Latem zeszłego roku pojawił mi się problem ze skrzynią tzn. 2 i 4 ciężko zaczęły wychodzić po rozgrzaniu auta (po parunastu km). Dodam, że reszt biegów ok, wchodzą też fajnie. doszło do tego, że wracając z CRO jechałem na 1, 3, 5. Po powrocie mechanik sprawdził olej (stan był ok, czystość również). Wymieniliśmy na świeży (75/90 chyba jakiś K2) Generalnie trochę się poprawiło ale nie było tez idealnie. teraz problem wrócił i już po ok 15 km jazdy bez wachlowania biegami (autostrada) nie idzie wyrzucić tych biegów. Dopiero po paru próbach, zwolnieniu, delikatnie itd. Ma ktoś jakiś pomysł lub miał coś takiego bo podobnych tematów jest mnóstwo ale typowo 2 i 4 i to przy wyrzucaniu nie znalazłem
2 i 4 ciężko wychodzą po rozgrzaniu
Zwiń
X
-
Temat opanowany. Wstyd mówić co było. Zdjąłem w sobotę obudowę filtra, właśnie z zamiarem smarowania mechanizmu, córa wrzuciła 2 i 4 i eureka :-). Okazało się, że po nagrzaniu silnika wydłuża się jeden z przewodów chłodzenia (chyba lekko przebudowany przy montażu LPG 5 LAT TEMU) i zawadza o niego element z układu dźwigni zmiany biegów (taka przeciwwaga) Spod auta chyba nie było tego widać, tym bardziej, że wystarczyło że układ trochę ostygłi było OK. Teraz idealnie. :-)Zamieszczone przez andrzej22 Zobacz wpisJedyne co mogę Ci podpowiedzieć, to nasmarowanie zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów (na skrzyni biegów).
Ja miałem problem z wrzuceniem 3 i 4 biegu i co dwa lata musze smarować ten mechanizm.
Może u Ciebie jest ten sam problem.
Komentarz
-
-
Dokładnie jest jak piszecie. Naszła mnie refleksja, że jakiś "fachowiec" mógł mnie nieźle naciągnąć gdyby trafnie to zdiagnozował - sprzęgło, skrzynia, regulacje w najlepszym przypadku. Sam byłem bliski zlecenia wymiany sprzęgła profilaktycznie i rozeznawałem temat nabycia skrzyni. :-). Desperacja.
Komentarz
-
za podzielenie się tu na forum rozwiązaniem.
Komentarz