[O1] skaczaca temp silnika 1.6 BFQ-czujnik czy termostat?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wendetter
    Drive
    • 2009
    • 57

    [O1] skaczaca temp silnika 1.6 BFQ-czujnik czy termostat?

    Zawsze mozna kupić taką igiełkę "dubajstajl": http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7348265
  • speede
    Ambiente
    • 2007
    • 248

    #2
    [O1] skaczaca temp silnika 1.6 BFQ-czujnik czy termostat?

    Po wymianie obudowy termostatu uzywanej bo byl peknieta, zauwazylem ze silnik dlugo sie nagrzewa co w porownaniu do wczesniejszej obudowy termostatu juz po 3 km bylo ok 60 stopni na wskazniku. W tej obudowie sa 2 czujniki i termostat. Oczywiscie nie wymienialem ich a zalozylem te co byly. Teraz jak jade to temperatura dochodzi do 70 stopni- ledwo a jak wlacze ogrzewanie to nawet troche spada. Co moze byc przyczyna? Uszkodzony czujnik ( tez zielony) czy moze termostat sterowany elektrycznie.?

    Komentarz

    • pablo_doctor
      Elegance
      S_OCP Member
      • 2007
      • 791

      #3
      najszybcie sprawdzsz po podpieciu kompa.

      Zobacz jakie sa wskazania w grupie silnika a jakie w grupie licznika.
      pablo_doctor

      Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

      CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

      http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

      Komentarz

      • speede
        Ambiente
        • 2007
        • 248

        #4
        oki, a insteje mozliwosc ze czujnik moze robic takie numery? Rosnie temperatura i spada i utrzymuje sie ok. 70, a na postoju 90.

        Komentarz

        • pablo_doctor
          Elegance
          S_OCP Member
          • 2007
          • 791

          #5
          tak, czujniki maja dwa obwody jeden informuje ECU a drugi podaje info na licznik.
          To powoduje ze czesto ludzie mysla mam dobre wskazanie to wszystko jest git tum czasem dla ECU info jest nieprawidlowe i auto ma np problem z poprawnym zapalaniem lub dobiera nieprawidlowa mieszanke.

          Dlatego nalezy sprawdzic oba obwody - minus taki ze puki czujnik calkiem nie padnie to system OBD nie odnotowuje zadnego bledu.

          P.S. czasami podobne objawy daje uszkodzony licznik - lecz wtedy mozna zaobserwowac wiecej anomalji w jego pracy.

          Jak wylkuczysz czujnik to naprawdopodobniej bedzie to wpomniany termostat.
          pablo_doctor

          Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

          CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

          http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

          Komentarz

          • speede
            Ambiente
            • 2007
            • 248

            #6
            Rozumiem ze chodzi caly czas o czujnik ten 4 pinowy zielony?. Mam nowke na podmiane, moze poprostu wstwie go i zobacze co bedzie sie dzialo. Ze wzgledu na to ze obudowa miala juz w sobie te czujniki wiec swoich starych czujnikow nie podmienialem. Dopiero po kilku dniach zaczely sie te cyrki z temp. W ktorej grupie sprawdza sie temperature vag 311?

            Komentarz

            • pablo_doctor
              Elegance
              S_OCP Member
              • 2007
              • 791

              #7
              na pamiec ni pamietam ale dasz rade bo sa opisane wrtosci w °C
              pablo_doctor

              Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

              CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

              http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

              Komentarz

              • speede
                Ambiente
                • 2007
                • 248

                #8
                a jaka roznica moze byc dopuszczalna miedzy wskazaniem z vag a na wskazniku?

                Komentarz

                • pablo_doctor
                  Elegance
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 791

                  #9
                  generalnie powinny byc identyczne, lub kilka stopni ale jak na karcie silnika bedziesz przykladow mial 90 a na karcie licznika 60-70 to juz znaczna roznica
                  pablo_doctor

                  Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

                  CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

                  http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

                  Komentarz

                  • speede
                    Ambiente
                    • 2007
                    • 248

                    #10
                    Rozebralem ubudowe termostatu- pekniety wspornik ktory trzymal termostat i temu tak skakala temperatura. szajs material- maly kawalek gdzies krazy pewnie w obiegu, moze nie uszkodzi pompy lub czegos nie zatka. Ale dobrze ze mialem drugi taki termostat -(swoj stary wlozylem kpl i zobaczymy). Jak narazie to szybko temperatura wzrosla, ale po zalaczenu sie wentylatora nie chcialy sie wylaczyc wiatraki- bo oba zaczely sie krecic. Dlaczego tak sie dzieje? Dopiero jak wylaczylem zaplon to zgasly. Dziwne rzeczy dzieja sie w skodzie.

                    Komentarz

                    • ruwado
                      RS
                      • 2009
                      • 14885
                      • Octavia IV (NX3)

                      #11
                      U mnie tak skakała temperatura (tylko jej wskazanie) jak walnął czujnik. Jak walnął termostat z czujnikami, to tylko świecił się check - temp. stała jak drut. Ale skoro wymieniałeś coś przy termostacie - to może było coś wadliwe. Podłącz pod kompa.
                      pozdrawiam - Darek

                      Komentarz

                      • adiwaw
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 167

                        #12
                        miałem podobny problem i po wymianie czujnika wszystko działa jak trzeba. A raczej działało bo teraz jak odpalam samochód nie ważne o jakiej porze to od razu mam pion na wskazówce od temp. wczoraj zobaczyłem, że jest sporo syfu na stykach i sie dzisiaj tym zajmę i mam nadzieje, że to tego wina. Jak wymieniasz czujnik to kup najlepiej oryginalny. Czujnik to nie jest droga sprawa i nie ma sensu na nim oszczędzać

                        Komentarz

                        • bobas
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 1676

                          #13
                          Wymień czujnik, na pewno pomoże . Czujnik tylko dowiedź się jaki masz bo są różne. Koszt mniej więcej ok 40-60zł . Aaa i kup markowy
                          BYŁ : MÓJ SZKODNIK http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=17786

                          JEST : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78705


                          www.tri-dent.pl www.kancelaria-storoniak.pl


                          FB: Michał Storoniak

                          Komentarz

                          Pracuję...