[O1] czujnik temperatury 1.9 TDI AHF

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • michonas
    Ambiente
    • 2008
    • 100
    • Ford
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    [O1] czujnik temperatury 1.9 TDI AHF

    piramida, myślę, że VT to dobry pomysł - pomarańcz a'la lambo? do mnie to nie przemawia. Już lepszy byłby czerwony lub bordo 8)
    ale o gustach się nie dyskutuje panowie
    O1 ASV+ by MR Motors - sprzedana
    O2 BXE jeszcze seria
    Perfectservice by DGW
  • wofek
    Drive
    • 2007
    • 59

    #2
    [O1] czujnik temperatury 1.9 TDI AHF

    W moim samochodzie mam czujnik 4 pinowy niebieski (zatem to dwa czujniki w jednej obudowie). Ja mozna sprawdzic czy oba czujniki podaja te same wartosci w VAGu?

    Dlaczego chce to sprawdzic. Wiec... moje Octa ma problem z odpalaniem na goracym silniku, wymienilem juz jakis czas temu czujnik temp (jakis chinski - na blacie pokazuje 90* bo wczesniejszy wariowal), akumulator padl tej zimy (jest teraz nowy 74Ah o duzym pradzie rozladowania), rozrusznik jest po przegladzie (piszczal po odpaleniu bendix albo tuleje). Problem z zapalniem na goracym pozostal. Zmienilem dawka startowa w VAGu na ponad 33000 i lekko sie poprawilo ale nie zawsze. Postanowilem sprawdzic styki na czujnik temp. Wyciagnalem kabel, poprawilem, wsadzilem do czujnika. Rozgrzalem auto przez kilka km, pozniej stalo przez 20 minut i odpalil natychmiast bez zajakniecia. Pozniej nastepnego razu innego dnia znowu odpalil na goracym super. Po tygodniu i po 200 km trasy okazalo sie ze znowu ma problem z odpalaniem na goracym (nie trzeba juz tak dlugo krecic jak na samym poczatku ale nie jest to od kopa - musze ze 2 sekundy pokrecic). Co sie z tym dzieje? Czujnik moze do wymiany? Dlatego chce sprawdzic czy podaje dobra temp do ECU - na szafie jest 90*

    Wpadlem na pomysl budowy ukladu odcinajacego sygnal z czujnika na kilka sekund po pojawieniu sie zaplonu ale nie wiem ktory z czujnikow rozwierac piny 1/3 czy 2/4?

    [ Dodano: Sob 10 Kwi, 10 00:29 ]
    Dodam jeszcze ze temp na rozgrzanym silniku osiaga 81.0* na VAGu i pozniej juz nie rosnie nawet mimo dynamicznej jazdy.

    Komentarz

    • piotrek1926
      Classic
      • 2009
      • 15

      #3
      U mnie podobne objawy wystąpiły po wymianie paska rozrządu, itp. Pomogło ustawienie kąta wtrysku na pompie. W Vag-u poszukaj TDI timing i sprawdz czy zakres mieści się między 49 a 54 (oczywiście na patrz na rozgrzanym silniku) jeśli tak to powinien palić od strzału na ciepłym silniku. U mnie też Vag nie pokaże więcej niż 80 stopni/C. Kumpel ma golfa IV też z silnikiem AHF i również nie ma szans na więcej jak 80 stopni/C .Widocznie tak ten silnik tak ma. Pozdrawiam

      Komentarz

      • wofek
        Drive
        • 2007
        • 59

        #4
        Dzisiaj planuje ustawic kat wtrysku. Zobaczymy czy pomoze - oby! :-)

        Komentarz

        • bradley
          L&K
          • 2008
          • 1465

          #5
          Jak masz problem z odpaleniem na cieplym silniku to masz problem z mapami startowymi a nie katem wtrysku. Tymbardziej, ze masz lekko przyspieszony kat to powinno byc nawet lepiej z odpalaniem niz gorzej
          VW Vento 1.9TDI 1Z ++
          Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
          Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

          Komentarz

          • wofek
            Drive
            • 2007
            • 59

            #6
            Zamieszczone przez bradley
            Jak masz problem z odpaleniem na cieplym silniku to masz problem z mapami startowymi a nie katem wtrysku. Tymbardziej, ze masz lekko przyspieszony kat to powinno byc nawet lepiej z odpalaniem niz gorzej
            Mam opozniony a nie przyspieszony. Mam wartosc 77 w stosunku do prawidlowych 50.

            Komentarz

            • bradley
              L&K
              • 2008
              • 1465

              #7
              Zamieszczone przez wofek
              Zamieszczone przez bradley
              Jak masz problem z odpaleniem na cieplym silniku to masz problem z mapami startowymi a nie katem wtrysku. Tymbardziej, ze masz lekko przyspieszony kat to powinno byc nawet lepiej z odpalaniem niz gorzej
              Mam opozniony a nie przyspieszony. Mam wartosc 77 w stosunku do prawidlowych 50.
              Zdecydowanie masz przyspieszony i liczba 50 nie jest wyznacznikiem, ze jest dobrze choc z reguly wokol tego oscyluja wartosci. Dla przykladu moj silnik:


              38, normalnie jest ~45 a bylo 18. W zimie byla rewelacja zeby odpalic :lol:
              VW Vento 1.9TDI 1Z ++
              Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
              Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

              Komentarz

              • wofek
                Drive
                • 2007
                • 59

                #8
                Dobra, wracajac do meritum...

                W moim samochodzie mam czujnik 4 pinowy niebieski (zatem to dwa czujniki w jednej obudowie). Ja mozna sprawdzic czy oba czujniki podaja te same wartosci w VAGu?

                Komentarz

                • bradley
                  L&K
                  • 2008
                  • 1465

                  #9
                  Jeden sprawdzasz w grupie engine(to ten do komputera), kanal 007. Natomiast drugi w grupie instruments (to ten na zegary), kanal 003
                  VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                  Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                  Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                  Komentarz

                  • wofek
                    Drive
                    • 2007
                    • 59

                    #10
                    Dzieki bardzo! Jutro sprawdze...

                    [ Dodano: Wto 13 Kwi, 10 21:34 ]
                    Sprawdzilem.

                    W grupie engine temp wynosi 75.6*C a w grupie instruments 71*C. Testowalem kilka razy dla roznych temp i roznica wynosi od 2 do 5*C.

                    Jest OK?

                    Komentarz

                    Pracuję...