Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Drganie zimnego silnika przy biegu jałowym - Silnik 1,9 TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Drganie zimnego silnika przy biegu jałowym - Silnik 1,9 TDI

    Zdejmij schowek i jak włożysz radio to możesz od strony schowka je wciągać głęboko i układać. O ile dobrze pamiętam, za radiem jest wystający plastik , który można wyciąć i będzie więcej miejsca.

    Schowek ma dwie śruby na górze (po otwarciu schowka) i 3 (chyba) na dole.
    Alpine miałem u siebie i faktycznie jest sporo kabli, ale na pewno można ją zmieścić

  • #2
    Drganie zimnego silnika przy biegu jałowym - Silnik 1,9 TDI

    Pragnę powitać wszystkich w moim pierwszym poście.

    Około miesiąca temu zakupiłem Octavię 2003 r silnik 1,9 TDI - 130KM; typ silnika ASZ.

    Jeszcze jestem przed wymianą wszystkich płynów i paska rozrządu z osprzętem.

    Mam dwa problemy może ze sobą powiązane z moją Octavią:

    1. Drganie zimnego silnika przy wolnych, jałowych obrotach.

    Silnik na wolnych obrotach ma około 900 obrotów na minutę. Drgania silnika pojawiają się przy odpaleniu silnika po dłuższym, parogodzinnym postoju i ustępują jak silnik się trochę rozgrzeje, później już przy rozgrzanym silniku na biegu jałowym pracuje normalnie.
    Zauważyłem również że podczas występowania drgania wystarczy wcisnąć sprzęgło i drganie natychmiast ustępuje. Po puszczeniu sprzęgła silnik znowu chwilę dobrze pochodzi stabilnie i za jakieś 20 - 40 sek wpada w chwilowe drganie. Drgania chwilami są tak duże ze czuć w środku. Obroty cały czas są stabilne.
    Kupiłem VAG-a za około 150 zł mogę podłączyć, tylko co mam odczytać i zgrać ?


    2. Lekkie "huczenie" w przednich kołach przy skręcie.

    Przy skręcie kół przy małych prędkościach nawet około 5 - 10 km/h w lewo i w prawo słychać lekkie huczenie. Huczenie jest lekko mocniejsze przy skręcie w lewo. Raczej na łożyska w kołach to nie wygląda. Huczenie prawie zanika jak samochód przejedzie kilka kilometrów. Znalazłem opis podobnego problemu:

    http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=66977

    W tym poście okazało się że pomogła wymiana oleju w skrzyni biegów - co o tym myślicie.

    Czekam na Waszą pomoc i pozdrawiam

    markusek

    p.s.
    Czy może znacie jakiego dobrego i godnego polecenia mechanika w Grudziądzu lub okolicach ?
    markusek

    Komentarz


    • #3
      Witam,

      Ja posiadam Sharana z tym silnikiem.
      U mnie też występują takie drgania, jak podłączysz VAG-a to zobaczysz, że obroty zmieniają się. W zimie te drgania będą jeszcze większe i bardziej odczuwalne. Ja osobiście nie znalazłem rozwiązania tego problemu. Napisz jak znajdziesz przyczynę.

      Pozdrawiam

      Komentarz


      • #4
        markusek, masz tu watek o drganiu silnika
        Forum - Octavia Club Polska

        Komentarz


        • #5
          baca10 , niestety przynajmniej u mnie to są inne objawy niż w linku podanym przez ciebie. Moje pasują do problemów autora wątku.

          Komentarz


          • #6
            witajcie
            ja takze w swojej okci mam takie drgania
            bylem u 3 mechanikow i nie wiem czemu wlasnie mowia o dwumasie
            ale kurcze czy jest to mozliwe by dwumasa padala po 95000km??

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez saczo
              95000km??
              Jak ktoś zamulał auto na wyższych biegach przy niskich prędkościach i gwałtownie przyspieszał to bardzo możliwe.
              Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

              Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

              Jest O1 1.6 BFQ

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez saczo
                witajcie
                ja takze w swojej okci mam takie drgania
                bylem u 3 mechanikow i nie wiem czemu wlasnie mowia o dwumasie
                ale kurcze czy jest to mozliwe by dwumasa padala po 95000km??
                Mój mechanik ściągał skrzynię i sprawdzał dwumas, koło dwumasowe jest OK a drgania dalej występują. Czym zimniej na dworze to są większe i występują do temp. 90 stopni (w miarę grzania silnika są mniejsze).

                Komentarz


                • #9
                  W nawiązaniu do pkt 1. Potwierdzam, że wymiana oleju w skrzyni biegów na nowy eliminuje całkowite buczenie czy huczenie w kołach.

                  pozdrawiam

                  Marek - Grudziądz
                  markusek

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X