Turbina? -> gwizg (karetka) + wyciek oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • anerys
    Classic
    • 2010
    • 8

    Turbina? -> gwizg (karetka) + wyciek oleju

    mixoli, zapraszamy do lektury regulaminu, użycia szukajki, to dość proste.
    Prawdopodobnie urwały się linki prowadnicy albo plastiki, w sumie nic dziwnego przy takiej temperaturze na zewnątrz. O2 FL widzę- czyżbyś nie oskrobał dokładnie lodu?
  • krisekpl
    Classic
    • 2009
    • 24

    #2
    Turbina? -> gwizg (karetka) + wyciek oleju

    Hej,

    Po zrobieniu dłuższej trasy (ok. 500km) przy mocnym butowaniu 8) pojawił mi się mało słyszalny (ale jednak) gwizg (karetka) jak sądzę z turbiny. Dzwięk jest słyszalny w zakresie obrotów od 1500 do 2500 przy przyspieszaniu oraz odpuszczaniu gazu, w dalszym zakresie nie słychac już gwizdu bo jest już zagłuszony poprzez równomierne buczenie turbiny/silnika. Efekt wystepuje na ciepłym i zimnym silniku.
    Dodatkowo zauważyłem wyciek oleju na turbinie (jak na zdjęciu http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...f3e985242.html ) Nie jest to jak widać wyciek z doprowadzenia oleju a raczej z mieszka/obudowy turbiny? czy tam jest jakaś uszczelka przez którą może puszczać olej? Nie zauważyłem też dużych ubytków oleju - jak do tej pory dolałem jakieś 500ml na 7000km
    Po podpięciu do VAGa i teście w trakcie jazdy wyszło żę turbina ładuje ok
    Samochód nie stracił jak narazie mocy (przjechałem w tym stanie jakieś 1000 km ) nie ma też żadnych notlaufów

    Co radzicie w takim przypadku, jeżdzić dalej czy czekać na odlot turbiny ?
    Czy ktoś miał podobny wyciek?
    Na wakacje chciałbym się wybrać autem do Chorwacji, także nie za bardzo mogę sobie pozwolić na awarię w trakcie podróży

    DZięki
    Pozdro

    Komentarz

    • b-bar01
      Elegance
      • 2007
      • 985
      • Octavia I (1U2)
      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

      #3
      Zamieszczone przez krisekpl
      zauważyłem wyciek oleju na turbinie
      tam nie ma skąd być olej, w tym miejscu. wyglada bardziej na to że kapie z jakiegos elementu wyżej, akurat w to miejsce. nie wiem jak jest w BKD ale u mnie np. w ALH może kapaćw to miejsce z EGR-a lub z rurki odmy.
      *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

      Komentarz

      • Andrev3
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 6116

        #4
        krisekpl, ja na Twoim miejscu oddałbym turbo do regeneracji, możliwe że na mieszku przecieka, ja swoja wymieniłem po tym jak padła i to w najmniej oczekiwanej sytuacji i czasie. A też miałem objawy że było słychać karetkę, i na tydzień przed padnięciem ładowała jak nóweta... także jak masz jechać do Chorwacji to lepiej pomyśl nad naprawą
        RENT COMPLEX

        DACAR.team

        Komentarz

        • chelbek
          Drive
          • 2009
          • 54

          #5
          jedź do mechanika i niech ci posprawdza, czy masz oleju dużo tam gdzie nie potrzeba..
          zanim podejmiesz się wymiany turbo,

          ja mam zapocenie przy turbo, ale O1 mam od nie dawna i większych problemów nie ma
          (do chorwacji się nie wybieram - decyzja twoja!)
          Skoda i nie tylko: Skoda, warsztaty, opinie

          Komentarz

          • mozgi
            L&K
            • 2009
            • 1127
            • Octavia I (1U2)
            • AKL 1.6 MPI 101 KM

            #6
            może się przyda tu już istniej podobny temat z karatkę :wink: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
            ASO Skoda Warszawa Ursynów ul.Gruchacza 39 - najlepsze ceny w Polsce na hasło :Octavia Club Polska
            Kontakt mailowy w sprawie wyceny części: [email protected] (p.Adam Wiśniewski, p.Łukasz Poniatowski i p.Kamil Banaszek) , tel.22-549-10-60

            Komentarz

            • krisekpl
              Classic
              • 2009
              • 24

              #7
              dzieki za porady !
              temat narazie uważam za zamkniety
              Byłem dzisiaj w TURBO-RKF we Wrocku na małym przeglądzie turbiny
              Rozebrali mi trochę dolotu i sprawdzili czy nie ma uszkodzeń wirnika oraz czy nie ma luzu wzdłużnego na wałku. Okazało się że wszytko OK
              Poza tym wyciek oleju na obudowie turbiny jest zakurzony i suchy więc powstał prawdopodonie dawno temu
              Z objawów ubocznych został tylko maly gwizd/karetka ale nie nasila się i nie jest już taki dokuczliwy jak na początku. Może po prostu jestem przewrażliwiony na nieznane mi dzwieki wydobywające sie z auta

              A tak na marginesie to polecam serwis TURBO-RKF we Wrocku na Robotniczej. Może nie mają znakomitych warunków w warsztacie ale widać że znają się na rzeczy i ceny są rozsądne

              Komentarz

              • ufo
                L&K
                • 2008
                • 1475
                • Octavia III combi (5E5)
                • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                #8
                Zamieszczone przez krisekpl
                Z objawów ubocznych został tylko maly gwizd/karetka
                te typy tak mają :wink:

                Komentarz

                Pracuję...