j65 Dzięki za namiary na Auto Partnera w Słupsku, ja też skorzystałem z jego usług. Faktycznie zna się na robocie i moją Octavię też wyleczył z szarpania na II i III, ale przyczyna była inna niż u Was. Powodem szarpania był zimny lut gdzieś na przewodzie miedzy włacznikiem sprzegła a szafą, tak że nawet radio wariowało gdy korzystałem z funkcji GALA (zmiana głośności w funkcji prędkości jazdy)
[O1] Szarpanie TDI na 2 i 3 biegu przy 1100 -1200 obr.
Zwiń
X
-
Koledzy mnie ten problem męczył od lata tamtego roku, miałem radio które słabo odbierało pojechałem do car-audio i tam mi zamontowali separatror. Auto zaczęło szarpać, ja tego z separatorem nie skojarzyłem raczej jakaś dziura po drodze czy coś w tym stylu.
Dopiero wczoraj po analizie tego wątku przyszło olśnienie.
Dzisiaj rano wypinam radio i niestety szarpie dalej, dopiera jak całkowicie zdemontowałem separator auto się uzdrowiło, radio nie gra teraz dobrze za to autko śmiga ekstra.
Teraz koledzy powiedźcie mi gdzie podpiąć ten separator bo bez niego trudno będzie radia słuchać.
Swoją drogą to muszę do tego car-audio pojechać i im nawrzucać, niby renomowane a taki błąd.
Komentarz
-
-
Separator zapewne potrzebuje zasilania...
Podjedź do chłopaków, nie musisz im niczego wrzucać, powiedz im po prostu, że dali trochę dupy...
A teraz niechaj podłączą jak się należy... :wink: no i powinni to zrobić w ramach reklamacji :!:O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
wagabunda, naprawili :?:
szawi7, jeśli nie jest to ewidentne szarpanie, to ten wątek zasadniczo ci nie pomoże...
Może masz krzywą felgę, albo coś innego...O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Zorr bardzo proszę:
Zamieszczone przez 4techBynajmniej, kabel z radia służący do zasilania anteny, wpięty miałem do linii prędkościomierza(sygnał GALA się nazywa,czy jakoś tak)...
przy radiu jest sygnał gala, który idzie z szafy. Ten sam sygnał leci jeszcze do klimy i kompa silnika, żeby systemy wiedziały z jaką prędkością jedziemy. Jeśli go zakłócimy źle podpiętym radiem, to te właśnie systemy zaczynają świrować na swoje własne, czasem bliżej nie określone sposoby i problem gotowy.O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
lookashECL, sorki, umknęło mi twoje pytanie...
Ori gra jak należy, i tak ma być chyba że ktoś coś nieumiejętnie majstruje. :wink:
Najczęściej radio dokładane lub modyfikowanie instalacji może coś takiego spowodować.
Oczywiście mówię tu tylko o przypadku, kiedy ktoś przez pomyłkę lub brak doświadczenia źle podłączy się z przewodami, a w naszym konkretnym przypadku do sygnału GALA! i problem gotowyO2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
u mnie występuje taki sam problem z szarpaniem. Sprawdziłem radio jest podłączone prawidłowo.
Wczoraj zdemontowałem czujnik prędkości jednak jest on zupełnie inny niż na zdjęciach np. w skoda czesci.
Czy mógłby mi ktoś podesłać numer części ? Ten znaleziony na czujniku (02A 409 193 HMM1) po wpisaniu w google niewiele pokazuje.
Ewentualnie czy istnieje jakaś inna metoda sprawdzenia czy to wina czujnika czy przewodów ?
Komentarz
-
-
ulysse, urlopowałem się chwilę, a widzę że nikt nie dał ci żadnej odpowiedzi...
U mnie czujnik G68 - ten co masz na foto, z numerem 01M 927 321 B tak jak w większości samochodów z grupy VW :|
Nie wiem z czego odczytałeś ten nr, ale to coś nie pasuje mi do niczego...O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Jak będziesz wstawiał, to proponuję ori, czyli poszukaj na allegro.
Który masz rok produkcji?O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
2001
VIN to : TMBHG21U818455130
Możesz mi podesłać link do jakiegoś sklepu bo nawet po wpisaniu nr 01M 927 321 B w google pokazuje mi zupełnie inny czujnik niżeli jest u mnie :
na tej aukcji bardzo dobrze widać na ostatnich zdjęciach jaki mam czujnik.
tylko pytanie czy to ten G68 ? Czy inny ?
Bo ten nr co podałeś po wpisaniu w google wyrzuca mi :
A takie są stosowane tylko do automatów.
A w skodasklep po wpisaniu czujnik prędkości pojawia się:
I już zupełnie zgłupiałem czego mam szukać :roll: :roll:
Komentarz
-
-
Tu masz taki sam:
i drugi:
U mnie też taki siedzi :wink:
Nowe też są, ale nie znalazłem...
Numer podałem z Etki.
A masz pewność że to czujnik?
Podpinałeś kompa i w czasie jazdy sprawdzałeś wyniki?
Jeśli nie, to proponuję jeszcze ten test.O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Dokładnie taki jak wysłałeś mi linki
W jaki sposób mogę sprawdzić wyniki podczas jazdy ?
Błąd tego czujnika pojawia się zarówno w sterowniku komputera i climatronica i nie da się go wykasować więc podejrzewam ten czujnik. Zresztą od jakiegoś czasu przestał mi działać tempomat a manetka i kable są w 100% sprawne.
Kod błędu to 17948 - Vehicle Speed Signal: Signal too High
P1540 - 35-10 - - - Intermittent
Komentarz
-
-
Jak masz podpiętego kompa, zapinasz odczyt z szafy, albo klimy - kanał 8 bodajże no i podczas jazdy zobaczysz jak wyglądają wyniki.
Nie musisz szybko jechać, żeby zobaczyć co się będzie działo.
U mnie koniec odczytu było dokładnie przy 12km/h :evil:
Sprawdź jeszcze kable i wtyczki. :wink:O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
jutro sprawdzę VAG'iem
A co do kabli to wyglądają na całe, wewnątrz też brak śladów wody czy zaśniedziałych styków. Ewentualnie mogę sprawdzić przejście na kablach tylko gdzie one idą od czujnika ?
Drugą opcją jest sprawdzenie samego czujnika.Pytanie w jaki sposób sprawdza się taki czujnik ? Z tego co się orientuję jest tam + - oraz sygnał i jest to czujnik halla czyli na podstawie oporności nie da się sprawdzić miernikiem. Ale poprawcie mnie jeżeli się mylę.
Komentarz
-
-
+, - i na zmianę się przełącza... Tak to właśnie działaO2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Skoro w "instruments" działa, to znaczy, że licznik powinien pokazywać.
Pokazuje?
Jeśli tak, to zapomniałeś o tym napisać, albo ja nie doczytałem, ale sprawdź zatem kable przy szafie.
O ile pamiętam, sygnał z jednej strony "wchodzi" a z drugiej "wychodzi".
Mam na myśli wtyczki lewa, prawa. Nie mam pewności, że wchodzi z lewej, ale chyba właśnie tak.
Tylko że wchodzi sygnał PWM (tak to się chyba nazywa), a wychodzi już "po canie".
Oczywiście jeśli można tak powiedzieć, że w naszych rocznikach jest CAN :wink:
W szafie (zegarach) jest przetwornik.
Masz forum, poszukaj schematów i ustal co i jak.
A, no i jeśli szafa pokazuje, to czujnik jest sprawny... tylko trzeba poszukać w niej usterki :x
Sorki, się poprawiałem, bo jakoś nie składnie to wszystko pisałemO2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Licznik pokazuje prędkość. Też gdzieś czytałem, że sygnał zarówno analogowy jak i cyfrowy "jest w liczniku". Tylko teraz pytanie jak to sprawdzić gdzie jest problem ?
Wymieniałem niedawno parownik od klimy i wyciągałem cała deskę rozdzielczą i tych kabli do licznika nie da się wpiąć źle. Konstrukcja zatrzasków nie pozwala na to.
Czyli problemem może być licznik ? A co dokładniej ? Bo nawet nie wiem czego szukać
Jak ten przetwornik nazywa się ?
Komentarz
-
-
Scalak ma nazwę U6803B. Jak byś przewinął ten wątek do tyłu, to byś znalazł.
Ale sam scalak na 99% jest sprawny i raczej nie dostępny w sklepach elektronicznych.
Zastanów się, czy bezpośrednio po wymianie parownika było ok.
Jeśli nie, to szukaj "wiatru" pod deską :twisted:
Może jakiś kabelek podczas zakładania dechy się przycisnął do masy, albo urwał, albo cokolwiek innego co spowodowało właśnie taki efekt... i problem gotowyO2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
No właśnie problem występuje od dawna bo tempomat przestał mi działać jakiś rok temu. A przedtem działał bez problemu.
Jak wyjmowałem czujnik to zauważyłem tam oznaczenia przy pinach : "+", "a", "-"
Może licznik dostaje informacje w formie analogowej a dla climatronica i tempomatu są w formie cyfrowej. Dlatego nawet najmniejsza niesprawność czujnika objawia się brakiem informacji o prędkości pojazdu ?
Ktoś może posiada schemat instalacji elektrycznej od czujnika prędkości ? sprawdzę sobie czy mam przejście na kablach przed wymianą czujnika. Interesuje mnie dokąd idą te trzy kabelki z czujnika prędkości. Bo jeżeli jest przejście na wszystkich trzech przewodach to musi być wina samego czujnika
Komentarz
-
-
ulysse, schematy są.
Jeśli szafa pokazuje prędkość, to czujnik jest sprawny.
Sygnał "a" (PWM) wchodzi do zegarów i przetwarzany jest na cyfrę "CAN".
Pozostałe na czujniku "+" i "-" to normalne 12V po stacyjceO2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
Komentarz