Mam mozliwość nabycia ładnego autka, ale ma pewną brzydką przypadłość.
Normalna jazda autem przy obrotach poniżej 3000 obr/min temperatura silnika skacze ponad 100 stopni i "wywala" płyn, jednak wystarczy zredukować bieg, w ten sposób aby utrzymywać obroty ponad 3000 i temperatura wraca do 90 stopni i tak trzyma. Drastycznym przykładem jest tu jazda na III biegu z prędkością 80 na godzinę - 3000 obr i temperatura stoi na 90 stopni.
Wymieniony termostat, a wentylator się załącza. Pompa wody ma 30 tyś km.
Jako kiepskiemu mechanikowi przychodzą na myśl w kolejności: uszkodzona pompa wody, uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica lub blok silnika.
Może ktoś spotkał się z takim przypadkiem?
Ta pompa wody to jednak do sprawdzenia, bywa ze nawet nowe po kilku miesiacach potrafia sie ukrecic. Jak wentylator sie wlacza i jest przeplyw wody przez chlodnice, czyli oba weze sa gorace, to glowica troche inaczej by sie objawiala bulgotaniem plynu przy kazdej temperaturze po odkreceniu korka zbiorniczka.
Węże są gorące, wentylator się załącza.
Boję się tylko, że będzie to jednak uszczelka pod głowicą. Bulgotania nie ma, ale poziom wody zachowuje się dziwnie. Na gorącym jest minimum, a na drugi dzień po nocy robi się max. W szkole mnie uczyli, że raczej ciecz się rozszerza na ciepło. Może byc to również tylko zbieg okoliczności wynikający z dolewania wygotowanego płynu.
Znowu za pompą przemawia fakt, że na jałowym (temperatura silnika 90 stopni) nawiew max na ciepło i leci takie powietrze jak na zewnątrz. Dodaję obrotów na 3 tyś i zaczyna z kratek lecieć gorące.
Kombinowaliśmy, że uszczelka puszcza powietrze i pompa na niskich obrotach nie ma siły przepchnąć takiej poduszki powietrznej.
Po nocy zawsze jest wiecej, niz na cieplym silniku. Tak samo wystarczy na cieplym silniku odkrecic wlew i jak cisnienie sie wyrowna to robi sie minimalnie wiecej plynu.
W szkole mnie uczyli, że raczej ciecz się rozszerza na ciepło.
to dobrze cie uczyli, na ciepłym masz np: około 1 cm wiecej plynu niz na zimnym , a po odkreceniu korka na ciepłym (czego sie nie powin no robic ze wzgledy bezpieczenstwa) wzrośnie jeszcze płyn w góre. Wypowiedz
Zamieszczone przez Maicroft
Po nocy zawsze jest wiecej, niz na cieplym silniku.
Komentarz