Problem z silnikiem 2.0 TDI 140(KM)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • MarcinKanarek
    Classic
    • 2010
    • 25

    Problem z silnikiem 2.0 TDI 140(KM)

    Pelna klatka to zupelnie inna zabawa, ale tez koszta zupelnie inne. :diabelski_usmiech

    Tak wiec zwyklemu smiertelnikowi to do szczescia nie potrzebne.


    Do tego przydalaby sie tez lampa, a z ich zywotnoscia roznie bywa - niestety.
  • r2r
    RS
    • 2008
    • 4720
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Problem z silnikiem 2.0 TDI 140(KM)

    Pisze w imieniu kolegi który posiada Skodę Octavię 2 z silnikiem 2.0 TDI 140(KM) i przydarzyła mu się następująca sytuacja.
    Jadąc miastem zapaliła mu się kontrolka "Oil pressure, engine off!!!, Owner s manual" i ikona oliwiarki w kolorze czerwonym. Auto nie przejawiało żadnych obiawów awarii, ale kolega zapobiegawczo wymienił olej. Po wymianie ujechał parę kilometrów i auto zgasło samoczynnie, po kilku minutach odpaliło i zdołało jedynie podjechać pod dom. Informacja pokazuje się dalej, silnik funkcjonuje na "ucho" normalnie, ale po tym jak samoistnie zgasł kolega nie odpala go aby uniknąć nieporządanych następstw.

    Czy ktoś w naszym gronie miał już podobną sytuację???
    Czy jest to obiaw poważniejszej awarii???

    Z góry dziękuję za każdą odpowiedź.
    Artur

    Komentarz

    • tom2212
      RS
      • 2008
      • 3892

      #3
      prawdopodobnie problem z czujnikiem cisnienia oleju :| sprawdz na vag moze wyskoczyl jakis blad

      Komentarz

      • r2r
        RS
        • 2008
        • 4720
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Najśmieszniejsze że żaden błąd nie wyskoczył na VAGu, ale w konsultacji telefonicznej z serwisem też padły sugestie na temat smarowania, choć żadnych konkretów, tylko standardowo "Niech Pan przywiezie auto to spawdzimy"
        Artur

        Komentarz

        • tom2212
          RS
          • 2008
          • 3892

          #5
          hmm brak cisnienia oleju - albo czujnik albo polaczenie z nim tzn jakis kabelek albo faktycznie cos z silnikiem

          Komentarz

          • slavi
            Rider
            • 2004
            • 422

            #6
            czujnik, albo gorsza opcja pompka oleum ze słynnym imbusem

            Komentarz

            • r2r
              RS
              • 2008
              • 4720
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Pompka oleju ze słynnym imbusem.
              Cóż ten "słynny" imbus oznacza?
              Ile taka pompka kosztuje, bo podejrzewam u "Pana Władzia" za rogiem w sklepie się jej nie kupi.
              Artur

              Komentarz

              • robekcool
                RS
                • 2009
                • 2041
                • Octavia II (1Z3)
                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                ciekawe jak się temat rozwinie :?:
                aczkolwiek przy braku błędów kolega może się mocno :shock:
                www.k-mot.pl
                Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                Autoholowanie.
                Robert Kulma

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #9
                  Zamieszczone przez slavi
                  czujnik, albo gorsza opcja pompka oleum ze słynnym imbusem
                  no, może wreszcie coś, a jaki przebieg :?:
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • adaś
                    Elegance
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 876
                    • Volkswagen

                    #10
                    r2r,

                    Niech kolega zacznie od wymiany czujnika ciśnienia oleju. Jeżeli się zepsuł, to nie koniecznie musi wykazywać błąd. Ja bym się z tym pośpieszył.
                    Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                    a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                    Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                    O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                    Komentarz

                    • adiwaw
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 167

                      #11
                      To ja ci powiem, że w mojej O1 świeci mi taka kontrolka już ponad pół roku. Olej w porządku, ciśnienie w porządku, czujnik ciśnienia wymieniany i nic. Przestałem sie tym interesować a autko sie tym nie przejmuje. Był temat tej kontrolki w O2. Pamietam, że problem został rozwiązany (też po kilku ładnych miesiącach bo tak kontrolka zapala sie nie jedynie z przyczyny niskiej ilości oleju) w sposób dość zaskakujący. Okazało sie, że samochód miał słabą masę.

                      Komentarz

                      • slavi
                        Rider
                        • 2004
                        • 422

                        #12
                        raczej nic tu więcej w szklanej kuli nie zobaczymy ....

                        do mechaniora który wie jak sprawdzić czujnik, zweryfikować ciśnienie oleju i wie co to pompka oleju w 2.0TDI

                        moim zdaniem za drogie to gdybanie i zgadywanie może wyjść

                        Komentarz

                        • loru
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 4286
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez slavi
                          raczej nic tu więcej w szklanej kuli nie zobaczymy ....
                          ale są jeszcze fusy z herbaty a potem z kawy :wink: więc powróżyć jeszcze można.
                          Zamieszczone przez slavi
                          do mechaniora który wie jak sprawdzić czujnik, zweryfikować ciśnienie oleju i wie co to pompka oleju w 2.0TDI
                          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                          Komentarz

                          • r2r
                            RS
                            • 2008
                            • 4720
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            szkoda, autko ma przejechane 230000km.
                            Artur

                            Komentarz

                            • kmicio
                              Ambiente
                              • 2008
                              • 233

                              #15
                              Jeśli to motor BKD to nie ma imbusa. To nie ten problem. Może niedomagać pompa oleju faktycznie. Znam taki przypadek z Volvo XC70. Tam w efekcie trzeba było wymienić silnik, bo poprzedni właściciel zapomniał zmienić przez 240kkm filtr oleju, wymieniając olej. Nie lekceważyłbym symptomów uszkodzenia pompki oleju. Niech mechanik zmierzy ciśnienie oleju i sprawdzi w autodacie z wartościami jakie winno ono mieć.
                              *1B1B*1.8T*4x4
                              *1B1B*1.9T*DSG

                              Komentarz

                              • gobo
                                Classic
                                • 2009
                                • 34

                                #16
                                Oby to nie to ale może na coś naprowadzi przeczytaj tutaj http://vwszrot.pl/

                                Komentarz

                                • leszekmw
                                  RS
                                  • 2005
                                  • 5356

                                  #17
                                  Zamieszczone przez kmicio
                                  zapomniał zmienić przez 240kkm filtr oleju, wymieniając olej
                                  Ty naprawdę wierzysz w takie historie :?: :roll:
                                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                  GVI 1.4TSI
                                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                  Komentarz

                                  • kmicio
                                    Ambiente
                                    • 2008
                                    • 233

                                    #18
                                    Gdybym nie widział to nie uwierzyłbym. U szwagra w warsztacie był rozbierany ten silnik. Data na filtrze była 2004 zdaje się, a sam samochód był serwisowany w ASO do 2004. A działo się to w 2009r. Samochód był kupiony we Włoszech od swojego przełożonego( 2 właściciel), który to zapewniał że olej wymieniał lecz nie w ASO. Jak wyszła usterka to się dziwił że filtr oleju i powietrza się wymienia. W środku silnika był taki syf że kilkukrotne płukanie nie pomagało, pompa oleju nie dawała rady przepchać tego syfu. To nie odosobniony przypadek. Znajomy sprowadza samochody głównie z Holandii bo biegle włada tym flamandzkim czy jakoś tak, więc jeździ z ludźmi i zakupują upatrzone auta na miejscu. Hece niezłe - cytuje" właściciel Astry zachwalał auto bo przez 140kkm nic się nie psuło więc nic nie robił tylko oleju dolewał - a czy wymieniał? - a po co skoro się nic nie działo. Sprzedaje go dlatego bo trzeba klocki wymienić i coś w silniku stukać zaczyna więc kupi sobie nowy".
                                    *1B1B*1.8T*4x4
                                    *1B1B*1.9T*DSG

                                    Komentarz

                                    • szkoda
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 22543

                                      #19
                                      kmicio, mam wrażenie, że to jakaś norma, znajoma też kupiła zajebistego opla z niemiec, po którym ewidentnie widzę, że "panie, w samochodzie absolutnie NIC nie było robione" :lol:
                                      tyle, że teraz trzeba w nim zrobić dokładnie WSZYSTKO i nadrobić efekty nic nierobienia przez 100kkm.
                                      ale auto ładnie wygląda, tyle, że jest pozbawione zawieszenia, hamulców, klimatyzacji, co się dzieje w silniku nie widać, ale cos słychać - fajnie gwiżdże - wolnossący :lol:
                                      takie tam "okazje z Zachodu"...
                                      saport techniczny baj DGW
                                      była BKD+DSG '05 120kkm
                                      była BXE '08 190kkm
                                      no i nie ma :-)

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #20
                                        Z takimi co dolewaja olej juz nie raz sie spotkalem. Po co wymieniac jak ja dolewam 0,5l na 2-3kkm. Raz na jakis czas zmieni sie filtr i jest ok.
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • r2r
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 4720
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          #21
                                          gobo, ciary przeszły po lekturze :shock:
                                          Artur

                                          Komentarz

                                          • szkoda
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 22543

                                            #22
                                            Zamieszczone przez r2r
                                            gobo, ciary przeszły po lekturze :shock:
                                            ta strona wraca jak bumerang, ale generalnie nie ma się co tak za bardzo przejmować
                                            saport techniczny baj DGW
                                            była BKD+DSG '05 120kkm
                                            była BXE '08 190kkm
                                            no i nie ma :-)

                                            Komentarz

                                            • kmicio
                                              Ambiente
                                              • 2008
                                              • 233

                                              #23
                                              Czasami tam wpadam po robocie pogadać sobie o tym czy o tamtym to mnie chłopaki zawołają żeby pokazać jakiś kwiatek. Ot choćby z wczoraj Nubira z wymienionym rozrządem przy 180kkm ale nie wymienianą pompą wody od nowości. Efekt - ugotowała się. . Nie tylko głowica zaliczyła skrzywkę ale i blok żeliwny.
                                              *1B1B*1.8T*4x4
                                              *1B1B*1.9T*DSG

                                              Komentarz

                                              • r2r
                                                RS
                                                • 2008
                                                • 4720
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                #24
                                                No więc tak...
                                                Mechanik wykręcił czujnik ciśnienia oleju i sprawdził ciśnienie oleju. Wskazówka na ciśnieniomierzu nie drgnęła ani trochę na odpalonym silniku. Dziś będzie ściągnięta miska olejowa i będziemy drążyć w szukaniu przyczyny.

                                                Na co zwrócić na tym etapie uwagę?
                                                Mechanik zasugerował że w silniku przy takim stanie mogło zabraknąć smarowania i mogło to odbić negatywnie na stanie panewek. Ponadto padają sugestie żeby szukać całego silnika i robi się mało śmiesznie. Czy taka opinia może być miarodajna?
                                                Artur

                                                Komentarz

                                                • adaś
                                                  Elegance
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 876
                                                  • Volkswagen

                                                  #25
                                                  Wskazówka na ciśnieniomierzu nie drgnęła ani trochę na odpalonym silniku.
                                                  O Panie, to jest lipa innymi słowy silnik się prawdopodobnie zatarł.
                                                  Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                                                  a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                                                  Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                                                  O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...