Temperatura silnika TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sanekj23
    Classic
    • 2010
    • 5

    Temperatura silnika TDI

    Wszystko oki
  • matteok
    Classic
    • 2008
    • 17

    #2
    Temperatura silnika TDI

    Nie wiem czy to moje przewrażliwienie czy coś się dzieje :? Wczoraj jechałem ok 45 minut w korku przez miasto 1-2 bieg (zakorkowany Poznań :evil: . ). Większość czasu wskaźnik temperatury wskazywał ~90 st. Jednak pod koniec jazdy temperatura nagle skoczyła ponad połowę skali do 95 st. , później przez 1-2 min wahała się między 92-95 a na koniec spadła do 90. Na koniec zaczęła się normalna jazda i temperatura była w porządku. Tak ma być czy mam coś sprawdzić??

    Komentarz

    • rrysio
      Rider
      S_OCP Member
      • 2007
      • 493

      #3
      Tak raczej nie ma być. Diesle w korku się nie grzeją tak jak benzyniaki, więc prędzej można się spodziewać spadku temperatury a nie wzrostu. A poza tym nawet jeżeli temperatura silnika wzrośnie to ma się włączyć wentylator i go schłodzić. Wszystkich tych wahań nie powinieneś widzieć na wskaźniku temperatury - powinien stać na 90st.

      Nie zmieniałeś czasami rozrządu niedawno? Pompa wody była wymieniona?

      Komentarz

      • matteok
        Classic
        • 2008
        • 17

        #4
        Rozrząd z pompą zmieniałem w lipcu 2009 / i przejechałem 10000 km

        Komentarz

        • rrysio
          Rider
          S_OCP Member
          • 2007
          • 493

          #5
          Przyczyn takiego skoku temperatury może być kilka: padnięty (zacinający się) termostat, może problem z czujnikiem temperatury, może też być problem z samym wskaźnikiem temperatury (w O1 zdarzają się "wariujące" wskazówki), może też być pompa wody - chociaż niedawno była wymieniana i gdyby było coś nie tak z pompą to problem raczej miałbyś cały czas a nie tylko raz.

          Poobserwuj samochód przez najbliższy czas i staraj się zauważyć nieprawidłowości, bo w tej chwili ciężko coś dokładniejszego powiedzieć. Aha - podepnij się pod VCDS - może tam zapisany jest jakiś błąd (np. czujnika temperatury).

          Komentarz

          • rss
            L&K
            • 2009
            • 1098

            #6
            jedna drobna uwaga:
            najlepsza temperatura to nei jak sie przyjelo uwazac ROWNE 90*C, lecz temp z przedzialu 85-95*C. Nie ma sie czym przejmowac.

            w benzynieaku od kilku lat mam w korku i pod 100*C i maszyna hula.
            kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
            _________________________________________
            Do sprzedania:
            komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
            zaciski do hamulcow 280mm.

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #7
              Zamieszczone przez rss
              lecz temp z przedzialu 85-95*C. Nie ma sie czym przejmowac.
              jednak to co zwraca uwagę, to to, że w zdecydowanej wiekszości wskazówka temperatury stoi po nagrzaniu na 90 stopniach, niezaleznie, czy się stoi 2h w korku czy nie :idea:
              poza tym z tego akurat wskaźnika nie sposób odczytać jaka ta temperatura jest :idea:
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • rss
                L&K
                • 2009
                • 1098

                #8
                zgadza sie.
                nie pamietam tylko dla jakiego przedzialu temperatur ta wskazowka 'stoi', ale wydaje mi sie nie jest to wiecej jak max. 95*C
                kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                _________________________________________
                Do sprzedania:
                komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                zaciski do hamulcow 280mm.

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #9
                  Zamieszczone przez rss
                  dla jakiego przedzialu temperatur ta wskazowka 'stoi', ale wydaje mi sie nie jest to wiecej jak max. 95*C
                  75-95 chyba...
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • piernik
                    Elegance
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 975
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    A od jakiej temperatury powinien włączyć się wentylator w klekocie?? Bo czasem myślę że jest zepsuty :lol:

                    Komentarz

                    • matteok
                      Classic
                      • 2008
                      • 17

                      #11
                      Przy jakiej temperaturze powinny załączyć się wentylatory i czy można je sprawdzić samodzielnie? Czy z czymś takim można jeździć i ewentualnie co robić gdy zacznie się znowu grzać. nie chciałbym przegrzać silnika...

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #12
                        Zamieszczone przez matteok
                        Przy jakiej temperaturze powinny załączyć się wentylatory i czy można je sprawdzić samodzielnie? Czy z czymś takim można jeździć i ewentualnie co robić gdy zacznie się znowu grzać. nie chciałbym przegrzać silnika...
                        szyby w dół, ogrzewanie max ciepło, wentylator na full i gotujemy się w środku
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • piernik
                          Elegance
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 975
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Odpowie ktoś na wcześniejsze pytania?? :wink:
                          Przy jakiej temperaturze powinien włączyć się wentylator chłodnicy (książkowo)??

                          Komentarz

                          • tomil
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2008
                            • 1179

                            #14
                            Jeśli padł wentylator to na 95% padł też bezpiecznik wentylatora- pierwszy krok sprawdzenia.
                            It doesn't matter what we're losing
                            It only matters what we're going to find!

                            Komentarz

                            • wofek
                              Drive
                              • 2007
                              • 59

                              #15
                              Jaka powinna byc temperatura na VAGu przy rozgrzanym silniku? Na licznikach mam srodek a na VAGu 81.0*C

                              Komentarz

                              • laurin
                                Rider
                                • 2009
                                • 727

                                #16
                                pewnie 90 st tu i tu :-)

                                Komentarz

                                • DGW
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 2330

                                  #17
                                  Zamieszczone przez wofek
                                  Na licznikach mam srodek a na VAGu 81.0*C
                                  czyli jest poprawnie
                                  jak będziesz miał 95 czy 98 to na szafie też będzie 90


                                  pierwszy stopień włączenia wentylatora to 95' , drugi 102'
                                  NFPNorth-West
                                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                  WARSZTAT www.dsize.pl
                                  ->
                                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #18
                                    Roznie jedni podczas jazdy maja 85 inni 82, a jeszcze inni 88, takie 90'C to zeby wykonac jakas probe typu sprawdzenie katu wtrysku to trzeba troche pogonic. Jak postoimy w korku to bez problemu bedzie wlasnie 92-95
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • piernik
                                      Elegance
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 975
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                      pierwszy stopień włączenia wentylatora to 95' , drugi 102'
                                      no i o taką odpowiedź mi chodziło, senkju :wink:

                                      Komentarz

                                      • saczo
                                        Drive
                                        • 2006
                                        • 83

                                        #20
                                        witam pozwole sie polaczyc pod temacik
                                        mam do Was pytanko
                                        od jakiegos czasu po zmianie rozrzadu (przejechane 3500km) zaczely dziac sie problemy z temp silnika
                                        na blacie temp nie dochodzila do 90st trzymala mniej wiecej 80st
                                        nawet jak moja skodzianke pomeczylem nie dalo rady dogrzac jej do 90
                                        teraz wymienilem termostat wymienilem czujnmik temp plynu chlodzacego i po wlaczeniu climatronica temperatura z 90 st zaczyna spadac coraz nizej
                                        a na postoju jej temp zchodzi prawie do pierwszej kreski
                                        wszystkie czesci sa oryginalne kupowane w serwisie
                                        octavka to 1.9 tdi 110 KM
                                        sprawdzalem ja na VAG-u nie ma zadnych bledow jedyne co to po zmianie rozrzadu mam do ustawienia kat wtysku

                                        Komentarz

                                        Pracuję...