Witam wszystkich.
[O1] zwarcie? czy co ....
Zwiń
X
-
[O1] zwarcie? czy co ....
witam wszystkich szkodników!!!
postaram się opisać dręczący mnie problem...
a wiec co jakiś czas podczas odpalania autko chechła kreci i odpala...
na początku myślałem że to slaby aku więc pogoniłem w trasę zrobiłem oko 200 km powrót do domu
nad ranem miernik ręce i lecę do auta spr stan mojego aku i .... wartość 12,36 V ????????
próba odpalenia auta i znów chechłanko.....
coraz częściej zastanawiam się o jakimś zwarciu w układzie elektrycznym ale niestety nie wiem jak szukać gdzie i czy oby to napewno zwarcie....
prosił bym o pomocByła Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
...
A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"
-
-
sprawdź ładowanie na jakim jest poziomie- powinno być ok.14,4 V
twoje 12, 36 V jest O.K.
przyjrzyj się rozrusznikowi :idea: może przegrzany jest i " suchy" , ale to dopiero po rozebraniu można stwierdzić. ewentualnie pomiar poboru prądu przy rozruch może cie nakierować. sprawdź też główne połączenia elektryczne
Komentarz
-
-
okok jutro zabieram się za sprawdzanie .... możesz mniej więcej podpowiedzieć jak sprawdzić główne połączenia elektryczne ?Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
...
A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"
Komentarz
-
-
prądu rozruchu tak łatwo nie zmierzysz, potrzebne dobre kleszcze a te na DC są drogie......zmierz spadek napięcia przy rozruchu na akumulatorze i na samym rozruszniku wartosci nie powinny za duzo odbiegac, mozesz tez zmierzyc pobór prądu na postoju, wyłącz zapłon zamknij auto ściągnij kleme (najlepiej minus) i miedzy kleme a aku daj amperomierz.....kilkadziesiąt mA powinno byc nie wiecej. jesli masz ładowanie (a jesli gasnie kontrolka to raczej masz) nie bierze prądu na postoju , i występuje spadek napiecia podczas rozruchu ponizej 10V to aku do utylizacji
Komentarz
-
-
a więc :
silnik on swiatła on i klimatyzacja on 2.2A 13,84 V
silnik on swiatła off klima off 2,2A 14,15V
silnik off 0,3A
zapomniałem jeszcze dodać ze postojówki zmieniłem na diody i co jakiś czas lewa postojówka mi sie przepala .... co może powodować takie dziwne zachowanie?Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
...
A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"
Komentarz
-
-
troche duzy pobór prądu na postoju ale nie az tak zeby rozladowac akumulator w jeden dzien.napiecie jest dobre , musisz jeszcze tylko zmierzyć (jak już mierzysz) przy wyzszych obrotach czy czasem nie rosnie powyzej 14,5v . najwazniejsze zebys zmierzył spadek napiecia podczas rozruchu. albo zrób taki test: zmierz napiecie na akumulatorze przy zaplonie na 0 pozniej włącz zapłon (ale nie odpalaj) załącz światła mijania i np. dmuchawe i zmierz ponownie napięcie na aku- jesli spadło poniżej 12V to aku uszkodzony (do wymiany) jesli spadek bedzie bardzo mały (rzędu 0,2-0,4v) to raczej uszkodzony rozrusznik (miedzyzwojowe) lub przewody miedzy aku a rozrusznikiem lub przewód masowy. zeruje Ci sie MFA i zegarek przy rozruchu? p.s. wykonanie tych diód postojowych z chin jest tak tandetne ze albo mają zimne luty albo luty nie wytrzymują temperatury od świateł mijania.
Komentarz
-
-
12,36 jest w zlym stanie a 90mv wiecej i juz jest dobrze??) (przeciez tak mała róznica to na samych przewodach do miernika potrafi sie wytworzyc ja bym sie z tym nie zgodził.....samo napiecie akumulatora - bez obciążenia go nic nam nie mowi bo moze miec 12,6 a przy obciązeniu 10A spadać do 10v i wtedy na smietnik,
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez deviltomekzeruje Ci sie MFA i zegarek przy rozruchu?
podejrzewam choć nie mam pewności że gdyby był to rozrusznik to objawy były by na porządku dziennym ... ? ?? ?? ?
[ Dodano: Czw 15 Lip, 10 21:14 ]
tak więc...
zapłon na 0 12.46
zapłon na 1 + światła + klimartyzacja 12,00 (11,99)
start silnika wszystko inne off 12,06 po odpaleniu ładowanie 14,18
silnik off bez kluczyka w stacyjce 12,40
zaintrygowany tymi pomiarami wykonałem kolejny około 1 h (sprzątałem w aucie) po pierwszych pomiarach ...
co prawda sprawdziłem tylko spadek podczas startu silnika 11,88 ....Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
...
A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"
Komentarz
-
-
. moze byc uszkodzona lamelka na kumutatorze i wtedy bedzie niedomagał tylko wtedy kiedy szczotka ustawi sie na tej lamelce, mogą być juz tez szczotki zużyte i nie zawsze dochodza do kumutatora.....akumulator jest napewno dobry bo przy rozruchu napiecie 12V jest wrecz idealne biorąc pod uwagę prąd rzędu 100A.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez deviltomekmoze byc uszkodzona lamelka na kumutatorze i wtedy bedzie niedomagał tylko wtedy kiedy szczotka ustawi sie na tej lamelce, mogą być juz tez szczotki zużyte i nie zawsze dochodza do kumutatora
mogę jakoś spr to naprawić wyczyścić ?Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
...
A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"
Komentarz
-
-
wyjąc rozrósznik jest bardzo łatwo...jesli masz troszke smykałki to nawet uda Ci sie go rozebrać i wydostać wirnik wtedy byś wszystko wiedział ale lepiej najpierw poczekaj moze ktos potwierdzi moje domysły żebyś na darmo tego nie robił albo napisze co innego...w kazdym razie wyjąć rozrusznik, rozruszac go i przesmarowac napewno nie zaszkodzi
Komentarz
-
-
ok ok
we wekeend się do tego zabiorę...
czym przesmarować to czym ?
będę wyjmował rozrusznik pierwszy raz... jakieś wskazówki ?Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
...
A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"
Komentarz
-
Komentarz