Gęsty biały dym z rury 1,8t AUM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • t_bec
    Classic
    • 2015
    • 6

    Gęsty biały dym z rury 1,8t AUM

    Witam,
    Ruszyłem dzisiaj rano i po kilkuset metrach auto zgasło. Odpaliłem i silnik zaczął terkotać, jakby pracował na 3 cylindry. Przejechałem jeszcze może 800m, po czym się zatrzymałem na poboczu, patrzę a z rury leci gęsty biały dym, że świata za autem nie widać i zapach niedopalonej benzyny.Na wolnych obrotach silnik pracuje równo,ale dymi cały czas.Zgasiłem auto i już nie odpalałem. Silnik jak w tytule 1,8t AUM. Jakiej diagnozy mogę spodziewać się u mechanika? że turbina padła to się domyślam, ale czy mogło rozsypać się coś jeszcze ? to terkotanie silnika na wyższych obrotach mnie zastanawia. Oczywiście droga do domu była moimi najdrożej przejechanymi kilometrami ( 130 km na lawecie- 500 zł)
  • danielzy
    Ambiente
    • 2013
    • 117

    #2
    Witam ja bardziej bym obstawiał że poszła uszczelka pod głowicą.

    Komentarz

    • kornat
      Rider
      • 2007
      • 578

      #3
      Poziom płynu chłodzącego i oleju w normie?

      Komentarz

      • t_bec
        Classic
        • 2015
        • 6

        #4
        tak, Olej i płyn w normie

        Komentarz

        • ROBAL_26
          RS
          • 2010
          • 2320
          • Octavia I combi (1U5)
          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

          #5
          t_bec a sprawdzałeś węże układu dolotowego ?
          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

          Komentarz

          • t_bec
            Classic
            • 2015
            • 6

            #6
            Tak, węże na pierwszy rzut oka są ok. Sprawdziłem ten wąż od intercoolera i wszystkie w okolicach turbiny od filtra do kolektora. Nie widać tam nic. Spaliny może bardziej mają zapach spalonego oleju niż benzyny. już sam nie wiem, Płyn chłodniczy czysty bez tłustych plam, olej bez śladów płynu. Zatanawia mnie czy to turbo ( uszczelniacze) czasem się nie skończyło. Z wydechu gęsty biały śmierdzący dym i pali się kontrolka check cały czas.
            Dziwne jest tylko że turbina wytrzymała by tylko 160 tyś km ( udokumentowany przebieg, auto krajowe kupione z komisu skody)

            Komentarz

            • t_bec
              Classic
              • 2015
              • 6

              #7
              Byłem przed chwilą sprawdzić jeszcze raz poziom oleju. Oleju jednak trochę ubyło - dodatkowo plama oleju pod turbiną a dokładniej pod łącznikiem elastycznym wydechu za turbiną...

              Komentarz

              • ROBAL_26
                RS
                • 2010
                • 2320
                • Octavia I combi (1U5)
                • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                #8
                t_bec to faktycznie będzie turbo , w żadnym wypadku już najlepiej nie odpalaj auta aby nie zassało oleju bo będzie po silniku , jak na ori przebieg to może i jest ale jak ktoś katował to niestety ,turbo do regeneracji bądź zmiana na większe i wirus
                Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                Komentarz

                • t_bec
                  Classic
                  • 2015
                  • 6

                  #9
                  Niestety po demontażu okazało się że turbo jest zdrowe. Mechanik podejrzewa pęknięcie przegrody tłoka.Spotkał się ktoś z Was z takim przypadkiem?

                  Komentarz

                  • t_bec
                    Classic
                    • 2015
                    • 6

                    #10
                    Po teście mechanika okazało się, że to turbina wywala olej, turbo wymienione (za 600zł), założone ( za 300 zł - demontaż i montaż z czego +- 100 zł części) i auto lata jak ta lala...Mechanik zrobił bypass na kanałach olejowych turbiny i okazało się że z dolotu nie ma wycieku oleju.....więc stwierdził, że to wina turbiny, i miał rację....

                    Komentarz

                    • ROBAL_26
                      RS
                      • 2010
                      • 2320
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                      #11
                      t_bec grunt że się dobrze skończyło i niewielkimi kosztami .
                      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                      Komentarz

                      Pracuję...