Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] Buczenie podczas jazdy....

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    danielus7, etka online po polsku: Link
    Wchodzisz w CarProg2 i szukasz. Miłej zabawy życzę. Ja mam FAG-i i też spokój. Tak jak piszą koledzy. Raczej prawe łożysko do wymiany.

    >>>moja srebrna kombi strzała<<<

    Komentarz


    • #27
      Stwierdzono lewe łożysko. Dzięki za pomoc.

      OFFTOPIC: Szukam podkładek pod tablice z OCP i innych gadżetów.

      Komentarz


      • #28
        Zamieszczone przez danielus7
        gdy skręcam w lewo (głośniej) a w prawo (cichnie
        Zamieszczone przez danielus7
        Stwierdzono lewe łożysko. Dzięki za pomoc
        hmmmm czy przy tym co wyzej napisałes nie powinno wyjść, ze prawe łożysko "siada"?
        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

        Komentarz


        • #29
          piotrek_os, zaraz się okaże, że trzeba i prawe wymienić :wink:

          >>>moja srebrna kombi strzała<<<

          Komentarz


          • #30
            Autko już sprawne. Tak jak pisałem wcześniej - Łożysko koła lewego (kierowcy).

            [ Dodano: Sro 23 Sty, 13 22:12 ]
            [quote="piotrek_os"]
            Zamieszczone przez danielus7
            gdy skręcam w lewo (głośniej) a w prawo (cichnie
            Zamieszczone przez danielus7
            Stwierdzono lewe łożysko. Dzięki za pomoc
            hmmmm czy przy tym co wyzej napisałes nie powinno wyjść, ze prawe łożysko "siada"?[/quote

            Właśnie z tego co napisałem można stwierdzić że lewe. Skręcając w prawo, lewe koło przejmuje większy nacisk i dlatego cichnie.

            Komentarz


            • #31
              Skręcając w prawo główny nacisk otrzymuje prawe koło, więc lewe łożysko "odpoczywa". Przy skręcie w lewo obciążenie lewego jest większe, więc się odzywa. Ja to tak widzę
              Moja Balbina

              Komentarz


              • #32
                Zamieszczone przez trooper
                Skręcając w prawo główny nacisk otrzymuje prawe koło, więc lewe łożysko "odpoczywa". Przy skręcie w lewo obciążenie lewego jest większe, więc się odzywa. Ja to tak widzę
                A nie odwrotnie? W lewym łuku, w którą stronę się buda przechyla, a w prawym, w którą?

                >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                Komentarz


                • #33
                  No dobrze, na budę, (a dokładnie w sumie amortyzatory) działa reakcja od skrętu i dlatego się przechyla, a na łożyska nie działa czasem docisk który jest w tym przypadku "akcją"?
                  Moja Balbina

                  Komentarz


                  • #34
                    Kilka dni temu zaraz po ociepleniu dopadło mnie dziwne huczenie, coś jak lądujący samolot heh, które znacznie wzrasta przy większych prędkościach. Z tego co zauważyłem to mam tak samo jak kolega wcześniej czyli przy skręcie w prawo jest jakby ciszej.
                    Wychodzi, że to łożysko tylko czy to możliwe żeby tak padło z dnia na dzień? Czym grozi dalsza jazda z takim łożyskiem?
                    AGR 112KM, 232Nm
                    Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                    Komentarz


                    • #35
                      Zamieszczone przez parasite
                      czy to możliwe żeby tak padło z dnia na dzień?
                      raczej w końcu poziom hałasu zaczął Ci doskwierać

                      Komentarz


                      • #36
                        Zamieszczone przez czernobyl
                        Zamieszczone przez parasite
                        czy to możliwe żeby tak padło z dnia na dzień?
                        raczej w końcu poziom hałasu zaczął Ci doskwierać
                        Heh, możliwe, ale ten skok nastąpił praktycznie z dnia na dzień. Teraz jak mam 70 na liczniku to lekki pogłos jakbym jakimś statkiem kosmicznym leciał :P Podobnie miałem jak wrzuciłem opony letnie, które były wyząbkowane, ale raczej mało możliwe, żeby opony nagle wyząbkowały.
                        Nic, podjadę do mechanika albo na stację niech sprawdzą.
                        A przy opisach działania łożyska piszą, że bez problemu powinny zrobić nawet milion kilometrów. :szeroki_usmiech
                        AGR 112KM, 232Nm
                        Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                        Komentarz


                        • #37
                          parasite, po niedzieli to chyba i ja wymienie łozysko - u mnie wyglada na prawe, bo jak skrecam w prawo to szum się nasila, a jak w lewo to lekko ustaje
                          Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                          Komentarz


                          • #38
                            piotrek_os, w sumie to nie wiem czy nie poszukać używanej piasty, bo ponoć dużo osób ma później częste problemy z padającym łożyskiem przez zły montaż.
                            Przy okazji będę musiał sprawdzić czy czasem piasta nie jest skrzywiona, bo lubi mi bić kierownica przy większych prędkościach. Ehm, a myślałem, że się obejdzie bez wydatków w lutym.
                            Po wymianie robi się geometrię czy nie, bo są różne opinie?
                            AGR 112KM, 232Nm
                            Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                            Komentarz


                            • #39
                              Zamieszczone przez parasite
                              Po wymianie robi się geometrię czy nie,
                              z tego co wiem to się nie robi.
                              W używana piaste to tym nie wchodził, bo możesz kupić jeszcze z gorszym łożyskiem.
                              Zakładał ktoś z Was łożysko firmy meyle?
                              Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                              Komentarz


                              • #40
                                piotrek_os, kupuj FAG-a. Często idą na pierwszy montaż.

                                >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                                Komentarz


                                • #41
                                  A więc jeszcze raz...jak odbijam kiera w prawo i wtedy zaczyna bardziej buczec to łożysko "walniete" jest od strony pasażera? Tak?
                                  Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Jak odbijasz kierownicą w prawo, to środek cięzkości przesuwa się w lewo, i lewe łożysko musi przenieść większe obciążenia , czyli łożysko kierowcy w Twoim wypadku. Ale to tylko teoria, w praktyce może być różnie

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Zamieszczone przez piotrek_os
                                      A więc jeszcze raz...jak odbijam kiera w prawo i wtedy zaczyna bardziej buczec to łożysko "walniete" jest od strony pasażera? Tak?
                                      U mnie się wycisza przy skręcie w prawo, a w lewo i prosto dźwięk jest ciągle taki sam.

                                      Czy walnięte łożysko może powodować drgania kierownicy przy większych prędkościach?
                                      AGR 112KM, 232Nm
                                      Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Tak, skoro przy jeździe na wprost już je słychać to ma duży luz na bieżni, a co za tym idzie koło ma luz, przy dużych prędkościach może wystapić zjawisko tzw. "trzepotanie koła" = drgania kierownicy

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Kupiłem kpl łożysk Fag (pełny zestaw, nakrędki, smar, zabezpieczenie) - wiec jak trafie w to co jest do wymiany jedno bede miał na sprzedaż.
                                          Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            No to piasta już rozebrana, jutro rano auto będzie składane. Kupiłem właśnie dzisiaj FAGa za 102zł więc chyba dobra cena Do Octavii są chyba dwie wersje, jedno w każdym bądź razie było mniejsze od wyjętego. Zamontowane miałem angielskie NKG? czy jakoś tak więc wcześniej już chyba ktoś je wymieniał. Żadnych VAGowych numerów nie było. Uszkodzone od strony wewnętrznej, chyba woda się dostała. Od zewnątrz nie było widać żadnych zmian. Wytrzymało minimum 70 tyś. km bo tyle zrobiłem tym autem od zakupu więc chyba nie jest źle.

                                            Dodam, że metoda ze slalomem w moim przypadku zadziałała. Przy skręcaniu w prawo cisza, a prosto i lewo bez zmian i okazało się po podniesieniu lewego koła, że to jednak ono tak hałasowało, co potwierdziło dodatkowo stan wyciągniętego łożyska
                                            Robię jedną stronę bo i tak za rozebranie drugiej muszę osobno zapłacić.
                                            Przy okazji sprawdziłem klocki i tarcze i wyszło, że od wewnętrznej strony klocki są jeszcze ok, ale na tarczy zrobił się na środku wybrzuszenie gdzieś na 1cm, tak jakby klocek zbierał tylko na bokach. Dziwne trochę i chyba niedługo trzeba będzie się wziąć za hamulce.
                                            AGR 112KM, 232Nm
                                            Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Zamieszczone przez parasite
                                              Przy skręcaniu w prawo cisza, a prosto i lewo bez zmian i okazało się po podniesieniu lewego koła, że to jednak ono tak hałasowało
                                              to u Ciebie łożysko w kole lewym poleciało?

                                              Bo u mnie jak odbijam w lewo to cichnie a jak w prawo to się nasila.
                                              Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                Zamieszczone przez piotrek_os
                                                Zamieszczone przez parasite
                                                Przy skręcaniu w prawo cisza, a prosto i lewo bez zmian i okazało się po podniesieniu lewego koła, że to jednak ono tak hałasowało
                                                to u Ciebie łożysko w kole lewym poleciało?

                                                Bo u mnie jak odbijam w lewo to cichnie a jak w prawo to się nasila.
                                                Czyli prawe (od strony pasażera) według mnie. Najprościej od niego zacząć i podnieść koło do góry, rozpędzić do 80 km/h i wyłączyć silnik. U mnie było wyraźnie słychać, że to lewe koło, ale na 100% napisze jutro jak wszystko będzie do kupy poskładane.
                                                AGR 112KM, 232Nm
                                                Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  parasite, podnosiłes całe autko do góry? Czy stronami?
                                                  Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    Zamieszczone przez piotrek_os
                                                    parasite, podnosiłes całe autko do góry? Czy stronami?
                                                    Tylko lewą stronę.

                                                    Koszt całej operacji 180zł i nastała cisza.
                                                    AGR 112KM, 232Nm
                                                    Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X