Opornik, rezystor nagrzewnicy problem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • raf1
    Classic
    • 2008
    • 16

    Opornik, rezystor nagrzewnicy problem

    Zamieszczone przez El Zygmunto
    No raczej nic z tego nie będzie - w opisie masz info, że obsługuje auta tylko do 2004 r :twisted:
    Nie zauwazylem no to kupa :/
  • jeffer
    Classic
    • 2007
    • 31

    #2
    Opornik, rezystor nagrzewnicy problem

    Witam!

    Poszukalem troche na forum, ale nie znalazlem odpowiedzi na temat rezystora nagrzewnicy. Mianowicie chodzi o problem taki, ze nawiew dziala tylko na 4 biegu i nie moge wlaczyc klimatyzacji, zas na 1,2 i 3 klimatyzacja się wlacza, ale nie wieje. Wszyscy, których pytalem mowili, ze jest to wina (opornika) rezystora nagrzewnicy czy nawiewu. Nie wiem wlaśnie jak to sie fachowo nazywa. Link do obrazka , jak to wygląda :http://photos04.istore.pl/12694/photos/big/578871.jpg

    to nie jest obrazek tego co mam tylko chcialem sie upewnic czy to napewno to.

    Jezeli uwazacie tak samo, ze zawinil rezystor nagrzewnicy to chcialbym sie dowiedziec jak moge sie do niego dostac (zeby naprawic lub wymienic)

    Samochod to Octawia 1.9 TDI 110 KM 2002r.


    pozdrawiam

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      Na 1000% wina rezystora. Jest on w kanale nawiewu, pod wentylatorem ( po prawej stronie, nad nogami pasażera ). U ciebie wygląda to tak jak w TYM linku.

      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • jeffer
        Classic
        • 2007
        • 31

        #4
        Dzieki wielkie o to mi chodzilo... chcialem jeszcze tylko zapytac jak sie do tego zabrac? od strony pasazera? od srodka?

        Komentarz

        • kowal 2002
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 5161

          #5
          Zamieszczone przez jeffer
          Dzieki wielkie o to mi chodzilo... chcialem jeszcze tylko zapytac jak sie do tego zabrac? od strony pasazera? od srodka?

          Zobacz TUTAJ
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz

          • jeffer
            Classic
            • 2007
            • 31

            #6
            Udało się ! Po wymianie rezystora dziala i nawiew na wszystkich biegach i klima! Jak pytalem w serwisie to mowili, ze roboty przy tym jest pol godziny rozbierania jak sie wie gdzie to jest, takze znowy robia w wala. Wymiana zajela mi jakies 5 min ;]
            Jest tylko jeszcze jeden problem... chyba lekko zatarty silnik nawiewu bo mi zgrzyta - im szybciej tym mocniej. Po wyjeciu schowka mam chyba na wprost ten silnik tylko nie wiem czy jakies WD40 pomoze czy trzeba wymienic?

            Komentarz

            • b-bar01
              Elegance
              • 2007
              • 985
              • Octavia I (1U2)
              • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

              #7
              Zamieszczone przez jeffer
              Po wyjeciu schowka mam chyba na wprost ten silnik
              tak, jak wyjmowałeś opornik to razem powinien wyjść wentylator, do dołu.
              od spodu dwa wkręty i trzyma sie tylko na kablach, zdejmujesz wtyczki.
              mozna spryskac wd40 obficie, poruszać wentylatorem i wytrzec plastik do sucha.
              *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

              Komentarz

              • iwanowicz
                Drive
                • 2009
                • 48

                #8
                Tak ogólnie do wymiany opornika dmuchawy nie jest konieczne nawet odkręcanie schowka wystarczy tylko odgiąć matę maskująca pod schowkiem i odkręcic dwie śrubki mocujące rezystor no i od dołu wszystko mamy na wierzchu. (choć pewnie gdy ktoś robi to pierwszy raz i nie wie dokładnie gdzie tych śrubek szukać może łatwiej bedzie odkrecić schowek).

                Komentarz

                • tompol
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 410

                  #9
                  Problem tylko w tym, że WD-40 to nie jest smar, a wprost przeciwnie substancja czyszcząca, która wypłukuje smar, więc po takim zabiegu pewnie silnik długo nie pochodzi. WD nadaje się do rozebrania zapieczonych elementów, rozruszania czegoś, ale nie do smarowania. Tu już prędzej przydałby się CX80 z dodatkiem Krytox-Teflon (tzw. suchy smar), ale nie jestem za bardzo przekonany do takiego rozwiązania. Najlepsza byłaby do tego oliwa maszynowa, może olej silnikowy itp.
                  srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

                  Komentarz

                  Pracuję...