piramida, myślę, że VT to dobry pomysł - pomarańcz a'la lambo? do mnie to nie przemawia. Już lepszy byłby czerwony lub bordo 8)
ale o gustach się nie dyskutuje panowie
O1 ASV+ by MR Motors - sprzedana O2 BXE jeszcze seria Perfectservice by DGW
W moim samochodzie mam czujnik 4 pinowy niebieski (zatem to dwa czujniki w jednej obudowie). Ja mozna sprawdzic czy oba czujniki podaja te same wartosci w VAGu?
Dlaczego chce to sprawdzic. Wiec... moje Octa ma problem z odpalaniem na goracym silniku, wymienilem juz jakis czas temu czujnik temp (jakis chinski - na blacie pokazuje 90* bo wczesniejszy wariowal), akumulator padl tej zimy (jest teraz nowy 74Ah o duzym pradzie rozladowania), rozrusznik jest po przegladzie (piszczal po odpaleniu bendix albo tuleje). Problem z zapalniem na goracym pozostal. Zmienilem dawka startowa w VAGu na ponad 33000 i lekko sie poprawilo ale nie zawsze. Postanowilem sprawdzic styki na czujnik temp. Wyciagnalem kabel, poprawilem, wsadzilem do czujnika. Rozgrzalem auto przez kilka km, pozniej stalo przez 20 minut i odpalil natychmiast bez zajakniecia. Pozniej nastepnego razu innego dnia znowu odpalil na goracym super. Po tygodniu i po 200 km trasy okazalo sie ze znowu ma problem z odpalaniem na goracym (nie trzeba juz tak dlugo krecic jak na samym poczatku ale nie jest to od kopa - musze ze 2 sekundy pokrecic). Co sie z tym dzieje? Czujnik moze do wymiany? Dlatego chce sprawdzic czy podaje dobra temp do ECU - na szafie jest 90*
Wpadlem na pomysl budowy ukladu odcinajacego sygnal z czujnika na kilka sekund po pojawieniu sie zaplonu ale nie wiem ktory z czujnikow rozwierac piny 1/3 czy 2/4?
[ Dodano: Sob 10 Kwi, 10 00:29 ]
Dodam jeszcze ze temp na rozgrzanym silniku osiaga 81.0* na VAGu i pozniej juz nie rosnie nawet mimo dynamicznej jazdy.
U mnie podobne objawy wystąpiły po wymianie paska rozrządu, itp. Pomogło ustawienie kąta wtrysku na pompie. W Vag-u poszukaj TDI timing i sprawdz czy zakres mieści się między 49 a 54 (oczywiście na patrz na rozgrzanym silniku) jeśli tak to powinien palić od strzału na ciepłym silniku. U mnie też Vag nie pokaże więcej niż 80 stopni/C. Kumpel ma golfa IV też z silnikiem AHF i również nie ma szans na więcej jak 80 stopni/C .Widocznie tak ten silnik tak ma. Pozdrawiam
Jak masz problem z odpaleniem na cieplym silniku to masz problem z mapami startowymi a nie katem wtrysku. Tymbardziej, ze masz lekko przyspieszony kat to powinno byc nawet lepiej z odpalaniem niz gorzej
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj! Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Jak masz problem z odpaleniem na cieplym silniku to masz problem z mapami startowymi a nie katem wtrysku. Tymbardziej, ze masz lekko przyspieszony kat to powinno byc nawet lepiej z odpalaniem niz gorzej
Mam opozniony a nie przyspieszony. Mam wartosc 77 w stosunku do prawidlowych 50.
Jak masz problem z odpaleniem na cieplym silniku to masz problem z mapami startowymi a nie katem wtrysku. Tymbardziej, ze masz lekko przyspieszony kat to powinno byc nawet lepiej z odpalaniem niz gorzej
Mam opozniony a nie przyspieszony. Mam wartosc 77 w stosunku do prawidlowych 50.
Zdecydowanie masz przyspieszony i liczba 50 nie jest wyznacznikiem, ze jest dobrze choc z reguly wokol tego oscyluja wartosci. Dla przykladu moj silnik:
38, normalnie jest ~45 a bylo 18. W zimie byla rewelacja zeby odpalic :lol:
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj! Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
W moim samochodzie mam czujnik 4 pinowy niebieski (zatem to dwa czujniki w jednej obudowie). Ja mozna sprawdzic czy oba czujniki podaja te same wartosci w VAGu?
Komentarz