Zwiekszylem dawke na rozruch...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • markon15
    Classic
    • 2010
    • 5

    Zwiekszylem dawke na rozruch...

    ojj będzie wesoło
  • marecki1001
    Classic
    • 2009
    • 28

    #2
    Zwiekszylem dawke na rozruch...

    Octavka (1,9tdi 110km) slabo palila na zimnym jak i na cieplym. Wyciagnalem akumulator i naladowalem go... zwiekszylem na kanale 5 dawke starowa na maxa.... i .... samochod lepiej odpala na cieplym. na zimnym roznie ale stawiam na regeneracje rozrusznika.. teraz tak.. w poniedzialek pojechalem w trase.. i sie okazalo wskaznik spalania sredniego pokazal mi 6 l na 100km.. zawsze bylo 5... w krotszych trasach, do pracy wskazuje 7,5 bylo 6 no 6,3.. co jest grane? czy dawka startowa mogla zwiekszyc spalanie? pomozcie.. moze mam zmienic dawke paliwa. jak tak jak to zrobic. pozdrawiam,

    [ Dodano: Czw 08 Kwi, 10 18:28 ]
    sprawdziłem blok 001.. dane dawki paliwa pokazują 7.0/ skok czyli w granicy
    słyszałem o czymś takim jak po odpięciu akumulatora, komputer musi sie nauczyć podawać dobrą dawkę

    [ Dodano: Pią 09 Kwi, 10 10:43 ]
    widze ze czytajacych duzo, a odpowiedzi brak....
    a mam takie pytanie.. jaka powinna byc dawka paliwa na mniejsze spalanie....
    wielu mowi ze prawidlowa dawka to 4.0 mg/R ale nie podaja ile autko pali.. ja jak juz wspomnialem mam 7.0mg/R... moze to mi ktos racjonalnie wytlumaczy

    Komentarz

    • gregorianin
      Ambiente
      • 2008
      • 215
      • Octavia II (1Z3)
      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      To jest dawka wyliczona, ma ona wpływ na realną ale odwrotnie w stosunku do tego co sobie ustawiasz w kanale 001, zmiana w 005 nie ma wpływu na spalanie.
      Wracając do 001, tam im większą dawkę ustawisz tym mniejszą realną poda pompa to tak po krótce.
      Trzeba też zaznaczyć że to nie do końca jest tak z tym REALNYM spalaniem, to co pokazuje to jedno a to ile spali to drugie. Skoro większa dawka to większa moc (nie zapominajmy że to diesel i mamy tutaj powietrza na tym etapie ile chcemy więc w zasadzie spali się ta dodatkowa drobina paliwa efektywnie). Niektórzy nawet w ten sposób "tuningują" swoje fury. Im mniej pokaże tym "lepiej" pojedzie ale to też zależy od pozycji głowczki pompy itd. itp.
      www.DURASOFT.pl

      -Hamownia podwoziowa
      -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
      -Diagnostyka
      -Filtry FAP/DPF

      Komentarz

      • marecki1001
        Classic
        • 2009
        • 28

        #4
        [quote="gregorianin"]To jest dawka wyliczona, ma ona wpływ na realną ale odwrotnie w stosunku do tego co sobie ustawiasz w kanale 001, zmiana w 005 nie ma wpływu na spalanie.
        Wracając do 001, tam im większą dawkę ustawisz tym mniejszą realną poda pompa to tak po krótce.
        quote]
        To co mi powiedziales to nic z tego nie rozumiem. Podalem ile mam na skok.. 7.0... nie napisales czy to duzo czy malo... jesli nie wiesz, to sie nie znasz... wystarczylo mi powiedziec... teraz mam zmienione i mam 3.4- 4.0/skok... wydaje sie ze autko mniej pali. jeszcze pojezdze i sie okaze

        Komentarz

        • gregorianin
          Ambiente
          • 2008
          • 215
          • Octavia II (1Z3)
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Zamieszczone przez marecki1001
          jesli nie wiesz, to sie nie znasz...
          Rozpisałem się ale to skasowałem, teraz będzie inaczej:

          Takie oczywiste podstawy sam przy odrobinie dobrej woli znalazłbyś nawet na TYM FORUM ale Ci się nie chce. Lepiej wyjechać na kogoś i napisać, "powiedz mi albo sie nie znasz". BRAWO! Jestem pełen uznania dla Twojej postawy.

          Ustaw sobie taką wartość w 001 aby komputer pokazywał takie spalanie jak faktycznie wyjdzie z tankowania. Po setkach przejechanych kliometrów i dziesiątkach litrów wyjechanego paliwa dojdziesz do tego na czym polega różnica między dawką wyliczoną a rzeczywistą, wtedy wiedząc ile Cię to kosztowało czasu i pieniędzy może będziesz bardziej życzliwy dla osób chcących się podzielić czymś za friko.

          bye
          www.DURASOFT.pl

          -Hamownia podwoziowa
          -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
          -Diagnostyka
          -Filtry FAP/DPF

          Komentarz

          • bradley
            L&K
            • 2008
            • 1465

            #6
            Im mniejsza wartosc liczbowa w grupie 001 tym dawka wieksza. Jak dasz <2 to na biegu jalowym auto pracuje nierowno, przerywa, ale powinno tez z batorym miec moc

            To co wskazuje komp a co wychodzi na stacji nie zawsze jest miarodajne.
            VW Vento 1.9TDI 1Z ++
            Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
            Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

            Komentarz

            • gregorianin
              Ambiente
              • 2008
              • 215
              • Octavia II (1Z3)
              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Przerywać nie będzie, moc - jeśli nastawnik pozwoli to zwiększy się symbolicznie oczywiście bez dymu, to zupełnie nie ten rząd wielkości.
              www.DURASOFT.pl

              -Hamownia podwoziowa
              -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
              -Diagnostyka
              -Filtry FAP/DPF

              Komentarz

              • marecki1001
                Classic
                • 2009
                • 28

                #8
                i dalej to samo. podajecie co zrobic ale o danych liczbowych zero. w kanale 001 sa dwie dane liczbowe.... czyli 1. to liczba 5 cyfrowa a drugie to mgr/skok. wiec co ma byc wieksze.... liczba 5 cyfrowa czy mgr?
                co do zyczliwosci... jak masz pomagac to pomoz przyzwoicie... a nie po lebkach....

                Komentarz

                • dj_lawa23
                  Ambiente
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 127

                  #9
                  Zamieszczone przez marecki1001
                  co do zyczliwosci... jak masz pomagac to pomoz przyzwoicie... a nie po lebkach....
                  marecki1001, marecki1001, Drażni mnie takie podejście do sprawy... Wymuszasz na kimś żeby ci pomógł, słuchaj pojedź do kogoś zapłać i będziesz miał problem rozwiązany, a nie wylatuj z tekstami że nie pomagacie itp. Trochę samokontroli i opanowania. A poza tym szukajka nie gryzie...
                  dawka rozruchowa

                  Komentarz

                  • bradley
                    L&K
                    • 2008
                    • 1465

                    #10
                    Zamieszczone przez marecki1001
                    w kanale 001 sa dwie dane liczbowe.... czyli 1. to liczba 5 cyfrowa a drugie to mgr/skok.
                    W kanale 001 1 kolumna to sa obroty silnika
                    druga wartosc mg/suw
                    trzecia napiecie na czujniku rsw
                    czwarta temp plynu chlodniczego.


                    Wiec nie wiem o jakiej 5 cyfrowej liczbie mowisz. Dla mnie to oczywista oczywistosc, ze paliwo bedzie podawane w jednostkach mg/skok a nie stopniach Celsjusza, woltach czy obr/min.... :roll:
                    VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                    Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                    Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                    Komentarz

                    • gregorianin
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 215
                      • Octavia II (1Z3)
                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez marecki1001
                      i dalej to samo. podajecie co zrobic ale o danych liczbowych zero. w kanale 001 sa dwie dane liczbowe.... czyli 1. to liczba 5 cyfrowa a drugie to mgr/skok. wiec co ma byc wieksze.... liczba 5 cyfrowa czy mgr?
                      : - )
                      www.DURASOFT.pl

                      -Hamownia podwoziowa
                      -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                      -Diagnostyka
                      -Filtry FAP/DPF

                      Komentarz

                      • kropeck
                        RS
                        • 2009
                        • 2319
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BLF 1.6 FSI 115 KM

                        #12
                        jasne, ze ta pięciocyfrowa ma być większa - gdyby miała być mniejsza, to byłaby dwu, albo nawet jednocyfrowa.




                        :diabelski_usmiech
                        Pozdrawiam,
                        Michał

                        Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                        Komentarz

                        • bradley
                          L&K
                          • 2008
                          • 1465

                          #13
                          Juz wiem o co chodzi.
                          5 cyfrowa to jest... ale w adaptacjach :lol:
                          Ciekaw jestem czy w adaptacjach przestawiles sobie dawke startowa kanal 5 czy moze dawke paliwa kanal 1 :diabelski_usmiech
                          5 cyfrowa im wieksza tym wiecej.
                          1 cyfra przed i 1 po przecinku im wieksza tym mniej.

                          A regulacje sa tak symboliczne ze mozna nie zauwazyc zadnej zmiany i trzeba udac sie do tunera ktory pogrzebie glebiej w sofcie i zmieni mapy startowe.


                          Wiec najpierw ogarnij sprawe i mow ze mowisz o kanale 001 w grupie engine w blokach pomiarowych i mowisz o kanale 01 (ktory zle zmieniales bo miales zmieniac 5 do dawki startowej) w adaptacjach. Jak masz pisac "to przyzwoicie a nie po lebkach" :lol:
                          VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                          Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                          Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                          Komentarz

                          • marecki1001
                            Classic
                            • 2009
                            • 28

                            #14
                            Dj Lawa... wystarczy spojrzeć na post kropeck-a. Jeśli ktoś nie potrafi sprecyzować swojej wypowidzi to dziękuję takim odpowiedziom. Szukajka nie gryzie, ale przewaliłem wiele stron i nie znalazłem odpowiedzi.
                            Tak jak pan Bradley - napisałem Kanał 001, a nie w blokach.. jesen z postów zawiera: "sprawdziłem blok 001.. dane dawki paliwa pokazują 7.0/ skok czyli w granicy " i nikt nie napisał czy to jest za dużo czy mało...
                            "5 cyfrowa im większa tym wiecej"- ja mam sie ogarnąć? haha im większa 5 cyfrowa to w blokach na kanale 1 jest mniejsze mg/skok... chodziło mi o to czy jak mniejsze mg to większe spalanie, bo każdy pisał że w tym kanale jest na odwrót. ale okazało się że zwiększenie tej 5 cyfrowej w adaptacjach powoduje spadek mg/skok... i zmniejszenie dawki paliwa...!! O to mi chodziło!
                            Teraz mam 3,4mg - 4mg?skok i jest ok..
                            i pozatym jakie 1 cyfra przed i po przecinku im wieksza tym mniej? że o co tu chodzi??
                            a jakie regulacje sa symboliczne? chodzi ci o dawke na rozruch?? jesli tak to różnica jest kolosalna... jest filmik na youtube do tyczący zmian map statowych... i jest taka sama roznica jak w tym filmiku... tyle...
                            mogłem zmienić w kanale 001 przypadkowo... ale chodziło mi o to jak powinno być prawidłowa

                            Komentarz

                            • bradley
                              L&K
                              • 2008
                              • 1465

                              #15
                              Zamieszczone przez marecki1001
                              "5 cyfrowa im większa tym wiecej"- ja mam sie ogarnąć? haha im większa 5 cyfrowa to w blokach na kanale 1 jest mniejsze mg/skok... chodziło mi o to czy jak mniejsze mg to większe spalanie, bo każdy pisał że w tym kanale jest na odwrót. ale okazało się że zwiększenie tej 5 cyfrowej w adaptacjach powoduje spadek mg/skok... i
                              Tak. Zdecydowanie Ty sie masz ogarnac

                              gregorianin, pisal o tym w 1 poscie. Ja to powtorzylem.

                              5 cyfrowa im wieksza tym wiecej.
                              1 cyfra przed i 1 po przecinku im wieksza tym mniej.
                              Przyklad 32323 <--- liczba 5 cyfrowa
                              4,2mg/suw<--- 1 cyfra przed i 1 po przecinku

                              Czyli zwiekszasz swoja 5 cyfrowa w adaptacjach, zmniejsza sie z automatu ta 2 cyfrowa, zwieksza sie rzeczywista dawka paliwa.
                              Wieksza dawka - wieksze spalanie.

                              Zamieszczone przez marecki1001
                              . ale okazało się że zwiększenie tej 5 cyfrowej w adaptacjach powoduje spadek mg/skok
                              Caly czas o tym mowilismy...

                              Zamieszczone przez marecki1001
                              zmniejszenie dawki paliwa...!!
                              nie


                              Zakladamy, ze pompa przy maksymalnym obciazeniu wtryskuje okolo 42mg/skok. paliwa. Na biegu jałowym wartość od 3 do 9 mg/suw "jest w granicy" Jak masz ustawione np. 2 mg to przy pełnym wciśnięciu gazu wydajność pompy- rzeczywisty wtrysk jest większy wyniesie 42-2= 40mg/suw. Jak masz ustawiona dawke 9 mg/suw na biegu jałowym wydajność wynosi 42-9= 33 mg/suw -czyli muł

                              Sprawdz sobie jak w bloku pomiarowym w kanale 001 zmienia sie wartosc z twoich 3,4-4mg/suw gdy dasz jakies obciazenie na silnik np. wszystkie obiorniki elektryczne, klimatyzacja itd.

                              Jak miales ustawione kolo 7-8 to mogl wiecej palic bo jezdzisz po miescie, stoisz w korkach i wtedy silnik wiecej pali ale rzeczywista dawka wtrysku przy pelnym obciazeniu jest mniejsza - auto bedzie slabsze i powinno palic mniej gdy sie depta z racji mniejszych rzeczywistych dawek paliwa przy bucie w podlodze.

                              Ustaw ~4mg/suw i zostaw.



                              P.S. Napisz jeszcze czy patrzyles sie na spalanie wg MFA czy liczyles wg dystrybutora. Bo w starszych sterownikach grzebiac w adaptacjach kanal 001 mozna troche wykalibrowac wskazania mfa.
                              VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                              Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                              Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                              Komentarz

                              • marecki1001
                                Classic
                                • 2009
                                • 28

                                #16
                                mam teraz ustawione na 3,4mg - 4.0mh/suw... mfa pokazuje mniejsze spalanie....
                                teraz sie zastanawiam... jak mialem 7.0mg (piszesz ze to mniejsza dawka) to dlaczego wiecej pali? bynajmniej tak mfa wskazywalo

                                Komentarz

                                • bradley
                                  L&K
                                  • 2008
                                  • 1465

                                  #17
                                  Jak patrzyles sie tylko na wskazania MFA to nie ma merytorycznej dyskusji.
                                  VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                  Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                  Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                  Komentarz

                                  • marecki1001
                                    Classic
                                    • 2009
                                    • 28

                                    #18
                                    no dobra, wiec jak wytlumaczyc zmiane na mfa.... wczesniej bylo przyzwoicie na trasie 4,9 do 5,1.... a ostatnio jechalem i 6 do 6,5... co bylo powodem tej zmiany? czy reset kompa... bo odlaczylem akumulator, czy przestawilem dawke.

                                    Komentarz

                                    • bradley
                                      L&K
                                      • 2008
                                      • 1465

                                      #19
                                      To, ze przestawiles dawke. Odlaczenie akumulatora nie ma znaczenia. Jak wlaczysz klime czy cos bardzo pradozernego to chwilowe spalanie podnosi sie. Pozmieniales dawke, komputer myslal, ze na postoju jest obciazenie jakbys mial jakies dodatkowe odbiorniki to zwiekszal wskazania spalania wg mfa.
                                      Nie czules roznicy w mocy silnika przy 8mg/suw a 4mg/suw?
                                      VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                      Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                      Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                      Komentarz

                                      • marecki1001
                                        Classic
                                        • 2009
                                        • 28

                                        #20
                                        ok.... czyli przestawiłem dawkę na 7.0mg i więcej mi spalało? chodzi mi w czasie jazdy. to mnie interesuje. Jeśli tak i 4.0mg jest ok to kończymy temat.

                                        Komentarz

                                        • bradley
                                          L&K
                                          • 2008
                                          • 1465

                                          #21
                                          na 7 teoretycznie powinno palic mniej a samochod byc slabszym niz w przypadku 4.
                                          A jak zauwazyles to na 7 palil wiecej ale na MFA, a niekoniecznie wg dystrybutora czyli rzeczywiscie.
                                          VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                          Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                          Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                          Komentarz

                                          • przemas1414
                                            Classic
                                            • 2010
                                            • 2

                                            #22
                                            To co piszecie to sprawy se nie zdajecie. Dobrze opisał "gregorianin"-Wracając do 001, tam im większą dawkę ustawisz tym mniejszą realną poda pompa to tak po krótce.". Więc proste- pkazuje w blokach pomiarowych 7mg/suw to tyle jest. W adaptacjach na 1 dawka paliwa, i tam podając większą wartość adaptacyjną przesuwamy skalę mapy go góry więc jest mniej podawanego paliwa. Tobie "bradley" proponuję się podszkolić. Na swoim możesz kombinować co ci się tylko podoba. Ale nie dał bym tobie do naprawy auta bo byś się pomylił i wciskał że tak ma być. Wiec marecki1001 jak dasz w adaptacjach na 1 do góry to realnie spali ci mniej. MFA też pokaże że mniej.

                                            Komentarz

                                            Pracuję...