2 i 4 ciężko wychodzą po rozgrzaniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Piotr5791
    Classic
    • 2017
    • 9
    • Octavia I (1U2)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    2 i 4 ciężko wychodzą po rozgrzaniu

    Latem zeszłego roku pojawił mi się problem ze skrzynią tzn. 2 i 4 ciężko zaczęły wychodzić po rozgrzaniu auta (po parunastu km). Dodam, że reszt biegów ok, wchodzą też fajnie. doszło do tego, że wracając z CRO jechałem na 1, 3, 5. Po powrocie mechanik sprawdził olej (stan był ok, czystość również). Wymieniliśmy na świeży (75/90 chyba jakiś K2) Generalnie trochę się poprawiło ale nie było tez idealnie. teraz problem wrócił i już po ok 15 km jazdy bez wachlowania biegami (autostrada) nie idzie wyrzucić tych biegów. Dopiero po paru próbach, zwolnieniu, delikatnie itd. Ma ktoś jakiś pomysł lub miał coś takiego bo podobnych tematów jest mnóstwo ale typowo 2 i 4 i to przy wyrzucaniu nie znalazłem
    Ostatnio edytowany przez Piotr5791; 43245.
  • andrzej22
    Ambiente
    • 2011
    • 131
    • Octavia I (1U2)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Jedyne co mogę Ci podpowiedzieć, to nasmarowanie zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów (na skrzyni biegów).
    Ja miałem problem z wrzuceniem 3 i 4 biegu i co dwa lata musze smarować ten mechanizm.
    Może u Ciebie jest ten sam problem.
    Załączone pliki

    Komentarz

    • Piotr5791
      Classic
      • 2017
      • 9
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Zamieszczone przez andrzej22 Zobacz wpis
      Jedyne co mogę Ci podpowiedzieć, to nasmarowanie zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów (na skrzyni biegów).
      Ja miałem problem z wrzuceniem 3 i 4 biegu i co dwa lata musze smarować ten mechanizm.
      Może u Ciebie jest ten sam problem.
      Temat opanowany. Wstyd mówić co było. Zdjąłem w sobotę obudowę filtra, właśnie z zamiarem smarowania mechanizmu, córa wrzuciła 2 i 4 i eureka :-). Okazało się, że po nagrzaniu silnika wydłuża się jeden z przewodów chłodzenia (chyba lekko przebudowany przy montażu LPG 5 LAT TEMU) i zawadza o niego element z układu dźwigni zmiany biegów (taka przeciwwaga) Spod auta chyba nie było tego widać, tym bardziej, że wystarczyło że układ trochę ostygłi było OK. Teraz idealnie. :-)

      Komentarz

      • Bambek1
        Elegance
        • 2015
        • 963
        • Octavia I (1U2)
        • AZJ 2.0 MPI 115 KM

        #4
        Hehe... dobre. Zawsze opanowuje mnie murzyńska radość jak przyczyną potencjalnie poważnej awari (jak w Twoim przypadku) okazuje się pierdoła na którą nikt raczej by nie wpadł, a wychodzi przypadkiem.
        Gratuluję rozwiązania problemu i za podzielenie się tu na forum rozwiązaniem.
        ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
        Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
        Spalanie - Motostat.pl
        Spalanie - Motostat.pl

        Komentarz

        • andrzej22
          Ambiente
          • 2011
          • 131
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Piotr5791 a to dobre! No to problem rozwiązała Ci córka.
          Ale jak zaczną Ci trudno wchodzić biegi, po nagrzaniu silnika,
          to pamiętaj o konieczności nasmarowania tego mechanizmu na skrzyni biegów.
          To standardowy problem w skrzyni (DUU) do silnika 1,6 BFQ.

          Komentarz

          • Piotr5791
            Classic
            • 2017
            • 9
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Dokładnie jest jak piszecie. Naszła mnie refleksja, że jakiś "fachowiec" mógł mnie nieźle naciągnąć gdyby trafnie to zdiagnozował - sprzęgło, skrzynia, regulacje w najlepszym przypadku. Sam byłem bliski zlecenia wymiany sprzęgła profilaktycznie i rozeznawałem temat nabycia skrzyni. :-). Desperacja.

            Komentarz

            Pracuję...