Wyciek oleju w okolicach intercoolera Skoda Octavia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jasonxx
    Classic
    • 2011
    • 3

    Wyciek oleju w okolicach intercoolera Skoda Octavia

    Ten z prawej
  • Cosmomax
    Classic
    • 2010
    • 3

    #2
    Wyciek oleju w okolicach intercoolera Skoda Octavia

    Witam,

    wczoraj zauważyłem małą plamę oleju na chodniku po prawej stronie, wyciekało po osłonie. Zajechałem do warsztatu i okazało się, że jest to wyciek z intercoolera (potrzebna wymiana), poczytałem trochę na necie i okazało się, że to normalna sprawa małe wycieki oraz, że to nie musi być koniecznie wyciek z intercoolera tylko z przewodów (uszczelek).

    1. Moje pytanie - mam znaczny ubytek oleju, w pół roku od wymiany doszło do minimum czy naprawiać to, czy tylko dolać oleju i jeździć dalej? (nie dymi, brak spadku mocy)

    2 Jak ustrzec się nieuczciwego mechanika, który będzie chciał wymienić cały intercooler w sytuacji gdy tylko będzie potrzebna wymiana uszczelek/przewodów?

    Komentarz

    • Udesky
      RS
      • 2007
      • 1692
      • Octavia I (1U2)
      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      Zamieszczone przez Cosmomax
      1. Moje pytanie - mam znaczny ubytek oleju, w pół roku od wymiany doszło do minimum czy naprawiać to, czy tylko dolać oleju i jeździć dalej? (nie dymi, brak spadku mocy)
      Ile kilometrów zrobiłeś w tym czasie?
      Być może turbina po woli zaczyna puszczać olej w układ.
      Zamieszczone przez Cosmomax
      2 Jak ustrzec się nieuczciwego mechanika, który będzie chciał wymienić cały intercooler w sytuacji gdy tylko będzie potrzebna wymiana uszczelek/przewodów?
      Tam nie ma uszczelek, przewód również wątpię aby się "rozciekł".
      W Polsce nie ma kryzysu.
      Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

      Komentarz

      • mroko
        Rider
        S_OCP Member
        • 2006
        • 659
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Nie trzeba wymieniać intercoolera ale warto odessać z niego olej, dzięki czemu silnik dłużej pożyje.

        W większości dieselków poci się intercooler więc gdy nie ma innych niepokojących objawów jak np. wyjąca turbina to się nie ma czym przejmować.

        Pozdrawiam
        Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

        Komentarz

        • romi-70
          Elegance
          • 2008
          • 920
          • Volkswagen
          • CJZA 1.2 TSI 105 KM

          #5
          Zamieszczone przez Cosmomax
          wczoraj zauważyłem małą plamę oleju na chodniku po prawej stronie, wyciekało po osłonie.
          mialem tak chyba po ok. 40 tys km , intercooler przetarla plastikowa kierownica powietrza
          wymiana na szczescie na gwarancji , ASO mowilo zeby raczej z tym nie jezdzic za dlugo..
          Była O1 TDI , jest G7 Variant TSI

          http://www.motostat.pl/user_images/71265/icon3.png

          Komentarz

          • Cosmomax
            Classic
            • 2010
            • 3

            #6
            Dzięki wielkie wszystkim za informacje,

            Ile kilometrów zrobiłeś w tym czasie?
            Około 5tyś

            Jadę jutro do serwisu, nie będę czekał i dobijał silnika, dam znać co było przyczyną i jak to się skończyło. Dzięki jeszcze raz za pomoc w podjęciu decyzji.

            Komentarz

            • Udesky
              RS
              • 2007
              • 1692
              • Octavia I (1U2)
              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              Zamieszczone przez Cosmomax
              Ile kilometrów zrobiłeś w tym czasie?
              Około 5tyś
              Od max. do min. to ok 0,5l, a więc przy standardowych wymianach oleju co 15 000km, daje nam jakieś 1,5l. Jak na mój gust za dużo.
              W Polsce nie ma kryzysu.
              Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

              Komentarz

              • Rekin Chlebojad
                Rider
                • 2010
                • 474

                #8
                Udesky, z tego co pamietam to w autach, Fiat, Mercedes, Honda, Mitsubishi to miarka na bagnecie od min-MAX to około 1 L, no ale skody jeszcze nie miałem (czekam) wiec może tu jest inaczej
                [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                Komentarz

                • Cosmomax
                  Classic
                  • 2010
                  • 3

                  #9
                  Witam ponownie,

                  zgodnie z obietnicą piszę co było przyczyną według serwisu .
                  Jednak trzeba było wymienić intercooler, który przetarła plastikowa kierownica powietrza, podobno jakaś wada fabryczna. Podejrzewam podobną sytuację do romi-70

                  Dzięki jeszcze raz wszystkim za informacje.

                  Komentarz

                  • bl
                    Rider
                    • 2009
                    • 389
                    • BMW
                    • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
                    Udesky, z tego co pamietam to w autach, Fiat, Mercedes, Honda, Mitsubishi to miarka na bagnecie od min-MAX to około 1 L, no ale skody jeszcze nie miałem (czekam) wiec może tu jest inaczej
                    W Skodach rowniez - 1l

                    Komentarz

                    Pracuję...