Dziwne bicie jak by koło ratunku!!!!!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jukafi
    Classic
    • 2011
    • 4

    Dziwne bicie jak by koło ratunku!!!!!

    Dobrze, to po kolei.

    O2 FL Mint, potrzebne rzeczy:

    1. Halogeny
    2. Wtyczki do nich z pinami - nie pamiętam numerów - dość droga impreza, lepiej coś na allegro wyrwać albo nie wiem (80 PLN za 2 szt a potrzeba 4)
    3. Piny do modułu centralnej elektryki - kable 000 979 023 - 2 szt. 000 979 025 - 1 szt. 000 979 009 - 1 szt.
    4. Sterownik centralnej elektryki 1K0 937 087 H
    5. Przewody

    Najbardziej pracochłonne jest położenie kabli. Najlepiej przeciągnąć je przez przegrodę czołową pod akumulatorem - jest przepust kablowy. Na przeciwko tego przepustu odnajdziemy też nasz stary sterownik.

    Sterownik wymieniamy na nowy, dodajemy w odpowiednim miejscu nasze nowe kabelki - 2 szt od świateł halogenów + 2 szt. od dziennych + 1 szt. od wyłącznika świateł

    Do wyłącznika świateł ciągniemy jeden przewód i wpinamy w wolny pin - numerów też nie pamiętam, ale uporządkuję ten poradnik później.

    Sterownik kodujemy tak samo jak stary. W bajcie 18 ustawiamy wartość 33.
    Kodujemy, że mamy halogeny - bajt 14, 17 i że mamy światła dzienne w osobnej żarówce.

    Jak mamy kasę to możemy wymienić wyłącznik od halogenów, ale spokojnie stary będzie działał - po prostu przednie i tylne włączą się jednocześnie. Możemy też użyć takiego z trybem Auto, działa ale generuje błąd.

    I tyle. Roboty z tym jest na jakieś 2 godziny.

    Jakby co to mogę się podjąć operacji, potrzebny jednak garaż z dostępem do prądu - lutowanie.

    Jak się dzisiaj zbiorę to napiszę porządny tutorial.

    Aha, zaślepki należy wyrwać kombinerkami i do kosza. Te niby klapki, którymi powinno się wyjmować lampę nie dadzą się wyjąć. Przynajmniej u mnie. Same lampy spokojnie wychodzą po podważeniu zaczepu długim nożem.

    [ Dodano: Czw 04 Lis, 10 16:00 ]
    tomek,

    Przede wszystkim trzeba sprawdzić jaki tam jest moduł. Jeżeli ma końcówkę 086 lub 087 to obsłuży również halogeny. Wtedy liczba kabelków się nieco zredukuje (o 2)
  • Artur_Wozniak1
    Classic
    • 2010
    • 7

    #2
    Dziwne bicie jak by koło ratunku!!!!!

    Hej
    Na początku witam wszystkich forumowiczów jako że jestem tu nowy.
    Mam problem z octavia 1,9 TDI 90KM - automat
    Jakiś czas temu pojawiło się dziwne bicie. Nie zwracałem za bardzo na to uwagi bo pomyślałem opony leciwe więc może dlatego. Zmieniłem na nowe letnie a bicie nie ustąpiło.
    Więc pojechałem wyważyć raz jeszcze i dalej bije. Pojechałem do mechanika przeguby ok. półosie również. Zgłupiałem. Nie wiem co wymienić.

    Przy prędkości 30-40 jest najbardziej odczuwalne, ale przy pozostałych prędkościach również odczuwalne.

    1) odczuwalne na luzie, przu przyśpieszaniu i zwalnianiu.
    2) myślałem że może łożysko, ale mechanik też wykluczył.
    3) opony sprawdzałem na stacjach i też ok

    Pomóżcie, może jeszcze ew. dacie namiar do jakiegoś dobrego mechanika z Warszawy lub okolic Warszawy w kierunku otwocka.

    Pozdrawiam
    Artur

    Komentarz

    • tom2212
      RS
      • 2008
      • 3892

      #3
      stawiam na skrzynię biegów a dokładnie mechanizm różnicowy

      Komentarz

      • leszekmw
        RS
        • 2005
        • 5356

        #4
        piasta któregoś z kół :? spróbuj na podnośniku uruchomić wóz i wtedy zobacz, tylko 2 koła przednie w górze musisz mieć
        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
        GVI 1.4TSI
        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

        Komentarz

        • Artur_Wozniak1
          Classic
          • 2010
          • 7

          #5
          Jak są uniesione to cisza jest, co to za draństwo.

          P
          AW

          Komentarz

          • robekcool
            RS
            • 2009
            • 2041
            • Octavia II (1Z3)
            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            przy podniesionych kołach nie masz obciążenia- dlatego jest cicho :idea:

            jakby co
            www.k-mot.pl
            Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
            Autoholowanie.
            Robert Kulma

            Komentarz

            • ahmed799
              RS
              • 2009
              • 6871
              • Ford

              #7
              U mnie jest tak samo wymienilem wszystko w przednim zawieszeniu łącznie z półosią i nadal to samo. Bardziej jest czuć w czasie jazdy przy skręcaniu w lewo i podjeżdżaniu pod wzniesienie, natomiast w prawo cisza. Co to może być bo ręce opadają.
              Dodam ze ostatnio zauwazylem brak srubki mocującej tarcze do piasty czy to moze byc przyczyną takiego zachowania sie autka??

              филип
              Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

              Komentarz

              • bedzyn
                Drive
                • 2009
                • 93

                #8
                Wyważanie dynamiczne sie kłania. Zobaczcie, czy w otwory wentylacyjne tarcz hamulcowych nie dostalo Wam sie za dużo syfu. Tak jak pisałem można spróbować wyważyć zespół napędowy dynamicznie. Jest kilka stacji, które to robią.
                Skoda 105S ->EX, CC700 ->EX, Skoda Felicia 1,3MPI ->EX, Skoda Octavia I More Sport
                www.octavia-bedzyna.blog.pl

                Komentarz

                • leszekmw
                  RS
                  • 2005
                  • 5356

                  #9
                  Artur_Wozniak1, bardziej chodziło mi o zaobserwowanie czy koło nie bije.

                  ahmed799, stawiam na przegub , najprawdopodobniej wewnętrzny. zrób dobrą zbieżność jeszcze. jakie tam felgi masz założone bo nie widać na zdjęciu dobrze..et masz w porządku :?:
                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                  GVI 1.4TSI
                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                  Komentarz

                  • ahmed799
                    RS
                    • 2009
                    • 6871
                    • Ford

                    #10
                    leszekmw, przegub wew mam wymieniony ale prawy, felgi sa fabryczne skody, co do zbieznosci to tez sie zastanawiam tylko w bydgoszczy ciezko trafic na dobrego speca

                    филип
                    Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                    Komentarz

                    • Artur_Wozniak1
                      Classic
                      • 2010
                      • 7

                      #11
                      Felgi mam stalowe, a przy podniesionych kołach nic nie bije. Przeguby sprawdzone i są ok.
                      Może rzeczywiście wyważanie dynamiczne, cholera wie. Problem w tym że to zaczyna się już przy jeździe nawet 10 km na godzinę. Na kierownicy nic nie czuję, a coś bije ewidentnie.
                      Robekcool - mam blisko do Ciebie zerkniesz na to?

                      Komentarz

                      • leszekmw
                        RS
                        • 2005
                        • 5356

                        #12
                        Zamieszczone przez Artur_Wozniak1
                        że to zaczyna się już przy jeździe nawet 10 km na godzinę. Na kierownicy nic nie czuję, a coś bije ewidentnie.
                        +
                        daruj sobie jakieś wyważania dynamiczne... , a na pewno ie masz krzywej felgi z tyłu albo opony tylnej uszkodzonej :?:

                        ahmed799, zmień lewy może..
                        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                        GVI 1.4TSI
                        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                        Komentarz

                        • Artur_Wozniak1
                          Classic
                          • 2010
                          • 7

                          #13
                          Z tyłu jest ok. Wszystko dzieje się z przodu. Ręce opadają. Pozmieniam może koła jakoś już nie mam pomysłu.

                          Komentarz

                          • kmicio
                            Ambiente
                            • 2008
                            • 233

                            #14
                            Wymień także przegub lewy. PRzerbiałem to w O1. Teraz z tym szajsem walczę w O2. Leszek Ci dobrze radzi. PRzeguby wymień parami one lecą tak przy 200kkm. Masz spory moment obrotowy to on je głównie kiluje. Możesz też mieć krzywą ośkę. :|
                            *1B1B*1.8T*4x4
                            *1B1B*1.9T*DSG

                            Komentarz

                            • rogoz
                              Rider
                              • 2006
                              • 397

                              #15
                              Niedawno był podobny wątek. Czy na luzie bicie się zmniejsza, a przy przyśpieszaniu powiększa?
                              Jeżeli tak, to sugeruję sprawdzenie dłuższej półosi. Ma ona tendencję do wichrowania się, np. przy wjechaniu w dziurę. Wg majstrów z Syreny jest w miarę często spotykana przypadłość wynikająca z tego, że półoś jest pusta w środku.

                              Komentarz

                              • ahmed799
                                RS
                                • 2009
                                • 6871
                                • Ford

                                #16
                                rogoz, półoś wymieniłem i to samo ale w mniejszym stopniu. A jak najlepiej sprawdzic czy jest skrzywiona??

                                филип
                                Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                                Komentarz

                                • rogoz
                                  Rider
                                  • 2006
                                  • 397

                                  #17
                                  U mnie zwichrowana półoś objawiała się wibracjami: najsilniejsze przy przyśpieszaniu, mniejsze przy jeździe na luzie.

                                  Poczytaj wątek: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=32702
                                  J eden z postów wskazuje jeszcze na przegub wewnętrzny.
                                  Wymieniałeś samą półoś czy z przegubami?

                                  Komentarz

                                  • ahmed799
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6871
                                    • Ford

                                    #18
                                    rogoz, półos, pozniej przegub wew bo padl mi jakos w styczniu, i nadal kolysze ewidentnie czuc to z tej strony co wyminilem

                                    филип
                                    Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                                    Komentarz

                                    • 4tech
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 4199
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                      #19
                                      Ja też miałem podobny objaw.
                                      Ewidentnie przy przyspieszaniu czuć było bicie, i to wyraźnie z prawej strony.
                                      Wymieniłem całą prawą półoś i dupa, dalej... Pojeździłem jeszcze chwilę i wymieniłem lewą. Teraz wszystko w jak najlepszym porządku...
                                      Nie bawiłem się w wymianę samych przegubów, bo półosie i tak wyglądały tragicznie...
                                      O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                      Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                      Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                      Komentarz

                                      • rogoz
                                        Rider
                                        • 2006
                                        • 397

                                        #20
                                        U mnie przyczyną wibracji był lewy przegub.

                                        Komentarz

                                        • martinovicz
                                          Classic
                                          • 2010
                                          • 23

                                          #21
                                          półoś lewa

                                          witam, mam na mojej ASV nakręcone 170tys. od jakiegoś czasu dawało sie we znaki lekkie bicie i wibracje przy przyspieszaniu , za rada i obdukcją specow z Syreny , że to prawa półoś, wymieniłem na wlasną rekę najpierw przegub wew. prawy, i nie przyniosło to żadnych zmian. Wymieniłem półoś prawą (na nową Matelli) - poprawa tak w 50%, wiec czy to czas na lewą - (krótka) półoś? czy może wystaczy sam przegub wewnętrzny na lewej półosi?, bo go akurat mam nowego ze starej półosi doradźcie plis.

                                          Komentarz

                                          • rogoz
                                            Rider
                                            • 2006
                                            • 397

                                            #22
                                            martinovicz,
                                            Jak czytam twój opis to mam wrażenie, że piszesz o moim samochodzie.

                                            Miałem dokładnie identyczny przypadek - najpierw wibracje przy przyśpieszaniu zdiagnozowane przez chłopaków na Syreny jako zwichrowana prawa półoś. Po wymianie półosi był spokój przez chwilę potem znów się zaczęło bicie. Pojechałem na poprawkę i problem ustąpił po wymianie lewego przegubu wewnętrznego. Lewą półoś z racji że jest krótka to ciężko ją uszkodzić.

                                            Komentarz

                                            • martinovicz
                                              Classic
                                              • 2010
                                              • 23

                                              #23
                                              lewy przegub wew- i teraz jest ciuchutko

                                              wymieniłem dzis lewy przegub wewnętrzny , na nowy który pozostał mi na prawej półosi (bo prawa półoś po wymianie tego przegubu nie przyniosla efektu , wtedy zakupilem kpl prawa półos, a przegub zastosowałem obecnie na lewej) i wreszcie nastała BŁOGA CISZA

                                              Komentarz

                                              • Jacek Wo.
                                                Ambiente
                                                • 2010
                                                • 221

                                                #24
                                                Zamieszczone przez ahmed799
                                                leszekmw, przegub wew mam wymieniony ale prawy, felgi sa fabryczne skody, co do zbieznosci to tez sie zastanawiam tylko w bydgoszczy ciezko trafic na dobrego speca
                                                Dobrze zbieżność sprawdzi i ustawi Ci serwis oponiarski "ARA" w Toruniu na Batorego przy Mazowieckiej.

                                                Komentarz

                                                • Mlynek
                                                  Classic
                                                  • 2008
                                                  • 11

                                                  #25
                                                  A czy jest jakiś sposób, aby zdiagnozować wadliwy przegub? U mnie tez mam podobne objawy, a nie mam pojęcia co może być przyczyną?
                                                  Wirus by http://soft-car.pl/

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...