Skoda octavia 1,6 BFQ pobór oleju 1,5l/1000km

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • radddmin
    Classic
    • 2017
    • 5

    Skoda octavia 1,6 BFQ pobór oleju 1,5l/1000km

    Skoda octavia I 1,6 102KM BFQ 2004r.

    Sprowadzony z Niemiec przy przebiegu 162tys(teoretycznie). Po 163 tys założony gaz.
    Od początku brał olej ok. 0,8 l na 1 tys. km. Wycieków pod autem brak. Płynu chłodniczego nie pobiera. Moc jest. Silnik ładnie pracuje, bez zarzutów. Olej 5W40 Mobil.
    Jak spadła temp poniżej 5 stopni, pod korkiem kremowa maż, wyjmując bat oleju kremowa maż. Trasy głównie 40 km lub 15km.

    Podejrzenie zapieczone pierścienie lub uszczelniacze trzonków zaworowych.

    Ok 178 tys. prace:

    1. Pomiar ciśnienia 15 bar na każdym cylindrze. Na tłokach widoczny olej ( sprawdzane endoskop camera). Raczej uszczelnia olej, bo ciśnienie książka podaje od 10 do 13 bar.

    2. Wymieniłem uszczelniacze trzonków zaworowych (sposobem bez ściągania głowicy, w świece wkręcałem przelotkę i sprężarka). Koszt 8x 5zł.
    a) cylinder 1 sprężarka raz nabiła ciśnienie i trzymała
    b) cylinder 2 sprężarka dwa razy dobijała ciśnienie
    c) cylinder 3 sprężarka 6 razy dobijała ciśnienie
    b) cylinder 4 sprężarka dwa razy dobijała ciśnienie

    3. Nafta na każdy cylinder po ok 100ml na 28 godzin.
    a) cylinder 1 bardzo mało przepościł nafty ok. 30ml
    b) cylindry 2,3,4 wszystka nafta spłynęła

    4. Wyczyszczono przepustnice, EGR, wymiana świec NGK.
    5. Pomiar ciśnienia 12 bar na każdym cylindrze.
    6. Wymiana oleju na 10W40.

    Po 1 tys :
    a) spalanie oleju 1,5 litra ( tragedia)
    b) płynu nie pobiera
    c) moc jest, silnik pracuje ładnie, wycieków brak.

    Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł ??
    Czy tylko pozostaje już remont silnika (pierścienie)?

  • gomar
    Rider
    • 2012
    • 480

    #2
    Hej, mam dokładnie taki sam problem w moim B5 z 1.6. Przebieg około 300 tyś.km.
    Sprawa wyglądała tak:
    - po zakupie brał około 0,4 na 1 tyś km - Olej motul 10w40, (wtedy przebieg około 200 tyś),
    -pod obciążeniem brał zawsze więcej - normalne,
    -próby wlewania ceramizerów i innych cudów, zmiana oleju na różne lepkości różnych producentów w praktyce nie zmieniała nic,
    -z biegiem czasu spalanie oleju rosło aż do obecnych niebagatelnych nawet i 2 l na tyś km,
    -oczywiście brak wycieków, silnik pali cacy, chodzi cacy, płynu chłodniczego nie ubywa,
    -próby pomiarów ciśnienia podobnie w granicach 12 bar,
    -masełko to w sumie "norma" o tej porze roku (mówię norma przy takim silniku) - wystarczy pilnować - czyścić odmę jak tak robię i nie ma żadnego problemu,
    -świece dziś akurat wymieniałem poniżej porównanie świeca nowa, i z 1 i 2 cylindra - jak widać z 2 tragedia, z 3 i 4 dużo lepiej nie wyglądały(świece wymieniam co około 20 tyś km)

    a1.jpg
    -------------------------
    Z mojej wiedzy, z doświadczenia innych, czytania wielu tematów w necie, dyskusji z mechanikami niestety jedynym ratunkiem jest remont generalny, wymiana samych gumek zaworów może przynieść skutek odwrotny...
    Pozostaje albo dolewać, albo remontować. Pytanie ile jeździsz, ile chcesz pojeździć autem itd itd. Na śląsku orientowałem się i realna cena remontu takiego silnika to minimum 3,5 - 4 tyś zł.
    Wiem, że w innych regionach można zrobić za nieco mniejsze pieniądze.

    Pozostaje kwestia na ile taki remonto pomoże i czy pomoże.
    Sam nie potrafię podjąć decyzji i póki co jeżdżę i dolewam....
    Może na wiosnę pokuszę się na remont we własnym zakresie - dużo do stracenia nie mam.

    Życzę powodzenia i daj znać co i jak wyszło w temacie.








    SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Koszt max.2500 , wał z panewkami zostaje.
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • Rasputin
        Drive
        • 2015
        • 79
        • Octavia I combi (1U5)
        • AQY 2.0 MPI 115 KM

        #4
        Tak na marginesie: naftą sprawdza się szczelność zaworów a nie tłoków, skoro z któregoś nie spłynęła w 28h to troszkę podejrzane.

        Komentarz

        Pracuję...