Zla skrzynia biegow i liche sprzeglo

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • brzuzka
    Classic
    • 2011
    • 4

    Zla skrzynia biegow i liche sprzeglo

    ja też tu szukam porad mądrzejszych i doświadczonych bardziej

    sam się uczę na błędach swoich i cudzych

    warto pytać i odpowiadać

    sam nie jestem mechanikiem tylko użytkownikiem

    pzdr
  • prymusnmr
    Classic
    • 2010
    • 20

    #2
    Zla skrzynia biegow i liche sprzeglo

    Wiec tak jak w temacie problem tkwi w tym ze zakupilem okte jakis tydzien temu z dziwnym pedalem sprzegla jak wciskalem to do wiekszej polowy wchodzil jakby nie bylo pompki a reszta posowu do podlogi juz normalna,zas przy puszczaniu po 1 cm autko juz sie toczylo czyli na moj rozum cos za szybko troszq...sciagnelem cylinder sprzegla i bylo napisane na nim ze pochodzi od glofa 4 ,wiec raz dwa do salonu skoda auto i 2 dni puzniej posiadalem calkiem inny cylinder(trzpien byl dluzszy od starego o jakas polowe na koncu jakis bialy plastik ktory to niby ma wchodzic skrzynie i sie zatrzasnac)lecz przy tej skrzyni ten metal jest inny bez zadnego otworu na owy plastik (wyglada identycznie jak od fabi 1.4 2002 rok lub golf 3 tdi)Kod silnika to ALH skrzynia ktora posiadam pod maska to EUH lecz na tylnej naklejce widnieje kod skrzyni EGR dodam ze biegi wchodzily ok i nie mialem zadnych innych zastrzezen.

    Zwracam sie z prosba do calego forum teamu o szybkie info zanim zrzuce skrzynie czy istnieje jakis dluzszy cylinder ktory by rozwiazal problem lub czy ktos posiada wiedze na temat CO MAM ZROBIC I CZY KONIECZNA JEST ROZPINKA SKRZYNI


    tak w nawiasie to nie wkladalem nowego cylindra poniewaz jesli na moje oko nie bedzie pasil to jak zabrudze go smarem i plynem chamulcowym to raczej nikt go spowrotem nie przyjmie a nie byl taki taki zeby sobie go postawic kolo czjnika w kuchni i dlatego pisze do fachowcow ,pozdrawiam i dzieki z gory za jakiekolwiek info.....

    [ Dodano: Sob 03 Lip, 10 19:50 ]
    ...moze sama wymiana metalu z lozyskiem rozwiaze sprawe by zalozyc wlasciwy cylinder tylko dlaczego jesli ktos podmienil skrzynke nie poprzekladal gratow ktore sa inne i widoczne golym okiem chyba ze cos im nie pasilo i zlozyli na handel KOSZTAPLEWRZY!!!
    SZKODA AUTA

    Komentarz

    • deviltomek
      Ambiente
      • 2010
      • 246

      #3
      mi to ewidentnie wygląda bardziej na uszkodzony docisk niż cylinderek pompy....

      Komentarz

      • prymusnmr
        Classic
        • 2010
        • 20

        #4
        jesli uszkodzony docisk to dlaczego ogolnie sprzeglo smiga super tylko nie ksiazkowo<zla pozycja pracy i diwny pedal w pol super miekki> i po pewnym czasie wydaje mi sie ze moze cos pasc wiec lepiej dmuchac na zimno..
        SZKODA AUTA

        Komentarz

        • robekcool
          RS
          • 2009
          • 2041
          • Octavia II (1Z3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          proponuję spytać sprzedającego co było wymieniane i czemu tak sprzęgło działa :idea:
          jak już wyjmiesz s.b. sprawdź kondycję wszystkich elementów sprzęgła włącznie z łapą wysprzęglika :idea:
          Mrągowo to teraz Mixland się nazywa? :wink:
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz

          • prymusnmr
            Classic
            • 2010
            • 20

            #6
            wiec lapa wysprzeglika jest na 100 od innej skrzyni niz powinna byc tak jak napisalem powyzej,sprzedajacego raczej sie nie zapytam bo nie odbiera telefonu tak jak napisalem KOSZTAPLERZY a napisalem MIXLAND poniewaz pomieszkuje juz 5 lat w uk a Mragowo jest moim rodzinnym miastem..takze pytanie dalej aktualne co mam zrobic i jak jesli ktos podmienil skrzynie i lape wysprzeglika jesli ktos mi dzis napisze ze te obydwa numery skrzyn powinny wspolpracowac razem to utro zrzut skrzyni..czekam na info.pozdro
            SZKODA AUTA

            Komentarz

            • robekcool
              RS
              • 2009
              • 2041
              • Octavia II (1Z3)
              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              ale łapy wysprzęglika nie widać ( poza mała jej częścią) przy zamontowanej s.b.
              co do kodów dziś nie pomogę
              www.k-mot.pl
              Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
              Autoholowanie.
              Robert Kulma

              Komentarz

              • prymusnmr
                Classic
                • 2010
                • 20

                #8
                tak jak mowisz lape tylko widac czesciowo i napewno nie pochodz\i z ogyginalnej skrzynki,mozliwe ze zamontowali ja wraz z nowa skrzynia a tak jak wyzej koledzy pisali ze siada pomalu zacisk lecz wolal bym sie upewnic czy na pewno owy kod skrzyni wspolpracuje bez zarzutow z kodem silnika alh,czekam na info a jutro walka z turbinka bo byla peknieta...
                SZKODA AUTA

                Komentarz

                • rss
                  L&K
                  • 2009
                  • 1098

                  #9
                  swego czasu zastanawialem sie nad wymiana w druga strone
                  czyli skrzynia EGS do silnika AXR (zamiast fabrycznej EUH) - skoro u Ciebie ktos to zrobil
                  to widac jest to wykonalne.
                  inna sprawa ze bebechy wyciskacza sprzegla moga pochodzic z (nawet kilku) innych parafii
                  i tu zaczynaja sie schody....

                  same skrzynie rozna sie przelozeniem V biegu (o jakies 4%) - EUH ma 'dluzsze', byc moze czyms jeszcze ale to juz niech sie bardziej doswiadczeni wypowiedza.
                  kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                  _________________________________________
                  Do sprzedania:
                  komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                  zaciski do hamulcow 280mm.

                  Komentarz

                  • prymusnmr
                    Classic
                    • 2010
                    • 20

                    #10
                    U mnie koleszko najbardziej tkwi sek w tym ze sprzeglo jest jakies dziwne i wole sie zapytac czy i jak niz wylozyc kupe kasy bez efektow.Czy biegi beda dluzsze o kawalek czy krotsze to raczej nie bede skory zdzieral z czola,lecz wydaje mi sie ze metal wysprzeglajacy moze byc za plytki i nie siega dobrze docisku sprzegla.To sa tylko moje przypuszczenia i moge sie mylic ale lepiej sie zapytac niz zrzucac skrzynie bez kanalu...ale jak mus to mus.Dzieki i dalej czekam.

                    [ Dodano: Pon 05 Lip, 10 23:46 ]
                    Panowie brak odpowiedzi na moje pytanko??
                    SZKODA AUTA

                    Komentarz

                    • lukwych
                      Classic
                      • 2010
                      • 6

                      #11
                      Może znacie już odpowiedź na ten temat? Dzisiaj mi się stało to samo. Przy włączonym silniku nie da rady zmienić biegu a jak jest wyłączony to da rade zmienic. Sprzegło łapie przy samej podłodze, jak się puści całkowicie sprzegło to coś "rzęzi". Co to może być??

                      Komentarz

                      • robekcool
                        RS
                        • 2009
                        • 2041
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        lukwych, sprzęgło kaput
                        www.k-mot.pl
                        Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                        Autoholowanie.
                        Robert Kulma

                        Komentarz

                        • lukwych
                          Classic
                          • 2010
                          • 6

                          #13
                          Aaa w octavi z 1998r 1.9TDI 90KM nie ma dwumasowego sprzegła?

                          Komentarz

                          • prymusnmr
                            Classic
                            • 2010
                            • 20

                            #14
                            dwumasa raczej jest...
                            SZKODA AUTA

                            Komentarz

                            • deviltomek
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 246

                              #15
                              tez tak mowilem od samego poczatku- nie potrzebnie kombinujesz z wysprzeglikiem- typowe objawy dla docisku- sprzeglo do wymiany

                              Komentarz

                              • robekcool
                                RS
                                • 2009
                                • 2041
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                lukwych, raczej jest, choć może się trafić i ze zwykłym (sztywnym) kołem.
                                ale koło nie zawsze trzeba wymieniać ( kwestia portfela i ile chcesz polatać) no i musi mieścić się w przedziale dopuszczalnego luzu
                                www.k-mot.pl
                                Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                Autoholowanie.
                                Robert Kulma

                                Komentarz

                                • prymusnmr
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 20

                                  #17
                                  deviltomek
                                  wiec dlaczego oryginalna pompka jest dluzsza?? i lapa inna??
                                  nic jutro jade doi servisu z zapytaniem jak wyglada pompka od tej skrzyni co mam pod maska i wtedy bede wiedzial ale tak czy inaczej dzieki....
                                  SZKODA AUTA

                                  Komentarz

                                  • songohou
                                    Drive
                                    • 2010
                                    • 43

                                    #18
                                    Może zamiast jechać z pytaniem, zostawisz im auto żeby wymienili docisk, inaczej załatwisz sprzęgło, a to są już spore koszty.
                                    http://www.majkadesign.pl/

                                    Komentarz

                                    • lukwych
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 6

                                      #19
                                      Więc poszedł mi docisk i łożyska. Kupiłem komplet i mi zmienili, było koło dwumasowe ale nie wymieniałem go bo to za duży koszt i było jeszcze ok bo miało tylko małe luzy dzisiaj odebrałem autko od mechanika i jak naciskam sprzęgło teraz to tak leciutko chodzi;D Nie mogę się przyzwyczaić ;D Kosztowało mnie to łącznie 530zł ;(

                                      Komentarz

                                      • deviltomek
                                        Ambiente
                                        • 2010
                                        • 246

                                        #20
                                        no ale z dwumasą zawaliłeś......powinno być to zrobione przy jednej robocie.....ponieważ żywotność dwumasy podobna do docisku- za kilka tysiecy moze sie okazac ze trzeba raz jeszcze zciepać skrzynie do dwumasy.......i dodatkowe koszty.

                                        Komentarz

                                        • prymusnmr
                                          Classic
                                          • 2010
                                          • 20

                                          #21
                                          Wiec panowie tak dla zrozumienia,cylinderek ktory dostalem w servisie to byl cylindereki ktory jest przy pedalach(nie jestem zaawansowanym mechanikiem dlatego bledne czesci)stary cylinderek lekko ;przeciekal wiec nowy juz czeka na odbior,kompletne sprzeglo PADLO!!tarcza rowna znitami,zacisk porysowany od nitow,a dwumasa prawie mi sie rozleciala jak rozkrecilem zacisk.....zamowilem kapletny zestaw zamiennikowy dwumas na jednomase z calym sprzeglem i wyszedl mnie jakies 800 pln do tego cylinderek sprzegla 250 z salonu plus praca wlasna.....TEMAT ZAKONCZONY I DZIEKUJE ZA POMOC

                                          [ Dodano: Pon 19 Lip, 10 17:55 ]
                                          wiec kaplrtne sprzeglo zosytalo wymienione wraz z kolem i pompka a pedal sprzegla jak sie kijowo wciskal tak sie lipnie wciska!!!co moge jeszcze zobzczyc ewentualnie wymienic bo auto bedzie chyba nowego klienta szukac jak tak dalej bedzie...czeski film

                                          [ Dodano: Wto 07 Wrz, 10 13:01 ]
                                          dla WSZYSTKICH ZAINTERESOWANYCH PROBLEM TKWIL W PEDALE SPRZEGLA...byl on spawany i uchwyt od pompki mial luz przy naciskaniu...
                                          SZKODA AUTA

                                          Komentarz

                                          Pracuję...