[O1] Szarpanie TDI na 2 i 3 biegu przy 1100 -1200 obr.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ulysse
    Rider
    • 2010
    • 496

    #51
    Wiem, że schematy są jeżeli bym je samodzielnie znalazł to bym się o nie nie pytał.

    Ale w takim wypadku nie wiem czego będę potrzebował bo problem chyba tkwi w samym liczniku... a nie przewodach. Ewentualnie rozebranie licznika i sprawdzenie organoleptyczne czy nie ma zimnych Lutów ?

    Komentarz

    • 4tech
      RS
      • 2008
      • 4199
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      #52
      Poszukam później schematów, bo też wcześniej szukałem, to ci podrzucę.
      Sprawdź ten licznik.

      EDIT:
      Żebyś nie musiał za dużo szukać, to tutaj masz paczkę ze schematami elektrycznymi.

      Większość co może się przydać + dużo nadto niż potrzebujesz :twisted:

      [ Dodano: Sro 25 Lip, 12 18:33 ]
      ulysse, udało się coś :?:
      O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
      Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
      Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

      Komentarz

      • Kristoff81
        Classic
        • 2012
        • 1

        #53
        Witam, to jest moj pierwszy post...

        Koledzy Wasz problem najprawdopodobniej polega na kodowaniu sterowika.
        Zapewne zostal on zakodowany na skrzynie automatyczna z dwoch powodow o ktorych napisze pozniej.
        Sterownik korzystajac z programu oraz map dla skrzyni automatycznej wspolpracuje ze sterownikiem tejze skrzyni.

        Nalezy go przekodowac uzywajac programu np. VAG-COM.

        [Procedura przekodowania]:

        [Select] -> [01 engine] -> [07 recode] -> pole [software coding] zmieniasz z 00001 na 00002 -> [Save] -> wylaczasz zaplon.

        Sterowniki silnikow 1.9 TDI z pompa VP montowanych w golfach MK4 i innych grupy VAG zwykle przekodowane zostaja z dwoch powodow:

        1. Problem z uruchomieniem goracego silnika (problem w mapie startowej sterownika).
        2. Silnik wpada w wibracje jadac na luzie lub ze wcisnietym pedalem sprzegla przy predkosci ok 10-15km/h (problem sterownika).


        Pozdrawiam.
        Krzysztof

        Komentarz

        • tomason2580
          Classic
          • 2012
          • 4

          #54
          Witajcie koledzy. Mam ten sam problem co kolega 4tech i inni. Tylko że u mnie wygląda to tak że prędkościomierz na zegarach działa, raz w komputerze znalazłem błąd 16885 lecz niestety ani w komputerze w bloku silnika ani climatronika nie pokazuje mi prędkości. Cały czas 0 km/h. Stąd to szarpanie. I teraz nie mam pojęcia od czego zacząć. Czy czujnik może, czy zegary czy może jeszcze co innego. W radiu mam oryginalną kostkę ISO, radio odpinane i auto nadal szarpie.

          Sam już niewiem co zrobić powoli się załamuje... chyba spróbuję podmienić czujnik prędkości w skrzyni.

          Komentarz

          • 4tech
            RS
            • 2008
            • 4199
            • Octavia II combi (1Z5)
            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            #55
            Powtórzę moją wcześniejszą wypowiedź:
            jeśli szafa pokazuje, to czujnik jest sprawny...
            Pozostaje znaleźć inną przyczynę... np. zegary podmienić :wink:
            Bynajmniej ja w ten sposób sprawdziłem...
            Tylko pozostaje problem z IMMOBILIZEREM, ale z wyłączonym silnikiem ale z włączonym zapłonem! też pokazuje prędkość... :diabelski_usmiech
            O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
            Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
            Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

            Komentarz

            • tomason2580
              Classic
              • 2012
              • 4

              #56
              A czy sygnał GALA da się pomierzyć w jakiś prosty sposób w kostce ISO radia? Jeśli tak to jak? Miernik oczywiście posiadam. Ale coś podejrzewam zegary bo ani na klimatroniku ani na kompie nie ma prędkości.

              Komentarz

              • 4tech
                RS
                • 2008
                • 4199
                • Octavia II combi (1Z5)
                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                #57
                Da się, ale potrzebny oscyloskop z przetwornikiem :|

                Podstaw zegary jak masz możliwość, to eliminuje wiele innych usterek...
                Oczywiście zegary z podobnego rocznika... :wink:
                O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                Komentarz

                • ulysse
                  Rider
                  • 2010
                  • 496

                  #58
                  Ja chyba poczekam na troszkę więcej $$ i zakupię sobie FIS'a pełnego i będzie po problemie... o ile problemem są zegary :roll:

                  Komentarz

                  • 4tech
                    RS
                    • 2008
                    • 4199
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                    #59
                    ulysse, nie wydawaj pieniędzy, do póki nie masz pewności, że to to...
                    Mnie się też udało kilka drobiazgów wymieniać niepotrzebnie...

                    Dogadaj się z kimś z forum, żeby dostać na chwilę jego zegary na testy, przyda się wtedy jeszcze jeden samochód do holowania...
                    Sprawdzisz, będziesz miał pewność i wtedy owszem
                    O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                    Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                    Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                    Komentarz

                    • ulysse
                      Rider
                      • 2010
                      • 496

                      #60
                      Sprawdziłem kodowanie o którym pisał Kristoff81, i mam poprawne. W temacie z mojego województwa napisałem czy nie ma chętnego śmiałka do pożyczenia czujnika prędkości dla 100% wykluczenia jego awarii.

                      Gdzie z drugiej strony podpięte są kable z tego czujnika ? Idą bezpośrednio do ECU czy może do skrzynki która jest pod lewym podszybiem ? Bo chciałbym jeszcze wykluczyć awarię okablowania.

                      Komentarz

                      • 4tech
                        RS
                        • 2008
                        • 4199
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                        #61
                        Jak już wcześniej pisałem -> do zegarów :|

                        ulysse, wygląda na to że nie czytasz ze zrozumieniem :evil:
                        O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                        Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                        Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                        Komentarz

                        • ulysse
                          Rider
                          • 2010
                          • 496

                          #62
                          sorki ale ostatnio jestem zakręcony.....

                          Jutro na 99% będę miał drugą skodę na podmianę czujnika i się okaże ale kabelki też sprawdzę w wolnej chwili. Dam znać jakie będą efekty prób.

                          [ Dodano: Sro 08 Sie, 12 22:01 ]
                          Czujnik sprawdzony... jest sprawny

                          Zostają kable - raczej wątpię lub zegary. Najwyżej je rozbiorę i zobaczę może któreś połączenie odpowiadające za sygnał z czujnika ma zimne luty...

                          Komentarz

                          • tomason2580
                            Classic
                            • 2012
                            • 4

                            #63
                            Zamieszczone przez ulysse
                            sorki ale ostatnio jestem zakręcony.....

                            Jutro na 99% będę miał drugą skodę na podmianę czujnika i się okaże ale kabelki też sprawdzę w wolnej chwili. Dam znać jakie będą efekty prób.

                            [ Dodano: Sro 08 Sie, 12 22:01 ]
                            Czujnik sprawdzony... jest sprawny

                            Zostają kable - raczej wątpię lub zegary. Najwyżej je rozbiorę i zobaczę może któreś połączenie odpowiadające za sygnał z czujnika ma zimne luty...
                            Widzę kolego że myślisz tak samo jak ja Tzn że to nie mozliwe żeby zegary same się uszkodziły. A jednak. U mnie w leonie te same objawy. Brak sygnału GALA na komputerze i klimatroniku. Leon szarpie w zakresie 1100-1300 obrotów. Podmieniłem licznik i diagnoza pewna. Licznik do wymiany. Pozdrawiam

                            Komentarz

                            • krabu
                              Banned
                              • 2012
                              • 7

                              #64
                              Panowie, czytam ten watek i u mnie jest dokładnie to samo, czyli 2-3 bieg, poniżej 1500 szarpanie, podobne szarpanie mam jak na biegu jałowym dotaczam się do świateł na niskich obrotach. Octavia 2007 TDI BKD.

                              Generalnie jeśli idzie o naprawy to nie jestem w stanie we własnym zakresie nic zrobić, radio jest fabryczne, czy ktoś jest w stanie polecić mi kogoś w małopolskim albo na śląsku, kto takie tematy ogrania i jest w stanie uwolnić mnie z tego denerwującego problemu?

                              Komentarz

                              • 4tech
                                RS
                                • 2008
                                • 4199
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                #65
                                krabu, sorki, że ci tak powiem, ale --->

                                Jest lista polecanych fachowców, warsztatów itp... prawie w każdym rejonie Polski.

                                Ale zwróć uwagę, że temat dotyczy O1 i podobnych aut "starszej" generacji.

                                U Ciebie jest to już trochę inaczej zorganizowane. Ja osobiście nawet ci nie powiem, bo nie chciałbym wprowadzić cię w błąd. :wink:
                                O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                Komentarz

                                • kubaszejk
                                  Classic
                                  • 2012
                                  • 5

                                  #66
                                  szarpie

                                  witam. mam podobny problem jak wiekszosc
                                  czyli wspomniane szarpanie na niskich obrotach na 2 i 3 biegu. teraz czytajac to wszytko skojazylem ze zaczelo sie mniej wiecej e tym samym czasie kiedy zmienilem radio, o dziwo kosc pasowala wiec wyjalem stare i wlozylem nowe.
                                  jutro odepne radio i podziele sie uwagami.

                                  Komentarz

                                  • 4tech
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 4199
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                    #67
                                    kubaszejk, i na czym stanęło :?:
                                    O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                    Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                    Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                    Komentarz

                                    • kubaszejk
                                      Classic
                                      • 2012
                                      • 5

                                      #68
                                      .... no i stanelo na tym, ze odpialem ten jeden kabelek od kosci radia i autko idzie jak na sznurku hehehhehehhe
                                      usmialem sie strasznie jak czytalem ostanio jaki jest powod. taka niby blachostka a ja, jak i inni mialem juz zaczynac od wymiany poduszek heheheh.
                                      ciekawe ilu jeszcze kierowcow meczy sie z podobnym problemem.
                                      Dzieki 4tech bo to chyba Ty pierwszy tu opisales rozwiazanie.

                                      Komentarz

                                      • 4tech
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 4199
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                        #69
                                        No tak się jakoś złożyło
                                        Tak, błachostka, ale przy tym ile nerwów :klnie:

                                        Wiem, wiem, pewnie byś wcisnął pomógł, ale nie zakładałeś tego tematu, więc nici :twisted:

                                        Dobrze, że nic się z tym nie dzieje, np. przepalenie/uszkodzenie jakiegoś przetwornika, lub zegarów :shock: , bo to by dopiero była rzeźnia :diabelski_usmiech
                                        O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                        Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                        Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                        Komentarz

                                        • roLLo
                                          L&K
                                          • 2008
                                          • 1063
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          #70
                                          4tech, a można wiedzieć o jakiej kostce mowa konkretniej ?? Mam radio które oferowano w seryjnym O1 Drive czyli jakiś tam JVC czasem odczuwam przy hamowaniu silnikiem ten objaw o którym mowa. Może ktoś powiedzieć o jaką kostkę chodzi??
                                          Jak dokładałem głośniki to zauważyłem ze jest tam standardowa kostka tzn 2 kostki. Jedna brązowa i czarna. Jedna z nich zasilanie daje a druga to wyjścia na głośniki. Pozdrawiam.

                                          Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                                          Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                                          Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                                          Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                                          Komentarz

                                          • 4tech
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 4199
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                            #71
                                            roLLo, sygnał "gala" siedzi w kostce wraz z zasilaniem radia, wyjściem "remote" i innymi. Ta, gdzie są głośniki przecież nic więcej nie ma...
                                            Nie wiem, czy dobrze Cię zrozumiałem...
                                            O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                            Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                            Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                            Komentarz

                                            • roLLo
                                              L&K
                                              • 2008
                                              • 1063
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              #72
                                              4tech, kolega pisał ".... no i stanelo na tym, ze odpialem ten jeden kabelek od kosci radia i autko idzie jak na sznurku hehehhehehhe" i moje pytanie brzmi o jaki kabelek konkretnie chodzi ?

                                              Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                                              Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                                              Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                                              Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                                              Komentarz

                                              • 4tech
                                                RS
                                                • 2008
                                                • 4199
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                #73
                                                roLLo, sygnał gala - bodajże niebieski z białym paskiem.
                                                Sprawdź na schemacie, albo przeczytaj ten wątek od początku
                                                Sorki, ale już nie pamiętam...
                                                O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                                Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                                Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                                Komentarz

                                                • kubaszejk
                                                  Classic
                                                  • 2012
                                                  • 5

                                                  #74
                                                  kolego rollo tu masz schemacik (jeśli uda mi się wstawić) według którego namierzyłem kabel z sygnałem GALA

                                                  Komentarz

                                                  • ulysse
                                                    Rider
                                                    • 2010
                                                    • 496

                                                    #75
                                                    I ja coś dorzucę od siebie w sprawie szarpania.
                                                    W tym temacie jest rozpisane jak sprawdzić czujnik prędkości :

                                                    u mnie wszystko działa tak jak powinno.

                                                    W tak zwanym międzyczasie dorobiłem się licznika z pełnym FIS'em. Oczywiście zmiana licznika nie wpłynęła na poprawę. Nadal pokazuje prędkość w blokach pomiarowych licznika a w blokach silnika i klimatyzacji jak nie było tak nie ma. Może jakieś sugestie ? Wątpię aby dwa liczniki były uszkodzone...

                                                    [ Dodano: Czw 15 Maj, 14 19:16 ]
                                                    Temat rozwiązany dzięki elektrykowi z zakładu przy ulicy Syreny w Warszawie.

                                                    Problemem okazał się autoalarm który był wpięty pod przewód którym idzie sygnał prędkości do modułu komfortu. Po jego odpięciu problem ustał

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...