kruk4, masz tel do guajava, bo wysłałam koledze pw ze zmianą planów, ale widzę, że się nie logował od tego czasu...
[O2] nowe turbo i notlauf...
Zwiń
X
-
[O2] nowe turbo i notlauf...
witam!
tydzień czasu zmieniłem turbo na "nowe" - regenerowane bo poprzednie padło. na starym turbo auto jeżdziło bardzo fajnie lekko i bez wysiłku- czip na 180KM. po zmianie turbiny czuję się jakbym miał o jakieś 50KM mniej :? turbo późno wstaje bo do 2tys. rpm nic się właściwie specjalnego w przyspieszeniu nie dzieje :roll: spalanie wzrosło o ok 1 litr- prosze tego nie wiązać np z klimą bo specjalnie jeżdze bez klimy żeby porównać wyniki...
dziś miałem okazję pierwszy raz po zmianie turbo troszkę przycisnąć... to znaczy chciałem bo przy 140 km/h auto złapało notlaufa :|
podłączyłem vaga i to wyszło:
16683 - Regulacja ciśnienia doładowania: przekroczona dolna granica regulacji
P0299 - 000 - -
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 2709 /min
Moment obrotowy: 338.0 Nm
Prędkość: 141.0 km/h
Obciążenie: 99.2 %
Napięcie: 14.14 V
Bity binarnie: 00101000
Ciśnienie rzecz.: 2417.4 mbar
Ciśnienie rzecz.: 1887.0 mbar
Kody gotowości: 0 0 0 0 0
co jest przyczyną? turbo, przepływka czy coś innego? trzeba robić logi dynamiczne?
-
-
Maru 123, tak to z tymi regenerowanymi turbawkami jest... Trafiłeś widocznie na jeszcze większą padakę od swojej. Wymieniono w niej kilka elementów, złożono do kupy i stwierdzono, że będzie super. Jednak nie. Przerabiałem ten temat na swojej skórze. Moja turbina złapała sowę. Nie miałem żadnych notlaufów, nie przeładowywała... Jednak ta sowa w zakresie obrotów 1300-2000... Nie było to do zniesienia, przy jeździe po mieście i ciągłym staniu w korkach szlag mnie trafiał... ciągle słyszałem uuuu, uuuuu, uuuuu... Zauważyłem, że przy zamkniętym EGR gwizdała nawet na jałówce. Postanowiłem ją zregenerować. Też uwierzyłem w te bajki, że się da, mimo że producenci zaczęli się wycofywać z tej praktyki. Koleś poprawiał robotę 3x... Buliłem mechanikowi w kółko za przekładki. Aż nie wytrzymałem i poszło na noże z turbinarzem... Zwrócił mi kasę za regenerację, bo pewnie miał mnie dość, ale za przekładki u mechanika już nie. Wywaliłem tą turbinę i wstawiłem inną też po regeneracji... To samo było. Dlatego zakupiłem nówkę i teraz jest OK.OII Elegance 2.0 TDI
Komentarz
-
-
Nie, nie, nie - u Maru 123 turbo nie pompuje tyle ile trzeba :!:Zamieszczone przez kowal 2002Maru 123, zrób logi dynamiczne, ale wygląda, że chyba przeładowuje.
Maru 123, sprawdź wszystkie węże, posłuchaj czy nic nie syczy. Albo coś jest nieszczelne, albo regulacja ciśnienia doładowania nie działa jak trzeba.Zamieszczone przez Maru 12316683 - Regulacja ciśnienia doładowania: przekroczona dolna granica regulacji
Logi dynamiczne też mogą się przydać.
Komentarz
-
-
Re: nowe turbo i notlauf...
przewody podciśnieniowe (wymienić), n75 (sprawdzić), logi (zrobić)Zamieszczone przez Maru 12316683 - Regulacja ciśnienia doładowania: przekroczona dolna granica regulacji
co jest przyczyną? turbo, przepływka czy coś innego? trzeba robić logi dynamiczne?
Od tego bym zaczął Marku
__________________________________
Witaj szkoło, żegnajcie kochane pieniążki.
Komentarz
-
-
Maru 123, jak na starym turbo nie miałeś tego to nie baw sie w nic innego jak tylko turbo. Zrób log dynamiczny od 1500rpm do 4000 rpm i zobacz jakie masz wartości w oknie gdzie masz zadane ciśnienie a aktualne w twoim przypadku będzie tak IMHO ze aktualne będzie mniejsze od żądanego stad notlauf. Jak dla mnie wina turbo. Nie wstaje tak jak powinno.
Możesz tez odłączyć wtyczke od przepływki i zrobić jak powyzej. Rożnica bedzie oczywiście mniejsza ale jak bedzie to jeseś pewny ze turbo.
Jedynie co sprawdź łączenie turbiny i ic jest tam taka złączką w zasadzie jednorazowa po odłaczeniu jej juz rura nie zaskakuje tak jak powinna i zaleca sie ja wimienic. Spinka kosztuje z 2zł
powodzenia
OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
Nie chcę przeginać, ale te turba w bkd to chyba jakaś porażka, z tego co piszecie. Marek chyba poprzednia OI w benzynie dużo mniej problemów Ci sprawiała.
Mi też trochę syczy turbo, ale auto po chipie - myśle, że dlatego i nie mam ani nie miałem problemu jeszcze w awx z turbo , ani w asz....czyżby w 1.9 jakieś lepsze te turbiny były? Może trzeba poczekać, nie chce krakać hehe
[ Dodano: Sob 08 Maj, 10 08:07 ]
neck99, sorry za mały OT, 390 Nm sprzęgło bez problemu Ci wytrzymuje?
Komentarz
-
-
dobra dzięki panowie za cenne rady. dziś posprawdzam przewody i jak czas pozwoli zrobię logi. ale o dziwo dziś też się wybrałem na przejażdżkę- 170km/h 4500rpm i nic, żadnego notlaufa i temu podobnych rzeczy :roll:
nie chyba... napewnoZamieszczone przez sew1981te turba w bkd to chyba jakaś porażka,
wogóle nie sprawiała problemów i zatęskniłem za nią... a z każdą kolejną usterką jestem coraz bliższy decyzji kupna gołej w ryj TOYOTY HILUX :twisted: tam się nie ma co popsućZamieszczone przez sew1981Marek chyba poprzednia OI w benzynie dużo mniej problemów Ci sprawiała.
Komentarz
-
-
Maru 123, wiem że ja mam O1 ale miałem prawie identyczne objawy :wink:
Pojechałem do aso, a oni mi mówią że trzeba wymieniać jakieś zawory, turbo i coś tam jeszcze :lol: Nie dałem się im :twisted: i poszedłem pogadać z mechanikiem, on oczywiście ta sama paplanina, ale jak dostał na piwo :P to powiedział że kolektor i jakieś tam rury do czyszczenia
No i pojechałem wyczyścić ten kolektor
okazało się jeszcze że jeden wąż jest przetarty :roll: oczywiście został wymieniony
Teraz to auto nie jeździ ono zapie...... :szeroki_usmiech normalnie bez problemu kręci się pod czerwone pole :twisted:
Może twoje auto też jest "zamulone" i nie chce normalnie jeździć :roll:
Sprawdź ten kolektor, po tej długiej zimie :x wiele aut straciło powera :roll:
Komentarz
-
-
Mea CulpaZamieszczone przez rrysioNie, nie, nie - u Maru 123 turbo nie pompuje tyle ile trzeba :!:Zamieszczone przez kowal 2002Maru 123, zrób logi dynamiczne, ale wygląda, że chyba przeładowuje.
ops: Jakoś tak szybko spojrzałem i wydawało mi się, że jest odwrotnie ( 2,4 przy zadanym 1,8 ).
Skoro dziś jest w miarę OK to faktycznie trzeba wszystkie "dookołaturbinowe" pierdoły dokładnie przejrzeć, bo znów się "wy..a" w najmniej oczekiwanym momencie.
I zrób koniecznie logi dynamiczne. Jak Ci znów osłabnie, to wtedy też zrobisz i będziesz miał ładne porównanie.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
więc tak.. ciekawe ile Ci zajmie czasu dojście do ładu z notlaufem
u mnie nie trwało to długoooo
począwszy od czyszczenia, kończąc na regeneracji i jeszcze było źle 
nie wiem jak to wygląda w O2 bo generalnie tego typu silnika nie widziałem ale z podstawowych rzeczy to:
-węże,
-n75
-ustawienie gruchy(sztangi), jeśli nie ustawili dobrze, to zapewne to jest przyczyną..
logi dynamiczne jeszcze potrzebne
i daj jeszcze 011BS
pozdro.VW Jetta Highline + RNS 510 2011r. 1.4TSI CAXA 122KM
Komentarz
-
-
Tak w 2.0 to nie jest jakoś strasznie dużo. Przy DSG trzeba uwazać ale w manualu to normalne wartości. Robi sie więcej jeszczeZamieszczone przez sew1981neck99, sorry za mały OT, 390 Nm sprzęgło bez problemu Ci wytrzymuje?
Bardziej strach o dwumas który pewnie sie prędzej odezwie niż sprzęgło a przy jego robocie pewnie sie zrobi komplet
Ale dwumas to problem wszytkich nowych mocnych dizli. Trzeba go traktować jak kolejną cześć eksploatacyjną i wymiana co 100 tys nie powinna nikogo dziwic. Do mojego mechanika trafiają avensisy, mondea etc. itp z przebiegami 60-80 tyś na jego wymianę.
OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
A ja uważam, że za dużo. Te skrzynie przewidziane są na 350 Nm a w serii nowy BKD potrafi to przekroczyć (320 Nm podają katalogi). Ja po czipie miałem 396 Nm i sprzęgło zaczęło się ślizgać w dłuższych trasach. Po wielu problemach wróciłem jednak do serii i na razie jest OK, nie miałem jeszcze uślizgów. Jednak dwumas powoli zaczyna wędrować już na śmietnik. Przehulane 112 kkm.Zamieszczone przez neck99Tak w 2.0 to nie jest jakoś strasznie dużo. Przy DSG trzeba uwazać ale w manualu to normalne wartości. Robi sie więcej jeszczeZamieszczone przez sew1981neck99, sorry za mały OT, 390 Nm sprzęgło bez problemu Ci wytrzymuje?
Bardziej strach o dwumas który pewnie sie prędzej odezwie niż sprzęgło a przy jego robocie pewnie sie zrobi komplet
Ale dwumas to problem wszytkich nowych mocnych dizli. Trzeba go traktować jak kolejną cześć eksploatacyjną i wymiana co 100 tys nie powinna nikogo dziwic. Do mojego mechanika trafiają avensisy, mondea etc. itp z przebiegami 60-80 tyś na jego wymianę.OII Elegance 2.0 TDI
Komentarz
-
-
sontario, 396Nm to przy jakich obrotach juz osiągałeś tą wartość, pytam bo byc moze za wczesnie miałeś dowalonego niutona i przez to sprzęgło zaczęło uslizgiwać.
U mnie tak było na początku jak zrobiłem wirusa w vtechu czyli za duzy niton w dolnym zakresie obrotów.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
piramida, ja mam chipa w v-techu i maks niutona przy 2058 obr., ale mam 374 Nm w 1.9...sprzegło narazie git, po chipie jeżdzi autko już koło 50 tysięcy km. na budziku ma aktualnie 125 tysięcy km. Myślicie, że mogę mieć jakieś problemy ze sprzęgłem? czy w superbie awx są wytrzymałe na taki moment obr?
Komentarz
-
-
to przy 2600 to ok, nie powinno nic sie dziać ze sprzegłem no chyba ze masz juz duzy przebieg.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Z nowymi sprzęgłami to wogóle jakaś porażka jest - ostatnio znajomy wymieniał komplet Sachs'a (stare koło się rozleciało) do ASV i nowe sprzęgło trzymało niewiele ponad 250 Nm. Gdy zmierzono stare sprzęgło które było od nowości na aucie, po 300 tys trzymało jeszcze ponad 300 Nm.
Sachs reklamacji nie uznał bo w/g nich 250 Nm wystarcza do tego modelu i dziękuję :evil:
Komentarz
-
-
A skąd, zaczęlo się uślizgiwać na 6 biegu właśnie w okolicach max momentu. Potem 5 i 4 na końcu. Po czipie oczywiście, czyli gdzieś w okolicach 70 kkm. Masakra jakaś... Fabia ATD to była nie do zajechania... Po czipie 326 Nm (seria 254, katalog 240). Nic kompletnie tam się nie działo. Ta O2 jakaś delikutaśna za bardzo jest....Zamieszczone przez piramidato przy 2600 to ok, nie powinno nic sie dziać ze sprzegłem no chyba ze masz juz duzy przebieg.OII Elegance 2.0 TDI
Komentarz
-
-
palioza miał około 450Nm na seryjnym sprzegle co prawa wysoko dostępne ale jezdził tak długo i nic sie nie działo.
Jak sie skonczy sprzęgło to załozyc mocniejsze sasch performace i po bólu wtedy to z niutonem mozna poszaleć :szeroki_usmiechsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
Komentarz