Nigdy nie słyszałem żeby Ml-ka kogoś raziła. Przemyśl czy na pewno warto zmieniać na coś krótszego.
[O2FL] Problemy z 1.8TSI
Zwiń
X
-
[O2FL] Problemy z 1.8TSI
W październiku 2009 roku kupiłem nową O2FL 1.8 TSI i od tego czasu w zasadzie nie ma miesiąca abym nie odwiedzał serwisu... Ponieważ za każdym razem słyszę od doradców Zimnego (ASO w Łodzi), że oni nie znają się na tym silniku (to kto ma się znać?) i nie wiedzą, czy usterki które zgłaszam to usterki czy nie. Dlatego też chciałem się zapytać Was, czy zauważyliście w swoich 1.8 TSI następujące problemy:
- wycieki oleju (lub jak kto woli nadmierne pocenie się) na wszystkich połączeniach rur powietrznych przed i za turbiną;
- konieczność dolewania ok 0.5 litra oleju na 1000 km;
- bardzo nierówna praca na biegu jałowym gdy jest zimny łącznie z falowaniem obrotów;
- nierówna praca na biegu jałowym gdy jest ciepły, efekt jakby na jednym z cylindrów zapłon występował za późno i delikatnie wybijał go z rytmu;
- głośna praca na biegu jałowym, jakby stukanie (dla porównania dodam że wg mnie 1.4 TSI jest niesłyszalne gdy pracuje na jałowym);
- nierównomierne spalanie na trasie, np. przy stałej prędkości 160 km/h i identycznych warunkach przez 15 minut ok. 9l /100 km, a przez następne 15 minut ok. 12 l/100km, do tego latem pali po mieście więcej niż zimą, czyli minimum 12 l/100 km.
Będę wdzięczny za wasze odpowiedzi, bo powoli mam dosyć tego samochodu. Poprzednie 6 lat jeździłem Celicą z 1995 roku i takie szopki się nie działy. Już miałem wymieniany głośnik w prawych przednich drzwiach (charczał), tapicerowany bok tylnej kanapy (był krzywy i nie dolegał, szpara na ok. 1 cm), jakiś zaworek przy odmie (co miało spowodować, że olej nie będzie zasysany do rur powietrznych), przednią atrapę (zrobił się bąbelek pod chromem). Ostatnio jeszcze korozję na drzwiach kierowcy znalazłem i oczywiście jedyne rozwiązanie serwisu to malowanie drzwi... w 8-miesięcznym aucie!
-
-
ero, widze ze chyba trafiłes na mine i więcej pewnie skody nie zakupisz, popier...ol całą gwarancje i pojedz do prawdziwego mechanika a nie do aso, niektórzy tak robią i mają sie całkiem dobrzesuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez EroDlatego też chciałem się zapytać Was, czy zauważyliście w swoich 1.8 TSI następujące problemy:
Ogólnie z tego co piszesz, to chyba trafiłeś na bardzo pechowy egzemplarz, u mnie poza dwoma oponami, które wymieniono mi na gwarancji właściwie zero problemów.... pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Komentarz
-
-
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Znaczy, że nie jestem upierdliwy i rzeczywiście tak być nie powinno. Mogę dodać tylko, że moja jak na razie ma przebieg 12 kkm...
Przeglądałem inne wątki o pożeraniu oleju, ale nie znalazłem takich ilości jak u mnie i dlatego zdecydowałem się zapytać.
Zmiana serwisu pewnie będzie konieczna. Póki co umówiłem się na spotkanie do adwokata specjalizującego się w takich sprawach i może spróbuję powalczyć o wymianę auta.
Komentarz
-
-
Generalnie sprawdziłbym czy auto nie jest przypadkiem bublem, które było rozwalone przy przebiegu 400 km i jest niby nowe. To po pierwsze. Jeśli salon nie potrafi naprawić auta, a są to na pewno usterki podlegające gwarancji to szedłbym w kierunku roszczenia o auto nowe wolne od wad. Dla mnie to trochę dziwna sytuacja. Generalnie z olejem też są u mnie problemy, ale nie tak duże, bierze go ale trochę.
Komentarz
-
-
Kupowałem jako przedsiębiorca i samochód mam z kratką w leasingu, ale prawa gwarancyjne są przeniesione na mnie i firma leasingująca nie robi żadnych problemów aby wymienić auta. Niestety zdaję sobie sprawę, że jako konsument miałbym większe prawa
Przy pierwszych problemach jakie się pojawiły sprawdziłem wybiórczo grubość powłoki lakierniczej i niby wszędzie była oryginalna, ale faktem jest że to auta stało w salonie na ekspozycji z przebiegiem 12 km. Wtedy się cieszyłem bo śpieszyło mi się, a było dokładnie tak skonfigurowane jakbym sam wybierał. Obecnie radość nieco przygasa.
Pewnie, że auto trochę oleju zawsze weźmie, ale myślałem że kupowałem benzynę, a nie diesla.
Komentarz
-
-
Mnie nawet dziwi to ze 1.8 TSI wogole bierze olej. Jak wytlumaczyc ze u mnie nie? 23 tys i ani kroipli nie dolewałem. Czy to jest zależne od sposobu esploatacji ? Kiedys czytalem ze jak sie jezdzi glownie po autostradach z duzymi V to wtedy zre olej. Ja wiekszosc tego kilometrazu przejechalem wlasnie po autostradahc i to czasem dluzsze kawalki np 4 tys i nic mi nie zjadl oleju...
Komentarz
-
-
większość równiez pisze ze tdi bierze a mój nie :| głównie latam po miescie ale jak juz wypadne do katowic to tak po 180-200. Oliwe wymieniam co 10kkm dlatego moze nie ma czasu ubywac :szeroki_usmiechsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
No ja mam ten zmienny okres przegladowy i olej Shella.
Powinienem dociagnac gdzies moze do 26 tys. i wymiana bez dolewki. Ten dotychczasowy przebieg to jakies 30 % miasto a reszta trasy i to wlasnie autostradowe predkosci.
Jedyne co mnie zastanawia w tym aucie to sprzeglo. Bardzo latwo je spalic.
Dzisiaj mialem cofanie tylem w gorach po nierownym i z zakrecaniem i spalilem , okrutnie to smierdzi
Komentarz
-
-
skoro jednak 1.8 tsi mają słabe sprzęgła to nic nie pozostaje tylko wsadzić mocniejsze plus program i juz bedzie po problemiesuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
no pewnie ze lepiej tylko salon nie chętnie to raczej uczyni :evil:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
No nie jest łatwo , czas działa na niekorzyść i cały czas wychodzi coś nowego
Mimo to moją uwagę odwracają czasem auta które nie są przecież nowościami.
Przed wyborem Octavii rozważałem wiele aut i czas pokazał że niektórych z nich dobrze że niewybrałem ... np. ostatnio miałem okazję dłużej pojeździć Lancerem w dieslu. Auto które mi się podobało z zewnątrz a nie podobało od wewnątrz. Teraz doszły doznania z jazdy i musze powiedzieć że auto jest epoke za Skoda. Z innej strony patrząc ostatnio widziałem w jednym centrum handlowym wystawionego Passata w takiej konfiguracji i za taką cenę w jakiej nie był dostępny 2 lata temu. Dzis wziąłbym jednak Passata choć nie wszystko mi w nim pasuje. Mówiąc dokładniej ewoluuję do coraz większych aut
PS
Orientuje się ktoś ile Octavia traci na wartości przez pierwsze dwa lata ?
Komentarz
-
Komentarz