tak
Niestabilny tył - 02
Zwiń
X
-
Niestabilny tył - 02
pytanko do doświadczonych użytkowników 02
w trakcie jazdy przez studzienki, dziury mam wrażenie ze tył przeskakuje na boki - to na prawo to na lewo - wrażenie dziwne powodujące zdejmowanie nogi z gazu z wrażenia.
szarpaki w stacji diagnostycznej - brak jakikolwiek luzów na wahaczach, drążkach i końcówkach. Amorki na 84%. wymienione odboje na obu stronach. idealne sprawdzane kilkukrotnie ciśnienie w oponach, a opony Dunlop Sport w stanie BD. Felgi wyważone 2 tygodnie temu przy zmianie na letnie.
nic nie widać a pływa - POMOCY
jak do soboty nie będzie pomysłu to zdejmuje jedną stronę żeby sobie popatrzeć.
czekam na Wasze propozycje rozwiązania problemu!Nabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
A teraz jest 1,4 TSI z 2012
-
-
Zamieszczone przez kkuligowskiAmorki na 84%.
U nie też tak jest czasami jak sam jeżdżę. Taki urok auta z dużą ładownością. Jak jeździsz pusto to i tył lata. OII najlepiej się trzyma jak kowal 2002 napisał: trzeba trochę tyl dociążyć.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002ale najlepiej u mnie pomaga na to wrzucenie 40-50 kg do bagażnika, tył jedzie dużo spokojniej...Nabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
A teraz jest 1,4 TSI z 2012
Komentarz
-
-
octavia ma tendencję do podskakiwania przez krótki rozstaw osi, ale podskakiwanie a przestawianie tyłu to IMO dwie różne rzeczy, zrób geometrię i tak warto to zrobić raz na jakis czas, nawet kiedy nie drze opon i nawet jeśli auto byłoby ganz nowe, u mnie w półrocznym była do dupy...saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
u mnie właśnie zauważyłem to samo a nawet trochę się wystraszyłem jak było po deszczu jadęć jakieś 90 - 100 km/h i przejechałem po pasach na przejściu dla pieszych, tak mi tyłem szerpnęło ąż żona siedzącą obok to zauważyła. Jechaliśmy w 3 osoby i trochę bagażu tak więc obciążenie tyłu chyba niewiele pomaga.
Myślicie że geometria ??????????
Dzięki za podpowiedzi.OCTAVIA II 1,9TDI ELEGANCE; XII 2004r; BKC, DSG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez witek_sz90 - 100 km/h i przejechałem po pasach na przejściu dla pieszych, tak mi tyłem szerpnęło
jak wchodzisz szybko w zakręt na skrzyżowaniu gdzie są poprzeczne (dla Ciebie) koleiny, to jednak cudów bym nie oczekiwałsaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Czy ja napisałem że wchodziłem w zakręt i były koleiny?
Wg mnie to nie chodzi tu o grubość wrstwy farby tylko o przyczepność!!!!!!!!
inna na asfalcie dzie jechało jedno koło a inna na farbie gdzie jechało drugie koło.
Kolega szkoda chyba zbyt często traktuje forumowiczów jak całkowitych laików w temacie motoryzacji i mechaniki.OCTAVIA II 1,9TDI ELEGANCE; XII 2004r; BKC, DSG
Komentarz
-
-
Kolega szkoda chyba zbyt często traktuje forumowiczów jak całkowitych laików w temacie motoryzacji i mechaniki.
Jakie masz opony? przypadkiem nie z serii modnej ostatnio "ECO" 195/65/R15?Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AdamBkkuligowski, a jakie masz koła? Tzn czy 15 czy 16?
i największy problem jest na "małych" nierównościach: studzienki, pęknięcia asfaltu itp. Na "dużych" dziurach nic nie czućNabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
A teraz jest 1,4 TSI z 2012
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez witek_szCzy ja napisałem że wchodziłem w zakręt i były koleiny?
Wg mnie to nie chodzi tu o grubość wrstwy farby tylko o przyczepność!!!!!!!!
inna na asfalcie dzie jechało jedno koło a inna na farbie gdzie jechało drugie koło.
Kolega szkoda chyba zbyt często traktuje forumowiczów jak całkowitych laików w temacie motoryzacji i mechaniki.
co do tematu to być może ja z kolei wyciągnąłem mylne wnioski, ale w takim razie czy mam rozumieć, że w czasie jazdy na wprost przez pasy dla pieszych szarpie tył :?: :!:
ten topik jest jest o przestawianiu tyłu na NIERÓWNOŚCIACH, więc myślę, że mój tok rozumowania nie był AŻ taki zły.
a jeżeli jest problem jak napisałeś z przyczepnością na równym, to zwróciłbym się w pierwszej kolejności w kierunku opon i sprawności amortyzatorów jakkowiek na równym nie mają one zbyt wiele do roboty, ale to chyba nie jest ten temat :roll:
w świetle tego co napisałeś po raz drugi, przyznać muszę, że teraz rzeczywiście nie do końca rozumiem ten problem, nie wchodziłeś w zakręt, było równo, to co się właściwie stało, chodzi o śliską farbę na jezdni :?:
przybliż z łaski swojej.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
przestawia mi tył na nierównościach a dodatkowo zauważyłem właśnie na trasie (droda wyremontowana: równa bez kolein) prosty odcinek i przejście dla pieszych. Objaw był taki sam jak na nierównościach - czyli ptrzestawienie tyłu (uczucie jak by siedzenie po tyłkiem uciekało na bok)OCTAVIA II 1,9TDI ELEGANCE; XII 2004r; BKC, DSG
Komentarz
-
-
witek_sz, ta przyczepnosc na znakach malowanych na jezdni zwłaszcza na mokrym to jest jakiś horror, nie wiem czy nie można byłoby wymyslic już czegos innego, na tym się jedzie jak na lodzie :?
co myślę o przestawianiu tyłu juz mówiłem.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AdamBkkuligowski, taka charakterystyka zawieszenia. Jak zawieszenie będzie miało z 20kkm przebiegu to Ci problem minie.Nabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
A teraz jest 1,4 TSI z 2012
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AdamBZamieszczone przez kkuligowskimineło mi ale 217000 km - jak już pisałem auto kupione z floty
no ale przy tym przebiegu to już generalnie zawieszenia nie ma, chyba, że w jakichś specyficznych warunkach jeżdżono...
[ Dodano: Pią 07 Maj, 10 09:27 ]
Zamieszczone przez AdamBi maja 84% tłumienia?saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
Komentarz