Szarpanie przy zmianie biegów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Foxy
    Classic
    • 2011
    • 2

    Szarpanie przy zmianie biegów

    Zamieszczone przez piotrek_os
    PILU, pierwszy problem..- zapieczone kierowniczki....... (przechodzi w tryb awaryjny)
    nie ma jak zapieczone kierownice w AGR

    zrób logi i poczytaj na forum o notlauf dot. silnika agr - turbina bez zmiennej geometrii
  • basmarcin
    Classic
    • 2010
    • 3

    #2
    Szarpanie przy zmianie biegów

    Witam!!!
    Ostatnio poczułem jakby zmianę w pracy sprzęgła, zaczęło "brać" jakby wcześniej (prawie na początku wciśniętego pedału) i przy zmianie biegów przy odpuszczaszczeniu sprzęgła delikatnie szarpnie, mniej to czuć na 5 i 6 biegu ale 2,3 i 4 czuć szrpnięcie, również po zmianie biegu i na przykład z 2 na 3 i odpuszczeniu gazu a potem po dodaniu słychać jakby delikatne puknięcie
    Sprawdzając odpuszczałem i naciskałem gaz i tak przy każdym dodaniu jest to delikatne puknięcie? co to może być??? może ktoś miał taką przypadłość?
    Skoda Octavia II kombi 2.0 TDI

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      jaki przebieg?
      nie ślizga się sprzęgło?
      nie czujesz jakbyś mocniej musiał wciskać pedał?
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • basmarcin
        Classic
        • 2010
        • 3

        #4
        Szarpanie przy zmianie biegów

        Zamieszczone przez robekcool
        jaki przebieg?
        nie ślizga się sprzęgło?
        nie czujesz jakbyś mocniej musiał wciskać pedał?
        przebieg 161575 km
        raczej nie czuję żeby się ślizgało sprzęgło, dociska chyba dobrze, chyba nawet się zrywniejsza zrobiła tylko to szarpanie po każdej zmianie biegów, i to puknięcie po naciśnięciu gazu
        hmm.... nie wiem czy mocniej muszę wciskać, może troszkę, ale nie tak bardzo!

        co to może być zatem?

        Komentarz

        • robekcool
          RS
          • 2009
          • 2041
          • Octavia II (1Z3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          może dwumas , może tarcza, ...
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz

          • basmarcin
            Classic
            • 2010
            • 3

            #6
            Szarpanie przy zmianie biegów

            Zamieszczone przez robekcool
            może dwumas , może tarcza, ...
            dzięki za info, trzeba będzie chyba wiechać na serwis, ciekawe czy długo może jeszcze tak wytrzyamć bo mam do przejechania 1300 km jeszcze i nie wiem czy robić przed wyjazdem czy wytrzyma mi jeszcze trochę?

            Komentarz

            • robekcool
              RS
              • 2009
              • 2041
              • Octavia II (1Z3)
              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              zależy jakie stadium zużycia. nikt ci nie da gwarancji, że dojedziesz i wrócisz o własnych siłach
              www.k-mot.pl
              Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
              Autoholowanie.
              Robert Kulma

              Komentarz

              • kowal 2002
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 5161

                #8
                Ja bym zajrzał do poduszek silnika i skrzyni. Jak są zerwane to właśnie jest taki efekt przy dodawaniu/ujmowaniu gazu jakby silnik był luźno zamocowany i latał przód/tył przy każdej zmianie obciążenia...
                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                Komentarz

                • kamilm21
                  Classic
                  • 2014
                  • 13

                  #9
                  Witam,

                  temat dawno zakładany, ale tak dla potomnych. Zgodzę się z kowal 2002, miałem to samo w swojej Octavi. Przyczyn miałem kilka na które się ten obiaw składał, układ różnicowy i dwumas. Po wymianie dwumasu i regeneracji dyferencjału (był strasznie pokiereszowany) zniwelowało ten efekt w 30%, dopiero wymiana poduszki skrzyni biegów tej dużej znajdującej się pod akumulatorem zniwelowała ten efekt w 100% i aż chce się jeździć. U mnie najgorzej było przy dodawaniu gazu ponieważ była ona zmasakrowana po jednej stronie.

                  Pozdrawiam.
                  105KM

                  Komentarz

                  • marcinb21
                    Classic
                    • 2008
                    • 16

                    #10
                    Może komuś się przyda, u mnie kiedyś występowało szarpanie silnikiem przy zmianie biegów lub szybkim wciśnięciu sprzęgła, problemem była źle ustawiona dawka paliwa na pompie wtryskowej
                    PerfectService by DobryGrześWawa

                    Komentarz

                    Pracuję...