Wyciek oleju ze skrzyni biegów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lasqs
    Classic
    • 2007
    • 6

    Wyciek oleju ze skrzyni biegów

    Jedna wypadam z hamowania 23.10 problem z zawieszeniem, mam nadzieję że na 30.10 uda się wszystko naprawić ;D
  • martinl
    Ambiente
    • 2006
    • 133
    • Octavia III (5E3)
    • DADA 1.5 TSI 150 KM

    #2
    Wyciek oleju ze skrzyni biegów

    Właśnie po krótkiej przejażdżce po wyjściu z auta poczułem charakterystyczny smród oleju ze skrzyni biegów. Wjechałem na kanał, zdjąłem osłonę pod silnikiem i oblało mnie tak z pół szklanki oleju. Niestety cała skrzynia jest upaćkana w oleju więc ciężko stwierdzić skąd się leje (wykluczam jedynie lewy simmering - suchutki). Po podniesieniu maski zwróciłem uwagę że skrzynia jest upaćkana również od góry. Na samym szczycie ledwo wciśnięty gumowy korek wokół którego widać sporą plamę i zaczynam podejrzewać, że to stamtąd cieknie. Problem tylko w tym, że nie wiem do czego on służy. Oto on:



    Jeszcze zdjęcie od strony chłodnicy, żeby wiadomo było gdzie się znajduje:



    A tu zdjęcie od góry, widać wodziki skrzyni:



    I jeszcze jedno zdjęcie z zaznaczonymi plamami oleju:



    No i pytanie - co to za korek i czy możliwe, że tamtędy uciekł olej (dlaczego).
    Może jeszcze prośba, żeby ktoś u siebie sprawdził jak mocno u niego siedzi ten korek. U mnie poradziłoby sobie z nim nawet dziecko.
    1.9 TDI rulezzz...
    Było 116.6HP 287,4Nm
    Jest 139,6HP 325,5 Nm
    Beżowa strzała kombi

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      ten korek to zaślepka otworu podglądu koła zamachowego. zmyj olej i obserwuj skąd leci. :idea:
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • marco1
        Classic
        • 2009
        • 31

        #4
        Jest to gumowy korek zaślepiający otwór do komory sprzęgła, otwór ten służy do ustawiania wału w odpowiednim położeniu.

        Na pewno poszedł uszczelniacz na wale korbowym, wszystko upaprane jest na czarno.

        Sprawdz czy ten olej jest taki sam jak w silniku jeśli tak to masz już usterkę.

        Komentarz

        • martinl
          Ambiente
          • 2006
          • 133
          • Octavia III (5E3)
          • DADA 1.5 TSI 150 KM

          #5
          No właśnie na razie boję się w ogóle odpalać. A jeśli by stamtąd faktycznie olej rzygał to czego to może być objawem?

          Ok, to generalnie tylko holowanie do mechanika zostaje?
          No i czemu śmierdzi olejem takim jak w s.b.?
          1.9 TDI rulezzz...
          Było 116.6HP 287,4Nm
          Jest 139,6HP 325,5 Nm
          Beżowa strzała kombi

          Komentarz

          • robekcool
            RS
            • 2009
            • 2041
            • Octavia II (1Z3)
            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            sprawdź stany oliwy w silniku i s.b.
            umyj i odpal- nic nie powinno się stać. zobaczysz skąd jest wyciek
            www.k-mot.pl
            Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
            Autoholowanie.
            Robert Kulma

            Komentarz

            • martinl
              Ambiente
              • 2006
              • 133
              • Octavia III (5E3)
              • DADA 1.5 TSI 150 KM

              #7
              Oleju w silniku jest powyżej minimum a mam już prawie przegląd za pasem. Jeszcze przyjrzałem się temu olejowi na koszuli i ma zielonkawe zabarwienie - olej silnikowy po 12 tys po wymianie raczej byłby czarny?
              Oleju w skrzyni nie mam jak sprawdzić - nie mam tak dużego klucza.
              A jeśli to olej ze skrzyni to czy przejazd około 12 km do mechanika może jej zaszkodzić czy lepiej zaholować?

              [ Dodano: Nie 25 Kwi, 10 17:56 ]
              Odpaliłem go na 2 minutki i przejechałem parę metrów. Nie pojawiło się ani kropli wycieku.
              A jeszcze mam takie pytanko - jeśli nie byłoby w takim razie już oleju w skrzyni to czy w czasie zmiany biegów odczułbym to w jakiś sposób? Bo wydaje mi się, że żadnej różnicy nie ma.
              1.9 TDI rulezzz...
              Było 116.6HP 287,4Nm
              Jest 139,6HP 325,5 Nm
              Beżowa strzała kombi

              Komentarz

              • robekcool
                RS
                • 2009
                • 2041
                • Octavia II (1Z3)
                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                braki oleju w skrzyni objawiają się cięższym ich wlączaniem najpierw (glównie najwyższy i wsteczny). zielonkawy kolor ma jedynie plyn wspomagania, ewentualnie do spryskiwaczy.
                dojedziesz te 12 km
                www.k-mot.pl
                Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                Autoholowanie.
                Robert Kulma

                Komentarz

                Pracuję...