[O2] Wymiana tempomatu i awaria

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • p_rs
    Classic
    • 2009
    • 37

    [O2] Wymiana tempomatu i awaria

    MODEL: Skoda Octavia RS 2.0 TFSI, rok 2006
    SILNIK: 2.0 TFSI 200KM
    UKŁAD DOLOTOWY: seryjny
    UKŁAD WYDECHOWY: seryjny
    ELEKTRONIKA: Kreator Mocy (248,7 KM 366Nm)
    UKŁAD NAPĘDOWY: seryjny
    ZAWIESZENIE: felgi RONAL r48 BLACK 17"x8
    UKŁAD HAMULCOWY: seryjny
    BODY-KIT: Jakieś dodatki z Miloteca
    ŚRODEK: seryjny
    CAR-AUDIO: seryjne
    INNE: Turbo Timer Greddy
    Zestaw zegarów AUTO GAUGE WERSJA SMOKE


    PLANY:
    Zmiana zawieszenia na Bilstein B12 zrealizowano !!!!!!!!!!!!
    Wymiana zegarów na Auto Gauge Wersja PEAK Boost + Temp. Oleju + EGT
    Wymiana układu wydechowego od MG motorsport +Sprężarka K04 itp [ Sprężąrka już zrealizowana]
    Zmiana układu hamulcowego jeszcze nie wiem co dokładnie
    Wymiana IC z Audi S3
    Wymiana Wtrysków z S3
    Wymiana na wydajniejszą pompę paliwową





  • Guguś
    L&K
    S_OCP Member
    • 2008
    • 1212

    #2
    [O2] Wymiana tempomatu i awaria

    Po wymianie tempomatu wszystko prawie przestało działać

    1. Zegary przestały świecić
    2. Zapłon nie działa

    Bezpieczniki sprawdzone
    Po powrocie do poprzedniej kombinacji czyli autko bez tempomatu problem pozostał.

    Nie ma możliwości odpalenia auta.

    Pomóżcie koledzy.
    __________________________________

    Witaj szkoło, żegnajcie kochane pieniążki.

    Komentarz

    • piotrek_gdy
      RS
      • 2008
      • 7723
      • Volkswagen
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      #3
      Guguś, był wymieniany moduł kierownicy? czy tylko manetka?
      może któraś kostka na kierownicy nie do końca jest wciśnieta?
      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

      Komentarz

      • Guguś
        L&K
        S_OCP Member
        • 2008
        • 1212

        #4
        Tylko manetka
        __________________________________

        Witaj szkoło, żegnajcie kochane pieniążki.

        Komentarz

        • hermioli1
          Rider
          • 2009
          • 322

          #5
          A może immo.????
          W zalewie Wiślanym pływał dziadek z babką,
          Babka utonęła do góry kudłatką.
          Oj nie żal mi babki jak tej jej kudłatki,
          Bo bym sobie uszył pomponik do czapki!!!

          Komentarz

          • Guguś
            L&K
            S_OCP Member
            • 2008
            • 1212

            #6
            też biorę to pod uwagę, auto jedzie na lawecie z majówki, ciekawe czy da rade pod vaga podpiąć, bardziej chodzi mi o to czy Ktoś miał taki przypadek ??

            Jeżeli Immo to co z tym zrobić ??
            __________________________________

            Witaj szkoło, żegnajcie kochane pieniążki.

            Komentarz

            • rrysio
              Rider
              S_OCP Member
              • 2007
              • 493

              #7
              Zamieszczone przez piotrek_gdy
              może któraś kostka na kierownicy nie do końca jest wciśnieta?
              Dokładnie, sprawdź wszystkie wtyczki w kolumnie kierownicy.
              Jak nie pomoże to podłącz VCDSa - może autko samo Ci powie co go boli.

              Możesz jeszcze odłączyć akumulator na dobrych kilka minut - jeżeli elektronika dziwnie świruje to czasem "reset" pomaga.
              Zamieszczone przez Guguś
              2. Zapłon nie działa
              Co to znaczy?

              Komentarz

              • Guguś
                L&K
                S_OCP Member
                • 2008
                • 1212

                #8
                Po przekręceniu stacyjki nic się nie załącza, aku był odpinany, światła się świecą
                __________________________________

                Witaj szkoło, żegnajcie kochane pieniążki.

                Komentarz

                • tomil
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2008
                  • 1179

                  #9
                  Szczerze- obstawiałbym padnięty moduł kolumny kierownicy.
                  It doesn't matter what we're losing
                  It only matters what we're going to find!

                  Komentarz

                  • kowal 2002
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 5161

                    #10
                    Jakby było immo to zegary by chodziły. Jak po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje to sprawdź, czy stacyjka jest dobrze wpięta w moduł pod kierą. W OII stacyjka jest elektroniczna tj. nie załącza bezpośrednio zasilania, tylko przesyła sygnały do modułu pod kierownicą a ten dopiero do centralnej elektryki. Może po podpięciu tempomatu wysypała się komunikacja po CAN-ie między sterownikiem pod kierą a resztą auta...
                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                    Komentarz

                    • Enriquez
                      RS
                      • 2009
                      • 7685
                      • Superb III (3V3)

                      #11
                      Stawiam na uszkodzone piny modułu pod kierownicą, tam gdzie wchodzi styk od stacyjki. One nie są lutowane tylko zaciskane, może któryś jest wygięty?

                      Poza tym dlaczego się za to brałeś bez dostępu do VAGA? Przecież trzeba po takiej operacji zrobić adaptacje...
                      Pozdrawiam
                      Marcin

                      Komentarz

                      • Guguś
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2008
                        • 1212

                        #12
                        Enriquez, to jest bardzo dobre pytanie, które skierowałem do właściciela auta,

                        Ja jestem wirtualnym lekarzem :szeroki_usmiech

                        Dobra

                        Jestem po oględzinach auta:

                        1. Maxi Dot po odłączeniu aku na 16 minut widać, że działa - podświetlił się cały włącznie z informację, które drzwi są pootwierane
                        2. Wszystkie piny w płytce i w kościach są dobrze wpięte
                        3. Nie ma możliwości podpięcia pod vaga - brak komunikacji
                        4. Płytka pod kierą wygląda na całą, niepopękana, bez zwarcia, bez naleciałości zalania czy innych podobnych
                        4. Po przekręceniu stacyjki brak jakichkolwiek oznak, szafa się nie załącza
                        5. Po włączeniu świateł oringi na zegarach się załączają i szafa jest podświetlona lecz maxi dot nie reaguje
                        6. Samochód otwiera i zamyka się z pilota od fabrycznego alarmu
                        7. Wszystkie bezpieczniki sprawdzone i są oki
                        8. Aku na pewno jest naładowany
                        9. Po przekręceniu stacyjki niestety nic rozrusznik nie reaguje


                        To tyle z oględzin

                        Proszę o opinię może Ktoś ma pomysł co się dzieje z autem, może ta płytka po d kierownicą ale ....
                        __________________________________

                        Witaj szkoło, żegnajcie kochane pieniążki.

                        Komentarz

                        • sesik
                          RS
                          • 2006
                          • 2165

                          #13
                          Czy moduł kolumny kierownicy to ta płytka pod kierownicą ??
                          Best ET = 13.666
                          Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
                          PerfectService by DGW

                          http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
                          http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

                          Komentarz

                          • tomil
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2008
                            • 1179

                            #14
                            Zamieszczone przez sesik
                            Czy moduł kolumny kierownicy to ta płytka pod kierownicą ??
                            Ja wohl herr general.

                            [ Dodano: Wto 04 Maj, 10 09:38 ]
                            Numer części 1 K0 953 549 XX
                            It doesn't matter what we're losing
                            It only matters what we're going to find!

                            Komentarz

                            • Enriquez
                              RS
                              • 2009
                              • 7685
                              • Superb III (3V3)

                              #15
                              Wygląda na to jakby stacyjka żyła własnym życiem. Czyli po prostu nie była wpięta. VAG ożywa przy przekręconym kluczyku.
                              Pozdrawiam
                              Marcin

                              Komentarz

                              • Guguś
                                L&K
                                S_OCP Member
                                • 2008
                                • 1212

                                #16
                                Ale stacyjka nie była wypinana
                                __________________________________

                                Witaj szkoło, żegnajcie kochane pieniążki.

                                Komentarz

                                • sesik
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 2165

                                  #17
                                  Zamieszczone przez tomil
                                  Zamieszczone przez sesik
                                  Czy moduł kolumny kierownicy to ta płytka pod kierownicą ??
                                  Ja wohl herr general.

                                  [ Dodano: Wto 04 Maj, 10 09:38 ]
                                  Numer części 1 K0 953 549 XX
                                  Thx, mam nadzieje że to będzie tylko to bo jakoś nie mam pewności czy to na pewno to
                                  Best ET = 13.666
                                  Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
                                  PerfectService by DGW

                                  http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
                                  http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

                                  Komentarz

                                  • Enriquez
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 7685
                                    • Superb III (3V3)

                                    #18
                                    Jeżeli wymieniał manetkę, to wyjmował moduł = wypinał stacyjkę. Stacyjka jest wpięta w moduł pod kierownicą.
                                    Pozdrawiam
                                    Marcin

                                    Komentarz

                                    • sesik
                                      RS
                                      • 2006
                                      • 2165

                                      #19
                                      Enriquez, Wszystko jest wpięte tak jak było, niestety nie ma zapłonu, bezpieczniki z boku i pod maską sprawdzone, kable które idą pod kierownicą też wszystko ok, wychodzi na to że może jakaś iskra przeskoczyła na ten cholerny moduł i coś popsuła w nim.
                                      Best ET = 13.666
                                      Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
                                      PerfectService by DGW

                                      http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
                                      http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

                                      Komentarz

                                      • Enriquez
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 7685
                                        • Superb III (3V3)

                                        #20
                                        jak chcesz to Ci mogę pożyczyć CF na próby, tylko z Łodzi musisz jakoś odebrać.
                                        Pozdrawiam
                                        Marcin

                                        Komentarz

                                        • tomil
                                          L&K
                                          S_OCP Member
                                          • 2008
                                          • 1179

                                          #21
                                          sesik, z którego roku modelowego masz Octę- jeśli 2007, to powinny działać moduły z końcówkami: BK, CC, AM. Reszta może robić cuda- np. może nie działać wspomaganie, może zamiast kierunku działać klakson itp.

                                          Niestety akurat te moduły są dosyć ciężko osiągalne- na Alledrogo praktycznie ich nie ma (ze dwa tygodnie temu ktoś mi zwinął sprzed nosa moduł z końcówką BK).

                                          Sprawdzenie oczywiście po VIN w ETCE.
                                          It doesn't matter what we're losing
                                          It only matters what we're going to find!

                                          Komentarz

                                          • rrysio
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 493

                                            #22
                                            A może przy gmeraniu pociągnięto za wiązkę idącą ze sterownika kolumny kierownicy do sterownika elektryki (znajduje się on za osłoną nad pedałami) i poluzowały się wtyki w tym sterowniku elektryki? Teoretycznie nie powinny bo są niby zablokowane ale kto wie.

                                            Ewentualnie może padł przekaźnik od styku "15" czyli od zasilanie po stacyjce? Przekaźnik ten siedzi w sterowniku elektryki.

                                            A sprawdźcie czy włączają się światła postojowe (przy wyjętym kluczyku włączcie kierunkowskaz) - powinny się świecić pozycyjne z tej strony w którą jest włączona manetka kierunkowskazu. Jeżeli nie będą świecić to sterownik kolumny kierownicy nie daje sygnału do sterownika elektryki.

                                            Komentarz

                                            • tomil
                                              L&K
                                              S_OCP Member
                                              • 2008
                                              • 1179

                                              #23
                                              Z tego co szłyszałem jak tempomat był montowany to wszystko jest możliwe, także i to:
                                              Zamieszczone przez rrysio
                                              może przy gmeraniu pociągnięto za wiązkę idącą ze sterownika kolumny kierownicy do sterownika elektryki (znajduje się on za osłoną nad pedałami) i poluzowały się wtyki w tym sterowniku elektryki? Teoretycznie nie powinny bo są niby zablokowane ale kto wie.
                                              [ Dodano: Wto 04 Maj, 10 12:44 ]
                                              sesik, Gdzie Ci krzyknęli 300 stówki za moduł. Mi mówili w ASO o 850 za sztukę.

                                              Czy wiesz jaki moduł masz zamontowany?
                                              It doesn't matter what we're losing
                                              It only matters what we're going to find!

                                              Komentarz

                                              • sesik
                                                RS
                                                • 2006
                                                • 2165

                                                #24
                                                A sprawdźcie czy włączają się światła postojowe (przy wyjętym kluczyku włączcie kierunkowskaz) - powinny się świecić pozycyjne z tej strony w którą jest włączona manetka kierunkowskazu. Jeżeli nie będą świecić to sterownik kolumny kierownicy nie daje sygnału do sterownika elektryki.
                                                Nie świecą się. Dlatego teraz szukam modułu kolumny kierowniczej :roll:
                                                Best ET = 13.666
                                                Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
                                                PerfectService by DGW

                                                http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
                                                http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

                                                Komentarz

                                                • rrysio
                                                  Rider
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 493

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez sesik
                                                  Nie świecą się. Dlatego teraz szukam modułu kolumny kierowniczej
                                                  No tak - czyli albo walnięty moduł pod kierownicą albo połączenie modułu ze sterownikiem elektryki.
                                                  Klakson pewnie też nie działa...

                                                  Czy wymiana tempomatu była robiona przy odpiętym akumulatorze?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...