnym. Test hamulców przednich (na rolkach).
    Przednie koła kręcą się swobodnie (pedał hamulca nie jest naciskany) a na monitorze przyrządu diagnostycznego prostokąty odzwierciedlające siłę hamowania lekko drgają tak jakby auto już hamowało bez hamulca wciśniętego. Diagnosta pyta czy naciskam hamulec - ja na to że nie. Szczególnie lewe koło na monitorku hamowało "bez naciskania hamulca"

    Diagnosta spytał czy przy lekkim hamowaniu przy większych prędkościach nie odczuwam drgań kierownicy.

    Nic takiego z kierownicą się nie dzieję.

    Sam pomiar siły hamowania wypadł dobrze. W warunkach drogowych autko hamuje bardzo przyzwoicie, ABS działa.

    i tak się zastanawiam co to może/mogło być ???

    p.s. rolki ponoć miał sprawne - auto za mną (astra I) nie miało takiego problemu na tej samej rolce

    p.s. tarcze ok, klocki nowe

    z góry dzięki za odpowiedzi w temacie

    Komentarz

    • makog
      Rider
      • 2010
      • 345

      #3
      Być może zacisk lekko zapieczony i któryś z cylinderków nie odbija tak jak powinień i występują pewne opory przy toczeniu.
      http://www.wimeb.markomp.net
      Już nie moja Skodzina
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952

      Komentarz

      • kazik4x4
        RS
        • 2008
        • 2728

        #4
        Łożyska ciche?? Przeguby nie strzelają??
        Jest jeszcze inna opcja, że może miałeś zbyt niskie ciśnienie w którymś z kół, a konkretnie w tym, które Ci pokazywało "hamowanie"

        Komentarz

        • S3 CHRIS
          Elegance
          • 2006
          • 979
          • Octavia I (1U2)
          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
          • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

          #5
          ile NM pokazywało uządzenie ze ci hamuje?
          ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

          ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

          Komentarz

          • Agamek12
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 9943
            • Ford

            #6
            Ja miałem to samo i diagnosta też mi na to zwrócił uwagę. I tak coś mi chodzi po głowie, że może włączała się elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego?
            Adam... Używam:
            Rolka: e11FL 97KM/130Nm
            Passek: B6 175KM/366Nm

            Komentarz

            • Marian 2
              L&K
              • 2007
              • 1087
              • Octavia I combi (1U5)
              • AQY 2.0 MPI 115 KM

              #7
              Warto sprawdzić po jeżdzie w jakim stopniu są nagrzane tarcze, czy jest duża różnica pomiędzy jedną i drugą stroną.

              Komentarz

              • wojtek1150
                Classic
                • 2009
                • 3

                #8
                proszę robić test na wyłączonym silniku.
                mały

                Komentarz

                • luks
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 240

                  #9
                  odgrzewam kotleta - mialem dzisiaj to samo i tez na lewym kole.. diagnosta sie dziwil i drapal po glowie, pytal czy mam pernamentne 4x4 hehe - na koneic przejechal sie autem i mnie puscil.. nie pomyslalem, zeby zrobic test przy wylaczonym silniku - jednak wtedy nie bedzie dzialac wspomaganie hamulca.. sadzicie ze to EDS wariuje?
                  skoda
                  fuckyeah!

                  Komentarz

                  • matrix_pl
                    Elegance
                    • 2010
                    • 758

                    #10
                    wiem że odkopuje ale dzisiaj to samo u diagnosty

                    koleś wjechał na rolki i jakoś tak dziwnie szuka mnie wzrokiem zaglądam na ekran komputera a tam prawe koło wyraźnie mocniej hamuje w zasadzie to lewe miało 10% prawego ... diagnosta się krzywił i mówi że lewe w ogóle nie hamuje że to tylko opory toczenia i jak ja tutaj dojechałem ( w kontekście że się nie zabiłem) ale się kolesiowi nie podobało bo ogóle nie naciskał na dźwignie ... a tu mu takie numery ... zawołał swojego szefa porozmawiali ... Oczywiście szef pochodzi do mnie i pyta grzecznie czy samochód zachowuje się stabilnie na drodze ... czy nie miałem problemu z grzaniem hamulców ... że nie i też nie wiem o co chodzi może jakieś systemy wspomagania tak robią ...

                    posprawdzali resztę i szef pyta czy może kierować ja że oczywiście bo samochód jest OK. Przejechaliśmy z kilometr kilku krotnie zatrzymywał samochód z to zwiększysz to z mniejszych prędkości i tak niechętnie ale przybił pieczątkę ... kazał podjechać do mechanika żeby posprawdzał komputer czy nie błędów ...

                    Pojechałem do innej stacji diagnostycznej zobaczyć czy będzie identyczny objaw i co się okazało że tym razem lewe koło samoczynnie hamuje a prawe si nudzi

                    tam diagnosta powiedział mi że z czymś takim nie przejdzie przeglądu

                    Dawaj do mechanika a ten do mnie że to stary numer z dynią kontrola trakcji widzi różnice rzędu 1 km pomiędzy kołami i próbuje ją zniwelować ale dla mojego spokoju wpiął kompa i brak błędów na ABS. więc jeszcze test w ruchu czujniki OK. Powiedział TTTM.

                    i tutaj rodzi się pytanie do redhead po 2 latach coś się objawiło/ naprawiło / wyjaśniło?
                    Foty ze Spotu http://forum.octaviaclub.pl/album_cat.php?cat_id=33

                    Komentarz

                    • jszczeci
                      Drive
                      • 2009
                      • 49
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • AGU 1.8 20VT 150 KM

                      #11
                      Witam,
                      Mega odkop!

                      Diagnostyka na rolkach ...i lewy przod ma 5 N, a prawy przod 0,45 N (jednostke moglem przekrecic).

                      Diagnosta kreci nosem... pieczatke dal, ale powiedzial - sprawdzic.
                      Pojechalem, 200 zostawilem - rozebrali, nasmarowali, zlozyli - git.
                      Jedyne co znalezli - prawy przegub nie najnowszy. Ale co ma prawy przegub do problemu z lewym?

                      Pojechalem - to samo. Lozyska nie slychac. Klocki nowe, tarcze nowe, tloczki chodza. Zaciski ok.

                      Jeszcze moge sprobowac na wylaczonym silniku - tego nie sprawdzilem.

                      Any other ideas?

                      Komentarz

                      • matrix_pl
                        Elegance
                        • 2010
                        • 758

                        #12
                        jszczeci,

                        tak powiedzieć diagnoście

                        "chłopie zaczynaj hamować zanim się rolki rozpędzą"

                        i w tym roku nie było u mnie problemów choć byłem u tego samego co w zeszłym roku

                        tak sobie wydedukowałem że pewnie rolki kręcą się z innymi prędkościami przy większej prędkości samochód widzi poślizg i próbuje korygować za ciebie tor jazdy jak już zaingeruje to rolki głupieją wraz z komputerem.

                        Dlaczego tak sądzę?? na innej stacji diagnostycznej ( u znajomego ) przeciwne koło hamowało samoczynne niż na pierwotnej stacji

                        zresztą od czerwca 2013 zrobiłem z 20 k km i nic się nie dzieje tarcze pięknie równo się ścierają więc przyjmuje że tak ma być
                        Foty ze Spotu http://forum.octaviaclub.pl/album_cat.php?cat_id=33

                        Komentarz

                        • jszczeci
                          Drive
                          • 2009
                          • 49
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • AGU 1.8 20VT 150 KM

                          #13
                          Moze i tak... Sprawdze jeszcze "na luzie" i "z hamowaniem".
                          Dzieki.

                          [ Dodano: Sro 15 Paź, 14 13:01 ]
                          No i nic nowego - sprawdzony na luzie - to samo.

                          Z hamulcem nie dalo rady, bo rolki wyrzucaly auto po negatywnym wyniku (wiec od razu).
                          Rolki sa chyba ok, bo badania robil 2 min przede mna i jakos bylo wszystko w porzadku.

                          WSZYSTKO sprawdzone w obszarze hamulcow. Wydaje mi sie, ze moze to byc naped.
                          Dopoki mechanikom trzeba bylo klocki zmieniac, to oczywiscie, a teraz jak
                          juz cos glebiej poszukac, to juz tak "niechetnie". Ehh.

                          Komentarz

                          Pracuję...