Dziwny problem z przyspieszeniem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kuba772
    Drive
    • 2010
    • 68

    Dziwny problem z przyspieszeniem

    chyba sytuacja nie roznila sie wiele od tych spotykanych codziennie na drogach, smierc z reguly czycha na prostych bo przeciez bezpiecznych drogach.
    Ja dzis wjezdzam od wesolej na kostuchne od strony lasu mamy zakret, wyjezdzamy i juz widac goscia ktory konczy wyprzedzanie i tak niebiezpieczne a tu nagle pojawia sie pieprzony idiota w leonie i tez na naszym pasie. Trzeba hamowac bo kretyn skoro ma przerywana to nie wazne ze zakret i nawet lekkie wzniesienie jest, on moze. takich przypadkow codziennie doswiadczam. jezdze dostawczym czasem ciezarowym i musze hamowac ryzykujac ze rozwale ladunek bo kretyn bez mozgu stanie mi na drodze, nie raz mam ochote wjechac w niego.
    druga rzecz ktora strasznie mnie ostatnio wkurwia i powinno sie lac po ryju za to, nie trzymanie sie swojego pasa, zbyt bliskie trzymanie osi jezdni i scinanie slepych zakretow. octavia juz gosciowi rozwalilem lusterko w ten sposob, ciezarowym trzeba bylo uciekac bo ciec by o pake zachaczyl. kazdy popelnia bledy i nawet mistrz sie myli, ja sam wiem ze czasem sie zapomne, ale zbyt czesto musze myslec za innych na drodze.
  • Iwan89
    Ambiente
    • 2009
    • 183

    #2
    Dziwny problem z przyspieszeniem

    Witam, mam taki problem. Auto na 1 biegu przyspiesza dobrze, na 2 biegu super a na 3 nagle... nie ten sam samochód :?

    Byłem sprawdzać na Vagu, przepływomierz daje maksymalne wartości. Problem jest od 3 biegu w gore, niezależnie od obrotów. Auto rozpędza się do wyższych prędkości bez problemu, natomiast przyspieszenie mogłoby być lepsze. Najbardziej denerwuje mnie nagła utrata dynamiki silnika jak tylko wrzucę 3 bieg. Na 2 biegu idzie pięknie, elastycznie, wciska w fotel, czuć dobrze doładowanie. A na 3 biegu nie czuć praktycznie przyspieszenia. Wiem, że coś jest nie tak, bo jak go kupowałem, to na 2 i na 3 biegu różnica była nie wielka, a teraz jest przepaść. Jak będę miał czas to mogę zrobić logi, tylko pytanie jakie? Turbina ładuje(bo na drugim biegu jest idealnie), nie przeładowuje, przepławka daje maksymalne wartości, nie wywala też żadnych błędów. Ma ktoś jakieś przypuszczenia, co może być na rzeczy?

    Pozdrawiam

    Komentarz

    • cysterniarz
      RS
      • 2008
      • 1887
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      Zamieszczone przez Iwan89
      Ma ktoś jakieś przypuszczenia, co może być na rzeczy?
      zrobisz logi na 3ce to bedzie widac
      jaki silnik ?

      Komentarz

      • Iwan89
        Ambiente
        • 2009
        • 183

        #4
        A przepraszam, zapomniałem napisać. Skoda Octavia 1,9 TDI AGR. Czasem i na 3 biegu ma przebłysk, ale bardzo rzadko. Zarówno po zmianie z 2 biegu przy 3000 obr/min jak i przy wciśnięciu pedału gazu do oporu przy stałej prędkości, np. przy 2000 obr/min auto rozpędza się swoim tempem i nie ma znaczenia czy wcisnę lekko czy do oporu, idzie tak samo. Logi których grup? bo 003 i 011 chyba nie mają sensu. Jakby to był przepływomierz to moc by była chyba przynajmniej na niższych obrotach, a jakby 011 czyli coś z turbiną, to raczej na 2 biegu by nie szła jak strzała.

        Komentarz

        • DGW
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 2330

          #5
          zrób 3,8 i 11 :idea: i skąd ta pewność
          Zamieszczone przez Iwan89
          Turbina ładuje(bo na drugim biegu jest idealnie), nie przeładowuje
          skoro
          Zamieszczone przez Iwan89
          przepławka daje maksymalne wartości
          NFPNorth-West
          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
          WARSZTAT www.dsize.pl
          ->
          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

          Komentarz

          • Iwan89
            Ambiente
            • 2009
            • 183

            #6
            Myślę, że nie przeładowuje bo niedawno byłem poprawiać chip. I wcześniej zgadza się przeładowywał(dlatego byłem poprawić), ale teraz jest już OK. Mogę zrobić logi, nie ma problemu, ale pytanie czy one coś wykażą. Ogólnie ten problem z brakiem mocy ciągnie się za mną już dłuższy czas.

            Historia była taka:

            - Kupiłem auto śmigało jak złoto
            - Po tygodniu auto zaczęło słabnąć
            - Po pewnym czasie wrzuciłem Logi tutaj na forum i okazało się, że turbo przeładowuje i to znacznie. Zaczęło też gwizdać.
            - Pojechałem do warsztatu który się tym zajmuje, chip został poprawiony
            - Po poprawie chipa auto odżyło od nowa, piękna elastyczna praca silnika, jak po zakupie.
            - Potem niestety znowu to samo
            - Zorientowałem się, że za bardzo zamulam auto i to może być powodem, zacząłem bardziej go cisnąc, (zmiana biegu przy 3000 obr) i auto trochę odżyło, 1 bieg i 2 bieg, tak jak wspomniałem, chodzą tak jak powinny. Natomiast 3 bieg w górę niestety bez większej poprawy.

            Zastanawia mnie to, że po pierwszym spadku mocy ja go katowałem a moc nie wróciła. Czyli nie było to efektem zamulania auta. Może ktoś będzie w stanie z tych objawów wyczytać usterkę która mogłaby to powodować? Logi oczywiście wrzucę, ale to w przeciągu tygodnia.

            Komentarz

            • DGW
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 2330

              #7
              To może zacznijmy od tego kto tam modził w sterowniku :?:
              NFPNorth-West
              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
              WARSZTAT www.dsize.pl
              ->
              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

              Komentarz

              • Iwan89
                Ambiente
                • 2009
                • 183

                #8
                Chip był zanim kupiłem. Poprawkę zrobił Robert z TuneUP więc jestem pewien, że jest OK. Byłem u niego sprawdził ostatnio przepływkę i mówił, że daje prawidłowe wartości. Po krótkim wywiadzie doszliśmy do wniosków, że za bardzo zamulam auto, bo zmieniałem biegi przy 2200 obr/min. Teraz w ostatnich dniach tak jak wspomniałem zmieniam przy 3000 obr. zrobiłem też więcej tras i ciągnąłem go do 4000 chyba na wszystkich biegach. No i właśnie jest ogromna poprawa na 1 i 2 biegu, ale wyżej bez zmiany. Czuje niedosyt

                Komentarz

                • DGW
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 2330

                  #9
                  Iwan89, jeśli Robert poprawiał to z softem pewnie jest wszystko ok.
                  Z diagnozą przez net jest tak jakby leczyć syfa pudrem więc jeśli nie chcesz stracić zbyt dużo czasu i kasy to podjedź znów do Tune-up i będziesz wszystko wiedział a na pewno auto po naprawie będzie dalej śmigać bez problemu


                  To oczywiście jest tylko moje zdanie

                  Pozdr.
                  NFPNorth-West
                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                  WARSZTAT www.dsize.pl
                  ->
                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                  Komentarz

                  • Iwan89
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 183

                    #10
                    Ja wiem, oczywiście, przez neta to wróżenie z fusów, ale chodzi mi tutaj o to czy są w ogóle jakieś przypuszczenia, coś co by pasowało do objawów. Tylko, że Robert po sprawdzeniu mówił, że jego zdaniem jest ok, że po zmianie biegu jest od razu doładowanie i przyspiesza jak mocna 90-tka a przepływomierz pokazuje prawidłowe wartości. Doszliśmy do wniosku, że za bardzo go zamulałem, więc w ostatnich dniach jeżdżę dość agresywnie i na 1,2 biegu nie to samo auto. Lecz niestety na wyższych biegach poprawiło się tylko minimalnie. Ale mnie to dręczy, bo kurcze, na pewno wcześniej było lepiej, choćby zaraz po poprawie chipa. Może to następstwa zamulania auta? coś się zapiekło? nie wiem. Z jednej strony biorąc to na logikę, że jeśli vag nic nie pokazuje, auto ma moc na 1 i 2 biegu to i na wyższych biegach powinno mieć. A problem w tym, że auto ma tylko czasem przebłyski, tak jakby się coś przycinało.

                    EDIT: Może turbina która notabene gwiżdże(po poprzednim chipie który przeładowywał), nie daje już rady na wyższych biegach?

                    EDIT2: Już jest chyba dobrze, nie chce zapeszać, ale już dziś na 3 biegu wzwyż ładnie szła. Widocznie jeszcze musiała dojść do siebie

                    Komentarz

                    Pracuję...