w moim oplu poziom płynu chłodniczego utrzymuje się na jednakowym poziomie przez lata...nie ma potrzeby dolewania . Mam troszkę więcej niż 50% koncentratu w płynie .Zakładajac szczelność przewodów , połaczeń i UPG , jedyną drogą ucieczki płynu a właściwie wody w postaci pary wodnej wydaje się być zaworek w korku zbiornika wyrównawczego . W oplu otwiera się przy ciśnieniu około 0,13 MPa . Myślę , że niższe ciśnienie otwarcia zaworka w przypadku jego uszkodzenia mogłoby spowodować obniżanie się poziomu płynu . Kolejna rzecz dotycząca OII ; w instrukcji obsługi podana jest proporcja wody i koncentratu w płynie chłodniczym , która wynosi 60% do 40%. Być może zwiększenie stężenia koncentratu do 50% poprzez podwyższenie temperatury wrzenia płynu mogłoby dać mniejsze parowanie płynu (pary wodnej) w temperaturze roboczej silnika . To mogłoby też tłumaczyć mniejsze ubytki płynu po dolaniu koncentratu na pierwszym przeglądzie .
buczenie hamulców
Zwiń
X
-
buczenie hamulców
Od pewnego czasu mam taki problem, jade np 180 i hamuje do 80 spokojnie aczkolwiek cały czas noga na hamulcu, po chwili hamowania zaczyna narastać buczenie aż do takiego głośnego i nieprzyjemnego.
Wymieniłem tarcze na nowe i wieksze 312 i jest to samo, może być to wina klocków hamulcowych które pozostawiłem stare wizualnie jeszcze dobrze wyglądające, dodam ze klocki raczej z tych twardych poniewaz na początku popiskiwały.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
-
-
zimmermann sport niestety nawiercane ale to nie powinno byc problemem poniewaz na wszesniejszych tarczach 288 montowanych jeszcze we fabryce miałem to samo.
Wiem ze powinno sie zmieniac równiez klocki ale nie dawno zmieniałem i jeszcze miesa jest, po około 200km przylegaja juz w całosci do tarczy
[ Dodano: Wto 29 Cze, 10 14:35 ]
przy normalnej jezdzie jest wszytko ok, jedynie podczas dłuzszych hamowan z duzych prędkosci po chwili zaczyna narastac buczenie
[ Dodano: Wto 29 Cze, 10 14:37 ]
Zamieszczone przez deviltomekjak mozna wymienic tarcze a nie wymieniac klockow nie koniecznie musi buczec od układu hamulcowego, moze to byc np. bąbel na oponie (który hałasuje dopiero przy obciążeniach) krzywa felga lub uszkodzone łożysko.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
piramida, miałem identyczny objaw na kpl. EBC Ultimax ( nacinana ) i klockach GreenStuff. Na początku ( 1-2 kkm ) było OK a potem dokładnie efekt, który opisujesz czyli narastające "buczenie". Najpierw złożyłem to na efekt zwichrowania tarcz, bo po przetoczeniu tego efektu przez jakiś czas nie było. Ale jednak winny jest chyba cały zestaw klocki+tarcze. U mnie wystarczyło np. przeszlifować lekko klocki ( strasznie się "szkliwiły" z tymi tarczami ) i buczenie znikało na jakieś 1 kkm. To samo z tarczą przetoczenie ( wtedy powierzchnia nie jest idealnie gładka/błyszcząca tylko taka jakby delikatnie chropowata/matowa ) też pomagało na chwilę i potem buczenie wracało.
Osobiście podejrzewam, że jest to efekt mocnego podgrzania tarczy/ klocka i początek efektu "fadingu", który na gładkiej tarczy dawałby już wyraźny spadek siły hamowania a na nacinanych ( u mnie ) i nawiercanych ( u Ciebie ) generuje w początkowym okresie jedynie "efekty dźwiękowe".
Nie wiem jak jest u Ciebie, ale u mnie przy takich efektach nie było czuć jakoś specjalnie spadku efektywności hamulców, a nawet powiem więcej, powodowało to jakby "wyostrzenie" hamulców szczególnie wtedy, gdy kolejne hamowanie było delikatne ( załóżmy hamujemy ze 180 do 60 słychać buczenie, a potem delikatne dohamowanie do 50-40 i wyraźnie czuć, że hamulec bierze dużo "ostrzej" niż przy normalnej jeździe ).
Teraz tył mam gładki a przód ATE PD + Ferodo Premier i na razie buczenia nie ma, ale staram się hamować delikatnie bo dopiero docieram przedni komplet ...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002Osobiście podejrzewam, że jest to efekt mocnego podgrzania tarczy/ klocka i początek efektu "fadingu"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002piramida, miałem identyczny objaw na kpl. EBC Ultimax ( nacinana ) i klockach GreenStuff. Na początku ( 1-2 kkm ) było OK a potem dokładnie efekt, który opisujesz czyli narastające "buczenie". Najpierw złożyłem to na efekt zwichrowania tarcz, bo po przetoczeniu tego efektu przez jakiś czas nie było. Ale jednak winny jest chyba cały zestaw klocki+tarcze. U mnie wystarczyło np. przeszlifować lekko klocki ( strasznie się "szkliwiły" z tymi tarczami ) i buczenie znikało na jakieś 1 kkm. To samo z tarczą przetoczenie ( wtedy powierzchnia nie jest idealnie gładka/błyszcząca tylko taka jakby delikatnie chropowata/matowa ) też pomagało na chwilę i potem buczenie wracało.
Osobiście podejrzewam, że jest to efekt mocnego podgrzania tarczy/ klocka i początek efektu "fadingu", który na gładkiej tarczy dawałby już wyraźny spadek siły hamowania a na nacinanych ( u mnie ) i nawiercanych ( u Ciebie ) generuje w początkowym okresie jedynie "efekty dźwiękowe".
Nie wiem jak jest u Ciebie, ale u mnie przy takich efektach nie było czuć jakoś specjalnie spadku efektywności hamulców, a nawet powiem więcej, powodowało to jakby "wyostrzenie" hamulców szczególnie wtedy, gdy kolejne hamowanie było delikatne ( załóżmy hamujemy ze 180 do 60 słychać buczenie, a potem delikatne dohamowanie do 50-40 i wyraźnie czuć, że hamulec bierze dużo "ostrzej" niż przy normalnej jeździe ).
Teraz tył mam gładki a przód ATE PD + Ferodo Premier i na razie buczenia nie ma, ale staram się hamować delikatnie bo dopiero docieram przedni komplet ...
Kupie inne nowe klocki bardziej miękkie i wtedy zobaczymy, jak na razie to mnie to bardzo wqrwia :twisted:
Widze ze jest to wina nagrzewania sie tarczy i klocków przy czy obstawiam na klocki, być moze jak będą bardziej miękkie to sie będą lepiej układać, musze doczytać jak inni rozwiązali ten problem.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidapoczątek efektu "fadingu", który na gładkiej tarczy dawałby już wyraźny spadek siły hamowania
Komentarz
-
Komentarz