Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

AGR i zawór N75

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • AGR i zawór N75

    Zamieszczone przez Samiec
    Byly juz testy w upalne dni? :roll:
    Dzisiaj przy temp. 22-23'C po prostu bylem zalamany jak moja seria puchnie
    nawet mnie nie załamuj :? jakby mi ktos hamulec nacisnał :?

    BTW... mam nieodparte wrażenie, że w tym roku puchnie mi zdecydowanie szybciej niż w zeszłym :roll: pierwsze co mi przyszło do głowy to zasyfiony SMIC, ale z tym probowałem rozprawić się na myjni... praktycznie nic sie nie zmieniło a wygląda czyściej :zlosnik:

    tylko wrazenie czy cos jeszcze mogło się spierniczyć ? z drugiej strony dopoki sie nie zagrzeje to jezdzi w miare przywoicie ale czy stado nie zdechło tego nie wiem :zlosnik:

    Muszę podłączyć laptoka zrzucić logi i porownać z zeszłorocznymi :roll:

  • #2
    AGR i zawór N75

    Witam wszystkich.

    Czy ktoś wie jak sprawdzić zawór N75?
    Skodzina przeszła mi w tryb awaryjny kolejny raz.
    VAG pokazał błąd 17958
    Dodatkowo sprawdzaliśmy ciśnienie doładowania w trakcie jazdy i okazało się, że turbina
    niedoładowuje tak 200 mb w stosunku to tego co chce komputer.

    Ponoć albo mam sparciałe wężyki albo N75.
    N75 już chyba wiem gdzie jest tylko jak go sprawdzić?

    Komentarz


    • #3
      Czy ktoś wie jak sprawdzić zawór N75?
      Jak masz jakiś zasilacz 5-12 v to na sekunde podłącz go do styków zaworu i jak uszłyszysz takie pyknięcie to niby powinien być dobry.U mnie nic nie pykneło, aczkolwiek nie jest to pewny sposób bo np może się lekko zacierać i takie podanie od razu 12v nie pokarze tego. :wink:

      Komentarz


      • #4
        Też miałem kiedyś ten problem - błąd 17958. Bardzo rzadko silnik przechodził w tryb awaryjny.
        Zawór N75 sprawdzałem - tykał jak marzenie - nic nie wskazywało, że jest uszkodzony, ale pouczony na forum kupiłem nowy zaworek, założyłem i jak dotąd (to już około roku) problem nie występuje.]
        Więc to na 100% był ten N75, a zaznaczam że przy sprawdzaniu 12V zaworek "tyka".
        Wg mnie to nie jest kwestia zacinania tylko jakiś nieszczelności. Zaworek kosztuje jakieś 80pln, więc nie jest to jakiś straszny wydatek.
        pozdrawiam
        O1 - AGR była
        jest O2FL i Honda Jazz 1.4

        Komentarz


        • #5
          Fak tykania tego zaworku niczego nie dowodzi. W czasie pracy silnika on sie zamyka i otwiera kilkanaście razy na sekundę a przepływ jest regulowany przez czas otwarcia/zamkniecia. To, że może się raz otworzyć/zamknąć przy podaniu napięcia nie znaczy, że będzie prawidłowo działał, bo jak będzie dajmy na to lekko przytarty to będzie reagował wolniej i czas otwarcia i zamknięcia będzie inny niz wymagany i mamy notlauf.

          Ze względu, na to, ze koszt wymiany zaworka w porównaniu z czasem poświęconym na diagnostykę wydał mi się niewielki zdecydowałem się na wymiane i była to słuszna decyzja.

          Komentarz


          • #6
            Fak tykania tego zaworku niczego nie dowodzi. W czasie pracy silnika on sie zamyka i otwiera kilkanaście razy na sekundę a przepływ jest regulowany przez czas otwarcia/zamkniecia. To, że może się raz otworzyć/zamknąć przy podaniu napięcia nie znaczy, że będzie prawidłowo działał, bo jak będzie dajmy na to lekko przytarty to będzie reagował wolniej i czas otwarcia i zamknięcia będzie inny niz wymagany i mamy notlauf
            Napisałem to tylko informacyjnie , bo jakbyś miał całkiem zatarty zawór to moja rada byłaby słuszna i wskazana tak jak było u mnie.Dlatego napisałem dalej, że do innych wad tego zaworka to się nie sprawdzi , nie chce się tekstu nawet przeczytać :?

            Komentarz


            • #7
              Witam Forumowiczów
              Ja mam podobny problem, z tym że przejąłem OI od ojca to skodzina łapała bład 17958... na trasie po przekroczeniu 120km/h czy tez przy mocnym wdepnieciu pedału gazu, oczywiście po wyłączeniu i włączeniu zapłonu problem znikał. Robiłem wszystkie logi statyczne i dynamiczne, turbina wykazywała przeładowanie, ale przy tych logach dynamicznych i wciskaniu pedału do dechy po czasie turbo zaczeło rzadziej łapac notlauf. teraz łapie jak naprzykład załaduje 5 chłopa do auta i gonie octavie to czasem złapie. Czasem czuc przy gwałtownym przyspieszaniu lekkie szarpnięcie.
              Pytanie moje, czy to jest zawór N 75 czy moze być tak ze przez oszczedzanie turbiny do 2 tys.obr turbo sie zabrudziło z nagaru ze potrzebuje czyszczenia jak to ma miejsce z turbo ze zmienna geometria (czytaj łopatki)? Krócej ma wogóle sens wyciaganie tej turbiny?
              Z tego co wyczytałem to te turbiny ze stało geometria sa najwytrzymalsze i robia nawet 300/400km a moja ma dopiero 215km i to jest autentyczny przebieg, jestem tego pewny z uwagi na to ze mamy ja prawie od nowosci... Dodam że jest to skoda octavia 1.9 TDI AGR 98rok

              Komentarz


              • #8
                Wpisz w wyszukiwarke PSJ i poczytaj

                Pozdrawiam
                Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Erni85
                  Krócej ma wogóle sens wyciaganie tej turbiny?
                  Nie ma, tam nie co sie zapiec :P

                  Jedyne co sie tam moze popsuc to wezyki sa zatkane (olejem) lub nieszczelne (sparciale, dziura) lub sam zawor padl.
                  W przypadku polaczenia wezyka idacego od turbiny z wezykiem idacego do gruchy wastegatu doladowanie wynosi ok 0,65bar ale nie ma mowy o notlaufie. To taki bypass zeby dojechac normalnie jak n75 calkiem padl.

                  n75 to nie majatek a bezpieczenstwo na drodze wazne.
                  VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                  Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                  Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez mroko
                    Wpisz w wyszukiwarke PSJ i poczytaj
                    Ma to odniesienie do turbo o zmiennej geometri.
                    Skoda Superb II Ambition
                    2.0 TDI CR 170 KM

                    https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

                    Komentarz


                    • #11
                      A nie było przypadkiem AGR-ów ze zmienną geometrią :?: Czy coś mi się poprostu pokręciło z ALH :roll:
                      Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                      Komentarz


                      • #12
                        AGR to byly z jednomasa i dwumasa, ale turbo bylo na WG.
                        VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                        Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                        Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                        Komentarz


                        • #13
                          Kolego bradley potwierdziłeś moje przypuszczenia odnośnie tego w AGR, ze nie ma co sie zapiec przekonałeś mnie również, ze w niedalekiej przyszłości trzeba bedzie zrobić małą inwestycje odnośnie n75 :x
                          Jeśli chodzi o "PSJ" to faktycznie temat tyczy sie turbosprezarek o zmiennej geometrii
                          A jeśli chodzi o silnik AGR to jest to stała geometria i tylko stała, a ALH z tego co wyczytałem na forach to faktycznie 90 konny TDI ze zmienna geometria-niech mnie ktoś poprawi jeśli sie myle 8)
                          Dzięki wielkie wszystkim za odpowiedzi

                          Komentarz


                          • #14
                            mam pytanko.gdzie w AUM jest zaworek N75??
                            p.s nie zaczynam noewgo tematu wiec piszę tutaj.

                            Komentarz


                            • #15
                              Weugene, kolego logi dynamiczne wrzuc z buta na 3cim biegu - jestem ciekaw, jak smiga przeplywka - u mnie tezk iedys wszystko wskazywalo na zaworek czy turbawe, a winna okazala sie prlzeplywka, bo nikt nie pomyslal jej sprawdzic w czasie pracy pod obciazeniem, tylko na jalowym :twisted:
                              Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                              Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                              ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                              TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                              Komentarz


                              • #16
                                a więc tak jak kolega bradley pisał wczesniej, jeśli chodzi o ciśnienie doładowania zaworek poszedł do wymiany wszystko hula jak należy plus dla kolegi za pomoc w analizie logów

                                Komentarz

                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                Pracuję...
                                X