1K0 963 235 F to nowsza i tańsza wersja elementu grzejndego PTC ale bez sterowania CAN. Sterowana jest dwustopniowo poprzez dodatkowe dwa przekaźniki wysokoprądowe. Przekaźniki wysterowane są z komputera silnika.
A da się to może wyłączyć software'owo VCDSem?
Denerwuje mnie to dogrzewanie bo niewiele daje a wykańcza mi akumulator...
Witam, nie wiem czy ktos sie z tym juz spotkal ale mam taki przypadek dziwny i nie wiem juz co mam myslec.
Po odpaleniu auta z okolicy turbiny dochodzi dzwiek jakby helikopter lecial :roll: szczegolnie mocno slyszalny w filtrze powietrza, najpierw byl rozpinany caly wydech po kolei zeby sprawdzic skad to dokladnie slychac i..... nic Padla diagnoza ze to silnik odmawia wspolpracy i nic sie juz nie da zrobic... oprocz remontu.Auto ma przejechane w tej chwili nieco ponad 170tys wiec jak dla mnie to chyba te silniki wytrzymuja nieco dluzej???? :roll: Sama praca silnika jest rowna,turbina nie pluje olejem i dostarcza moc wiec skad to walenie :shock:
Dziekuje za wszelkie odpowiedzi.
JD, nie napisałeś jaki to silnik.
Miałem niedawno identyczny objaw w 1,9 TDI BXE, trochę podobne do nieszczelnego wydechu ale jednak bardziej przytłumione.
Jak zdejmiesz rurę dolotową przy zaworze EGR to sprawdź czy nie jest wyraźnie wyczuwalne to "walenie" ( coś jakbyś przyłożył rękę do rury wydechowej ). Jeśli jest, to prawdopodobnie masz zjechaną krzywkę na wałku rozrządu i uszkodzoną szklankę ( co najmniej jedną może kilka ). Raczej tak nie jeździj bo można całkowicie dobić silnik ( a tak wystarczy wymiana wałka i popychaczy ).
piramida, oleju troche pali ale nie sa to jakies wielkie ilosci,raczej bym powiedzial ze chyba w normie, dymic nie dymi, a co do turbo to jest troche czarne, takie okopcone ale nie widac i nie czuc nigdzie powietrza ze jest nieszczelna :| dzwiek wyraznie jest z turbiny,przynajmniej tak go slychac no ale moze to dochodzi z silnika poprzez turbo :?:
[ Dodano: Czw 01 Lip, 10 22:04 ] kowal 2002, jak zdejme doplyw powietrza od filtra i zatkam reka to odglos znika i oczywiscie wciaga reke i zasysa do srodka przewod co do typu silnika to nie mam pojecia ale sprawdze jutro i dopisze dane :idea:
Jeszcze pytanie odnosnie DPF,mialem wymieniony bo sie wziol i zepsul wraz z EGR w komplecie :evil: czy moze miec to cos wspolnego z tymi objawami :?:
[ Dodano: Sro 07 Lip, 10 17:49 ]
Silnik to BSS i jest to 6-cio biegowy superb :idea:
Tak znam, okazalo sie ze walek poszedl i wydawal taki dzwiek ktory byl slyszalny glownie w filtrze powietrza :idea: kowal 2002, dzieki za podpowiedz,sprawdzilo sie :wink:
Tak znam, okazalo sie ze walek poszedl i wydawal taki dzwiek ktory byl slyszalny glownie w filtrze powietrza :idea:
kowal 2002, dzieki za podpowiedz,sprawdzilo sie :wink:
Żeby to stwierdzić , wystarczy ściągnąć pokrywe zaworów ? Czy jeszcze coś więcej...?
Miałem niedawno identyczny objaw w 1,9 TDI BXE, trochę podobne do nieszczelnego wydechu ale jednak bardziej przytłumione.
Jak zdejmiesz rurę dolotową przy zaworze EGR to sprawdź czy nie jest wyraźnie wyczuwalne to "walenie" ( coś jakbyś przyłożył rękę do rury wydechowej ). Jeśli jest, to prawdopodobnie masz zjechaną krzywkę na wałku rozrządu i uszkodzoną szklankę ( co najmniej jedną może kilka ). Raczej tak nie jeździj bo można całkowicie dobić silnik ( a tak wystarczy wymiana wałka i popychaczy ).
romi-70, zrob tak jak wyzej jest opisane, mi to pomoglo zdiagnozowac usterke :idea:
kowal 2002 napisał/a:
Miałem niedawno identyczny objaw w 1,9 TDI BXE, trochę podobne do nieszczelnego wydechu ale jednak bardziej przytłumione.
Jak zdejmiesz rurę dolotową przy zaworze EGR to sprawdź czy nie jest wyraźnie wyczuwalne to "walenie" ( coś jakbyś przyłożył rękę do rury wydechowej ). Jeśli jest, to prawdopodobnie masz zjechaną krzywkę na wałku rozrządu i uszkodzoną szklankę ( co najmniej jedną może kilka ). Raczej tak nie jeździj bo można całkowicie dobić silnik ( a tak wystarczy wymiana wałka i popychaczy ).
romi-70, zrob tak jak wyzej jest opisane, mi to pomoglo zdiagnozowac usterke :id
Jak ręke przykładam do EGR-a to zasysa.... Jak troche oddalam , to jakby dmuchało... Tak miałeś ?
romi-70, nie pamietam szczerze mowiac, no ale ja szukalem gdzie to walilo a nie czy zasysa EGR czy nie, mi chodzilo o stukanie w silniku i dzieki temu ze odpiolem egr wyraznie mozna bylo zdiagnozowac usterke. Po zdjeciu pokrywy wszystko bylo jasne :idea:
Jak ręke przykładam do EGR-a to zasysa.... Jak troche oddalam , to jakby dmuchało... Tak miałeś ?
Jak silnik pracuje to musi zasysać, natomiast nie powinno dmuchać. Delikatne dmuchanie może pojawić się przy pracy na wolnych obrotach jak EGR jest otwarty i część gazów z wydechu wraca do dolotu. Dlatego najlepiej jest to sprawdzić na obrotach czyli jedna osoba trzyma obroty w ok. 2000-2500 rpm a ty przykładasz na odległość kilku centymetrów rękę do dolotu ( w miejsce zdjętej gumowej rury ) i sprawdzasz czy czuć uderzenia powietrza zgodne z tymi "walnięciami" w silniku ( coś jak byś trzymał rękę przy wylocie rury wydechowej ). Jeśli tak to na 99% masz problem z wałkiem/szklanką co powoduje niedomykanie się zaworu i przedmuch do dolotu...
kowal 2002,
Dzięki trzeci raz będę musiał ściągnąć tą rurkę i zobaczyć... Bo na wolnych obrotach troche dmuchało.... Sam już nie wiem... jest troche głośno potwierdzone przez kolege z forum i w Dynosofcie , komputerowo wszystko OK i przy filtrze powietrza cisza... :idea:
Komentarz