Nie wiem czy to moje przewrażliwienie czy coś się dzieje :? Wczoraj jechałem ok 45 minut w korku przez miasto 1-2 bieg (zakorkowany Poznań :evil: . ). Większość czasu wskaźnik temperatury wskazywał ~90 st. Jednak pod koniec jazdy temperatura nagle skoczyła ponad połowę skali do 95 st. , później przez 1-2 min wahała się między 92-95 a na koniec spadła do 90. Na koniec zaczęła się normalna jazda i temperatura była w porządku. Tak ma być czy mam coś sprawdzić??
Tak raczej nie ma być. Diesle w korku się nie grzeją tak jak benzyniaki, więc prędzej można się spodziewać spadku temperatury a nie wzrostu. A poza tym nawet jeżeli temperatura silnika wzrośnie to ma się włączyć wentylator i go schłodzić. Wszystkich tych wahań nie powinieneś widzieć na wskaźniku temperatury - powinien stać na 90st.
Nie zmieniałeś czasami rozrządu niedawno? Pompa wody była wymieniona?
Przyczyn takiego skoku temperatury może być kilka: padnięty (zacinający się) termostat, może problem z czujnikiem temperatury, może też być problem z samym wskaźnikiem temperatury (w O1 zdarzają się "wariujące" wskazówki), może też być pompa wody - chociaż niedawno była wymieniana i gdyby było coś nie tak z pompą to problem raczej miałbyś cały czas a nie tylko raz.
Poobserwuj samochód przez najbliższy czas i staraj się zauważyć nieprawidłowości, bo w tej chwili ciężko coś dokładniejszego powiedzieć. Aha - podepnij się pod VCDS - może tam zapisany jest jakiś błąd (np. czujnika temperatury).
jedna drobna uwaga:
najlepsza temperatura to nei jak sie przyjelo uwazac ROWNE 90*C, lecz temp z przedzialu 85-95*C. Nie ma sie czym przejmowac.
w benzynieaku od kilku lat mam w korku i pod 100*C i maszyna hula.
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
lecz temp z przedzialu 85-95*C. Nie ma sie czym przejmowac.
jednak to co zwraca uwagę, to to, że w zdecydowanej wiekszości wskazówka temperatury stoi po nagrzaniu na 90 stopniach, niezaleznie, czy się stoi 2h w korku czy nie :idea:
poza tym z tego akurat wskaźnika nie sposób odczytać jaka ta temperatura jest :idea:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
zgadza sie.
nie pamietam tylko dla jakiego przedzialu temperatur ta wskazowka 'stoi', ale wydaje mi sie nie jest to wiecej jak max. 95*C
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Przy jakiej temperaturze powinny załączyć się wentylatory i czy można je sprawdzić samodzielnie? Czy z czymś takim można jeździć i ewentualnie co robić gdy zacznie się znowu grzać. nie chciałbym przegrzać silnika...
Przy jakiej temperaturze powinny załączyć się wentylatory i czy można je sprawdzić samodzielnie? Czy z czymś takim można jeździć i ewentualnie co robić gdy zacznie się znowu grzać. nie chciałbym przegrzać silnika...
szyby w dół, ogrzewanie max ciepło, wentylator na full i gotujemy się w środku
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Roznie jedni podczas jazdy maja 85 inni 82, a jeszcze inni 88, takie 90'C to zeby wykonac jakas probe typu sprawdzenie katu wtrysku to trzeba troche pogonic. Jak postoimy w korku to bez problemu bedzie wlasnie 92-95
witam pozwole sie polaczyc pod temacik
mam do Was pytanko
od jakiegos czasu po zmianie rozrzadu (przejechane 3500km) zaczely dziac sie problemy z temp silnika
na blacie temp nie dochodzila do 90st trzymala mniej wiecej 80st
nawet jak moja skodzianke pomeczylem nie dalo rady dogrzac jej do 90
teraz wymienilem termostat wymienilem czujnmik temp plynu chlodzacego i po wlaczeniu climatronica temperatura z 90 st zaczyna spadac coraz nizej
a na postoju jej temp zchodzi prawie do pierwszej kreski
wszystkie czesci sa oryginalne kupowane w serwisie
octavka to 1.9 tdi 110 KM
sprawdzalem ja na VAG-u nie ma zadnych bledow jedyne co to po zmianie rozrzadu mam do ustawienia kat wtysku
Komentarz