Dobrze, to po kolei.
O2 FL Mint, potrzebne rzeczy:
1. Halogeny
2. Wtyczki do nich z pinami - nie pamiętam numerów - dość droga impreza, lepiej coś na allegro wyrwać albo nie wiem (80 PLN za 2 szt a potrzeba 4)
3. Piny do modułu centralnej elektryki - kable 000 979 023 - 2 szt. 000 979 025 - 1 szt. 000 979 009 - 1 szt.
4. Sterownik centralnej elektryki 1K0 937 087 H
5. Przewody
Najbardziej pracochłonne jest położenie kabli. Najlepiej przeciągnąć je przez przegrodę czołową pod akumulatorem - jest przepust kablowy. Na przeciwko tego przepustu odnajdziemy też nasz stary sterownik.
Sterownik wymieniamy na nowy, dodajemy w odpowiednim miejscu nasze nowe kabelki - 2 szt od świateł halogenów + 2 szt. od dziennych + 1 szt. od wyłącznika świateł
Do wyłącznika świateł ciągniemy jeden przewód i wpinamy w wolny pin - numerów też nie pamiętam, ale uporządkuję ten poradnik później.
Sterownik kodujemy tak samo jak stary. W bajcie 18 ustawiamy wartość 33.
Kodujemy, że mamy halogeny - bajt 14, 17 i że mamy światła dzienne w osobnej żarówce.
Jak mamy kasę to możemy wymienić wyłącznik od halogenów, ale spokojnie stary będzie działał - po prostu przednie i tylne włączą się jednocześnie. Możemy też użyć takiego z trybem Auto, działa ale generuje błąd.
I tyle. Roboty z tym jest na jakieś 2 godziny.
Jakby co to mogę się podjąć operacji, potrzebny jednak garaż z dostępem do prądu - lutowanie.
Jak się dzisiaj zbiorę to napiszę porządny tutorial.
Aha, zaślepki należy wyrwać kombinerkami i do kosza. Te niby klapki, którymi powinno się wyjmować lampę nie dadzą się wyjąć. Przynajmniej u mnie. Same lampy spokojnie wychodzą po podważeniu zaczepu długim nożem.
[ Dodano: Czw 04 Lis, 10 16:00 ]
tomek,
Przede wszystkim trzeba sprawdzić jaki tam jest moduł. Jeżeli ma końcówkę 086 lub 087 to obsłuży również halogeny. Wtedy liczba kabelków się nieco zredukuje (o 2)
O2 FL Mint, potrzebne rzeczy:
1. Halogeny
2. Wtyczki do nich z pinami - nie pamiętam numerów - dość droga impreza, lepiej coś na allegro wyrwać albo nie wiem (80 PLN za 2 szt a potrzeba 4)
3. Piny do modułu centralnej elektryki - kable 000 979 023 - 2 szt. 000 979 025 - 1 szt. 000 979 009 - 1 szt.
4. Sterownik centralnej elektryki 1K0 937 087 H
5. Przewody
Najbardziej pracochłonne jest położenie kabli. Najlepiej przeciągnąć je przez przegrodę czołową pod akumulatorem - jest przepust kablowy. Na przeciwko tego przepustu odnajdziemy też nasz stary sterownik.
Sterownik wymieniamy na nowy, dodajemy w odpowiednim miejscu nasze nowe kabelki - 2 szt od świateł halogenów + 2 szt. od dziennych + 1 szt. od wyłącznika świateł
Do wyłącznika świateł ciągniemy jeden przewód i wpinamy w wolny pin - numerów też nie pamiętam, ale uporządkuję ten poradnik później.
Sterownik kodujemy tak samo jak stary. W bajcie 18 ustawiamy wartość 33.
Kodujemy, że mamy halogeny - bajt 14, 17 i że mamy światła dzienne w osobnej żarówce.
Jak mamy kasę to możemy wymienić wyłącznik od halogenów, ale spokojnie stary będzie działał - po prostu przednie i tylne włączą się jednocześnie. Możemy też użyć takiego z trybem Auto, działa ale generuje błąd.
I tyle. Roboty z tym jest na jakieś 2 godziny.
Jakby co to mogę się podjąć operacji, potrzebny jednak garaż z dostępem do prądu - lutowanie.
Jak się dzisiaj zbiorę to napiszę porządny tutorial.
Aha, zaślepki należy wyrwać kombinerkami i do kosza. Te niby klapki, którymi powinno się wyjmować lampę nie dadzą się wyjąć. Przynajmniej u mnie. Same lampy spokojnie wychodzą po podważeniu zaczepu długim nożem.
[ Dodano: Czw 04 Lis, 10 16:00 ]
tomek,
Przede wszystkim trzeba sprawdzić jaki tam jest moduł. Jeżeli ma końcówkę 086 lub 087 to obsłuży również halogeny. Wtedy liczba kabelków się nieco zredukuje (o 2)
Komentarz