Zamieszczone przez El Zygmunto
Opornik, rezystor nagrzewnicy problem
Zwiń
X
-
Opornik, rezystor nagrzewnicy problem
Witam!
Poszukalem troche na forum, ale nie znalazlem odpowiedzi na temat rezystora nagrzewnicy. Mianowicie chodzi o problem taki, ze nawiew dziala tylko na 4 biegu i nie moge wlaczyc klimatyzacji, zas na 1,2 i 3 klimatyzacja się wlacza, ale nie wieje. Wszyscy, których pytalem mowili, ze jest to wina (opornika) rezystora nagrzewnicy czy nawiewu. Nie wiem wlaśnie jak to sie fachowo nazywa. Link do obrazka , jak to wygląda :http://photos04.istore.pl/12694/photos/big/578871.jpg
to nie jest obrazek tego co mam tylko chcialem sie upewnic czy to napewno to.
Jezeli uwazacie tak samo, ze zawinil rezystor nagrzewnicy to chcialbym sie dowiedziec jak moge sie do niego dostac (zeby naprawic lub wymienic)
Samochod to Octawia 1.9 TDI 110 KM 2002r.
pozdrawiam
-
-
Udało się ! Po wymianie rezystora dziala i nawiew na wszystkich biegach i klima! Jak pytalem w serwisie to mowili, ze roboty przy tym jest pol godziny rozbierania jak sie wie gdzie to jest, takze znowy robia w wala. Wymiana zajela mi jakies 5 min ;]
Jest tylko jeszcze jeden problem... chyba lekko zatarty silnik nawiewu bo mi zgrzyta - im szybciej tym mocniej. Po wyjeciu schowka mam chyba na wprost ten silnik tylko nie wiem czy jakies WD40 pomoze czy trzeba wymienic?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jefferPo wyjeciu schowka mam chyba na wprost ten silnik
od spodu dwa wkręty i trzyma sie tylko na kablach, zdejmujesz wtyczki.
mozna spryskac wd40 obficie, poruszać wentylatorem i wytrzec plastik do sucha.
Komentarz
-
-
Tak ogólnie do wymiany opornika dmuchawy nie jest konieczne nawet odkręcanie schowka wystarczy tylko odgiąć matę maskująca pod schowkiem i odkręcic dwie śrubki mocujące rezystor no i od dołu wszystko mamy na wierzchu. (choć pewnie gdy ktoś robi to pierwszy raz i nie wie dokładnie gdzie tych śrubek szukać może łatwiej bedzie odkrecić schowek).
Komentarz
-
-
Problem tylko w tym, że WD-40 to nie jest smar, a wprost przeciwnie substancja czyszcząca, która wypłukuje smar, więc po takim zabiegu pewnie silnik długo nie pochodzi. WD nadaje się do rozebrania zapieczonych elementów, rozruszania czegoś, ale nie do smarowania. Tu już prędzej przydałby się CX80 z dodatkiem Krytox-Teflon (tzw. suchy smar), ale nie jestem za bardzo przekonany do takiego rozwiązania. Najlepsza byłaby do tego oliwa maszynowa, może olej silnikowy itp.
Komentarz
-
Komentarz