Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] duzy wentylator chlodnicy/cewka sprzegla sprezarki klim

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Zamieszczone przez cycek
    rss, we wtorek jestem umówiony u Lebiody na diagnoze i ewentualną naprawę.
    Jechać?
    jesli duzy wentylator chodzi to jechac, bo to juz raczej uszkodzenie samej klimatyzacji,
    ja jestem jeszcze za cienki w VAGowaniu, poza podstawowymi rzeczami nie wiem gdzie i na co patrzec.
    kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
    _________________________________________
    Do sprzedania:
    komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
    zaciski do hamulcow 280mm.

    Komentarz


    • #27
      Znasz lepszego cwaniaka z okolicy?
      Ogrodzenia Panelowe

      Komentarz


      • #28
        cycek, Jak chcesz sie wybrać na wycieczkę do W-wy to mogę Ci sprawdzić następujące rzeczy.

        1) Podpiąć pod VAG zobaczyć błedy i zrobić output test i zobaczyć czy załączają się oba wentylatory
        2) Najlepiej jakbyś zdjął wcześniej dolną osłonę silnika to sprawdzę Ci cewkę sprzęgła czy nie wywaliło bazpiecznika termicznego i instalację która dochodzi do cewki czy daje napięcie załączające klimę
        3) Można też sprawdzić wyłącznik ciśnieniowy klimatyzacji F129. Mostkując piny 1 i 2 powinno załączyć się sprzęgło klimy, jeśli sprężarka i cewka okażą się sprawne to oznaczało to będzie że nie ma gazu.
        Zmostkowanie pinów 3 i 4 z tego co pamietam powinno załączać wentyle na II bieg.
        Chyba że masz juz nowszą wersję czyli czujnik G65 a to juz chyba do sprawdzenia tylko VAGiem.

        Po tym powinieneś wiedzieć co jest grane. Czy cewka czy instalacja, kompresor czy czujnik ciśnienia czy brak gazu i dziura w układzie.
        Tomek

        Komentarz


        • #29
          Tomek_dx, dzięki, dzięki, ale nie będę nadwyrężał Twojego czasu. jutro czeka mnie diagnoza fachowca. Skończy się pewnie regulacja, albo wymianą sprzęgła.
          Przynajmniej taka mam nadzieję.
          Ogrodzenia Panelowe

          Komentarz


          • #30
            Zamieszczone przez cycek
            Znasz lepszego cwaniaka z okolicy?
            kiedys przy innej okazji znajomy polecal Lebiode jako dobrego elektryka...
            klime robilem gdzie indziej, bo tam mialem blizej.

            na forum jest watek o polecanym serwisie klimy na Gorczewskiej w Wawie,
            ale na diagnoze pojedz tam gdzie sie umowiles. zawsze bedziesz wiedzial wiecej.
            kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
            _________________________________________
            Do sprzedania:
            komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
            zaciski do hamulcow 280mm.

            Komentarz


            • #31
              No i po sprawie. Nazwę tematu proponuje przerobić w rzeczywistości na cewkę klimatyzacji.
              W skrócie: Serwis Bosza na Aluzyjne chciał 122złote brutto za roboczo godzinę diagnozy.
              Ten JK AUTO na skrzyżowaniu Aluzyjnej z Modlińską 500 złoty robocizna + 200 cewka.

              Lebioda zrobił mi to w 4 godziny. Zapłaciłem 300 złoty i już mam zimno w aucie.
              Ogrodzenia Panelowe

              Komentarz


              • #32
                sie zrobi ....
                znaczy cewka sie sfajczyla?
                kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                _________________________________________
                Do sprzedania:
                komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                zaciski do hamulcow 280mm.

                Komentarz


                • #33
                  Usterka cewki to własnie zazwyczaj nastepstwo niedziałającego jednego z wentylatorów i przegrzewania się układu.
                  Jako ciekawostkę mogę podać że cewka jest naprawialna Nie pali się cewka tylko bezpiecznik termiczny którym jest zabezpieczona. Jest on zalany po przeciwnej stronie jak wchodzą przewody do cewki. Można wydłubać i wymienić bezpiecznik i mamy zapas na następny raz. Co do cewek to polecam kupno oryginalnych używek z alledrogo. Chodzą po 80 do 100 PLN. Zamiennik nowy kosztuje od 100 do 300 ale czytałem gdzieś że te zamienniki za długo nie wytrzymują.
                  Tomek

                  Komentarz


                  • #34
                    Cewka, cewka.. Jest dobrze, mam nadzieję, że posłuży.
                    Ogrodzenia Panelowe

                    Komentarz


                    • #35
                      problem identyczny, wiatrak wymieniony, bezpieczniki tez, a klima lezy dalej... w piatek sie okaze co sie stalo i ile sobie za to zazycza

                      Komentarz


                      • #36
                        kolego tomek dx mozesz dokladniej opisac wymiane tej cewki bo tez mnie to czeka ale najpierw musze kupic. prosze o pomoc.

                        Komentarz


                        • #37
                          Oczywiście opisze w skrócie:
                          1) Musisz mieć kanał
                          2) stablinym podnosnikiem podnosisz przednie prawe koło i je zdejmujesz
                          3) Zdejmujesz oslony silnika dolną i boczna prawą
                          4) Najlepiej abyś miał szczypce do opasek sprężystych bo wygodnie jest zdjąć kawałek plastikowej rury powietrza idącej do intercoolera
                          5) od dołu kluczem chyba 16mm naciągasz napinacz paska i druga ręką zdejmujesz go z kół pasowych
                          6) bierzesz kluczyk od wymiany tarcz w szlifierce tzw kątówce i blokujesz nim koło pasowe sprężarki (pasuje idealnie)
                          7) odpowiednią nasadką odkręcasz centralną nakrętkę (potem moment dokręcenia to 15Nm)
                          8) I tu masz do wyboru albo odkręcasz intercooler (3 śruby, z tego dwie dostępne po wyjęciu przedniej prawej lampy) i zostawiasz sprężarkę nieruszoną albo jak ja odkręcasz dwie śuby sprężarki i lekko opuszczasz ją na dół. Na jednej desce w kanale położyłem jeszcze jakąś skrzyneczkę i oparłem na tym kompresor oczywiście nie nadwyrężając przewodów klimy i uważając aby leżał stabilnie.
                          9) robiąc dźwignię dwoma śrubokrętami podwadzasz tarczę sprzęgiełka i ją wyjmujesz. Uważaj na cienkie miedziane podkładki na ośce sprężarki. One reguluja luz sprzęgła. Musi być od 0,4 do 0,8mm luzu.
                          10) musisz mieć szczypce do pierścieni segera i zdejmujesz pierwszy pierścień zabezpieczający koło pasowe
                          11) używając ściągacza ściągasz koło pasowe z łożyskiem z obudowy sprężarki
                          12) zobaczysz kolejny pierścień segera wyjmujesz go i masz w ręku cewkę. Oczywiście wcześniej odkręcasz blaszkę trzymającą przewód od cewki. Bedziesz miał z tym problem ponieważ mała śrubka jest wkręcona w aluminium. Jak wiadomo stal z aluminum nieźle się zapieka. Mi to poszło po uzyciu wkrętaka udarowego (takiego w którego nawalasz młotkiem).

                          Składasz w odwrotnej kolejnosci dokręcając śruby sprężarki siłą 45Nm. Dobrze jest lekko wbić w korpus sprężarki nakrętki w które wkręcasz te dwie śruby. One i tak po dokręceniu wrócą na swoje miejsce ale Ty nie namęczysz się w wkładaniem kompresora
                          Tomek

                          Komentarz


                          • #38
                            Tomek teraz już wiem dlaczego ta zabawa musiała mnie zaboleć na portfelu, dobrze, ze w finale tylko zaszczypała. A rady - bezcenne.
                            Ogrodzenia Panelowe

                            Komentarz


                            • #39
                              dzieki kolego. fachowy opis. powinienem sobie z tym sam poradzic. tylko najpierw musze kupic te cewke. ma ktos moze taka do sprzedania?? nie wiecie??

                              Komentarz


                              • #40
                                mariuszbazar, wrzuć mi na PW swojego maila to wyślę Ci tzw instrukcje serwisową gdzie będziesz miał dodatkowo wszystko na obrazkach, przekrojach z momentami dokręcenia wszystkich śrubek.

                                Co do cewki to allegro. Ja wybralem uzywany oryginał. Mysle że powinien być zdecydowanie lepszy i trwalszy od chińskiego zamiennika.
                                np Link
                                ale tu zadzwoń i pytaj o samą cewkę koszt to chyba 80 pln

                                UWAGA Zwróć uwagę na wtyczke. Ta sama cewka wystepuje z dwoma wtyczkami jedna taka jaką pewnie Ty masz czyli z jednej strony owal z drugiej kwadrat. Jest też cała wtyczka o przekroju kwadratowym do VW

                                Zobacz też nalepke na sprężarce czy masz typ: SANDEN SD7V16
                                Tomek

                                Komentarz


                                • #41
                                  sterownik klimatyzacji do wymiany :/

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    nabilem klime i dalej mi nie dziala, jak wcisne guzik klimy to sie podswietla ale sprezarka sie nie wlacza. to napewno cewka sadzac po waszych wypowiedziach. ale sprawdzilem wentylatory, chodza lekko bez oporow ale nie wlaczaja sie z klima. co to moze byc??

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      W mojej OI od 29.04.2010 do dziś padły już trzy wentylatory (duże) nie mam nawet pojęcia od czego. Ale od czasu wymiany na drugi , gdy włączę klimę grzeje sie silnik i traci moc. Może coś pomożecie.
                                      Darek

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Tomek_dx - opis rewelacja wszystko się popsuło tak jak pisałeś oraz dało się naprawić tak jak pisałeś.
                                        Dodam że pracowałem bez kanału tylko wjechałem na dwie 10cm belki. Poza tym wydłubałem bezpiecznik (po drugiej stronie cewki niż kable - widać w rozstawie ok 6cm blaszki 4x2mm pod klejem. Znalazłem w sieci informację że ludzie wstawiają w oplu astrze bezpiecznik 10A ok 200 stopni C więc taki wstawiłem i ja (uwaga na głębokość dłubania dłutem w kleju cewki-na głębokości ok 4mm są już uzwojenia a 4mm potrzebujemy na ów bezpiecznik). W sumie wentylator + cewka -ok 5godzin roboty i 10zł kosztów (w wentylatorze zawisły tylko szczotki)

                                        Dzięki tobie zaoszczędziłem kasę i sporo nerwów gdyż byłem zdecydowany wydać te kilkaset złotych ale nikt po prostu nie znał się na rzeczy (do serwisu nie zajeżdżałem) i tylko mnie wkurzali swoją ignorancją oraz odsyłaniem elektronik-klimaspec. Tacy użytkownicy forum jak ty powinni mieć specjalne wyróżnienia. :!: :!: :!: :!: :!:

                                        Edycja 07.08.2010 -Coś za szybko napisałem że wstawiałem ten bezpiecznik. otóż było zbyt mało miejsca na bezpiecznik 4mm(wystawał mimo że leżał na uzwojeniach) a w sieci nie mogłem znaleźć nic mniejszej średnicy i zdesperowany zamiast bezpiecznika wlutowałem drucik i zaizolowałem silikonem do 350stopni. W końcu jak się usmaży cewka to ją wymienię na nową.

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          a to moja historia
                                          strzelony wentylator - zapiszczał i padł - wymiana
                                          za nim padł przekaźnik chociaż nie wiem co było pierwsze i jaki był ciąg przyczynowo skutkowy - wentylator zamiennik no i przekaźnik też nie oryginalny - efekt klima nie działa
                                          poczytałem szanownych kolegów i nic z tych rzeczy u mnie sie nie objawiło. okazało się, że przekaźnik zakłucał pracę sprężarki - na oryginale wszystko zaczęło hulać. Koszty masakra bo przekaźnik z audi 580,- - skodowski do ściągnięcia jak obleci ze sto razy kulę ziemską - 2 tyg czekania - skąd te terminy biorą? a koszt identyczny jak w audi.
                                          "za mało mocy - na razie ....."
                                          a teraz mi wystarcza i nie oddam jej chyba, że po śmierci mojej lub jej.

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            aronO1, A nie lepiej kupić oryginalną używkę jeśli chodzi o przekaźnik na allegro?
                                            Jaki masz numer oryginału na tym przekaźniku? Używki chodzą od 40 do 135 PLN. Nawet jak kupisz dwa i jeden z nich zadziała to i tak będzie taniej. Dodatkowo uzywki są niekiedy z gwarancją rozruchową.
                                            Tomek

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Zamieszczone przez Tomek_dx
                                              aronO1, A nie lepiej kupić oryginalną używkę jeśli chodzi o przekaźnik na allegro?
                                              Jaki masz numer oryginału na tym przekaźniku? Używki chodzą od 40 do 135 PLN. Nawet jak kupisz dwa i jeden z nich zadziała to i tak będzie taniej. Dodatkowo uzywki są niekiedy z gwarancją rozruchową.
                                              Kolego zależało mi na czasie - wyjeżdżałem na dłuższy urlop - bez klimki sobie go nie wyobrażałem - piątek była diagnoza w sobotę podmianka i fru ..... po prostu nie było kiedy szukać, ściągać itd
                                              teraz pewnie bym sobie spokojnie działał
                                              niestety awaryjna sytuacja była ;-) :-)
                                              "za mało mocy - na razie ....."
                                              a teraz mi wystarcza i nie oddam jej chyba, że po śmierci mojej lub jej.

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                Zamieszczone przez Tomek_dx
                                                cycek, Od niedzaiłającego wentylatora pada i przegrzewa się cewka sprzegła klimatyzacji.
                                                Jest w niej bezpiecznik termiczny który przerywa obwód. Łatwo to sprawdzić. Na sprężarce klimy masz czarną wtyczkę która właśnie załącza sprzęgiełko. Rozłącz połączenie i podłacz miernik do tych kabelków wychodzących ze sprężarki. Omomierz powinien wskazywać ok 4 omów. jeśli nie pokazuje nic to właśnie spalił się bezpiecznik w cewce sprzegła.
                                                Jest też bezpiecznik sprzegiełka w skrzynce w desce. Numer chyba 16 wato też go sprawdzić.
                                                Dodatkowo włącz silnik i włącz klimatyzacje i zobacz czy pojawia sie napięcie w tej wtyczce idącej do kompresora.
                                                Jest szansa że po tych zabiegach ustalisz co jest jeszcze nie tak z klimą.
                                                Można też sprawdzić włącznik ciśnieniowy który nie załączy klimy jak jest za mało czynnika.
                                                Mi wczoraj w warsztacie krzyknęli za wymiane tej części 900 pln!!! Zamówiłem cewkę na alledrogo za 80 pln i chyba dziś to sobie wymienię.

                                                Można też wydłubać z cewki ten bezpiecznik termiczny i wymienic go na nowy ale nie wiem gdzie takie bezpieczniki można dostać.
                                                Witam, mam małe pytanko. Też mam problem z klimą, u mnie po zimie słabo chłodziła ale jeszcze używałem i w pewnym momencie przestała działać. Jak pojechałem dobić okazało się że zawór bezpieczeństwa na sprężarce strzelił. skombinowałem nowy dobiłem, panowie stwierdzili że szczelnie jest ale chłodku brak więc padło na sprężarkę. Trochę jeździłem i włączałem klimę myśląc że się może rozrusza ale nie. Odpuściłem.Po jakimś czasie sprawdziłem zawór i znów szczelił i dopiero zacząłem zgłębiać temat tutaj.
                                                1.Sprawdziłem wiatraki na krótko i działają
                                                2. cewkę omomierzem i nie pokazuje tych 4 omów, ale podłączając na krótko sprzęgło się włącza. Znaczy chyba że chociaż brak tych 4 omów ale sprzęgło się załączyło to znaczy że jest wszystko w porządku w tym miejscu?
                                                3. sprawdzałem czy jest napięcie na wtyczkach do wiatraków i sprężarki to nie ma, więc obstawiam że to może być przekaźnik już mam używkę ale o innym numerze. Mój to 1J0 919 507H a używka to 1J0 919 506M. Czy ktoś wie czy taki może być. chcę wykluczyć jak najwięcej rzeczy zanim znowu doładuje klimę, a bo wszystko to sprawdzałem na pustej klimie. Martwi mnie to czemu wywalało ten zawór bezpieczeństwa.A gdzie może być ten czujnik ciśnienia? Moja klima to manual. Ktoś jakieś sugestie, z góry dziękuje.

                                                Komentarz

                                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                                Pracuję...
                                                X