Od jakiegoś czasu mam problem z moją SK. OC 1.9 TDi L&K - otóż bardzo często zgłasza mi się kontrolka ABSu z migającym znaczkiem hamulca ręcznego. Dodatkowy objaw to zanik radia w trakcie jazdy przy tej usterce oraz po dojechaniu na miejsce i gaszeniu silnika - resetują się zegary na desce rozdzielczej. Raz zaobserwowałem także że po czymś takim wyskoczył test kilimy! - Ktoś kiedyś mi podpowiadał, żebym szukał zaniku masy na silniku? Czy to możliwe?
Kontrolka ze znaczkiem h-ca ręcznego nie jest kontrolką ABS-u.Jeśli zapala się,a hamulec ręczny jest zwolniony,przyczyną może być zbyt niski poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku.
Jeśli chodzi o resetowanie się wyświetlaczy na desce,to sprawdź bezpiecznik nr.15.
Przed chwilą miałem kolejny reset - tym razem - zresetowało się radio i woła PIN -którego nie posiadam! Samochód sprowadzony 1,5 roku temu z Holandii.
Co do ABSu o czym pisałem wcześniej - to wygląda to tak. W trakcie jazdy sporadycznie pojawia się żółta kontrolka z napisem ABS - po przejechaniu kilku bądź kilkunastu kilometrów pojawia się sygnał dźwiękowy (pisk) i wtedy zapasa się i mruga dodatkowo kontrolka hamulca ręcznego! Dodatkowy efekt - w momencie kiedy zapala się żółta kontrolka ABSu radio zacina się. Jeżeli zniknie kontrolka ABSu a czasem się tak zdarza to radio zaczyna znów normalnie grać.
Poziom płynu jest ok - sprawdzałem na samym początku. Myślałem że może jest tu czujnik okładzin klocków - bo tak miałem w BMW - ale podobno tu czegoś takiego nie ma.
Teraz co prawda nie gra w ogóle - bo nie mam pinu do radia (((((
Co do ABS-u,to proponuję sprawdzić VAG-iem.Jeśli któryś czujnik niedomaga,to błąd jest zapisany w pamięci.Wyglada też,że radio podłączone jest pod zestaw wskaźników i teraz pytanie:czy radio powoduje zapalenie kontrolki ABS,czy to ABS powoduje wariowanie radia?
W tym przypadku odłączył bym radio od obecnego zasilania i podłączył je tam,gdzie powinno być.Dobry zakład elektroniczny wydobędzie PIN z radia bez kłopotu.
No i oczywiście kontrola ECU VAG-iem.
Pytanie następujące - mam program VAG 2.5 czy nim mogę wydobyć PIN do radia? Zgłasza mi się bowiem test diagnostyczny radia z możliwością przekodowania i zalogowania się. Jest też możliwe usunięcie usterek, ale takie się nie pojawiają! Przy odczytywaniu sterownika zgłasza się jego numer nazwa oraz 0005 - czy to może być PIN? -> ten odczyt jest w jednej linii. Zaraz zrobię zdjęcię i go opublikuję.
Po odczyszczeniu papierem ściernym znalezionych końcówek masy - narazie po jednym dniu nie mam żadnych autoresetów.
sprawdź też bezpieczniki na akumulatorze, czy dobrze dokręcone są kable na klemach no i masę
W puszcze akumulatora oprócz klasycznych płytkowych bezpieczników są też tzw. bezpieczniki wysokoprądowe (płytki przykręcone śrubami). Często się zdarza, że śniedzieje styk płytki i występują spadki napięcia objawiające się m.in. przygasaniem oświetlenia, zaświecaniem się kontrolek ABS, sygnałem alarmowym ze zegarów itp.)
Aby rozwiązać temat należy:
- odłączyć aku
- odkręcić płyki i zeskrobać nalot
- przykręcić i podłączyć aku
Komentarz