Sprzegło szybko bierze - octavia II FL 1.9 TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • batman_xp1
    Classic
    • 2010
    • 34
    • Octavia II (1Z3)
    • BKD 2.0 TDI 140 KM

    Sprzegło szybko bierze - octavia II FL 1.9 TDI

    Zamieszczone przez rogoz
    Zamieszczone przez xckrzysin
    Jeśli chodzi o włączenie wentylatora dmuchawy po określonym czasie to może się okazać, że czas będzie dobrze dobrany przy temperaturze powiedzmy -5, a przy -15 już będzie za mały. Prosty termostat załatwia sprawę.
    A po kiego diabła stosować termostat czy opóźnienie czasowe włączenia?
    Piec Webasto Thermo Top po osiągnięcie określonej temperatury płynu podaje na jednym z pinów sygnał do załączenia dmuchawy. W standardowej wiązce jest nawet przekaźnik, który podaje +12V. Podejrzewam, że Hydronic działa na podobnej zasadzie
    Jakbyś czytał uważnie to byś wiedział, że chodzi o dogrzewacz a nie ogrzewanie postojowe a to różnica.

    Zamieszczone przez rogoz
    Zamieszczone przez hubi2000
    potrzebny jest ssak paliwa czy mozna jakos innym tanim sposobem zrobic
    Ssak paliwa jest potrzebny, Przy odpowiednich umiejętnościach można go zrobić niskim kosztem.
    W tym celu:
    - otwieramy pokrywę fabrycznego ssaka (w O1 jest pod tylnym siedzeniem, po prawej stronie)
    - wiercimy otwór w pokrywie
    - wpuszczamy rurkę metalową i odpowiednio ją profilujemy aby nie wchodziła w kolizję w pływakiem
    - stosujemy jakiś paten na połączenie metalowej rurki z wężem elastycznym paliwa
    Nie radze tak robić,

    Aby to zrobić dobrze trzeba:
    1) ściągnąć siedzenie
    2) odkręcić pokrywę w podłodze
    3) odpiąć przewody paliwowe i elektryczne od zespołu pompy paliwa
    4) odkręcić dużą plastikową nakrętkę mocującą zespół pompy paliwa
    W moim wypadku łatwiej było ja przeciąć i założyć nową
    5) Wyjąć zespół pompy z pływakiem
    6) wywiercić otwór pod specjalna szczelna sondę.
    Sonda w module pompy musi być zamontowana szczelnie. Ja swoja zrobiłem z rurki miedzianej fi 4mm, śruby mosiężnej fi 8. W śrubie wiercimy otwór fi4 w który wkładamy przewód miedziany. Rurkę miedziana lutujemy ze śrubą. W łebku śruby robimy fazkę pod oring uszczelniający. Fazka jest konieczna żeby oring nie został wypchany bokiem. Można też zrobić pierścionek zewnętrzny który będzie trzymać oring.
    7) Sondę wsadzamy od środka, gwint śruby wystaje górą (łeb śruby z oringiem na dole)
    8) Od góry na wystający gwint nakręcamy mosiężna nakrętkę i dokręcamy z wyczuciem.
    9) Nakrętkę w okolicy gwintu malujemy lakierem co zabezpiecza przed odkręceniem
    10) na miedzianą rurkę od spodu nasuwamy przewód gumowy, skręcamy opaską i prowadzimy do dołu modułu pompowego. Nie można do dołu poprowadzić rurki miedzianej ponieważ moduł pompowy podczas skręcania zmniejsza swoją wysokość wiec rurka musi być elastyczna (jak pozostałe które tam się znajdują)
    11) Skręcamy w odwrotnej kolejności
    12) Górny odcinek rurki profilujemy i podpinamy do niego przewód od webasto

    Rozwiązanie w stylu wiercimy dziurkę i wpuszczamy rurkę metalowa to straszne druciarstwo.

    krzysin
    O2 , Edition 100
  • pliniu
    Classic
    • 2009
    • 5

    #2
    Sprzegło szybko bierze - octavia II FL 1.9 TDI

    Witam,

    Mam pytanko do użytkowników skody octavii II 1.9 TDI (105 KM):

    Mam auto od nowości (1,5 roku , octavia II FL) - przy ruszaniu sprzegło bardzo szybko bierze (sorki, za niezbyt profesjonalny jezyk) , tzn wciaskam do oporu, wlaczam jedynke i juz je bardzo delikatnie puszczając (zaledwie kilka centymetrow) samochod wyrywa do przodu. Bylem poprzednio uzytkownikiem benzyniaka, wiedzialem ze w dieslu sprzeglo "lapie" nieco szybciej. Generlanie sie przyzwyczailem i nie sprawia mi to juz zbytnio problemu (problem pojawia sie np. zima ruszając z zaspy czy podjezdzajac np pod kraweznik). Bylem na pierwszym przegladzie i nikt w serwisie zadnej niepoprawnosci nie stwierdzil, ale niemal kazdy nowa osoba ktora usiadzie za kierownica mojego auta ma problem z ruszaniem ( przynajmniej na poczatku) - auto gasnie jej kilka razy podczas ruszania - nawet innym uzytkownikom diesla.
    WIem ze zainteresowałem sie tym byc moze nieco za pozno, ale zaczynam sie zastanawiac czy nie spale sprzegla za kilkadziesiat tysiecy km, gdyż musze bardzo delikatnie operowac sprzeglem podczas kazdego ruszania czy jazdy na "pol-sprzegle" (np. na drugim biegu w korkach). Cięzko tym samochodem podjechac np. na krawęznik ruszając z jedynki - auto od razu "chce" szybko jechac i w rezultacie albo musze ostro przygazowac albo auto gaśnie.

    Auto ma przejechane 35 tys km.

    Stad moje pytanie - czy jest to normalne zachowanie??

    Z gory dzieki za odpowiedz,

    Pozdrawiam,
    Pawel

    Komentarz

    • maxpaynemm
      RS
      • 2008
      • 1764
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      pliniu, u mnie było podobnie. Mam Octe przed FL (2008) ale na początku nie mogłem się przyzwyczaić i kilka razy "strzeliłem ze sprzegła" tak ze autko mi gasło na początku kilka razy na to zemściłem ale po 20 tyś. to się unormowało i nawet moja żona, która jeździ mało samochodem nie ma problemów ze sprzęgłem Nie wiem jak to będzie u ciebie ale wydaje mi się że po 35tyś. sprzęgło powinno sie już trochę ułożyć. Jeśli to dla ciebie problem to podjedź do ASO niech sprawdzą, moze da się wyregulować troszku

      Pozdrawiam
      Ubezpieczenia Komunikacyjne OC, AC, NNW - ZAPRASZAM

      Spalanie - Motostat.pl

      Komentarz

      • krzynol
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 10952
        • Superb II combi (3T5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        też tak mam i jakoś daję radę
        ale jest wkurzające czasami
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz

        • adym
          Ambiente
          • 2008
          • 179

          #5
          pliniu, ja tez jak koledzy mam te same doświadczenia.
          Byc moze jest tak dlatego, ze dwumasowe koła zamachowe maja bardzo duze tlumienie (do 90stopni obrotu) i przy okazji tego tłumią także moment obrotowy przy ruszaniu. W praktyce trzeba troche dluzej jechac na półsprzęgle. Na pewno szybciej zuzywa sie tarcza ale sama tarcza to nie problem. I tak wczesniej czy pozniej sie zetrze
          W ekspoloatacji wazniejsze aby dbać o koło dwumasowe, nie "szarpac" sprzeglem tzn, unikac bardzo gwaltownego ruszania, nie "strzelać" ze sprzęgła, nie jezdzic na zbyt niskich obrotach..

          Komentarz

          • pliniu
            Classic
            • 2009
            • 5

            #6
            Dziekuje za odpowiedzi, troche mnie to uspokoiło (ze nie tylko moja skodza tak ma), ale nadal wkurza i nieco niepokoi (szczegolnie ze mysle o jakims wirusie po ustaniu gwarancji)- ciekawe jak sie bedzie zachowywalo przy "kilku" dodatkowych kucykach


            Pozdrawiam i zycze powolnego zuzywania tarczy (za o dwumasie nie wspomnę)

            Komentarz

            • tadfi
              Rider
              • 2008
              • 501
              • Octavia III combi (5E5)
              • CJSA 1.8 TSI 180 KM

              #7
              Nie wiem, czy to się unormuje, ja mam już ponad 140 kkm i dalej tak samo (bierze przy samej podłodze). W pracy mam służbową, gdzie sprzęgło bierze przy samej górze. Jak wracam z delegacji i wsiadam do swojej, to zawsze mi zgaśnie autko przy ruszaniu. Nie ma możliwości regulacji?
              TadFi
              Breloki, logo na klapę i inne gadżety

              Komentarz

              • Skfarek
                RS
                • 2010
                • 4795
                • Octavia I (1U2)
                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                #8
                Zamieszczone przez tadfi
                Nie ma możliwości regulacji?
                Regulacja sprzęgła była możliwa w starszych autach, jak było sterowane linką, a przy hydrauliku nie ma takiej opcji :roll:
                Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                Komentarz

                • pawulon1971
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 196

                  #9
                  ja mam to samo , sprzęgło bierze przy samej górze i też mnie to denerwuje a powinno brać chyba w połowie tak miałem bynajmniej we wszystkich swoich autach do tej pory.Czy to już koniec sprzęgła i pora wymiany ?ale jeszcze nie ciągnie
                  Paweł

                  Komentarz

                  • maciejk77
                    Drive
                    • 2007
                    • 88

                    #10
                    mialem okazje jechac takim autem, to zupelnie cos innego niz benzyna sprzeglo jakos inaczej lapie. musisz sie przyzwyczaic.
                    Skoda Octavia II Ambiente 1.8 TSI

                    Komentarz

                    Pracuję...