[O2] Stuki z przodu po odjeciu/dodaniu gazu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gruha2
    Classic
    • 2010
    • 19

    [O2] Stuki z przodu po odjeciu/dodaniu gazu

    W niektórych Bolero jest czujnik światła na przednim panelu (tak jest w wersjach dla VW). Od tego czujnika zależy natężenie podświetlenia.
    Jarosław Lamparski
    Dyrektor Techniczny
    Autoryzowany Salon i Serwis ©koda Auto nr 98
    Z&Z Auto Złomańczuk Sp. z o. o. | ul. Toruńska 85 | 87-162 Lubicz Dolny
  • lisik
    Classic
    • 2009
    • 14

    #2
    [O2] Stuki z przodu po odjeciu/dodaniu gazu

    Czesc,

    Tak sobie przeglądam Wasze forum od dość dawna i bardzo mnie dziwi (jestem posiadaczem golfa V) , że nie zgłaszacie problemu z tymi stukami, chociaz po lekturze wątku o stukaniu DSG, mam wrażenie ze jednak kilku właścicieli ma ten problem a doszukuje się stukania skrzyni.

    Ja borykam się z tym problemem od roku.

    Objaw to wyraźny, wyczuwalny stuk pod nogami i kierowcy i pasazera dochodzacy tak jakby właśnie ze skrzyni czy z mocowania wahaczy przy skrzyni- te okolice (pod pedałami)...

    Występuje to wlasnie na poczatku po mocnym przyhamowaniu i pozniej mocnym dodaniu gazu, lub mocnym dodaniu gazu i puszczeniu.
    Czasem występuje to przy kręceniu kołami podczas manewrowania na parkingu lub podczas mocnego skretu przy niewielkich predkosciach (ok 30kmh)

    Winę ponoszą śruby mocujące sanki (wózek) zawieszenia i tylne tuleje wahaczy przednich (te w aluminiowej obudowie).

    Problem VW zobaczył przede wszystkim w passatach- tam wypuscil specjalne podkładki (oczywiscie w Polsce cisza, ale to typowe).

    W golfach (czyli dotyczy to O2) użytkownicy stosują śruby od audi (chyba a4) na wymiane z seryjnymi i właśnie te podkładki od passataa.

    Załączam rysunek poglądowy i adres do forum vwvortex.

    >>>>LINKA<<<<




    Ja jestem już 8 miesięcy po wymianie śrub, pomogło. Niestety teraz, gdy zrobiło się cieplej temat znów powrócił, chociaż bardzo sporadycznie, jednak przymierzam się do ponownej zmiany tych śrub przy okazji wymiany tylnych tulei wahaczy od S3 (pełne tuleje gumowe)

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratoRS
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3


      To zdjecie z Vortexa. U nas siedzi na zielona gruba sruba, chlopaki jak widac, wkladaja te dwie czarne, do przykrecenia kolyski i mowia, ze mozna tez takie same wsadzic w miejscu gdzie przykrecana jest ta konsola. Sruby po 8zl, wiec nie majatek.

      Ja wymienilem te konsole, byla tez opuszczana kolyska i przez kilka dni byla cisza, a teraz zaczelo stukac wlasnie cos. Chyba juz wiem, co zaczelo stukac i to by sie zgadzalo :twisted:

      and torqued them to the spec in the Bentley manual of: 81 ft. lbs. + 1/4 turn.

      O ile dobrze sprawdzilem, to 81lb to ~110Nm + 1/4 obrotu. Seryjne te grube sruby sa przykrecane momentem 70Nm :roll:




      Tu link do podkladek, ktore trzeba wsadzic miedzy nadwozie, a kolyske oraz konsoli. Pisza montazu 4 takich. Dwie przy kolysce i dwie przy tych konsolach.


      To jeszcze cos takiego wkleje z vortexu - przyda sie

      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • lisik
        Classic
        • 2009
        • 14

        #4
        Zamieszczone przez Maicroft
        Obrazek

        To zdjecie z Vortexa. U nas siedzi na zielona gruba sruba, chlopaki jak widac, wkladaja te dwie czarne, do przykrecenia kolyski i mowia, ze mozna tez takie same wsadzic w miejscu gdzie przykrecana jest ta konsola. Sruby po 8zl, wiec nie majatek.

        Ta zielona sruba to sruba wlasnie na ktora sie wymienia te nasze. Jest to sruba od jakiegos audi.

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratoRS
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Teraz patrze i faktycznie oni tak maja, ale ciekawe by to bylo, bo zielona to ja mam fabrycznie, a podobno miala byc tamta ciemna. W polowie miesiaca bede mial chwile czasu to pomysle nad tym, zaloze te podkladki i wymienia te 4 sruby i zobaczymy :twisted:
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • kmicio
            Ambiente
            • 2008
            • 233

            #6
            Potwierdzam. W O2 są te zielone.
            *1B1B*1.8T*4x4
            *1B1B*1.9T*DSG

            Komentarz

            • kowal 2002
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 5161

              #7
              Zamieszczone przez kmicio
              Potwierdzam. W O2 są te zielone.
              U mnie też.

              A swoją drogą to czemu te otwory w tych aluminiowych obsadach nie są odpowiednio ( czytaj ścisło ) spasowane z tymi śrubami ( wtedy zamiast gwintu na całej długości powinien być tylko na końcu, a cała śruba powinna być gładka ). Czy powodem jest to, że śruba jest stalowa a obsada aluminiowa? Jakby było na ścisło, to nawet za słabo dokręcona śruba nie powodowała by latania obsady przód-tył.
              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

              Komentarz

              • misiek^wro
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 8321

                #8
                To jakby ktos napisal ile srub i jakich trzeba zamowic + jakie podkladki bede wdzieczny.

                Bo te dwie fotki ze soba rozmijaja sie lekko - co do tego ktore sruby wymieniac. Tj ta z adnotacji skody ( http://picasaweb.google.pl/lh/photo/...eat=directlink ) i ta z Vortexu ( http://i4.photobucket.com/albums/y11.../3B_Mk5_DB.jpg )

                Jak rozumiem 4 sruby i 4 podkladki ?
                Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratoRS
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Wyglada ze 4 takie same podkladki i 4 sruby, dwie beda trzymac kolyske, a dwie beda trzymac konsole wahaczy
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • misiek^wro
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 8321

                    #10
                    Ok to zamowilem zestawik

                    W VW nie mieli, w Audi nie mieli, ale w sklepie czesci VW/Audi udalo sie znalezc na miejscu - cena 4 podkladek i 4 srub - 78 pln :twisted:
                    Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                    Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                    ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                    TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                    Komentarz

                    • kmicio
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 233

                      #11
                      Chciałbym Wam naświetlić jedną dla jednych drobną dla drugich grubą sprawę. U mnie na nierównościach coś stukało jakby drążek stabilizatora. Stukało też przy ruszaniu jakby przegub oraz przy odejmowaniu i dodawaniu gazu. Po bardzo dokładnym przetrzepaniu przedniego zawieszenia wymieniłem 2 przednie tuleje wahacza przedniego ! Szkoda że nie nagrałem filmu bo już pewnie wywalone na kupę ze złomem są. Część środkowa tulei oddzieliła się od pozostałej części tulei i wszystko latało jak żyd po pustym sklepie. Tuleje były made in turkey 2006'. Założyłem LMO. - koszt 70zł + siatka browara 50zł. Do wymiany tulei z lewej strony należy odkręcić poduszkę skrzyni biegów oraz łapę skrzyni tą po środku silnika(z tłumikiem drgań) i podnieść skrzynię w górę bo jest kolizja ze śrubą wahacza - zeszło 2h. Wymiana tulei z prawej strony to czas 20minut z wyjęciem, wyprasowaniem i założeniem wahacza i koła.
                      *1B1B*1.8T*4x4
                      *1B1B*1.9T*DSG

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratoRS
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        kmicio, Czyli masz wymienione kompletne konsole i przednie gumy, te ktore aby wymienic trzeba albo opuscic kolyske, albo podniesc skrzynie do gory.

                        Ja to tez wymienilem i przez kilka dni byla cisza, teraz zaczelo halasowac. W nastepnym tygodniu chyba to wreszcie zrobie :roll:
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • czyzyk64
                          Elegance
                          • 2008
                          • 866

                          #13
                          misiek^wro, możesz podac jakie są numery kat . tych srub i podkładek , te które kupiłeś ?
                          Z góry dzieki.
                          OK. ustaliłem i już zamówiłem w skodzie cena za komplet 72.08 zł.

                          Komentarz

                          • phrix
                            L&K
                            • 2007
                            • 1000
                            • Audi
                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            lisik, a problem polega na luzowaniu tych srub? Jeżeli tak to na tego typu przypadłości (luzowanie) świetnie sprawdzają się podkładki nord locka. Ich zasada działania jest całkiem ciekawa, więcej tutaj http://www.nord-lock.com/video/nl_po.wmv

                            PS: podkładek nie sprzedaje tw. nie jest to ukryta reklama, po prostu czasem zdarza mi się je używać :wink:
                            Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                            _

                            Komentarz

                            • czyzyk64
                              Elegance
                              • 2008
                              • 866

                              #15
                              Z tego co widze to różnica w tej zielonej srubie tej , która jest wkrecona w samochodzie a ta zzakupiona jest o podkładke , W tej w aucie nie ma podkładki pod łbem sruby. Moze to jest ta róznica . Ta podkładka od wewnatrz ma naciecia anty odkrecające sie. Nadmieniam iz jest zakupiona z magazynu vw audi. i tez jest zielona.
                              I jeszcze jedno, czy ktoś moze mi powiedzieć , gdzie dokładnie należy włożyc te osobne podkladki?

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratoRS
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #16
                                Ja to zrozumialem tak:

                                przy konsoli wymianiamy ta jedna duza srube i od spodu idzie sruba (podkladka do niej, jesli mowisz ze teraz jest) konsola i potem ta podkladka ktora kupujemy. Tak to na tym obrazku jest.

                                Z rama silnika tak samo.

                                Pytanie czy dobrze to rozumuje :?:
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • czyzyk64
                                  Elegance
                                  • 2008
                                  • 866

                                  #17
                                  ja rozumiem , że te podkładki , ktore osobno kupujemy mają przyjśc pomiedzy blacha karoserii podwozia, a ( 1 - mocowaniem tego aluminiowego uchwytu gdzie siedzi tylna tuleja wachacza przedniego), oraz ta drugą sruba obok . Nie wiem czy dobrze rozumuje.

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratoRS
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #18
                                    A czy jest gdzies numer bo nie mam teraz pod reke ETKI samych tych podkladek do tych 4 duzych srub M12 ??
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • czyzyk64
                                      Elegance
                                      • 2008
                                      • 866

                                      #19
                                      podkładki, które sa na tych srubach sa niezdejmowalne, wiec chyba to jest po prostu komplet. W skodzie te sruby sa bez podkładek i tak mam ja w aucie. VW i audi maja te same sruby własnie z tymi niezdejmowalnymi podkładkami. tak jak na zdjeciu - te zielone.

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratoRS
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #20
                                        No wlasnie. No nic mam te nowe bez podkladek, zakrece je z odpowiednim Nm razem z tymi nowymi podkladkami miedzy nadwozie a kolyske i konsole i zobacze. Jak znow sie poluzuje to je tam wkleje i tyle :roll:
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • czyzyk64
                                          Elegance
                                          • 2008
                                          • 866

                                          #21
                                          ja dodatkowo wkrecę te śruby na farbe i niech to jezdzi.

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratoRS
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #22
                                            Wymienilem wczoraj te sruby, z tym ze jak zaznaczylem kupilem ori sruby, a nie te 4 sztuki dlugie z podkladka. A wiec dla potomnych polecam kupic 4 sruby te z podkladka oraz 4 te cienkie ktore przychodza do konsol wahaczy. Oraz oczywiscie 4 podkladki perforowane, ktore maja byc miedzy nadwozie a elementy zawieszenia.


                                            Te 110Nm to nie jest duzo. Ale te + 1/4 obrotu to faktycznie moze pomoc :diabelski_usmiech
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • olejek
                                              Ambiente
                                              • 2006
                                              • 121

                                              #23
                                              Jestem w trakcie wymiany w ASO - kilka uwag:

                                              1. Śruby z Audi są za długie - pasują jedynie do kołyski, przy konsoli muszę założyć oryginały - są ok. 15mm krótsze. W oryginalnym zestawie śruby do kołyski i do konsolek są różnej długości.
                                              2. Podkładki zakładamy jedynie pod śruby przy kołysce, pomiędzy kołyskę i element mocujący - nie mocowanie a nadwozie. Potrzeba tylko 2 szt.
                                              3. Konsolki od Audi są lepiej wykonane a tuleje solidniejsze, biorąc pod uwagę ASO nie występują same tuleje... Cena 202 zł, tak samo jak oryginały od OII (!?).
                                              4. Przy okazji wymieniam tuleje z tyłu z tu zonk - górna tuleja wachacza poprzecznego nie występuje jako część zamienna - trzeba wymienić cały wachacz.

                                              Mam teraz 133 kkm i nic nie było robione z zawieszeniem, od jakichś 10-15kkm własności trakcyjne się popsuły, ale nie miałem czasu tego zrobić. Teraz wszystkie tuleje, łączniki stabilizatora z tyłu, amory przód i geometria. Prawdopodobnie będę musiał wymienić amory z tyłu, ale zobaczę po próbach drogowych...
                                              http://keeprockin.art.pl/‎

                                              Komentarz

                                              • misiek^wro
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 8321

                                                #24
                                                U mnie sruby nic nie daly.

                                                Czekam na wolna chwile ( pewnie po remoncie mieszkania ) zabiore sie za wprasowywanie tulejek z Cupry :twisted:
                                                Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                                Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                                ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                                TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                                Komentarz

                                                • slavi
                                                  Rider
                                                  • 2004
                                                  • 422

                                                  #25
                                                  No i dopadły sanki stukanki.
                                                  Wymiana daje coś? Biorąc oczywiście pod uwagę upływ czasu i kilometrów.
                                                  Jeśli tak to trzeba będzie skompletować zestawik, tylko który dokładnie?

                                                  2podkładki, 2śruby od audi, 2ori, a te przednie od konsoli też wymieniać?
                                                  Coś jeszcze?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...