Niestabilny tył - 02

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kkuligowski
    Ambiente
    • 2010
    • 178
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #26
    ogólnie zawieszenie jest ok - po pełnej kontroli na stacji technicznej
    odczyt amorków 84% i gość stwierdził ze niektóre nowe tyle nie mają
    co do jakości dróg to zdanie mamy wszyscy takie same - wiem że auto śmigało kilka razy w tygodniu na trasie Warszawa - Zielona Góra w obsadzie jedno a czasami 2 osobowej.
    kanapy i dywaniki z tyłu były jak nówki
    Nabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
    Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
    A teraz jest 1,4 TSI z 2012

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #27
      Zamieszczone przez kkuligowski
      odczyt amorków 84% i gość stwierdził ze niektóre nowe tyle nie mają
      no właśnie, ale przy tym przebiegu to powinien to potraktowac jako ewidentny fakap pomiarowy raczej
      albo cud
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • kkuligowski
        Ambiente
        • 2010
        • 178
        • Octavia II (1Z3)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #28
        zastanawiam się czy przez przypadek amory lub sprężyny nie są za twarde do tego samochodu i dają taki efekt przy wybieraniu małych nierówności.
        problem tylko że podobno nie ma możliwości sprawdzić że zawieszenie jest za twarde
        dziś jadę do mechanika pogadać o tym
        Nabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
        Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
        A teraz jest 1,4 TSI z 2012

        Komentarz

        • kowal 2002
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 5161

          #29
          Zamieszczone przez witek_sz
          przestawia mi tył na nierównościach a dodatkowo zauważyłem właśnie na trasie (droda wyremontowana: równa bez kolein) prosty odcinek i przejście dla pieszych. Objaw był taki sam jak na nierównościach - czyli ptrzestawienie tyłu (uczucie jak by siedzenie po tyłkiem uciekało na bok)
          Jeśli przestawia Ci tył przy różnicy przyczepności to na 99% wina źle ustawionej geometrii ( zakładam,że opony i zawiecha są OK ), ale trzeba też wziąć pod uwagę co się działo z przodem, który też jechał po pasach. Jeśli "cisnąłeś" a przód miał różnicę przyczepności to wiadomo że szarpnie, tyłem też...

          Ja generalnie też czuje u siebie to przestawianie tyłu, ale oprócz dziwnego uczucia to nawet na mokrym i w łuku auto poza tym lekkim "przestawieniem" nie ucieka dalej, a raczej wolno nie jeżdżę.
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz

          • loru
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 4286
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #30
            Ja generalnie też czuje u siebie to przestawianie tyłu, ale oprócz dziwnego uczucia to nawet na mokrym i w łuku auto poza tym lekkim "przestawieniem" nie ucieka dalej, a raczej wolno nie jeżdżę.
            mam to samo, takie głupie uczucie ale nic poza tym się nie dzieje, auto idzie tak gdzie mu każę wiec nie ruszam
            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

            Komentarz

            • TomRS
              Ambiente
              • 2005
              • 151

              #31
              Z tego co piszesz, to obstawiałbym na 1 miejscu geometrię. Jedź do dobrego diagnosty niech pomierzy. U mnie w nowym aucie były delikatnie rozbieżne obie osie.
              Golf VI TSI TwinCharged
              powered by fabryka

              Komentarz

              • kkuligowski
                Ambiente
                • 2010
                • 178
                • Octavia II (1Z3)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #32
                mam tymczasowe informacje
                zaczęło się od jazdy z obciążeniem 75 kg w bagażniku i 3 byczków jako pasażerowie z tyłu - pan Jacek (szef warsztatu) jako kierowca - wynik: zarzuca tył na nierównościach.
                Powrót i po godzinnej diagnozie 3 mechaników na podnośniku, szarpaniu, sprawdzaniu, podnoszeniu itp: NIC NIE USZKODZONE I NIC POWYBIJANE
                zaczęły się telefony do "zaprzyjaźnionych" mechaników
                wniosek z rozmów:
                "przy tej konstrukcji wielo wahaczowej i polskich drogach auto po jakimś okresie (nawet krótkim) może stać się czterośladem co skutkuje rzucaniem tyłu"
                w wyniku tego jestem na poniedziałek umówiony na geometrie - w naszych Octaviach reguluje się całe tylne zawieszenie - koszt od 80 do 180 pln
                napisze jak będzie po wszystkim w poniedziałek wieczorem
                daje "pomógł" TomRS i szkoda - mądrego warto posłuchać
                Nabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
                Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
                A teraz jest 1,4 TSI z 2012

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #33
                  "przy tej konstrukcji wielo wahaczowej i polskich drogach auto po jakimś okresie (nawet krótkim) może stać się czterośladem co skutkuje rzucaniem tyłu"
                  tak jest, jak też mówiłem, również nowe auta wyjeżdżające z fabryki nie są idealne, na pewno raz na jakiś czas warto to skontrolować\ustawić, mimo, że auto nie drze opon i jeździ prosto, to po pewnym czasie zaczyna się zdecydowanie gorzej prowadzić.
                  ale też jak widać niewielu to zauważa :lol:
                  mam nadzieję, że pomoże

                  [ Dodano: Sob 08 Maj, 10 09:13 ]
                  oczywiście jak już będziesz przy tym to rób całą geometrię, nie tylko tył
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • kkuligowski
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 178
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    #34
                    i po operacji:
                    na 4 koła 3 do ustawienia, w tym tył dwukrotnie przekroczone parametry ustawień fabrycznych.
                    całość trwała 40 minut, koszt 180 pln brutto a prowadzi się rewelacyjnie i teraz mogę przetestować te 140 koników
                    polecam zabieg ustawienia geometrii dla wszystkich z podobnymi problemami
                    Nabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
                    Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
                    A teraz jest 1,4 TSI z 2012

                    Komentarz

                    • witek_sz
                      Drive
                      • 2008
                      • 91
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                      #35
                      czekam z niecierpliwością na informacje czy pomogło
                      OCTAVIA II 1,9TDI ELEGANCE; XII 2004r; BKC, DSG

                      Komentarz

                      • golibroda
                        Rider
                        • 2009
                        • 530

                        #36
                        To chyba ten sam objaw:

                        Pozdrawiam
                        Piotr

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #37
                          Zamieszczone przez kkuligowski
                          i po operacji:
                          na 4 koła 3 do ustawienia, w tym tył dwukrotnie przekroczone parametry ustawień fabrycznych.
                          całość trwała 40 minut, koszt 180 pln brutto a prowadzi się rewelacyjnie i teraz mogę przetestować te 140 koników
                          polecam zabieg ustawienia geometrii dla wszystkich z podobnymi problemami

                          jest smooth, no nie :?:

                          ja aktualnie też mam ten problem, z tym, że u mnie jest on wynikiem rozklekotanego i zużytego zawiasu z tyłu -> to jest druga możliwość powodująca to uciekanie, jutro idzie wszystko nowe, już się nie mogę doczekać
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #38
                            szkoda, Wahacze tez zmieniasz ??
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #39
                              Zamieszczone przez Maicroft
                              szkoda, Wahacze tez zmieniasz ??
                              wahacze :?:
                              zobaczy się, jak się nie da samych gum to wahacze pójdą nowe
                              amory, silentblocki, odboje...

                              znowu nie mogę zrozumieć tych fenomenalnych przebiegów, ja dobijam 80kkm i prawda, jeżdżę po mieście, ale pustym autem a np. odboje zwyczajnie się rozpadają...
                              ale, co kto lubi
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • piotrek_gdy
                                RS
                                • 2008
                                • 7723
                                • Volkswagen
                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                #40
                                szkoda, ja przy 60tkm miałem wymieniane łączniki stabilizatora z tyłu
                                oczywiście serwis zwalił winę na moje 17' felgi
                                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                Komentarz

                                • AdamB
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 8030
                                  • Octavia IV (NX3)
                                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                  #41
                                  Zamieszczone przez szkoda
                                  ja dobijam 80kkm i prawda, jeżdżę po mieście, ale pustym autem a np. odboje zwyczajnie się rozpadają
                                  U mnie odboje wymieniałem niedawno przy 73kkm. Z tym że 1/3 przebiegu robię sam.

                                  Ale w 217kkm po Polsce i zawias z tłumieniem 84% i jeszcze oryginalny nie uwierzę. Raczej bym stawiał na przekładkę lub remont całego zawiasu, co tłumaczą duże odchylenia w geometrii 3 z kół.
                                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                  Komentarz

                                  • marax0
                                    Drive
                                    • 2010
                                    • 62

                                    #42
                                    a ja po probelmach z kolami przytoczonymi w moim temacie zostalem z łozyskiem do wymiany
                                    Jak widac nie bylo to obojetne

                                    Komentarz

                                    • szkoda
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 22543

                                      #43
                                      Zamieszczone przez AdamB
                                      Raczej bym stawiał na przekładkę lub remont całego zawiasu
                                      no tak, szczerze mówiąc o tym nie pomyslałem, a to chyba najbardziej logiczne wyjaśnienie takiego stanu rzeczy
                                      saport techniczny baj DGW
                                      była BKD+DSG '05 120kkm
                                      była BXE '08 190kkm
                                      no i nie ma :-)

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #44
                                        szkoda, Bo generalnie z tego co rozrysowalem w innym temacie, tam moze dwie gumy da sie zmienic (silentblocki) a inne to kompletne z wahaczami za jedyne 1600zl :lol: Amory i odboje to wiadomo, chociaz swoje ogladalem w sobote i trzymaja sie bardzo dobrze. W OI przy tym przebiegu to juz popekaly
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • szkoda
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 22543

                                          #45
                                          a inne to kompletne z wahaczami za jedyne 1600zl :lol:
                                          w jakimś innym przedziale cenowym się chyba poruszam, jedno zero w dół :shock:

                                          [ Dodano: Wto 11 Maj, 10 14:20 ]
                                          Zamieszczone przez Maicroft
                                          odboje to wiadomo, chociaz swoje ogladalem w sobote i trzymaja sie bardzo dobrze. W OI przy tym przebiegu to juz popekaly
                                          moje się rozpadają po prostu
                                          saport techniczny baj DGW
                                          była BKD+DSG '05 120kkm
                                          była BXE '08 190kkm
                                          no i nie ma :-)

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #46


                                            3 - 1K0505541D - 23,78zl x2
                                            17- 1K0505553A - 32,23zl x2


                                            7 - 1K0505311AB - 436,1złx2
                                            13 - 1K0505323N - 436,1zlx2

                                            O tym mowimy jesli chodzi o silentblocki z tylu :twisted:
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • Andrev3
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 6116

                                              #47
                                              AdamB, Moja OII ma 222 kkm i amorki od nowości tył na poziomie 82%, ja będę robił najpierw geometrię w tym tygodniu a jak to nie pomoże to robię wymianę wachaczy poprzecznych. Mam ten sam objaw że tył auta pływa
                                              RENT COMPLEX

                                              DACAR.team

                                              Komentarz

                                              • AdamB
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 8030
                                                • Octavia IV (NX3)
                                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                #48
                                                AdamB, Moja OII ma 222 kkm i amorki od nowości tył na poziomie 82%,
                                                To swoje sprawdzę przy okazji przez ciekawość.

                                                A jak przód miałeś?
                                                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                                Komentarz

                                                • Andrev3
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 6116

                                                  #49
                                                  Przód 73 i 72 %
                                                  Jutro chłopaki biora moje auto na warsztat i zobaczymy co będzie
                                                  RENT COMPLEX

                                                  DACAR.team

                                                  Komentarz

                                                  • rusky1984
                                                    Classic
                                                    • 2010
                                                    • 13

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez Andrev3
                                                    Przód 73 i 72 %
                                                    Jutro chłopaki biora moje auto na warsztat i zobaczymy co będzie
                                                    Polecam geometrie. Dzisiaj w końcu mi zrobili i nie ma problemu. Samochod trzyma się jak na szynach.
                                                    Szkoda że przewinąłem się przez 3 salony i nikt na to nie umiał wpaść (dzisiaj też przez przypadek kierownik zaproponował dla świetego spokoju)
                                                    Co do samej geometrii. Jak mechanik zobaczył pomiar - prawe tylne koło 0'34" a powinno być 0'10", to za głowę się złapał i oczy przecierał.
                                                    "Pływanie/rzucanie" czuć było od nowości, ale nikomu tego nie udowodnie.

                                                    Powodzenia.
                                                    --
                                                    Rusky

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...