[O1] Brak mocy powyzej 160km/h ...nie 'notlauf'

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mettler
    Drive
    • 2008
    • 42

    [O1] Brak mocy powyzej 160km/h ...nie 'notlauf'

    Nie będę opisywał tu dokładnie rajdów moim skromnym 1.9 TDI 110 koni, ale powiem tyle, że miałem dwa starty z pod świateł. Raz z Seatem Ibizą IIFL, który mnie zkilował, drugi raz Golf IV Kombi z oznaczenia na klapie 101, albo 110 koni i tutaj ja wygrałem. Ale co mnie zaciekawiło kierowcy tych dwóch samochodów to Panowie w wieku 50, ponad 50 lat, bo niestety siwe włosy na ich skroniach było widać I zero dziadkowego stylu jazdy tylko but w podłogę
    Piszę poprawnie po polsku. - A przynajmniej się staram

    Już nie Octavka niestety
  • RT
    Drive
    • 2007
    • 80

    #2
    [O1] Brak mocy powyzej 160km/h ...nie 'notlauf'

    Witam

    Bardzo rzadko zdarza mi sie przekraczac predkosc 130 km/h... ostatnio jednak mialem okazje rozpedzic troche moja rakiete i pojawil mi sie bardzo dziwny problem. Mianowicie
    powyzej predkosci ~160km/h auto nagle stracilo moc ...predkosc zaczela spadac, nie mial przyspieszenia [tak jakby z turbina bylo cos nie tak], na wszystkich biegach byl problem z przyspierzeniem.

    Po wylaczeniu / wlaczeniu autka wszystko wrocilo do normy

    Podpialem VAGa ...brak bledow.

    Co to moze byc za dziwaczna usterka?

    Komentarz

    • filipT
      Rider
      • 2010
      • 554

      #3
      a ile byś chciał polecieć?
      ja swoją asv max wycisnąłem 180, może by te 5-10 jeszcze poszła, ale nie przyspieszała już wtedy jak na 3. Są granice mocy silnika, z latami koniki uciekają i z tych 110 parę na pewno poszło w las, wiatr zmienił kierunek, przy takich prędkościach ma to już wpływ
      Mój Szkodnik

      Komentarz

      • cycek
        Rider
        • 2009
        • 554

        #4
        Mój AGR jakiś wsciekły musi być po prostej 200 pojdzie. Z wielkiej obwodnicowo-trójmiejskiej górki dobiłem do końca szafy.
        Ogrodzenia Panelowe

        Komentarz

        • Udesky
          RS
          • 2007
          • 1692
          • Octavia I (1U2)
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          Zamieszczone przez RT
          Po wylaczeniu / wlaczeniu autka wszystko wrocilo do normy
          Notaluf jak byk.
          Moja łapała notlaufa przy ostrym bucie w podłodze zaraz po przekroczeniu 140km/h, gdy delikatniej operowałem pedałem gazu udawało mi się dojść do 160km/h i zaraz potem brak werwy.
          Musisz jeszcze raz złapać tego notlaufa i w tedy nie wyłączając silnika podpiąć kompa. Może coś pomoże.
          Zamieszczone przez filipT
          z latami koniki uciekają i z tych 110 parę na pewno poszło w las
          To dlaczego większość TDI mają więcej niż seria?
          Zamieszczone przez filipT
          ja swoją asv max wycisnąłem 180
          Ja AHF (seria) spokojnie dochodziłem do 190, potem się już męczył, ale do 200 dochodził.
          Zamieszczone przez cycek
          Mój AGR jakiś wsciekły musi być po prostej 200 pojdzie. Z wielkiej obwodnicowo-trójmiejskiej górki dobiłem do końca szafy.
          Do ilu masz wyskalowany prędkościomierz?
          Ja teraz nie mogę zamknąć szafy. A mam 164KM.
          W Polsce nie ma kryzysu.
          Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

          Komentarz

          • capriman
            Ambiente
            • 2008
            • 199

            #6
            też to miałem jadąc na święta A1ką(to nasza ziemia obiecana i tylko tam sobie tak pozwalamy)-najpierw szedł ładnie 190 a jak się odpuściło po dłuższym butowaniu z tą prędkością to już się nie wkręcał-podejżewam,że zapieczone kierowniczki..miałem już tak trzy razy(w przeciągu roku)-zawsze pojawiało się po odpuszczeniu po dłuższej jeździe z pedałem w podłodze i ustawało po ponownym uruchomieniu silnika..

            Komentarz

            • RT
              Drive
              • 2007
              • 80

              #7
              usterka zaobserwowana podczas przyspieszania [gaz w podlodze, stale przyspiesza] az do 160 kiedy nagle traci moc i juz nie ma przyspieszenia na wszystkich biegach.

              Komentarz

              • wofek
                Drive
                • 2007
                • 59

                #8
                U mnie seryjny AHF z 99 roku smiga licznikowe 210 kmh (standard opony dla SLXa - czyli 195/65/15). Na GPS najwiecej mialem 199 kmh. Droga byla prosta.

                Wydaje mi sie, ze zdrowy TDI 110KM powinien z palcem w d... przekraczac 190 na liczniku.

                Komentarz

                • capriman
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 199

                  #9
                  przekroczyć przekracza,ale już powoli prędkość rośnie..nie odpuszczasz na łuku przy takiej prędkości? :lol:

                  Komentarz

                  • wofek
                    Drive
                    • 2007
                    • 59

                    #10
                    Predkosc bedzie powoli rosla - obroty sa juz znacznie powyzej 4000 i w TDI pojawia sie spadek mocy i momentu (a opory powietrza rosna w kwadracie predkosci).

                    A co do luku to 130/140 przekraczam tylko na autostradach a v-maxa zazwyczaj mam na prostych odcinkach tychze autostrad.

                    Komentarz

                    • capriman
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 199

                      #11
                      dlaczego powyżej tej prędkości przyśpiesza wolniej to wiem tylko nie mam pewności dlaczego po dłuższej jeździe w okolicach 190 jak się gwałtownie przyhamuje bo ktoś zajedzie drogę lub w lusterku pojawi się podejrzane auto to później już nie przyśpiesza do czasu restaru-kierowniczki zapiekają się przy tym maksymalnym wychyleniu czy jaki diabeł?

                      Komentarz

                      • Udesky
                        RS
                        • 2007
                        • 1692
                        • Octavia I (1U2)
                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez wofek
                        U mnie seryjny AHF z 99 roku smiga licznikowe 210 kmh
                        U mnie przy licznikowym 220km/h, kończy się praktycznie skrzynia. Bo wskazówka obrotomierza wita się z czerwonym polem, a więc nie ma co dalej iść.
                        Zamieszczone przez capriman
                        nie mam pewności dlaczego po dłuższej jeździe w okolicach 190 jak się gwałtownie przyhamuje bo ktoś zajedzie drogę lub w lusterku pojawi się podejrzane auto to później już nie przyśpiesza
                        Być może puchnie. U mnie tak było na wirusie + seryjnym IC, w letnie dni po 2 butach zaczynał od 160 wolno przyśpieszać, ale to było przy +30.
                        Natomiast przy notlaufie jeśli zwolnimy do powiedzmy 100km/h to niezmiernie ciężko będzie przekroczyć 130km/h. Natomiast jadąc 180km/h łapiąc notlaufa i nie zwalniając jesteśmy w stanie utrzymać tą prędkość.
                        W Polsce nie ma kryzysu.
                        Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                        Komentarz

                        • capriman
                          Ambiente
                          • 2008
                          • 199

                          #13
                          mój przypadek to załóżmy 20 minut w okolicy 190,hamowanie do 120 i znów gaz w podłodze ale reakcja jest strasznie ociężała-jak ślimak rozpędza się do 140 i wyżej nie idzie..więc mniej więcej tak jak mówisz,i wszystkie 3 razy jakie miały miejsce pojawiały się w podobnych okoliczościach.. czy w takim wypadku szukać przyczyny w przepływce,N75 czy tak jak obstawiam zapieczone łopatki?coś można wykluczyć?

                          Komentarz

                          • Udesky
                            RS
                            • 2007
                            • 1692
                            • Octavia I (1U2)
                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                            #14
                            Mogę powiedzieć tylko tyle, że w przypadku mojej sytuacji, po wymianie turbinki, gdy swoją starą dostałem do ręki to zauważyłem, że sztanga od gruszki w ogóle się nie rusza, nic a nic. Tak więc na pewno była ona do wymiany. Czy samo turbo do czyszczenia również, ciężko mi powiedzieć. Kupiłem T-ARL, a starą sprzedałem za 300zł. Wymieniłem ją przy przebiegu 200 000km.
                            Najłatwiej jest zrobić logi dynamiczne.
                            Zamieszczone przez capriman
                            mój przypadek to załóżmy 20 minut w okolicy 190
                            Ciekawe co na to tem. oleju. :diabelski_usmiech
                            W Polsce nie ma kryzysu.
                            Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                            Komentarz

                            • cycek
                              Rider
                              • 2009
                              • 554

                              #15
                              Zamieszczone przez Udesky
                              Do ilu masz wyskalowany prędkościomierz?
                              Ja teraz nie mogę zamknąć szafy. A mam 164KM.
                              220+ JEdna kreska.
                              Ogrodzenia Panelowe

                              Komentarz

                              • Udesky
                                RS
                                • 2007
                                • 1692
                                • Octavia I (1U2)
                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez cycek
                                220+ JEdna kreska.
                                To musisz mieć dłuższą skrzynię, bo ja zamykałbym już, a nawet przekraczał skale prędkościomierza, wchodząc przy tym obrotomierzem na czerwone pole. A tak mniej więcej dochodzę do 218km/h i jestem na styku z czerwonym polem.
                                W Polsce nie ma kryzysu.
                                Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                Komentarz

                                • cycek
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 554

                                  #17
                                  Czyli chyba pierwszy raz okazało się, ze mam coś fajnego Ale czy napewo?
                                  Ogrodzenia Panelowe

                                  Komentarz

                                  • Udesky
                                    RS
                                    • 2007
                                    • 1692
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez cycek
                                    Czyli chyba pierwszy raz okazało się, ze mam coś fajnego Ale czy napewo?
                                    Na autostradzie mógłbyś mnie pogonić gdybyśmy się równocześnie rozpędzali bez wybiegania przed szereg. :evil:
                                    Pamiętam jak starego Passata B3 ojca z silnikiem 1.9TD (75KM) rozpędziłem na czeskiej autostradzie do 200km/h. Trochę to trwało, ale dał rade skubany. :szeroki_usmiech

                                    Ale OT. ops:
                                    W Polsce nie ma kryzysu.
                                    Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                    Komentarz

                                    • piramida
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 12222
                                      • Superb III (3V3)

                                      #19
                                      panowie cos za wolno jezdzicie tymi kapelusznikami skoro wam sie łopatki zapiekają :szeroki_usmiech
                                      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                      Komentarz

                                      • capriman
                                        Ambiente
                                        • 2008
                                        • 199

                                        #20
                                        cycek pisał,że pójdzie 200 a reszta to już rozbujanie z górki więc nie masz się czym przejmować..

                                        Komentarz

                                        • szkoda
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 22543

                                          #21
                                          o czym jest ta rozmowa :?:
                                          saport techniczny baj DGW
                                          była BKD+DSG '05 120kkm
                                          była BXE '08 190kkm
                                          no i nie ma :-)

                                          Komentarz

                                          • robekcool
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 2041
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #22
                                            szkoda, rozmowa zeszła na boczny tor :idea:
                                            przypadek klasyczny raczej
                                            www.k-mot.pl
                                            Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                            Autoholowanie.
                                            Robert Kulma

                                            Komentarz

                                            • capriman
                                              Ambiente
                                              • 2008
                                              • 199

                                              #23
                                              skoro klasyczny proszę o trafną diagnozę :lol:

                                              Komentarz

                                              • szkoda
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 22543

                                                #24
                                                Zamieszczone przez capriman
                                                skoro klasyczny proszę o trafną diagnozę :lol:
                                                ale diagnozę czego, przypadku RT czy Twojego?
                                                notlauf to notlauf, przez internet się tego nie diagnozuje raczej :roll:
                                                ale można oczywiście sobie pogdybać...
                                                saport techniczny baj DGW
                                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                                była BXE '08 190kkm
                                                no i nie ma :-)

                                                Komentarz

                                                • capriman
                                                  Ambiente
                                                  • 2008
                                                  • 199

                                                  #25
                                                  Wiadomo,że jak jest możliwość to diagnoza obu przypadków by się przydała można coś wykluczyć?obstawiam łopatki bo w tym zakresie obrotów jakie są przy 190 nie jeżdżę na codzień-dobrze dedukuję?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...