[O1] Szarpanie TDI na 2 i 3 biegu przy 1100 -1200 obr.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bogusg
    Rider
    • 2007
    • 355

    #26
    j65 Dzięki za namiary na Auto Partnera w Słupsku, ja też skorzystałem z jego usług. Faktycznie zna się na robocie i moją Octavię też wyleczył z szarpania na II i III, ale przyczyna była inna niż u Was. Powodem szarpania był zimny lut gdzieś na przewodzie miedzy włacznikiem sprzegła a szafą, tak że nawet radio wariowało gdy korzystałem z funkcji GALA (zmiana głośności w funkcji prędkości jazdy)
    Teraz xenony by krzynol

    Komentarz

    • wagabunda
      Classic
      • 2010
      • 36

      #27
      Koledzy mnie ten problem męczył od lata tamtego roku, miałem radio które słabo odbierało pojechałem do car-audio i tam mi zamontowali separatror. Auto zaczęło szarpać, ja tego z separatorem nie skojarzyłem raczej jakaś dziura po drodze czy coś w tym stylu.
      Dopiero wczoraj po analizie tego wątku przyszło olśnienie.
      Dzisiaj rano wypinam radio i niestety szarpie dalej, dopiera jak całkowicie zdemontowałem separator auto się uzdrowiło , radio nie gra teraz dobrze za to autko śmiga ekstra.
      Teraz koledzy powiedźcie mi gdzie podpiąć ten separator bo bez niego trudno będzie radia słuchać.
      Swoją drogą to muszę do tego car-audio pojechać i im nawrzucać, niby renomowane a taki błąd.

      Komentarz

      • 4tech
        RS
        • 2008
        • 4199
        • Octavia II combi (1Z5)
        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        #28
        Separator zapewne potrzebuje zasilania...

        Podjedź do chłopaków, nie musisz im niczego wrzucać, powiedz im po prostu, że dali trochę dupy...
        A teraz niechaj podłączą jak się należy... :wink: no i powinni to zrobić w ramach reklamacji :!:
        O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
        Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
        Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

        Komentarz

        • szawi7
          Classic
          • 2011
          • 24
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BMM 2.0 TDI 140 KM
          • CRMB 2.0 TDI 150 KM

          #29
          Też jestem ciekaw co to może być bo mam tak samo tyle że objawy są takie że szkodnik jedzie jakby miał troszke nie równe koła
          KRISTOF
          1.9 bjb
          2.0 4x4

          Komentarz

          • 4tech
            RS
            • 2008
            • 4199
            • Octavia II combi (1Z5)
            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            #30
            wagabunda, naprawili :?:

            szawi7, jeśli nie jest to ewidentne szarpanie, to ten wątek zasadniczo ci nie pomoże...
            Może masz krzywą felgę, albo coś innego...
            O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
            Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
            Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

            Komentarz

            • Zorr
              RS
              • 2011
              • 2110

              #31
              Panowie, czy mógłby mi ktoś wyjaśnić zależność między szarpaniem samochodu a źle podłączonym radiem?
              Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
              Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

              Komentarz

              • 4tech
                RS
                • 2008
                • 4199
                • Octavia II combi (1Z5)
                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                #32
                Zorr bardzo proszę:
                Zamieszczone przez 4tech
                Bynajmniej, kabel z radia służący do zasilania anteny, wpięty miałem do linii prędkościomierza(sygnał GALA się nazywa,czy jakoś tak)...
                W rozwinięciu powiem tak:
                przy radiu jest sygnał gala, który idzie z szafy. Ten sam sygnał leci jeszcze do klimy i kompa silnika, żeby systemy wiedziały z jaką prędkością jedziemy. Jeśli go zakłócimy źle podpiętym radiem, to te właśnie systemy zaczynają świrować na swoje własne, czasem bliżej nie określone sposoby i problem gotowy.
                O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                Komentarz

                • lookashECL
                  Rider
                  • 2009
                  • 416
                  • Rapid (NH3)

                  #33
                  4tech
                  Fabryczne, orginalne radio robi takie problemy czy dokładane?
                  Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                  Komentarz

                  • 4tech
                    RS
                    • 2008
                    • 4199
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                    #34
                    lookashECL, sorki, umknęło mi twoje pytanie...
                    Ori gra jak należy, i tak ma być chyba że ktoś coś nieumiejętnie majstruje. :wink:

                    Najczęściej radio dokładane lub modyfikowanie instalacji może coś takiego spowodować.

                    Oczywiście mówię tu tylko o przypadku, kiedy ktoś przez pomyłkę lub brak doświadczenia źle podłączy się z przewodami, a w naszym konkretnym przypadku do sygnału GALA! i problem gotowy
                    O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                    Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                    Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                    Komentarz

                    • ulysse
                      Rider
                      • 2010
                      • 496

                      #35
                      u mnie występuje taki sam problem z szarpaniem. Sprawdziłem radio jest podłączone prawidłowo.
                      Wczoraj zdemontowałem czujnik prędkości jednak jest on zupełnie inny niż na zdjęciach np. w skoda czesci.

                      Czy mógłby mi ktoś podesłać numer części ? Ten znaleziony na czujniku (02A 409 193 HMM1) po wpisaniu w google niewiele pokazuje.


                      Ewentualnie czy istnieje jakaś inna metoda sprawdzenia czy to wina czujnika czy przewodów ?

                      Komentarz

                      • 4tech
                        RS
                        • 2008
                        • 4199
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                        #36
                        ulysse, urlopowałem się chwilę, a widzę że nikt nie dał ci żadnej odpowiedzi...

                        U mnie czujnik G68 - ten co masz na foto, z numerem 01M 927 321 B tak jak w większości samochodów z grupy VW :|
                        Nie wiem z czego odczytałeś ten nr, ale to coś nie pasuje mi do niczego...
                        O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                        Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                        Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                        Komentarz

                        • ulysse
                          Rider
                          • 2010
                          • 496

                          #37
                          Dzięki za odpowiedz :lol:
                          Rozumiem że czujnik jest z tym "ślimakiem" ? Byłem w aso i taka przyjemność kosztuje 160 zł . Podróbki od 90

                          Komentarz

                          • 4tech
                            RS
                            • 2008
                            • 4199
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                            #38
                            Jak będziesz wstawiał, to proponuję ori, czyli poszukaj na allegro.
                            Który masz rok produkcji?
                            O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                            Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                            Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                            Komentarz

                            • ulysse
                              Rider
                              • 2010
                              • 496

                              #39
                              2001
                              VIN to : TMBHG21U818455130


                              Możesz mi podesłać link do jakiegoś sklepu bo nawet po wpisaniu nr 01M 927 321 B w google pokazuje mi zupełnie inny czujnik niżeli jest u mnie :



                              na tej aukcji bardzo dobrze widać na ostatnich zdjęciach jaki mam czujnik.

                              tylko pytanie czy to ten G68 ? Czy inny ?

                              Bo ten nr co podałeś po wpisaniu w google wyrzuca mi :


                              A takie są stosowane tylko do automatów.

                              A w skodasklep po wpisaniu czujnik prędkości pojawia się:


                              I już zupełnie zgłupiałem czego mam szukać :roll: :roll:

                              Komentarz

                              • 4tech
                                RS
                                • 2008
                                • 4199
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                #40
                                Tu masz taki sam:

                                i drugi:


                                U mnie też taki siedzi :wink:
                                Nowe też są, ale nie znalazłem...
                                Numer podałem z Etki.

                                A masz pewność że to czujnik?
                                Podpinałeś kompa i w czasie jazdy sprawdzałeś wyniki?
                                Jeśli nie, to proponuję jeszcze ten test.
                                O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                Komentarz

                                • ulysse
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 496

                                  #41
                                  Dokładnie taki jak wysłałeś mi linki

                                  W jaki sposób mogę sprawdzić wyniki podczas jazdy ?
                                  Błąd tego czujnika pojawia się zarówno w sterowniku komputera i climatronica i nie da się go wykasować więc podejrzewam ten czujnik. Zresztą od jakiegoś czasu przestał mi działać tempomat a manetka i kable są w 100% sprawne.

                                  Kod błędu to 17948 - Vehicle Speed Signal: Signal too High
                                  P1540 - 35-10 - - - Intermittent

                                  Komentarz

                                  • 4tech
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 4199
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                    #42
                                    Jak masz podpiętego kompa, zapinasz odczyt z szafy, albo klimy - kanał 8 bodajże no i podczas jazdy zobaczysz jak wyglądają wyniki.
                                    Nie musisz szybko jechać, żeby zobaczyć co się będzie działo.
                                    U mnie koniec odczytu było dokładnie przy 12km/h :evil:
                                    Sprawdź jeszcze kable i wtyczki. :wink:
                                    O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                    Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                    Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                    Komentarz

                                    • ulysse
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 496

                                      #43
                                      jutro sprawdzę VAG'iem

                                      A co do kabli to wyglądają na całe, wewnątrz też brak śladów wody czy zaśniedziałych styków. Ewentualnie mogę sprawdzić przejście na kablach tylko gdzie one idą od czujnika ?
                                      Drugą opcją jest sprawdzenie samego czujnika.Pytanie w jaki sposób sprawdza się taki czujnik ? Z tego co się orientuję jest tam + - oraz sygnał i jest to czujnik halla czyli na podstawie oporności nie da się sprawdzić miernikiem. Ale poprawcie mnie jeżeli się mylę.

                                      Komentarz

                                      • 4tech
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 4199
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                        #44
                                        +, - i na zmianę się przełącza... Tak to właśnie działa
                                        O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                        Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                        Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                        Komentarz

                                        • ulysse
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 496

                                          #45
                                          A wiec tak....

                                          Instruments :

                                          pokazuje prędkość

                                          Engine :

                                          Nie pokazuje Prędkości

                                          Climatronic :

                                          Nie pokazuje prędkości


                                          Wymieniać czujnik ?

                                          Komentarz

                                          • 4tech
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 4199
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                            #46
                                            Skoro w "instruments" działa, to znaczy, że licznik powinien pokazywać.
                                            Pokazuje?
                                            Jeśli tak, to zapomniałeś o tym napisać, albo ja nie doczytałem, ale sprawdź zatem kable przy szafie.
                                            O ile pamiętam, sygnał z jednej strony "wchodzi" a z drugiej "wychodzi".
                                            Mam na myśli wtyczki lewa, prawa. Nie mam pewności, że wchodzi z lewej, ale chyba właśnie tak.
                                            Tylko że wchodzi sygnał PWM (tak to się chyba nazywa), a wychodzi już "po canie".
                                            Oczywiście jeśli można tak powiedzieć, że w naszych rocznikach jest CAN :wink:
                                            W szafie (zegarach) jest przetwornik.

                                            Masz forum, poszukaj schematów i ustal co i jak.

                                            A, no i jeśli szafa pokazuje, to czujnik jest sprawny... tylko trzeba poszukać w niej usterki :x

                                            Sorki, się poprawiałem, bo jakoś nie składnie to wszystko pisałem
                                            O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                            Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                            Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                            Komentarz

                                            • ulysse
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 496

                                              #47
                                              Licznik pokazuje prędkość. Też gdzieś czytałem, że sygnał zarówno analogowy jak i cyfrowy "jest w liczniku". Tylko teraz pytanie jak to sprawdzić gdzie jest problem ?

                                              Wymieniałem niedawno parownik od klimy i wyciągałem cała deskę rozdzielczą i tych kabli do licznika nie da się wpiąć źle. Konstrukcja zatrzasków nie pozwala na to.

                                              Czyli problemem może być licznik ? A co dokładniej ? Bo nawet nie wiem czego szukać

                                              Jak ten przetwornik nazywa się ?

                                              Komentarz

                                              • 4tech
                                                RS
                                                • 2008
                                                • 4199
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                #48
                                                Scalak ma nazwę U6803B. Jak byś przewinął ten wątek do tyłu, to byś znalazł.
                                                Ale sam scalak na 99% jest sprawny i raczej nie dostępny w sklepach elektronicznych.

                                                Zastanów się, czy bezpośrednio po wymianie parownika było ok.
                                                Jeśli nie, to szukaj "wiatru" pod deską :twisted:
                                                Może jakiś kabelek podczas zakładania dechy się przycisnął do masy, albo urwał, albo cokolwiek innego co spowodowało właśnie taki efekt... i problem gotowy
                                                O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                                Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                                Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                                Komentarz

                                                • ulysse
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 496

                                                  #49
                                                  No właśnie problem występuje od dawna bo tempomat przestał mi działać jakiś rok temu. A przedtem działał bez problemu.

                                                  Jak wyjmowałem czujnik to zauważyłem tam oznaczenia przy pinach : "+", "a", "-"

                                                  Może licznik dostaje informacje w formie analogowej a dla climatronica i tempomatu są w formie cyfrowej. Dlatego nawet najmniejsza niesprawność czujnika objawia się brakiem informacji o prędkości pojazdu ?

                                                  Ktoś może posiada schemat instalacji elektrycznej od czujnika prędkości ? sprawdzę sobie czy mam przejście na kablach przed wymianą czujnika. Interesuje mnie dokąd idą te trzy kabelki z czujnika prędkości. Bo jeżeli jest przejście na wszystkich trzech przewodach to musi być wina samego czujnika

                                                  Komentarz

                                                  • 4tech
                                                    RS
                                                    • 2008
                                                    • 4199
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                    #50
                                                    ulysse, schematy są.
                                                    Jeśli szafa pokazuje prędkość, to czujnik jest sprawny.
                                                    Sygnał "a" (PWM) wchodzi do zegarów i przetwarzany jest na cyfrę "CAN".
                                                    Pozostałe na czujniku "+" i "-" to normalne 12V po stacyjce
                                                    O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                                    Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                                    Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...