W niektórych Bolero jest czujnik światła na przednim panelu (tak jest w wersjach dla VW). Od tego czujnika zależy natężenie podświetlenia.
[O2] Stuki z przodu po odjeciu/dodaniu gazu
Zwiń
X
-
[O2] Stuki z przodu po odjeciu/dodaniu gazu
Czesc,
Tak sobie przeglądam Wasze forum od dość dawna i bardzo mnie dziwi (jestem posiadaczem golfa V) , że nie zgłaszacie problemu z tymi stukami, chociaz po lekturze wątku o stukaniu DSG, mam wrażenie ze jednak kilku właścicieli ma ten problem a doszukuje się stukania skrzyni.
Ja borykam się z tym problemem od roku.
Objaw to wyraźny, wyczuwalny stuk pod nogami i kierowcy i pasazera dochodzacy tak jakby właśnie ze skrzyni czy z mocowania wahaczy przy skrzyni- te okolice (pod pedałami)...
Występuje to wlasnie na poczatku po mocnym przyhamowaniu i pozniej mocnym dodaniu gazu, lub mocnym dodaniu gazu i puszczeniu.
Czasem występuje to przy kręceniu kołami podczas manewrowania na parkingu lub podczas mocnego skretu przy niewielkich predkosciach (ok 30kmh)
Winę ponoszą śruby mocujące sanki (wózek) zawieszenia i tylne tuleje wahaczy przednich (te w aluminiowej obudowie).
Problem VW zobaczył przede wszystkim w passatach- tam wypuscil specjalne podkładki (oczywiscie w Polsce cisza, ale to typowe).
W golfach (czyli dotyczy to O2) użytkownicy stosują śruby od audi (chyba a4) na wymiane z seryjnymi i właśnie te podkładki od passataa.
Załączam rysunek poglądowy i adres do forum vwvortex.
>>>>LINKA<<<<
Ja jestem już 8 miesięcy po wymianie śrub, pomogło. Niestety teraz, gdy zrobiło się cieplej temat znów powrócił, chociaż bardzo sporadycznie, jednak przymierzam się do ponownej zmiany tych śrub przy okazji wymiany tylnych tulei wahaczy od S3 (pełne tuleje gumowe)
-
-
To zdjecie z Vortexa. U nas siedzi na zielona gruba sruba, chlopaki jak widac, wkladaja te dwie czarne, do przykrecenia kolyski i mowia, ze mozna tez takie same wsadzic w miejscu gdzie przykrecana jest ta konsola. Sruby po 8zl, wiec nie majatek.
Ja wymienilem te konsole, byla tez opuszczana kolyska i przez kilka dni byla cisza, a teraz zaczelo stukac wlasnie cos. Chyba juz wiem, co zaczelo stukac i to by sie zgadzalo :twisted:
and torqued them to the spec in the Bentley manual of: 81 ft. lbs. + 1/4 turn.
O ile dobrze sprawdzilem, to 81lb to ~110Nm + 1/4 obrotu. Seryjne te grube sruby sa przykrecane momentem 70Nm :roll:
Tu link do podkladek, ktore trzeba wsadzic miedzy nadwozie, a kolyske oraz konsoli. Pisza montazu 4 takich. Dwie przy kolysce i dwie przy tych konsolach.
To jeszcze cos takiego wkleje z vortexu - przyda sie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftObrazek
To zdjecie z Vortexa. U nas siedzi na zielona gruba sruba, chlopaki jak widac, wkladaja te dwie czarne, do przykrecenia kolyski i mowia, ze mozna tez takie same wsadzic w miejscu gdzie przykrecana jest ta konsola. Sruby po 8zl, wiec nie majatek.
Ta zielona sruba to sruba wlasnie na ktora sie wymienia te nasze. Jest to sruba od jakiegos audi.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kmicioPotwierdzam. W O2 są te zielone.
A swoją drogą to czemu te otwory w tych aluminiowych obsadach nie są odpowiednio ( czytaj ścisło ) spasowane z tymi śrubami ( wtedy zamiast gwintu na całej długości powinien być tylko na końcu, a cała śruba powinna być gładka ). Czy powodem jest to, że śruba jest stalowa a obsada aluminiowa? Jakby było na ścisło, to nawet za słabo dokręcona śruba nie powodowała by latania obsady przód-tył.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
To jakby ktos napisal ile srub i jakich trzeba zamowic + jakie podkladki bede wdzieczny.
Bo te dwie fotki ze soba rozmijaja sie lekko - co do tego ktore sruby wymieniac. Tj ta z adnotacji skody ( http://picasaweb.google.pl/lh/photo/...eat=directlink ) i ta z Vortexu ( http://i4.photobucket.com/albums/y11.../3B_Mk5_DB.jpg )
Jak rozumiem 4 sruby i 4 podkladki ?Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
-
Ok to zamowilem zestawik
W VW nie mieli, w Audi nie mieli, ale w sklepie czesci VW/Audi udalo sie znalezc na miejscu - cena 4 podkladek i 4 srub - 78 pln :twisted:Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
-
Chciałbym Wam naświetlić jedną dla jednych drobną dla drugich grubą sprawę. U mnie na nierównościach coś stukało jakby drążek stabilizatora. Stukało też przy ruszaniu jakby przegub oraz przy odejmowaniu i dodawaniu gazu. Po bardzo dokładnym przetrzepaniu przedniego zawieszenia wymieniłem 2 przednie tuleje wahacza przedniego ! Szkoda że nie nagrałem filmu bo już pewnie wywalone na kupę ze złomem są. Część środkowa tulei oddzieliła się od pozostałej części tulei i wszystko latało jak żyd po pustym sklepie. Tuleje były made in turkey 2006'. Założyłem LMO. - koszt 70zł + siatka browara 50zł.Do wymiany tulei z lewej strony należy odkręcić poduszkę skrzyni biegów oraz łapę skrzyni tą po środku silnika(z tłumikiem drgań) i podnieść skrzynię w górę bo jest kolizja ze śrubą wahacza - zeszło 2h. Wymiana tulei z prawej strony to czas 20minut z wyjęciem, wyprasowaniem i założeniem wahacza i koła.
*1B1B*1.8T*4x4
*1B1B*1.9T*DSG
Komentarz
-
-
lisik, a problem polega na luzowaniu tych srub? Jeżeli tak to na tego typu przypadłości (luzowanie) świetnie sprawdzają się podkładki nord locka. Ich zasada działania jest całkiem ciekawa, więcej tutaj http://www.nord-lock.com/video/nl_po.wmv
PS: podkładek nie sprzedaje tw. nie jest to ukryta reklama, po prostu czasem zdarza mi się je używać :wink:Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI
_
Komentarz
-
-
Z tego co widze to różnica w tej zielonej srubie tej , która jest wkrecona w samochodzie a ta zzakupiona jest o podkładke , W tej w aucie nie ma podkładki pod łbem sruby. Moze to jest ta róznica . Ta podkładka od wewnatrz ma naciecia anty odkrecające sie. Nadmieniam iz jest zakupiona z magazynu vw audi. i tez jest zielona.
I jeszcze jedno, czy ktoś moze mi powiedzieć , gdzie dokładnie należy włożyc te osobne podkladki?
Komentarz
-
-
Wymienilem wczoraj te sruby, z tym ze jak zaznaczylem kupilem ori sruby, a nie te 4 sztuki dlugie z podkladka. A wiec dla potomnych polecam kupic 4 sruby te z podkladka oraz 4 te cienkie ktore przychodza do konsol wahaczy. Oraz oczywiscie 4 podkladki perforowane, ktore maja byc miedzy nadwozie a elementy zawieszenia.
Te 110Nm to nie jest duzo. Ale te + 1/4 obrotu to faktycznie moze pomoc :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Jestem w trakcie wymiany w ASO - kilka uwag:
1. Śruby z Audi są za długie - pasują jedynie do kołyski, przy konsoli muszę założyć oryginały - są ok. 15mm krótsze. W oryginalnym zestawie śruby do kołyski i do konsolek są różnej długości.
2. Podkładki zakładamy jedynie pod śruby przy kołysce, pomiędzy kołyskę i element mocujący - nie mocowanie a nadwozie. Potrzeba tylko 2 szt.
3. Konsolki od Audi są lepiej wykonane a tuleje solidniejsze, biorąc pod uwagę ASO nie występują same tuleje... Cena 202 zł, tak samo jak oryginały od OII (!?).
4. Przy okazji wymieniam tuleje z tyłu z tu zonk - górna tuleja wachacza poprzecznego nie występuje jako część zamienna - trzeba wymienić cały wachacz.
Mam teraz 133 kkm i nic nie było robione z zawieszeniem, od jakichś 10-15kkm własności trakcyjne się popsuły, ale nie miałem czasu tego zrobić. Teraz wszystkie tuleje, łączniki stabilizatora z tyłu, amory przód i geometria. Prawdopodobnie będę musiał wymienić amory z tyłu, ale zobaczę po próbach drogowych...
Komentarz
-
-
U mnie sruby nic nie daly.
Czekam na wolna chwile ( pewnie po remoncie mieszkania ) zabiore sie za wprasowywanie tulejek z Cupry :twisted:Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
Komentarz