Nietypowe soki temperatury silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krystianrawicz
    Classic
    • 2011
    • 1

    Nietypowe soki temperatury silnika

    _tm_,

    no to powodzonka w modach!

    jaki max możesz wyciągnąć na samym programie?
  • zelmer
    Classic
    • 2010
    • 3

    #2
    Nietypowe soki temperatury silnika

    Mam mozliwość nabycia ładnego autka, ale ma pewną brzydką przypadłość.
    Normalna jazda autem przy obrotach poniżej 3000 obr/min temperatura silnika skacze ponad 100 stopni i "wywala" płyn, jednak wystarczy zredukować bieg, w ten sposób aby utrzymywać obroty ponad 3000 i temperatura wraca do 90 stopni i tak trzyma. Drastycznym przykładem jest tu jazda na III biegu z prędkością 80 na godzinę - 3000 obr i temperatura stoi na 90 stopni.
    Wymieniony termostat, a wentylator się załącza. Pompa wody ma 30 tyś km.
    Jako kiepskiemu mechanikowi przychodzą na myśl w kolejności: uszkodzona pompa wody, uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica lub blok silnika.
    Może ktoś spotkał się z takim przypadkiem?

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Ta pompa wody to jednak do sprawdzenia, bywa ze nawet nowe po kilku miesiacach potrafia sie ukrecic. Jak wentylator sie wlacza i jest przeplyw wody przez chlodnice, czyli oba weze sa gorace, to glowica troche inaczej by sie objawiala bulgotaniem plynu przy kazdej temperaturze po odkreceniu korka zbiorniczka.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • zelmer
        Classic
        • 2010
        • 3

        #4
        Węże są gorące, wentylator się załącza.
        Boję się tylko, że będzie to jednak uszczelka pod głowicą. Bulgotania nie ma, ale poziom wody zachowuje się dziwnie. Na gorącym jest minimum, a na drugi dzień po nocy robi się max. W szkole mnie uczyli, że raczej ciecz się rozszerza na ciepło. Może byc to również tylko zbieg okoliczności wynikający z dolewania wygotowanego płynu.
        Znowu za pompą przemawia fakt, że na jałowym (temperatura silnika 90 stopni) nawiew max na ciepło i leci takie powietrze jak na zewnątrz. Dodaję obrotów na 3 tyś i zaczyna z kratek lecieć gorące.
        Kombinowaliśmy, że uszczelka puszcza powietrze i pompa na niskich obrotach nie ma siły przepchnąć takiej poduszki powietrznej.

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Po nocy zawsze jest wiecej, niz na cieplym silniku. Tak samo wystarczy na cieplym silniku odkrecic wlew i jak cisnienie sie wyrowna to robi sie minimalnie wiecej plynu.
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • zelmer
            Classic
            • 2010
            • 3

            #6
            Już wiadomo

            Jeżeli nic nie wyskoczy nowego to już wiadomo. Był przedmuch na trzecim cylindrze.

            Komentarz

            • Rekin Chlebojad
              Rider
              • 2010
              • 474

              #7
              Zamieszczone przez zelmer
              W szkole mnie uczyli, że raczej ciecz się rozszerza na ciepło.
              to dobrze cie uczyli, na ciepłym masz np: około 1 cm wiecej plynu niz na zimnym , a po odkreceniu korka na ciepłym (czego sie nie powin no robic ze wzgledy bezpieczenstwa) wzrośnie jeszcze płyn w góre. Wypowiedz
              Zamieszczone przez Maicroft
              Po nocy zawsze jest wiecej, niz na cieplym silniku.
              Traktuje jako pomyłke/przejezyczenie
              [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

              Komentarz

              Pracuję...