[O1] zwarcie? czy co ....

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krawaciarz1
    Classic
    • 2010
    • 34

    [O1] zwarcie? czy co ....

    Witam wszystkich.
  • koddi
    Rider
    • 2008
    • 405
    • Octavia I combi (1U5)
    • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

    #2
    [O1] zwarcie? czy co ....

    witam wszystkich szkodników!!!

    postaram się opisać dręczący mnie problem...

    a wiec co jakiś czas podczas odpalania autko chechła kreci i odpala...
    na początku myślałem że to slaby aku więc pogoniłem w trasę zrobiłem oko 200 km powrót do domu

    nad ranem miernik ręce i lecę do auta spr stan mojego aku i .... wartość 12,36 V ????????
    próba odpalenia auta i znów chechłanko.....

    coraz częściej zastanawiam się o jakimś zwarciu w układzie elektrycznym ale niestety nie wiem jak szukać gdzie i czy oby to napewno zwarcie....

    prosił bym o pomoc
    Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
    Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
    ...
    A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      sprawdź ładowanie na jakim jest poziomie- powinno być ok.14,4 V
      twoje 12, 36 V jest O.K.
      przyjrzyj się rozrusznikowi :idea: może przegrzany jest i " suchy" , ale to dopiero po rozebraniu można stwierdzić. ewentualnie pomiar poboru prądu przy rozruch może cie nakierować. sprawdź też główne połączenia elektryczne
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • koddi
        Rider
        • 2008
        • 405
        • Octavia I combi (1U5)
        • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

        #4
        okok jutro zabieram się za sprawdzanie .... możesz mniej więcej podpowiedzieć jak sprawdzić główne połączenia elektryczne ?
        Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
        Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
        ...
        A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"

        Komentarz

        • robekcool
          RS
          • 2009
          • 2041
          • Octavia II (1Z3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          chodzi szczególnie o to żeby były czyste i porządnie skręcone.
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz

          • deviltomek
            Ambiente
            • 2010
            • 246

            #6
            prądu rozruchu tak łatwo nie zmierzysz, potrzebne dobre kleszcze a te na DC są drogie......zmierz spadek napięcia przy rozruchu na akumulatorze i na samym rozruszniku wartosci nie powinny za duzo odbiegac, mozesz tez zmierzyc pobór prądu na postoju, wyłącz zapłon zamknij auto ściągnij kleme (najlepiej minus) i miedzy kleme a aku daj amperomierz.....kilkadziesiąt mA powinno byc nie wiecej. jesli masz ładowanie (a jesli gasnie kontrolka to raczej masz) nie bierze prądu na postoju , i występuje spadek napiecia podczas rozruchu ponizej 10V to aku do utylizacji

            Komentarz

            • koddi
              Rider
              • 2008
              • 405
              • Octavia I combi (1U5)
              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

              #7
              a więc :

              silnik on swiatła on i klimatyzacja on 2.2A 13,84 V

              silnik on swiatła off klima off 2,2A 14,15V

              silnik off 0,3A

              zapomniałem jeszcze dodać ze postojówki zmieniłem na diody i co jakiś czas lewa postojówka mi sie przepala .... co może powodować takie dziwne zachowanie?
              Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
              Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
              ...
              A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"

              Komentarz

              • deviltomek
                Ambiente
                • 2010
                • 246

                #8
                troche duzy pobór prądu na postoju ale nie az tak zeby rozladowac akumulator w jeden dzien.napiecie jest dobre , musisz jeszcze tylko zmierzyć (jak już mierzysz) przy wyzszych obrotach czy czasem nie rosnie powyzej 14,5v . najwazniejsze zebys zmierzył spadek napiecia podczas rozruchu. albo zrób taki test: zmierz napiecie na akumulatorze przy zaplonie na 0 pozniej włącz zapłon (ale nie odpalaj) załącz światła mijania i np. dmuchawe i zmierz ponownie napięcie na aku- jesli spadło poniżej 12V to aku uszkodzony (do wymiany) jesli spadek bedzie bardzo mały (rzędu 0,2-0,4v) to raczej uszkodzony rozrusznik (miedzyzwojowe) lub przewody miedzy aku a rozrusznikiem lub przewód masowy. zeruje Ci sie MFA i zegarek przy rozruchu? p.s. wykonanie tych diód postojowych z chin jest tak tandetne ze albo mają zimne luty albo luty nie wytrzymują temperatury od świateł mijania.

                Komentarz

                • dees
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 217

                  #9
                  Napięcie 12.36V znaczy że akumulator jest w kiepskim stanie powinno być minim.12.45 - 12.50V.
                  pryncypal

                  Komentarz

                  • deviltomek
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 246

                    #10
                    12,36 jest w zlym stanie a 90mv wiecej i juz jest dobrze??) (przeciez tak mała róznica to na samych przewodach do miernika potrafi sie wytworzyc ja bym sie z tym nie zgodził.....samo napiecie akumulatora - bez obciążenia go nic nam nie mowi bo moze miec 12,6 a przy obciązeniu 10A spadać do 10v i wtedy na smietnik,

                    Komentarz

                    • dees
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 217

                      #11
                      Rozładowany aku. ma napięcie poniżej 12.5 V a gęstośc elektrolitu 1.27G/cm3. Oczywiscie bez obciążenia.
                      pryncypal

                      Komentarz

                      • koddi
                        Rider
                        • 2008
                        • 405
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez deviltomek
                        zeruje Ci sie MFA i zegarek przy rozruchu?
                        nie wszystko dzialo ok .... co najlepsze jest to że takie "dziwne "odpalanie jest tyklo czasem co jakiś czas...

                        podejrzewam choć nie mam pewności że gdyby był to rozrusznik to objawy były by na porządku dziennym ... ? ?? ?? ?

                        [ Dodano: Czw 15 Lip, 10 21:14 ]
                        tak więc...

                        zapłon na 0 12.46
                        zapłon na 1 + światła + klimartyzacja 12,00 (11,99)
                        start silnika wszystko inne off 12,06 po odpaleniu ładowanie 14,18
                        silnik off bez kluczyka w stacyjce 12,40



                        zaintrygowany tymi pomiarami wykonałem kolejny około 1 h (sprzątałem w aucie) po pierwszych pomiarach ...
                        co prawda sprawdziłem tylko spadek podczas startu silnika 11,88 ....
                        Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
                        Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
                        ...
                        A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"

                        Komentarz

                        • deviltomek
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 246

                          #13
                          . moze byc uszkodzona lamelka na kumutatorze i wtedy bedzie niedomagał tylko wtedy kiedy szczotka ustawi sie na tej lamelce, mogą być juz tez szczotki zużyte i nie zawsze dochodza do kumutatora.....akumulator jest napewno dobry bo przy rozruchu napiecie 12V jest wrecz idealne biorąc pod uwagę prąd rzędu 100A.

                          Komentarz

                          • koddi
                            Rider
                            • 2008
                            • 405
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez deviltomek
                            moze byc uszkodzona lamelka na kumutatorze i wtedy bedzie niedomagał tylko wtedy kiedy szczotka ustawi sie na tej lamelce, mogą być juz tez szczotki zużyte i nie zawsze dochodza do kumutatora

                            mogę jakoś spr to naprawić wyczyścić ?
                            Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
                            Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
                            ...
                            A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"

                            Komentarz

                            • deviltomek
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 246

                              #15
                              wyjąc rozrósznik jest bardzo łatwo...jesli masz troszke smykałki to nawet uda Ci sie go rozebrać i wydostać wirnik wtedy byś wszystko wiedział ale lepiej najpierw poczekaj moze ktos potwierdzi moje domysły żebyś na darmo tego nie robił albo napisze co innego...w kazdym razie wyjąć rozrusznik, rozruszac go i przesmarowac napewno nie zaszkodzi

                              Komentarz

                              • koddi
                                Rider
                                • 2008
                                • 405
                                • Octavia I combi (1U5)
                                • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                #16
                                ok ok

                                we wekeend się do tego zabiorę...

                                czym przesmarować to czym ?

                                będę wyjmował rozrusznik pierwszy raz... jakieś wskazówki ?
                                Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
                                Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
                                ...
                                A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"

                                Komentarz

                                • deviltomek
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 246

                                  #17
                                  najwazniejsza to tak zebys nie zapomnial sciagnac klemy z aku, na grubym przewodzie masz na stale plus i moze ci sie przez przypadek dotknac do obudowy,

                                  Komentarz

                                  Pracuję...