ABS i ASR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • BereT
    Classic
    • 2010
    • 7

    ABS i ASR

    Tylko ten pisk nie jest za każdym razem. Raz jest, raz nie. W zależności od temperatury na zewnątrz jest mocniejszy lub słabszy. Czy można z tym jeździć i kiedy jechać do mechanika?
  • puszekx
    Classic
    • 2009
    • 9

    #2
    ABS i ASR

    Mam problem z moją Octavią (1.9 TDI AHF, 2001r).

    Dzisiaj, kiedy włączyłem silnik zapaliły się diody od ABS i ASR na tablicy rozdzielczej. Podejrzewam, że to jakiś błąd, bo samochód stał wcześniej przez kilka godzin bez odpalania.

    Co mogę zrobić w tym wypadku? Czy zdjęcie klemy z akumulatora spowoduje reset komputera i czy można ją zdjąć bez późniejszej wizyty w serwisie?

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      możesz zdjąć klemę.
      bez powodu ci się kontrolki nie zapaliły.
      czas w jakim auto nie było uruchamiane nie ma nic do zapalających się kmontrolek- chyba że aku padnie
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • splawik
        L&K
        S_OCP Member
        • 2006
        • 1292

        #4
        puszekx, Podepnij auto pod VAG`a, chyba, że chcesz żeby ci koledzy podpowiadali co masz zacząć wymieniać po kolei :szeroki_usmiech
        A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
        AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
        O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
        -------------------------------------------------
        Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

        Komentarz

        • puszekx
          Classic
          • 2009
          • 9

          #5
          O co dokładniej chodzi z tym VAG'iem ? Czy można zrobić coś jeszcze?

          Komentarz

          • splawik
            L&K
            S_OCP Member
            • 2006
            • 1292

            #6
            Zamieszczone przez puszekx
            O co dokładniej chodzi z tym VAG'iem ?
            Urządzenie diagnostyczne. Od tego się zaczyna, chyba, że masz ochotę wymienić pół auta.
            A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
            AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
            O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
            -------------------------------------------------
            Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

            Komentarz

            • puszekx
              Classic
              • 2009
              • 9

              #7
              I wg odczytów tego urządzenia można określić, gdzie dokładnie leży problem? Zdjęcie klemy może pomóc?

              Komentarz

              • robekcool
                RS
                • 2009
                • 2041
                • Octavia II (1Z3)
                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                tester diagnostyczny nakierowuje naprawiającego na usterkę.
                niestety nie naprawia sam auta :roll:
                www.k-mot.pl
                Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                Autoholowanie.
                Robert Kulma

                Komentarz

                • swimboy
                  Classic
                  • 2009
                  • 8

                  #9
                  Re: ABS i ASR

                  Przepalił Ci się jeden z czujników ABS. VAGem wykryją Ci który.

                  W ASO taki czujnik jest za 270zł, na allegro dostaniesz za 30zł. (ten sam, np fabrycznie nowy). Ważne, żeby wskazali który.

                  Przy zapalonych kontrolkach, czyli jak to nie działa nie masz ABSów.

                  Komentarz

                  • Sebastian_S
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 172

                    #10
                    Miałem podobny problem. Z początku zaświecało się, ale później przygasało. Z czasem doszło do momentu aż świeciły nonstop. Raz jak dobrze pamiętam zaświeciła i nie przygasła kontrolka ręcznego po zwolnieniu, i popikało trochę. Jakiś miesiąc temu podpiąłem kompa, okazało się iż pokazuje - prawy tylni zwarcie. Przeczyściłem z zewnątrz, popsikałem WD40. Wykasowałem błąd. Przejechałem jakiś kawałek i po kolejnym uruchomieniu zgasły. Ale w trzecim dniu zaczęło lać i kontrolki w połowie drogi do Poznania z Chrzanowa zaczęły zaś świecić. No i tak sobie świeciły do minionego wtorku.

                    Co się takiego stało że przestały świecić: miałem sytuację że wyjechał mi gościu z podporządkowanej i musiałem ostro hamować, ale to na maksa ostro. Koniec końcem i tak trafiłem w gościa - ale na szczęście delikatnie przednim zderzakiem (praktycznie nic się nie stało, lekkie puknięcie i minimalne wklęśnięcie). Ale nie o tym tu. Jak się później okazało po przejechaniu kilku kilometrów kontrolki zgasły i póki co nie dają o sobie znać juz prawie tydzień. Zobaczę jeszcze po dłuższym czasie i dam znać. Może co było zapieczone, zaśniedziałe, zasyfione, zakleszczone albo co...

                    Komentarz

                    Pracuję...