Hamulce z 280 na 288mm...i problem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sslawekk
    Ambiente
    • 2010
    • 111
    • Octavia I (1U2)
    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

    Hamulce z 280 na 288mm...i problem

    Witam! Zmieniłem hamulce tak jak w temacie, dawcą był Golf 4 ARL. Układ został prawidłowo odpowietrzony, jednak pedał hamulca bierze bardzo nisko, za drugim razem jak się wciśnie szybko raz po prazie jest już sporo wyżej, nie wiem teraz, czy to wszystko musi się ułożyć i będzie ok, czy coś jednak jest nie tak. Dodam, że klocki nowe, natomiast tarcze używane, ale w stanie bdb.
    Drugi problem to sworznie wahacza, nie wiem, może ktoś, kto robił podobnego swapa już się z tym spotkał i coś poradzi. Sworznie zostawiłem stare, są w stanie bdb bez żadnych luzów (na marginesie dodam, że to lemfordery, które mają za sobą jakieś 3 lata i ok. 70tys. przelatane), niestety w zwrotnice od Golfa wchodzą zbyt głęboko, tzn. wystają na tyle, że brakuje gwintu i żeby nakrętka trzymała musiałem podłożyć podkładkę (oczywiście od strony nakrętki), pojechałem na zbieżność i ewidentnie na szarpakach wyszło, że jest luz. I teraz nie wiem, czy to wina zwrotnicy (gniazdo sworznia jest w niej rozbite), czy...sam nie wiem...na starych zwrotnicach takiego problemu, czyli żadnych luzów nie było. Proszę o pomoc osoby zorientowane w temacie.
    O1 Rider 140KM & 305Nm by Aligator
  • samtech84
    Elegance
    • 2008
    • 988
    • Octavia I (1U2)
    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

    #2
    Wychodzi na to że zwrotnice masz z wyrobionymi gniazdami na sworzeń

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Wyjmij sworzen i zmierz jaka masz srednice w tym gniezdzie, a ile wynosila w starej zwrotnicy.

      Swoja droga, az taki pech, zeby w dwoch byl ten sam problem ??


      Odpowietrzenie od tylu, potem przod, do tego uzycie funkcji odpowietrzenia pompy ABS. Do tej pory dziala mi ten sposob zawsze, nawet jak serwo bylo padnieta, ale pompa byla.

      Same zaciski czysciles i sprawdzales w jakim stanie jest gumka na tloczku ?? Chociaz jakby tloczek stal, to sam zacisk nie ma ochoty odbic, a Ty masz objawy zapowietrzonego ukladu.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • sslawekk
        Ambiente
        • 2010
        • 111
        • Octavia I (1U2)
        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

        #4
        Zamieszczone przez samtech84 Zobacz wpis
        Wychodzi na to że zwrotnice masz z wyrobionymi gniazdami na sworzeń
        Jeśli rzeczywiście by tak było, to co, jedyna rada inne zwrotnice? Ja pier...

        Maicroft, jak się zabrać za to odpowietrzanie pompy ABS? Zielony w tym temacie jestem...
        Dzięki panowie za szybką odpowiedź.
        O1 Rider 140KM & 305Nm by Aligator

        Komentarz

        • ROBAL_26
          RS
          • 2010
          • 2320
          • Octavia I combi (1U5)
          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

          #5
          sslawekk
          odpowietrzenie pompy ABS można wykonać za pomocą kompa o kabelka ,bądź testerem diagnostycznym ,Golf 4 i Octavia to są bliźniacze auta i raczej nie powinno być czegoś takiego
          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

          Komentarz

          • BASTIAN001
            L&K
            • 2013
            • 1177
            • Octavia I (1U2)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpis

            Swoja droga, az taki pech, zeby w dwoch byl ten sam problem ??
            Też mi się to wydaje trochę dziwne... może już ktoś coś przy tych zwrotnicach kombinował...przerabiał...

            Komentarz

            • sslawekk
              Ambiente
              • 2010
              • 111
              • Octavia I (1U2)
              • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

              #7
              Panowie byłem teraz u znajomego, który trochę mechanikuje, no i szukaliśmy razem jeszcze co to może może być, wszędzie wszystko wygląda ok i nigdzie nic się nie odzywa, jedynie przy kręceniu kierownicą prawo-lewo stuka wyraźnie w maglownicy coś. Z tego co wiem, na zgaszonym silniku przy takim kręceniu pewien luz i delikatny tego odgłos jest zjawiskiem normalnym, tyle, że w moim przypadku raz na ileś razy tego "normalnego" odgłosu słychać coś sporo głośniej i wyraźnie inaczej z tej maglownicy. Zaś jeśli chodzi o sworznie, to wg kolegi nie one są przyczyną stukania, ani też gniazda w zwrotnicach, on obstawia tą maglownicę. Ciekawa sprawa...
              O1 Rider 140KM & 305Nm by Aligator

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                Ta maglownica nie ma takiej srubeczki do kasowania luzu roboczego ??

                vag-com lub vcds
                Procedure for Bleeding the ABS Brake Pump on VW Golf, GTI, Jetta, and Audi TT:
                [Select]
                [03 - ABS Brakes]
                [Basic Settings - 04]
                Group 001

                [Go!]

                This will trigger the ABS pump to turn on for about 10 seconds. You should hear the fairly loud pump clicking during this time.
                Click the [Done, Go Back] button and you're all set.
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • sslawekk
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 111
                  • Octavia I (1U2)
                  • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpis
                  Ta maglownica nie ma takiej srubeczki do kasowania luzu roboczego ??
                  Procedure for Bleeding the ABS Brake Pump on VW Golf, GTI, Jetta, and Audi TT:
                  [Select]
                  [03 - ABS Brakes]
                  [Basic Settings - 04]
                  Group 001

                  [Go!]

                  This will trigger the ABS pump to turn on for about 10 seconds. You should hear the fairly loud pump clicking during this time.
                  Click the [Done, Go Back] button and you're all set.
                  A tego to nie wiem...
                  W sobotę pojadę ustawić zbieżność, zobaczymy czy wogóle się będzie dało, czy się nie będzie rozjeżdżać...

                  Dzięki wszystkim za dotychczasowe zainteresowanie tematem i pomoc
                  O1 Rider 140KM & 305Nm by Aligator

                  Komentarz

                  Pracuję...