Silnik nie kręci - AEE

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marvin7
    Drive
    • 2011
    • 98

    Silnik nie kręci - AEE

    Witam,
    po 15 latach rozrusznik chyba odmówił posłuszeństwa. Od paru dni słabo kręcił, myślałem, że to rozładowane aku przez ostatnie mrozy, ale jednak nie. Po podmianie na inny akumulator te same objawy.

    Po przekręceniu kluczyka, słychać, że próbuje okręcić, lecz od razu słabnie, po czym nic się nie dzieje.

    Czy moje podejrzenia są właściwie? Czy może to jakaś inna usterka?


  • Matfiejkos
    Rider
    • 2015
    • 556
    • Octavia I (1U2)
    • ARX 1.8 20VT 150 KM

    #2
    Słabo kręcił (wolno) czy "prawie normalnie" z taką przerwą w kręceniu?
    Srebrna Szczała 1.6 Octavia I FL Classic - sprzedana po 15 latach
    Jeszcze srebrniejsza Szczała 1.8T Octavia I FL Elegance

    Zapraszam do obejrzenia mojego auta i luźnych pogaduch
    Škoda Octavia I FL Elegance+ 1.8T 4x4

    Komentarz

    • marvin7
      Drive
      • 2011
      • 98

      #3
      Zamieszczone przez Matfiejkos Zobacz wpis
      Słabo kręcił (wolno) czy "prawie normalnie" z taką przerwą w kręceniu?
      Prawie raz jakby okręci i potem nic, ale to raz to takie słaby raz.

      Komentarz

      • Rasputin
        Drive
        • 2015
        • 79
        • Octavia I combi (1U5)
        • AQY 2.0 MPI 115 KM

        #4
        postukaj w niego kilka razy - jeżeli będzie lepiej szczotki do wymiany, jeżeli nie pomoże to albo szczotki już się skończyły albo tulejki do wymiany. Jeszcze jedna możliwość słaba masa na silniku.

        Taki artykuł o przewodach masowych może będzie pomocny: http://allegro.pl/artykul/uszkodzony...-kabelek-94325
        Ostatnio edytowany przez Rasputin; 40045. Powód: Dodanie linku.

        Komentarz

        • marvin7
          Drive
          • 2011
          • 98

          #5
          Sprawdziłem i nie mam pojęcia w jaki sposób mógłby się uszkodzić przewód masowy jak sugerują w artykule, do tego sugerują sprawdzanie go co parę miesięcy? (kabel do karoserii jest pod obudową osłony aku)

          Co do mojego problemu, uszkodzony rozrusznik, coś tam z wirnikiem, wziąłem po regeneracji jakiś inny, mojego niby nie warto regenerować.

          "Nowy" rozrusznik ma minimalnie większą średnice zębatki oraz ma jeden ząb więcej czy będzie to działać bez zarzutu?

          Komentarz

          • Bambek1
            Elegance
            • 2015
            • 963
            • Octavia I (1U2)
            • AZJ 2.0 MPI 115 KM

            #6
            Minimalnie większą średnicę zębatki to nic nie mówi. Może działać a może nie działać w zależności czy "wystarczy luzu" między zębami kół. Najważniejszy temat to aby koła zębate miały ten sam moduł to jest bardzo istotne inaczej będą się wzajemnie "cięły" tu masz na animacji ładnie pokazane https://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%82o_z%C4%99bate a w skrajnym przypadku dojdzie do zablokowania przekładni (co Tobie raczej nie powinno grozić). Jeden ząb więcej nie ma tu znaczenia, jeśli nowy rozrusznik ma większą moc zniweluje to dodatkowy jeden ząb i powinien dać radę. Nowy rozrusznik może być odrobinę inaczej "przesunięty" w mocowaniu dlatego większe kółko może nie przeszkadzać.
            Wiem, że to ciężki temat ale spróbuj najpierw jakoś wymierzyć jak daleko wystaje koło zębate wieńca i odnieść to do wysuniętego kółka rozrusznika w czasie pracy. Wszelkie chwyty dozwolone miarki suwmiarki szablony plastelina itp...

            Dlaczego starego nie warto regenerować? Miał uszkodzone uzwojenia czy stojan?
            Ja od C15 rozrusznik regenerowałem kiedyś a też mi wszyscy mówili, że nie warto. Wirnik poszedł na szlifierkę - ośka była tak wychlastana, że aż miała wybity owal, zostały dobrane do tego nowe tulejki i cała regeneracja wyszła jakieś grosze, pomijając urwane szpilki, które trzeba było dorobić nowe. Jak trochę mechanikujesz to poradzisz najgorsze znaleźć dziś szlifierza rzemiechę żeby dobrze tzn. z odpowiednim luzem tulejki do ośki spasował.

            Twój stary rozrusznik najzwyczajniej w świecie nabawił się luzów a to jest dla rozrusznika najgorsze. Wirnik łapie przekos i się zaczyna kleszczyć na przekładni tracąc w ten sposób niemalże całą moc. To musi wszystko ładnie osiowo i bez luzów pracować.

            Wg literatury dla silnika 1.6 55, 74 i 75 kW są rozruszniki BOSCH lub VALEO 0.9 Kw bądź 1.1 kW.

            P.S. Rasputin a czy w skodzinkach nie są już przypadkiem rozruszniki bezszczotkowe?
            Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
            ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
            Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
            Spalanie - Motostat.pl
            Spalanie - Motostat.pl

            Komentarz

            • marvin7
              Drive
              • 2011
              • 98

              #7
              Dzięki za wyczerpująca odpowiedź !

              Nowy rozrusznik oczywiście odpala auto, wydaje mi się nawet lepiej i lżej niż stary. Pomiary niestety odpadają, bo już założyłem rozrusznik.

              Co do regeneracji to gość mówił, że ma przebicia na wirniku? czy coś takiego.

              W moim był valeo o numerze VW AG 020 911 023 H (jakieś oznaczenia dodatkowe 117TC V VL4, D7ES1 12V)


              Komentarz

              • Krzycho-63
                Rider
                • 2007
                • 628
                • Superb II (3T4)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                Zamieszczone przez Bambek1 Zobacz wpis
                Minimalnie większą średnicę zębatki to nic nie mówi. Może działać a może nie działać w zależności czy "wystarczy luzu" między zębami kół. Najważniejszy temat to aby koła zębate miały ten sam moduł to jest bardzo istotne inaczej będą się wzajemnie "cięły" tu masz na animacji ładnie pokazane https://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%82o_z%C4%99bate a w skrajnym przypadku dojdzie do zablokowania przekładni (co Tobie raczej nie powinno grozić). Jeden ząb więcej nie ma tu znaczenia, jeśli nowy rozrusznik ma większą moc zniweluje to dodatkowy jeden ząb i powinien dać radę. Nowy rozrusznik może być odrobinę inaczej "przesunięty" w mocowaniu dlatego większe kółko może nie przeszkadzać.
                Wiem, że to ciężki temat ale spróbuj najpierw jakoś wymierzyć jak daleko wystaje koło zębate wieńca i odnieść to do wysuniętego kółka rozrusznika w czasie pracy. Wszelkie chwyty dozwolone miarki suwmiarki szablony plastelina itp...

                Dlaczego starego nie warto regenerować? Miał uszkodzone uzwojenia czy stojan?
                Ja od C15 rozrusznik regenerowałem kiedyś a też mi wszyscy mówili, że nie warto. Wirnik poszedł na szlifierkę - ośka była tak wychlastana, że aż miała wybity owal, zostały dobrane do tego nowe tulejki i cała regeneracja wyszła jakieś grosze, pomijając urwane szpilki, które trzeba było dorobić nowe. Jak trochę mechanikujesz to poradzisz najgorsze znaleźć dziś szlifierza rzemiechę żeby dobrze tzn. z odpowiednim luzem tulejki do ośki spasował.

                Twój stary rozrusznik najzwyczajniej w świecie nabawił się luzów a to jest dla rozrusznika najgorsze. Wirnik łapie przekos i się zaczyna kleszczyć na przekładni tracąc w ten sposób niemalże całą moc. To musi wszystko ładnie osiowo i bez luzów pracować.

                Wg literatury dla silnika 1.6 55, 74 i 75 kW są rozruszniki BOSCH lub VALEO 0.9 Kw bądź 1.1 kW.

                P.S. Rasputin a czy w skodzinkach nie są już przypadkiem rozruszniki bezszczotkowe?
                Niestety nie ta epoka konstrukcyjna samochodu.Rozrusznik(silnik) bez szczotkowy to odwrotność rozrusznika tradycyjnego-czyli wirnik z magnesami a stojan z cewkami.Oprócz tego jest jeszcze potrzebny układ elektroniczny,który zasili ten silnik.Osobiście nie widziałem jeszcze takiego silnika oprócz tych stosowanych w modelarstwie.
                Skoda Superb II Ambition
                2.0 TDI CR 170 KM

                https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

                Komentarz

                • Bambek1
                  Elegance
                  • 2015
                  • 963
                  • Octavia I (1U2)
                  • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                  #9
                  Masz rację Krzysiu chyba mi się z alternatorem poyeah...ło.
                  ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                  Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                  Spalanie - Motostat.pl
                  Spalanie - Motostat.pl

                  Komentarz

                  Pracuję...