TDi Dziwne "walenie" w filtr powietrza

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • SZARY-latan
    Classic
    • 2011
    • 35

    TDi Dziwne "walenie" w filtr powietrza

    Zamieszczone przez arekban
    1K0 963 235 F to nowsza i tańsza wersja elementu grzejndego PTC ale bez sterowania CAN. Sterowana jest dwustopniowo poprzez dodatkowe dwa przekaźniki wysokoprądowe. Przekaźniki wysterowane są z komputera silnika.
    A da się to może wyłączyć software'owo VCDSem?
    Denerwuje mnie to dogrzewanie bo niewiele daje a wykańcza mi akumulator...
  • JD
    Classic
    • 2010
    • 9

    #2
    TDi Dziwne "walenie" w filtr powietrza

    Witam, nie wiem czy ktos sie z tym juz spotkal ale mam taki przypadek dziwny i nie wiem juz co mam myslec.
    Po odpaleniu auta z okolicy turbiny dochodzi dzwiek jakby helikopter lecial :roll: szczegolnie mocno slyszalny w filtrze powietrza, najpierw byl rozpinany caly wydech po kolei zeby sprawdzic skad to dokladnie slychac i..... nic Padla diagnoza ze to silnik odmawia wspolpracy i nic sie juz nie da zrobic... oprocz remontu.Auto ma przejechane w tej chwili nieco ponad 170tys wiec jak dla mnie to chyba te silniki wytrzymuja nieco dluzej???? :roll: Sama praca silnika jest rowna,turbina nie pluje olejem i dostarcza moc wiec skad to walenie :shock:
    Dziekuje za wszelkie odpowiedzi.

    Komentarz

    • piramida
      RS
      • 2009
      • 12222
      • Superb III (3V3)

      #3
      czemu od razu remont? olej bierze, dymi na niebiesko? moze poprostu turbine słychać lub jest gdzies nieszczelnosc i pogwizduje?
      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

      Komentarz

      • kowal 2002
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 5161

        #4
        JD, nie napisałeś jaki to silnik.
        Miałem niedawno identyczny objaw w 1,9 TDI BXE, trochę podobne do nieszczelnego wydechu ale jednak bardziej przytłumione.
        Jak zdejmiesz rurę dolotową przy zaworze EGR to sprawdź czy nie jest wyraźnie wyczuwalne to "walenie" ( coś jakbyś przyłożył rękę do rury wydechowej ). Jeśli jest, to prawdopodobnie masz zjechaną krzywkę na wałku rozrządu i uszkodzoną szklankę ( co najmniej jedną może kilka ). Raczej tak nie jeździj bo można całkowicie dobić silnik ( a tak wystarczy wymiana wałka i popychaczy ).
        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

        Komentarz

        • JD
          Classic
          • 2010
          • 9

          #5
          piramida, oleju troche pali ale nie sa to jakies wielkie ilosci,raczej bym powiedzial ze chyba w normie, dymic nie dymi, a co do turbo to jest troche czarne, takie okopcone ale nie widac i nie czuc nigdzie powietrza ze jest nieszczelna :| dzwiek wyraznie jest z turbiny,przynajmniej tak go slychac no ale moze to dochodzi z silnika poprzez turbo :?:

          [ Dodano: Czw 01 Lip, 10 22:04 ]
          kowal 2002, jak zdejme doplyw powietrza od filtra i zatkam reka to odglos znika i oczywiscie wciaga reke i zasysa do srodka przewod co do typu silnika to nie mam pojecia ale sprawdze jutro i dopisze dane :idea:
          Jeszcze pytanie odnosnie DPF,mialem wymieniony bo sie wziol i zepsul wraz z EGR w komplecie :evil: czy moze miec to cos wspolnego z tymi objawami :?:

          [ Dodano: Sro 07 Lip, 10 17:49 ]
          Silnik to BSS i jest to 6-cio biegowy superb :idea:

          Komentarz

          • romi-70
            Elegance
            • 2008
            • 920
            • Volkswagen
            • CJZA 1.2 TSI 105 KM

            #6
            JD, znasz przyczynę ? U mnie też jest coś nie tak , jakby z wydechem... Ale jest szczelny nie mam pojęcia co moze być , że głośniej chodzi... :idea:
            Była O1 TDI , jest G7 Variant TSI

            http://www.motostat.pl/user_images/71265/icon3.png

            Komentarz

            • JD
              Classic
              • 2010
              • 9

              #7
              Tak znam, okazalo sie ze walek poszedl i wydawal taki dzwiek ktory byl slyszalny glownie w filtrze powietrza :idea:
              kowal 2002, dzieki za podpowiedz,sprawdzilo sie :wink:

              Komentarz

              • romi-70
                Elegance
                • 2008
                • 920
                • Volkswagen
                • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                #8
                Zamieszczone przez JD
                Tak znam, okazalo sie ze walek poszedl i wydawal taki dzwiek ktory byl slyszalny glownie w filtrze powietrza :idea:
                kowal 2002, dzieki za podpowiedz,sprawdzilo sie :wink:
                Żeby to stwierdzić , wystarczy ściągnąć pokrywe zaworów ? Czy jeszcze coś więcej...?
                Była O1 TDI , jest G7 Variant TSI

                http://www.motostat.pl/user_images/71265/icon3.png

                Komentarz

                • JD
                  Classic
                  • 2010
                  • 9

                  #9
                  Zamieszczone przez kowal 2002
                  Miałem niedawno identyczny objaw w 1,9 TDI BXE, trochę podobne do nieszczelnego wydechu ale jednak bardziej przytłumione.
                  Jak zdejmiesz rurę dolotową przy zaworze EGR to sprawdź czy nie jest wyraźnie wyczuwalne to "walenie" ( coś jakbyś przyłożył rękę do rury wydechowej ). Jeśli jest, to prawdopodobnie masz zjechaną krzywkę na wałku rozrządu i uszkodzoną szklankę ( co najmniej jedną może kilka ). Raczej tak nie jeździj bo można całkowicie dobić silnik ( a tak wystarczy wymiana wałka i popychaczy ).
                  romi-70, zrob tak jak wyzej jest opisane, mi to pomoglo zdiagnozowac usterke :idea:

                  Komentarz

                  • romi-70
                    Elegance
                    • 2008
                    • 920
                    • Volkswagen
                    • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                    #10
                    JD, dzięki spróbuje...

                    [ Dodano: Pon 19 Lip, 10 21:23 ]
                    Zamieszczone przez JD
                    kowal 2002 napisał/a:
                    Miałem niedawno identyczny objaw w 1,9 TDI BXE, trochę podobne do nieszczelnego wydechu ale jednak bardziej przytłumione.
                    Jak zdejmiesz rurę dolotową przy zaworze EGR to sprawdź czy nie jest wyraźnie wyczuwalne to "walenie" ( coś jakbyś przyłożył rękę do rury wydechowej ). Jeśli jest, to prawdopodobnie masz zjechaną krzywkę na wałku rozrządu i uszkodzoną szklankę ( co najmniej jedną może kilka ). Raczej tak nie jeździj bo można całkowicie dobić silnik ( a tak wystarczy wymiana wałka i popychaczy ).


                    romi-70, zrob tak jak wyzej jest opisane, mi to pomoglo zdiagnozowac usterke :id
                    Jak ręke przykładam do EGR-a to zasysa.... Jak troche oddalam , to jakby dmuchało... Tak miałeś ?
                    Była O1 TDI , jest G7 Variant TSI

                    http://www.motostat.pl/user_images/71265/icon3.png

                    Komentarz

                    • JD
                      Classic
                      • 2010
                      • 9

                      #11
                      romi-70, nie pamietam szczerze mowiac, no ale ja szukalem gdzie to walilo a nie czy zasysa EGR czy nie, mi chodzilo o stukanie w silniku i dzieki temu ze odpiolem egr wyraznie mozna bylo zdiagnozowac usterke. Po zdjeciu pokrywy wszystko bylo jasne :idea:

                      Komentarz

                      • kowal 2002
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 5161

                        #12
                        Zamieszczone przez romi-70
                        Jak ręke przykładam do EGR-a to zasysa.... Jak troche oddalam , to jakby dmuchało... Tak miałeś ?
                        Jak silnik pracuje to musi zasysać, natomiast nie powinno dmuchać. Delikatne dmuchanie może pojawić się przy pracy na wolnych obrotach jak EGR jest otwarty i część gazów z wydechu wraca do dolotu. Dlatego najlepiej jest to sprawdzić na obrotach czyli jedna osoba trzyma obroty w ok. 2000-2500 rpm a ty przykładasz na odległość kilku centymetrów rękę do dolotu ( w miejsce zdjętej gumowej rury ) i sprawdzasz czy czuć uderzenia powietrza zgodne z tymi "walnięciami" w silniku ( coś jak byś trzymał rękę przy wylocie rury wydechowej ). Jeśli tak to na 99% masz problem z wałkiem/szklanką co powoduje niedomykanie się zaworu i przedmuch do dolotu...
                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                        Komentarz

                        • romi-70
                          Elegance
                          • 2008
                          • 920
                          • Volkswagen
                          • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                          #13
                          kowal 2002,
                          Dzięki trzeci raz będę musiał ściągnąć tą rurkę i zobaczyć... Bo na wolnych obrotach troche dmuchało.... Sam już nie wiem... jest troche głośno potwierdzone przez kolege z forum i w Dynosofcie , komputerowo wszystko OK i przy filtrze powietrza cisza... :idea:
                          Była O1 TDI , jest G7 Variant TSI

                          http://www.motostat.pl/user_images/71265/icon3.png

                          Komentarz

                          Pracuję...