Zamieszczone przez mirokez
Stuki w zawieszeniu.
Zwiń
X
-
Stuki w zawieszeniu.
Witam,
Użytkuje Octę 2 ..
Założyłem do niej Bilnsteina B12 ( amorki plus sprężyny )..
Autko pięknie wygląda ale mam problem ..
Mianowicie strzelają mi górne mocowania i są coraz większe stuki..
2 krotnie zmieniałem łożyska Mc..
Ucichło na 1000km i znowu...
Strzelanie przy skręcaniu ( sprężyny całe spr. )
Stuki na prostej powiedzmy nierównej drodze..
Obawiam się że przekąszają się górne mocowania..
Ktoś może uporał się z tym kiedyś ?Gnojem pędzone..
B12 inside TDI
-
-
czy te stuki to są takie głuche? jakby coś stukało, tłumione przez gumę? najczęściej przy skręcaniu?Skoda i nie tylko: Skoda, warsztaty, opinie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez chelbekczy te stuki to są takie głuche? jakby coś stukało, tłumione przez gumę? najczęściej przy skręcaniu?
Tak głuche stuki.. ustają po wymianie górnych mocowań na 1000-1500km
Odgłos jakby pękniętej sprężyny zawieszenia..
ale wsio oki - sprawdzone.
Najczęściej przy skręcaniu, choć im dłużej się jedzie słychać te stuki na nierównościach, najczęściej podczas delikatnego przejazdu po kostce brukowej..
Generalizując zaglądając pod auto i skręcając kołami widać jak sztyca amorka ma chwilowy opór z górnego mocowania.. stuk i wszystko idzie dalej..
Oczywiście delikatne trzaski i stuki nasilają się i zaczynają się odzywać na prostej drodze..
Autko na tym zawiasie siedzi 40mm z przodu i 30mm z tyłu.
Wydaje mi się że przekąszają się górne mocowania bo po rozebraniu są na nich ślady pracy zazwyczaj tylko na 1/3 jego powierzchni
Dziwne.. bo zawias pierwsze 50 tys nie przypominał się o jakimkolwiek serwisie...
Teraz mam dość stuków i przegrywając walkę z irytującym dźwiękiem już prawie sięgnąłem po seryjny zawias..ku uciesze małżonki..
Jednak podroż po zakrętach na działeczkę znowu spowodowała uśmiech na twarzy..Gnojem pędzone..
B12 inside TDI
Komentarz
-
-
Witam @ all
Uporałem się z tematem.
Pacjentka :
Octavia 2 przed liftem
Objawy: choróbsko zawieszenia.
Stuki, trzaski ( głuche )
Winni:
Moja głupota i mechanik ASO.
Przyczyna:
Montaż Bilsteina obwarowany jest tym, że przednie kolumny mają wew. odbojniki.
Dlatego też nie montuję się seryjnych odbojników dodatkowo.
Oczywista oczywistość
O to tez poprosiłem w serwisie - " proszę nie montować z przodu odbojników.
Tak uczynili.
Ja oczywiście nie sprawdziłem bo byłem zachwycony wyglądem niższej Octasi..
Co się okazało..
Niezamontowano przednich odbojników, osłon i to samo z tyłu.
Jeżdżę na LongLife ale olej i tak wymieniam co 15tys natomiast serwis co 30tys.
Autko w górze było wiele razy i nikt nie pokwapił się zwrócić uwagi na brak osłon.
W sumie mało istotne.
Brud i kurz dostawał się bezpośrednio do górnych mocowań i łożysk.
Również do amortyzatorów i uszczelnień przy sztycy.
Seryjne łożysko Mcphersona jak dla mnie ma zbyt mało smaru.
Miałem chwile wolnego z pomocą podnosnika Octa poszła w góre.
Wymontowałem wszystko, zregenerowałem przy okazji kpl amortyzatorów..
Łożyska rozebrane, oczyszczone ( dokładnie umyte ) dostały większa ilość smaru i zostały ponownie zamontowane.
Oczywiście domontowałem osłony do przodu i do tyłu skrócone odbojniki z osłonami.
Zrobiłem już ok 1000 km i jest Nadal CISZA.
Problem znikł.Gnojem pędzone..
B12 inside TDI
Komentarz
-
Komentarz