kruk4, masz tel do guajava, bo wysłałam koledze pw ze zmianą planów, ale widzę, że się nie logował od tego czasu...
[O2] nowe turbo i notlauf...
Zwiń
X
-
[O2] nowe turbo i notlauf...
witam!
tydzień czasu zmieniłem turbo na "nowe" - regenerowane bo poprzednie padło. na starym turbo auto jeżdziło bardzo fajnie lekko i bez wysiłku- czip na 180KM. po zmianie turbiny czuję się jakbym miał o jakieś 50KM mniej :? turbo późno wstaje bo do 2tys. rpm nic się właściwie specjalnego w przyspieszeniu nie dzieje :roll: spalanie wzrosło o ok 1 litr- prosze tego nie wiązać np z klimą bo specjalnie jeżdze bez klimy żeby porównać wyniki...
dziś miałem okazję pierwszy raz po zmianie turbo troszkę przycisnąć... to znaczy chciałem bo przy 140 km/h auto złapało notlaufa :|
podłączyłem vaga i to wyszło:
16683 - Regulacja ciśnienia doładowania: przekroczona dolna granica regulacji
P0299 - 000 - -
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 2709 /min
Moment obrotowy: 338.0 Nm
Prędkość: 141.0 km/h
Obciążenie: 99.2 %
Napięcie: 14.14 V
Bity binarnie: 00101000
Ciśnienie rzecz.: 2417.4 mbar
Ciśnienie rzecz.: 1887.0 mbar
Kody gotowości: 0 0 0 0 0
co jest przyczyną? turbo, przepływka czy coś innego? trzeba robić logi dynamiczne?
-
-
Maru 123, tak to z tymi regenerowanymi turbawkami jest... Trafiłeś widocznie na jeszcze większą padakę od swojej. Wymieniono w niej kilka elementów, złożono do kupy i stwierdzono, że będzie super. Jednak nie. Przerabiałem ten temat na swojej skórze. Moja turbina złapała sowę. Nie miałem żadnych notlaufów, nie przeładowywała... Jednak ta sowa w zakresie obrotów 1300-2000... Nie było to do zniesienia, przy jeździe po mieście i ciągłym staniu w korkach szlag mnie trafiał... ciągle słyszałem uuuu, uuuuu, uuuuu... Zauważyłem, że przy zamkniętym EGR gwizdała nawet na jałówce. Postanowiłem ją zregenerować. Też uwierzyłem w te bajki, że się da, mimo że producenci zaczęli się wycofywać z tej praktyki. Koleś poprawiał robotę 3x... Buliłem mechanikowi w kółko za przekładki. Aż nie wytrzymałem i poszło na noże z turbinarzem... Zwrócił mi kasę za regenerację, bo pewnie miał mnie dość, ale za przekładki u mechanika już nie. Wywaliłem tą turbinę i wstawiłem inną też po regeneracji... To samo było. Dlatego zakupiłem nówkę i teraz jest OK.OII Elegance 2.0 TDI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002Maru 123, zrób logi dynamiczne, ale wygląda, że chyba przeładowuje.
Zamieszczone przez Maru 12316683 - Regulacja ciśnienia doładowania: przekroczona dolna granica regulacji
Logi dynamiczne też mogą się przydać.
Komentarz
-
-
Re: nowe turbo i notlauf...
Zamieszczone przez Maru 12316683 - Regulacja ciśnienia doładowania: przekroczona dolna granica regulacji
co jest przyczyną? turbo, przepływka czy coś innego? trzeba robić logi dynamiczne?
Od tego bym zaczął Marku__________________________________
Witaj szkoło, żegnajcie kochane pieniążki.
Komentarz
-
-
Maru 123, jak na starym turbo nie miałeś tego to nie baw sie w nic innego jak tylko turbo. Zrób log dynamiczny od 1500rpm do 4000 rpm i zobacz jakie masz wartości w oknie gdzie masz zadane ciśnienie a aktualne w twoim przypadku będzie tak IMHO ze aktualne będzie mniejsze od żądanego stad notlauf. Jak dla mnie wina turbo. Nie wstaje tak jak powinno.
Możesz tez odłączyć wtyczke od przepływki i zrobić jak powyzej. Rożnica bedzie oczywiście mniejsza ale jak bedzie to jeseś pewny ze turbo.
Jedynie co sprawdź łączenie turbiny i ic jest tam taka złączką w zasadzie jednorazowa po odłaczeniu jej juz rura nie zaskakuje tak jak powinna i zaleca sie ja wimienic. Spinka kosztuje z 2zł
powodzeniaOII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
Nie chcę przeginać, ale te turba w bkd to chyba jakaś porażka, z tego co piszecie. Marek chyba poprzednia OI w benzynie dużo mniej problemów Ci sprawiała.
Mi też trochę syczy turbo, ale auto po chipie - myśle, że dlatego i nie mam ani nie miałem problemu jeszcze w awx z turbo , ani w asz....czyżby w 1.9 jakieś lepsze te turbiny były? Może trzeba poczekać, nie chce krakać hehe
[ Dodano: Sob 08 Maj, 10 08:07 ]
neck99, sorry za mały OT, 390 Nm sprzęgło bez problemu Ci wytrzymuje?
Komentarz
-
-
dobra dzięki panowie za cenne rady. dziś posprawdzam przewody i jak czas pozwoli zrobię logi. ale o dziwo dziś też się wybrałem na przejażdżkę- 170km/h 4500rpm i nic, żadnego notlaufa i temu podobnych rzeczy :roll:
Zamieszczone przez sew1981te turba w bkd to chyba jakaś porażka,
Zamieszczone przez sew1981Marek chyba poprzednia OI w benzynie dużo mniej problemów Ci sprawiała.
Komentarz
-
-
Maru 123, wiem że ja mam O1 ale miałem prawie identyczne objawy :wink:
Pojechałem do aso, a oni mi mówią że trzeba wymieniać jakieś zawory, turbo i coś tam jeszcze :lol: Nie dałem się im :twisted: i poszedłem pogadać z mechanikiem, on oczywiście ta sama paplanina, ale jak dostał na piwo :P to powiedział że kolektor i jakieś tam rury do czyszczenia
No i pojechałem wyczyścić ten kolektorokazało się jeszcze że jeden wąż jest przetarty :roll: oczywiście został wymieniony
Teraz to auto nie jeździ ono zapie...... :szeroki_usmiech normalnie bez problemu kręci się pod czerwone pole :twisted:
Może twoje auto też jest "zamulone" i nie chce normalnie jeździć :roll:
Sprawdź ten kolektor, po tej długiej zimie :x wiele aut straciło powera :roll:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rrysioZamieszczone przez kowal 2002Maru 123, zrób logi dynamiczne, ale wygląda, że chyba przeładowuje.ops: Jakoś tak szybko spojrzałem i wydawało mi się, że jest odwrotnie ( 2,4 przy zadanym 1,8 ).
Skoro dziś jest w miarę OK to faktycznie trzeba wszystkie "dookołaturbinowe" pierdoły dokładnie przejrzeć, bo znów się "wy..a" w najmniej oczekiwanym momencie.
I zrób koniecznie logi dynamiczne. Jak Ci znów osłabnie, to wtedy też zrobisz i będziesz miał ładne porównanie.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
więc tak.. ciekawe ile Ci zajmie czasu dojście do ładu z notlaufemu mnie nie trwało to długoooo
począwszy od czyszczenia, kończąc na regeneracji i jeszcze było źle
nie wiem jak to wygląda w O2 bo generalnie tego typu silnika nie widziałem ale z podstawowych rzeczy to:
-węże,
-n75
-ustawienie gruchy(sztangi), jeśli nie ustawili dobrze, to zapewne to jest przyczyną..
logi dynamiczne jeszcze potrzebnei daj jeszcze 011BS
pozdro.VW Jetta Highline + RNS 510 2011r. 1.4TSI CAXA 122KM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981neck99, sorry za mały OT, 390 Nm sprzęgło bez problemu Ci wytrzymuje?
Bardziej strach o dwumas który pewnie sie prędzej odezwie niż sprzęgło a przy jego robocie pewnie sie zrobi kompletAle dwumas to problem wszytkich nowych mocnych dizli. Trzeba go traktować jak kolejną cześć eksploatacyjną i wymiana co 100 tys nie powinna nikogo dziwic. Do mojego mechanika trafiają avensisy, mondea etc. itp z przebiegami 60-80 tyś na jego wymianę.
OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez neck99Zamieszczone przez sew1981neck99, sorry za mały OT, 390 Nm sprzęgło bez problemu Ci wytrzymuje?
Bardziej strach o dwumas który pewnie sie prędzej odezwie niż sprzęgło a przy jego robocie pewnie sie zrobi kompletAle dwumas to problem wszytkich nowych mocnych dizli. Trzeba go traktować jak kolejną cześć eksploatacyjną i wymiana co 100 tys nie powinna nikogo dziwic. Do mojego mechanika trafiają avensisy, mondea etc. itp z przebiegami 60-80 tyś na jego wymianę.
OII Elegance 2.0 TDI
Komentarz
-
-
sontario, 396Nm to przy jakich obrotach juz osiągałeś tą wartość, pytam bo byc moze za wczesnie miałeś dowalonego niutona i przez to sprzęgło zaczęło uslizgiwać.
U mnie tak było na początku jak zrobiłem wirusa w vtechu czyli za duzy niton w dolnym zakresie obrotów.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
piramida, ja mam chipa w v-techu i maks niutona przy 2058 obr., ale mam 374 Nm w 1.9...sprzegło narazie git, po chipie jeżdzi autko już koło 50 tysięcy km. na budziku ma aktualnie 125 tysięcy km. Myślicie, że mogę mieć jakieś problemy ze sprzęgłem? czy w superbie awx są wytrzymałe na taki moment obr?
Komentarz
-
-
to przy 2600 to ok, nie powinno nic sie dziać ze sprzegłem no chyba ze masz juz duzy przebieg.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Z nowymi sprzęgłami to wogóle jakaś porażka jest - ostatnio znajomy wymieniał komplet Sachs'a (stare koło się rozleciało) do ASV i nowe sprzęgło trzymało niewiele ponad 250 Nm. Gdy zmierzono stare sprzęgło które było od nowości na aucie, po 300 tys trzymało jeszcze ponad 300 Nm.
Sachs reklamacji nie uznał bo w/g nich 250 Nm wystarcza do tego modelu i dziękuję :evil:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidato przy 2600 to ok, nie powinno nic sie dziać ze sprzegłem no chyba ze masz juz duzy przebieg.OII Elegance 2.0 TDI
Komentarz
-
-
palioza miał około 450Nm na seryjnym sprzegle co prawa wysoko dostępne ale jezdził tak długo i nic sie nie działo.
Jak sie skonczy sprzęgło to załozyc mocniejsze sasch performace i po bólu wtedy to z niutonem mozna poszaleć :szeroki_usmiechsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
Komentarz