Od jakiegoś czasu obserwuję, że po rozgrzaniu silnika (w zimie nawet ten problem nie występował!) przy zmianie biegu z 1 na 2 (czasem też przy redukcji z 3 na 2) słychać wyraźny zgrzyt (wyczuwalny też na samej dźwigni zmiany biegów).
Ktoś wie co to może być? Coś typowego? Znalazłem na forum wątek z 2007 roku, ale tamten dotyczył 1,8T, więc nie wiem czy to może być powiązane, a poza tym tam raczej nikt nie doszedł do jakichś konkretnych powodów.
Synchronizator II biegu mówi Pa Pa. Może trochę pomóc regulacja linek ewentualnie zmiana oleju na gęstrzy. (jak piszesz problem zimą nie występował a wtedy niska temp powoduje zageszczenie oleju) Ja mam też problemy latem z II w O2 1.9 TDI BXE. Odpowietrzenie sprzęgła, regulacje linek nic nie dały. Bedę jeszcze właśnie wymieniał olej. Ale się nie martwie. Mam VW z 93 roku a w nim zaczęła zgrzytać II jakieś 8 lat i 100tys km temu Oczywiscie przy szybszej zmianie biegów. Zacząłem zmieniać biegi jak emeryt najpierw luz i po pół sekundzie II i skrzynia działa do dziś.
ano niestety synchronizator .... mam dokladnie takie same objawy.
wypracowalem 'patent' na nieco szybsza zmiane biegow ktora mozesz przetrenowac:
przy zmianie: wciskasz sprzeglo, wyrzucasz na luz, puszczasz sprzeglo, wciskasz sprzeglo, wrzucasz 2, puszczasz sprzeglo i ogien. rzezba, ale nawet przy kreceniu do wysokich obrotow wtedy nie zgrzyta i przy odrobinie wprawy nie traci sie wiele z dynamiki....
tak czy inaczej mysle o drugiej skrzyni, byc moze o naprawie... szczegolnie jak mi Malzonka narzeka na zgrzytanie
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
moze byc tez wina plastiku na wybieraku przy skrzyni , przyjrzalbym sie temu elementowi tez mialem podobnie , i sama wymiana rego plastkiku pomogla w serwisie koszt tej czesci to okolo 50 zl
Tez to przerabialem.Majac jak pamietam jakies 70 tys przebiegu.Na szczescie zrobili na gwarancji.Do tej pory nie moge zrozumiec,czemu ta usterka wystepuje.Powinni zmienic cos w konstrukcji,moze lepsze materialy...
Po robieniu synchronizatora II biegu odpuscilem wirusa,bo az strach pomyslec jakby cala skrzynia padla...
P.S.Jezdze delikatnie.
Po robieniu synchronizatora II biegu odpuscilem wirusa,bo az strach pomyslec jakby cala skrzynia padla...
P.S.Jezdze delikatnie.
nie strasz, u mnie po modzie wyszedl ladny 'Newton' - ponad 310- ... chociaz w sumie jak juz sie kola zazebia to nic zlego nei powinno sie dziac ...
a to ze najbardziej wystepuje w skrzyniachch z okolic 2006 to by sie zgadzalo ....
moze niedorobiony synchronizator, moze zle wydystansowana partia skrzyn....
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
AXR-y z okolic rocznika 2006 tak mają - moja też czasem zgrzytnie szczególnie jak jest upał.
Pytałem w serwisie to mi powiedzieli, że często mają takie przypadki.
i do wymiany wtedy tylko synchronizator, czy rowniez kola 2 biegu?
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
A mi zaczyna zgrzytac znow.Po naprawie zrobilem 40 tys,golwnie trasy,lagodnie i z pelnym wysprzeglaniem... Troszke sie przerazam...A swoja droga,czy jest jakas gwarancja 2 letnia na naprawe na gwarancji??Niebyt mi sie widzi wywalac kase na naprawe skrzyni.
A mi zaczyna zgrzytac znow.Po naprawie zrobilem 40 tys,golwnie trasy,lagodnie i z pelnym wysprzeglaniem... Troszke sie przerazam...A swoja droga,czy jest jakas gwarancja 2 letnia na naprawe na gwarancji??Niebyt mi sie widzi wywalac kase na naprawe skrzyni.
Lashlo a ile taka "przyjemność" kosztuje w ASO: synchronizator + wymiana?
Mnie chyba też niedługo czeka walka z tym problemem - na razie zgrzyty sporadyczne.
miało być 101, było 120, jest 150+ i życie jest piękne
THE MAN WHO KNOWS (NOTHING)
A mi zaczyna zgrzytac znow.Po naprawie zrobilem 40 tys,golwnie trasy,lagodnie i z pelnym wysprzeglaniem... Troszke sie przerazam...A swoja droga,czy jest jakas gwarancja 2 letnia na naprawe na gwarancji??Niebyt mi sie widzi wywalac kase na naprawe skrzyni.
Lashlo a ile taka "przyjemność" kosztuje w ASO: synchronizator + wymiana?
Mnie chyba też niedługo czeka walka z tym problemem - na razie zgrzyty sporadyczne.
dzisiaj właśnie miałem wymieniony synchronizator 2 biegu - objawy zgrzyty przy szybkim przełączaniu z 1 na 2.
Problem pojawił się przy 70 tyś km, jeszcze na gwarancji. Wymienili olej w skrzyni i ustąpiło. Teraz przy 115 tyś km problem powrócił. Niestety już po gwarancji. Calkowity koszt 1350 zł brutto
Octavia III Combi Style 1,4 TSI 150KM DSG
BMW E38 740iA
Komentarz